Jóval többet utaztak külföldre a magyarok az idei első negyedévben, mint tavaly. A KSH friss adatai alapján az egynapos utazásra látogatók száma 2,862 millió volt, a több naposaké megközelítette az 1,8 milliót. Az egynapos utak száma 3,4 százalékkal nőtt 2023-hoz képest, a több naposaké több mint 13 százalékkal - írja a Bank360.hu.
A több napos útra indulók 10,1 millió napot töltöttek külföldön, így esetükben egy átlagos utazás 5,4 napig tartott. Akik kikapcsolódni mentek külföldre, ennél kicsit tovább, több, mint 6 napig maradtak. Míg
az egynapos utaknál a leggyakoribb ok a vásárlás volt, a több naposoknál az első helyen a szabadidő áll, vagyis síelni, egzotikus országokba nyaralni mentek sokan az első negyedévben. A több napos utaknál a második leggyakoribb ok a munkavégzés volt.
Aki utazik, költ is rendesen
Az egynapos utakon 85,5 milliárd forintot költöttek el a magyarok, vagyis utazásonként és személyenként nagyjából 30 ezer forintot. A legtöbbet - érthetően - azok költötték, akik vásárolni mentek át a határon, ők átlagosan 58 ezer forintot hagytak ott, ez 74 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt.
A több napos utakon csaknem 285 milliárd forintot költöttek a magyarok, ami 46 százalékkal haladja meg a tavalyit. Ez átlagosan 149 ezer forintot jelent személyenként, holott egy éve még csak 116 ezer forint volt a külföldi költés. A legtöbbet továbbra is az üzleti utakon fizetik ki, az idén egy átlagos úton 205 ezer forintot költöttek, ami kissé elmaradt a tavalyi 210 ezertől.
A szabadidős tevékenységet választók sokkal több pénzt költöttek kikapcsolódásra, mint tavaly, utanként és személyenként áltagosan 195 ezer forintot, vagyis naponta 31 ezer forintot.
Ázsiában megy el naponta a legtöbb pénz
Több napos utak esetében a legtöbb pénz külföldön a szálláshelyekre ment el, csaknem 100 milliárd forint, ez 57 százalékkal több, mint egy éve. A tavalyi ötszörösére nőtt az az összeg, amit közlekedésre fordítottak az idei első negyedévben a magyarok, akik csaknem 9,8 milliárd forintért béreltek autót vagy használták külföldön a tömegközlekedést.
A legnépszerűbb célország Ausztria volt az első negyedévben, 1,54 millió magyar látogatott el oda, a második helyen Szlovákia áll bő 1,1 millióval. Ausztriában költötték el a legtöbb pénzt a magyarok, csaknem 73 milliárd forintot.
A legdrágább utazási célpont viszont Ázsia volt, ott a napi költés megközelítette a 35 ezer forintot, de majdnem ugyanennyit költöttek a Franciaországba és a Németországba utazók is naponta.