A híd csaknem két kilométeres hosszával és 1120 méteres támaszközével az Európai Unió harmadik leghosszabb függőhídjává vált.
Klaus Iohannis államfő az ünnepségen rámutatott: a brailai híd az ország legnagyobb infrastrukturális beruházása a rendszerváltás óta, amely Tulcea és Braila megye, tágabb értelemben – a Fekete-tenger és a Duna által határolt – Dobrudzsa és a többi országrész között teremt közúti kapcsolatot.
Marcel Ciolacu miniszterelnök szerint a 85 százalékban uniós forrásokból fedezett beruházásra költött félmilliárd euró nagy része az építkezés idején is a helyi gazdaságot fejlesztette, a híd pedig további fejlődést fog hozni a régió számára.
Kevés ehhez hasonló léptékű függőhíd található a kontinensen – írta korábban az Építészfórum. Az Isztambulban található első Boszporusz-híd (hivatalos nevén Július 17-i Mártírok hídja) az épülő romániai Duna-hídnál valamivel rövidebb: 1560 méter hosszú, 1074 méteres középnyílással. Az 1988-ban befejezett második Boszporusz-híd középnyílása 1090 méter, míg a 2016-ban megnyitott harmadiké jóval hosszabb: 1408 méter. A szintén építés alatt álló törökországi Çanakkale 1915 híd 2023 méteres középnyílásával jelenleg a világ leghosszabb, építés alatt álló hídja.
A híd tervezési és kivitelezési megbízását 2018-ban nyerte el az olasz Astaldi és a japán IHI Infrastructure Systems Co. konzorciuma, az előbbi a munkák 60 százalékáért felel. Az Astaldi (amely egyébként egy török céggel az említett harmadik Boszporusz-hidat is kivitelezte) romániai portfoliója a közelmúltban haladta meg az egymilliárd eurós értéket: a napokban nyertek el egy közbeszerzést a Nagyszeben és Pitesti városait összekötő új autópálya 30 kilométeres szakaszának kivitelezésére 356 millió euró értékben.
Forrás: Napi.hu