Ez egyébként különösen a turisztikai szolgáltatóknak lehet hasznos, a szállodák, éttermek és egyéb helyi vállalatok ugyanis nemsokára saját logójukkal jelenhetnek meg a térképen, természetesen akkor, ha fizetnek érte – ezt a Google „promoted pin”-eknek nevezte el, és mind webes böngészőben, mind mobilkészüléken működni fog. Sőt, ha GPS-ként használjuk a Google Maps-et, akkor még út közben is felbukkanhatnak az egyes lokalizált hirdetések.
Így ha például egy turista külföldre utazik, és a Google-térképet böngészi, akkor azonnal látni fogja a fizetett megjelenéseket, vagyis a céges logókat és az adott szolgáltatók helyzetét a képernyőn.
A Google ráadásul arra törekszik, hogy ezeket a hirdetéseket személyre szabja: vagyis a felhasználó korábbi kereséseinek, érdeklődési körének, online viselkedésének leginkább megfelelő cégek logóit fogja feltüntetni számukra, ami szintén jelentősen növelheti annak esélyét, hogy a hirdetés a megfelelő célcsoporthoz jusson el. Azt még nem tudni, hogy ezt pontosan mikor vezetik be, azonban a Google már javában teszteli az új funkciót néhány felhasználóval.
Forrás: Tourism-Review