Imádják Debrecent és Hortobágyot a britek

A Debrecen és Hortobágy Turizmusáért Egyesület idén harmadszor vett részt a világ legnagyobb turisztikai szakmai vásárán, a World Travel Market-en Londonban november 3. és 6. között, mely 2014-ben 159 ország képviseletével, 5000 kiállítóval és 82.213 szakmai látogatóval került megrendezésre.

A nyári időszakban napi rendszerességgel közlekedő London – Debrecen WizzAir járatok kapcsán az egyesület kiemelten kezeli a brit küldőpiacot a 2012-es járatindítás óta, ahol az elmúlt években különféle marketingaktivitásokkal népszerűsítették a desztinációt a brit piacon az ismertség növelése érdekében. Az elmúlt évek megjelenései számos konkrétumot eredményeztek, részben önálló tevékenységként, részben a Magyar Turizmus Zrt.-vel együttműködésben.



Útikönyvben és blogon Debrecen

2012-ben az első járat indításakor újságírókból álló csoportot láttak vendégül három napra, akik saját tapasztalataikról, élményeikről a képviselt médiacsatornákon adtak hírt, köztük az egyik legolvasottabb brit napilapban, a Daily Express-ben és a WizzAir fedélzeti magazinjában.

2013-ban a világ egyik vezető útikalauz sorozata, a Rough Guide to Europe frissített kiadásának Magyarországot bemutató fejezetébe Debrecen is bekerült, ezzel együtt a médiaérdeklődés is folytatódott: a Food and Travel gasztro-turisztikai magazinja kétoldalas cikkben ajánlotta olvasóinak Debrecen és Hortobágy gasztonómiai és turisztikai értékeit, és látogatásáról több nagy terjedelmű posztban számolt be az angol nyelvű blog, a Hole in the Donut szerzője is. Az újságírók mellett tour operátorok részére is szerveztek tanulmányutat, és egyhónapos online kampányt indítottak a 27 millió olvasóval rendelkező népszerű online utazás-szabadidő portálon, a Travelzoo-n.

2014-ben a CNN és a BBC utazási rovatai is érdemesnek tartottak egy-egy terjedelmes cikket közölni Debrecenről és Hortobágyról. A Wanderlust, a világ egyik vezető független turisztikai magazinja képekkel tűzdelt nyolc oldalas cikkben mutatta be Hortobágy természeti értékeit.

Az újságírók mellett idén a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai partnereiként számon tartott turisztikai szakemberekből, utazásszervezőkből álló csoportot is vendégül láttak Debrecenben és Hortobágyon, akik közül többel az idei WTM-en folytattak tárgyalásokat a további együttműködésről.

A 2013-as részvétel is eredményes volt

Tavalyi jelenlétük a londoni WTM-en további sikereket is hozott. A tárgyalások eredményeként 2014 májusában 52 fős walesi mezőgazdász csoport érkezett a régióba a JCE Travel szervezésében, 2014 szeptemberében pedig a Preferred Travel Services által meghirdetett út keretében látogatott el ide egy 26 fős brit csoport. Mindkét csoport szerint felülmúlta a várakozásokat a Debrecenben és Hortobágyon tett látogatás. A Preferred Travel Services a sikert követően két újabb utat hirdetett meg 2015 évi katalógusában.

Az ismertség tovább növelése a cél

A 2014-es WTM-en az egyesület idén is egyedüli vidéki desztinációként állított ki a Magyar Turizmus Zrt. 120 m2-es központi standján, ahol a frízben elhelyezett impozáns Nagytemplom fotó irányította az érdeklődőket a pulthoz. Míg 2012-ben új desztinációként mutatkoztak be, 2013-ban és idén már az volt a céljuk, hogy tovább erősítsék Debrecen és Hortobágy ismertségét a brit piacon, bemutassák aktualitásaikat, és új szakmai kapcsolatokat építsenek.

Az eddigi tapasztalatokra építve 2014-ben árral ellátott tematikus csomagajánlatokkal (városlátogatás, virágkarnevál, gasztronómia, természet, gyógy és wellness, MICE, oktatás, sport, esküvő) érkeztek, és idén már „régi ismerősként” üdvözölték olyan komoly cégek képviselőit, mint a Rough Guide és a Thomas Cook. Több tárgyalópartner érkezett úgy hozzájuk, hogy Budapest után más, alternatív úti célt keres Magyarországon, és örömmel fogadta az általuk bemutatott lehetőségeket. Az utazásszervezők mellett több bloggerrel is sikerült egyeztetniük, akiknek elsősorban a fesztiválok, a városlátogatás, a családi utazás, a wellness, a természet és a gasztronómia témákban nyújtott kínálatuk keltette fel az érdeklődését.

A brit területen kívül meglepő számú érdeklődés mutatkozott a hazai desztináció iránt az arab országokból, mely a Magyar Turizmus Zrt. arab területeken való piaci jelenlétére vezethető vissza. Konkrét érdeklődés volt Fülöp-szigeteki orvoscsoport látogatását illetően.

A vásár kitűnő lehetőség arra is, hogy nem csak a brit és a távol-keleti szakmai partnerekkel egyeztessenek, hanem a szomszédos országokkal, testvérvárosokkal való potenciális együttműködéseket is erősítsék, mint például a Visegrádi Négyekkel kapcsolatos pályázati lehetőségek.

A személyes tárgyalások, érdeklődések alapján elmondható, hogy egyre nagyobb az érdeklődés Kelet-Európa, Magyarország, azon belül pedig az új, ismeretlen desztinációk, így Debrecen és Hortobágy iránt. Magyarországot még mindig sok esetben Budapesttel azonosítják, de mérhető az igény a fővároson túli vidéki helyszínek iránt, melyek alternatívát nyújtanak Magyarország igazi megismerésére. Ezt a tendenciát támasztják alá az elmúlt két évben tapasztalt egyéni és szakmai érdeklődések és visszajelzések, valamint a kialakított szakmai kapcsolatok nyomán mért eredmények és statisztikák. A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint az Egyesült Királyságból 2011-ben 688-an, 2012-ben már 4060-an, 2013-ban pedig 6050-en érkeztek Debrecenbe.


Észak-Korea egyik városába már mehetnek turisták

Észak-Korea egyik városába már mehetnek turisták 

Észak-Korea bejelentette, hogy Raszon, az orosz és kínai határ közelében fekvő város, újra megnyílik a külföldi turisták előtt.
Ennyien utaztak Rász el-Haimába 2024-ben

Ennyien utaztak Rász el-Haimába 2024-ben 

A Rász el-Haima Turisztikai Hivatal (RAKTDA) friss adatai szerint a vendégéjszakák száma rekordszintet ért a tavalyi évben.
Fő utazási trendek az elmúlt és az idei évben

Fő utazási trendek az elmúlt és az idei évben  

Nagyobb sportesemények, menő zenei programok, inspiráló lassú utak, alternatív úti célok.
Idén Casanova bűvöletében születik újjá a Velencei Karnevál

Idén Casanova bűvöletében születik újjá a Velencei Karnevál  

Velence idén még a szokásosnál is különlegesebb karnevált rendez: 18 napos ünnep február 14-től március 4 -ig tart a város csatornáin, hídjain és terein.
Merre indulnak idén az amerikai turisták?

Merre indulnak idén az amerikai turisták? 

Ha ma Amerika szóba kerül, a Los Angeles-i szörnyű tűzvész vagy Trump beiktatása a fő téma.
Újra népszerűek az utazási irodák?

Újra népszerűek az utazási irodák?  

A Z generáció tagjainak 38 százaléka nem online foglal.
Indul a bécsi báli szezon –  fokozott rendőri biztonsági intézkedések

Indul a bécsi báli szezon – fokozott rendőri biztonsági intézkedések 

Az osztrák rendőrség tagjai több mint egy hónapon át fokozottan védik a parketten keringőzőket. A báli szezon csúcseseményét, a bécsi operabált idén február 27-én tartják.
Megnyílt Közép-Európa legnagyobb turisztikai szakvására, az ATB

Megnyílt Közép-Európa legnagyobb turisztikai szakvására, az ATB 

Az esemény idén is különleges élményt kínál a „világ körüli utazás négy nap alatt” mottó jegyében.
Horvátországi adatok  magyar vendégérkezésekről

Horvátországi adatok magyar vendégérkezésekről 

 Az adatokból az is kiderült, hogy nemcsak a nyári hónapokban választják úti célul az országot.
Megvan a földkerülő verseny győztese

Megvan a földkerülő verseny győztese 

A francia Charlie Dalin nyerte meg a tizedik Vendée Globe földkerülő vitorlásversenyt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.