A videóban számos technikát alkalmaznak: time-lapse képeket, gyorsított és lassított felvételeket, HD-technológiát és digitális animációt – így ismertetik meg velünk a kevésbé ismert várost, Phenjant.
Észak-Korea – bár eddig keményen ellenállt a változásnak – az utóbbi időben egy modernebb arcát mutatja: terjed a mobiltelefon-használat, évről évre több a turisták száma, ráadásul már maratont is rendeztek a – hivatalos nevén – Koreai Népi Demokratikus Köztársaságban.
Az alkotók a videóval nem csupán magát a várost, hanem annak mindennapjait és a benne rejlő lehetőségeket is szerették volna bemutatni.
Enter Pyongyang from JT Singh on Vimeo.
A készítők elmondták, hogyan engedték őket filmezni a városban: „Az imázsfilm Észak-Korea vezető turisztikai szolgáltatójával, a Koryo Tours-szal együttműködésben valósult meg, az utazási cég munkatársa – aki egyben a projekt társproducere –, Vicky Mohieddeen pedig végig velünk volt a forgatáson. Ezen kívül az állami turisztikai hivatal két idegenvezetője juttatott be minket bizonyos helyekre, illetve ők segítettek abban is, hogy mindent a szabályoknak megfelelően végezzünk. Attól eltekintve, hogy az építési területeket, a kevésbé fejlett helyszíneket és az egyenruhás személyeket nem kamerázhattuk, viszonylag szabad kezet kaptunk a felvételek során.”
Az imázsfilm természetesen nem mutatja meg a kőkemény ázsiai diktatúra másik arcát: a börtönöket és átnevelőtáborokat, a szögesdróttal védett határokat.
Forrás: Turizmus Online