A helyi idegenforgalmi minisztérium hétfőn elindította az új stratégiai tervet, amelynek célja, hogy az idegenforgalom központi helyre kerüljön Máltában a COVID-19 után.
A tízéves terv három pillérre épít, úgymint helyreállítás, újratervezés és új életre keltés (Recover, Rethink, Revitalise) Clayton Bartolo Málta, a szaktárca minisztere hangsúlyozta, hogy a turizmusnak olyan ágazatnak kell lennie, amely nem fél a változásoktól, áttekinti az elért eredményeket, és fenntarthatóvá teszi a jövőt. A kormány továbbra is támogatja az iparágat, különösen a fellendülési időszakban. Ekkor Málta a légi összeköttetések helyreállítására törekszik, újraindítja főbb küldő piacait, ha azok a pandémiát követően végre megnyílhatnak. Át kellett gondolni azt is, hová akar eljutni az ágazat. És prioritás a stratégiájukban a minőség.
A stratégia az ágazat túlzott kapacitásainak problémáival is foglalkozik, amelyek jelezhetik a beruházások átirányításának szükségességét. Mindemellett különös figyelmet szentelnek az adatok felhasználásának és a modern digitalizálási technikáknak az új piacok megismerésére. Jelentős fejlesztések során az új stratégia a környezetvédelem biztosítására törekszik, és hangsúlyozza a szén-dioxid-semlegességi célok teljesítésének szükségességét.
A tervben összesen 22 stratégiai célt jelöltek meg. Ez magában foglalja az ország GDP-jéhez való gazdasági hozzájárulás, Gozo, a marketing, valamint a turisztikai piac új és fejlődő szegmenseinek (például az oktatás, az egészségügy és a filmipar) stratégiai céljait is. Ezenkívül terveket tartalmaz a szigetek márkanevének pozícionálására, a turisztikai márka lábnyomára (környezetre és éghajlatra vonatkozó hatását tekintve), az idegenforgalmi szálláshelyekre, a sziget, mint minőségi úti cél népszerűsítésére, az ágazat emberi-erőforrásaira, az eseményekre és rendezvényekre, valamint az irányításra és végrehajtásra vonatkozóan.
A hatóságok az elkövetkező időszakot a szakmai szervezetekkel és a szektor szereplőivel való konzultációkra és közös gondolkodásra szánják. A cél az, hogy a stratégia 2021. márciusáig véglegessé váljon; és a második negyedév elején el lehessen indulni a legfontosabb tervekkel és programokkal.
A tájékoztató teljes video anyaga (angolul) itt elérhető: https://fb.watch/3fB_dH1TKk/
Forrás: www.visitmalta.com