Legalábbis egy új cég, az angol Buzzbike szerint, amely összefogva a Cooper bicikligyárral (a Mini Cooper gyártójával) most a londoniaknak kínál ingyenesen biciklit. Sőt, még lámpákat, lakatot is ad a bringához, plusz biztosítást és szervízelést is. (A letéti díj 100 font.) Feltételnek csak azt szabták, hogy egy hónapban minimum 12 napig ezzel a biciklivel kell a vállalkozó szelleműeknek a munkába menni, illetve parkolniuk is csak az utcán szabad.
Miért éri meg a cégnek? Mert a sárhányóban kiválóan értékesíthető hirdetési felületet látnak. És miért jó egy hirdetési felületen tekerni? Mert a Buzzbike bringái nagyon jól néznek ki, a Cooper márka meg menő. Tom Hares, a cég alapító-vezérigazgatója ráadásul azt ígéri, hogy ezek a kerékpárok nem sima reklámfelületek lesznek, hanem olyan használati tárgyak, amelyeken a kreativitás különböző formáit jól lehet ötvözni és az sem biztos, hogy minden náluk hirdetni akaróval szerződni is fognak.
Annyiból mindenképpen figyelemreméltó a projekt, hogy Tom Hares korábban a TBWA, az Apple reklámügynökségének ügyvezetője igazgatója volt. Tehát konyít valamit a technológiához is, a Buzzbike-nak természetesen alkalmazása is lesz: ezen nemcsak jelezni lehet, hogy mikor pattanunk a bringára, hanem azt is elmenti, hogy merre tekerünk. Ez pedig a hirdetőknek lehet érdekes infó, mert ezzel lokalizálni lehet a kampányokat is.
A Buzzbike ősszel dobná piacra a bicikliket, elsőre 100 darabot, aztán jövő tavasszal még 1000-et. Addig néhány Buzzlike bringa a londoni Design Museum előtt tekinthető meg, menő dizájnerek, stúdiók (nevüket, munkájukat keresd az Adweek cikkében) adtak a kerékpároknak új külcsínt.
A Buzzlike-ról az Adweeken olvastunk.
Forrás: AdWeek/Kreatív Online