Az olasz pénzügyőrség a leomlott hidat üzemeltető sztrádatársaság székházában tartott ellenőrzésen lefoglalta a Morandi hídra vonatkozó összes dokumentációt. Az olasz korrupcióellenes hatóság (Anac) szintén a hídra vonatkozó dokumentumok, szerződések, tervek, pénzügyi kimutatások lefoglalását rendelte el.
A Morandi híd üzemeltetéséért felelős sztrádatársaságnak néhány nap áll rendelkezésére, hogy választ adjon a szakértői véleményezésre. Korábban az Autostrade per l'Italia a híd lebontására kötelezte el magát azt ígérve, hogy nyolc hónap alatt egy acélhíddal helyettesíti a Morandit.
A hatóságok lefoglalták a hídomlás területét, a kotrógépek egyelőre leálltak a munka folytatásához szükséges ügyészségi engedélyre várva. Az egyik legsürgősebb beavatkozásnak a híd leomlott betontömbjeinek az eltávolítását tartják a szerkezet alatti patakmederből még az őszi esőzések előtt.
Giovanni Toti az északkelet-olaszországi Liguria tartományi elnöke kifejtette, a hidat le kell bontani. A jobbközép Hajrá Olaszország (FI) politikusa elvetette az olaszországi autósztrádák államosításának esetleges terveit. Ezt a hídomlás után Giuseppe Conte miniszterelnök, valamint az Öt Csillag Mozgalom (M5S) kormánypárt több politikusa is felvetette.
A Morandi autópálya-völgyhíd augusztus 14-én délben omlott le, több mint harminc gépjármű hullott a 45 méteres mélységbe. Összesen 43 ember halt meg. A híd a 600 ezres lélekszámú, a tenger és a hegy között elterülő észak-olaszországi kikötőváros keleti és nyugati részét kötötte össze.
Forrás: MTI