Sikeres téli szezonban bíznak a francia szakemberek

Bár a téli sportok hazai kedvelői közül relatíve kevesen utaznak Franciaországba, a szerdai workshopon Magyarországra érkező francia utazási irodák, szállodák és turisztikai szervezetek szerint idén is élénk a magyar érdeklődés síterepeik iránt – hangzott el a Hotel Kozmoban rendezett workshopon.

Az eseményen részt vett Solenne Morel, az Atout France ausztriai és közép-európai helyettes igazgatója, valamint Dagmar Grzeja területi marketing vezető is.

A Provence-Alpes-Côte d´Azur regionális turisztikai vezetője, valamint Alpe d'Huez, valamint Les Deux Alpes, Auron & Isola 2000, a Les Menuires, Serre Chevalier, les Sybelles, Labellemontagne, Skiset, Vacancéole turisztikai irodák Magyarországra látogató képviselői szerint a téli sportok egyre jelentősebb vonzerőt játszanak a francia idegenforgalomban.

Kisebb-nagyobb panziók, apartmanok és luxus szállodák, különféle árszinteken, egyaránt várják a vendégeket, főleg a fiatalokra és a gyermekkel érkező családokra gondolva - ezt minden résztvevő kiemelte.

Ami a foglalásokat illeti, a Magyarországon két házzal is jelenlévő, praktikus, kényelmes, fiatalos szobákat kínáló BB Hôtels, valamint a Fabulous Hotels, és a SBM Monte Carlo szakemberei jöttek el Budapestre, bemutatva szálláshelyeiket. A nizzai reptér ezektől 1-2 órányi távolságra található, ahonnan shuttle buszokat is indítanak, kedvezményes áron.

Az utóbbi két és fél év a francia utazási szektort is megviselte, de még így is a világ legnépszerűbb úti célja maradt: tavaly mintegy 45 millió látogatót fogadtak, ez egyébként a fele a szokásos éves látogatói számnak, de a járványhoz képest ez is szép eredmény.

Amint az a nyáron a nagykövetségen rendezett workshopon elhangzott, a francia államigazgatás nagy mértékben támogatja a szektort, hogy megőrizhesse vezető turisztikai pozícióját, egyben erős hangsúlyt fektessen a fenntartható turizmusra.

A járvány ideje alatt arra is volt idő, hogy újragondolják az ország turisztikai adottságainak sorrendjét és a marketing politikát, amelyre több országban is volt példa.

Tavaly mutatták be a Destination France-t, a turizmus újraindítását és átalakítását célzó tervet, amely 1,9 milliárd eurós költségvetéssel rendelkezik. Azontúl, hogy fejlesztik a turisztikai szolgáltatásokat és új látnivalókat vonnak be, szeretnék a szektor vonzerejét növelni az álláskeresők körében, mivel nagy a munkaerőhiány.

A távlati terv, ahogyan az a nyári workshopon elhangzott, hogy Franciaország 2030-ra a fenntartható és a kerékpáros turizmus első számú célpontjává váljon, és erre jelentős központi forrást biztosítanak.

Elek Lenke

Laptestvérünk, a Privátbankár


Tűzvész Splitnél – videóval

Tűzvész Splitnél – videóval 

A tűzoltók egyelőre nem tudják megfékezni a lángokat.
Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira

Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira 

Ausztria 2025-ben is izgalmas célpont a magyar utazók számára.
Zseniális ötlet Bécs turizmusáért felelőseitől: új sétaútvonal egy ikonikus film nyomán

Zseniális ötlet Bécs turizmusáért felelőseitől: új sétaútvonal egy ikonikus film nyomán 

Különleges új sétaprogram az osztrák fővárosban.
Retro fesztivál Opatijában

Retro fesztivál Opatijában 

Június 26-28. között Opatija a retro szórakozás fővárosává válik.
Már csak ez hiányzott: fertőző, ragályos kór jelent meg Romániában

Már csak ez hiányzott: fertőző, ragályos kór jelent meg Romániában 

Első ízben mutatták ki a juhhimlőt (variola ovina) a helyi illetékes hatóságok.
Napfényes ANTOR szezonnyitó a város felett

Napfényes ANTOR szezonnyitó a város felett 

Június 17-én a belvárosi Pullmann Hotel hangulatos rendezvénytermében tartotta szezonnyitó eseményét öt Magyarországon működő nemzeti idegenforgalmi szervezet.
Miért jönnek szívesen az osztrákok hozzánk?

Miért jönnek szívesen az osztrákok hozzánk? 

Az UniCredit Bank Austria idén is elkészítette a nyaralási euró számítását.
Ennyit költenek külföldi nyaralásra a magyar családok

Ennyit költenek külföldi nyaralásra a magyar családok 

Idén minden második magyar készül külföldre utazni legalább egyszer. Az úti célok változatlanok, de egyre többe kerül a nyaralás.
Közzétette foglalási adatait az ALDI Utazás

Közzétette foglalási adatait az ALDI Utazás 

A számok átlagosan 33 százalékos utasszám-növekedést mutatnak.
EIU-index: már nem Bécs a világ legélhetőbb városa

EIU-index: már nem Bécs a világ legélhetőbb városa 

A képen látható, mely város vette át a helyét. És nemcsak Bécs, hanem Calgary és más városok is lejjebb csúsztak az idei listán. Budapest nem szerepel a Top 10 között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.