Az eseményen részt vett Solenne Morel, az Atout France ausztriai és közép-európai helyettes igazgatója, valamint Dagmar Grzeja területi marketing vezető is.
A Provence-Alpes-Côte d´Azur regionális turisztikai vezetője, valamint Alpe d'Huez, valamint Les Deux Alpes, Auron & Isola 2000, a Les Menuires, Serre Chevalier, les Sybelles, Labellemontagne, Skiset, Vacancéole turisztikai irodák Magyarországra látogató képviselői szerint a téli sportok egyre jelentősebb vonzerőt játszanak a francia idegenforgalomban.
Kisebb-nagyobb panziók, apartmanok és luxus szállodák, különféle árszinteken, egyaránt várják a vendégeket, főleg a fiatalokra és a gyermekkel érkező családokra gondolva - ezt minden résztvevő kiemelte.
Ami a foglalásokat illeti, a Magyarországon két házzal is jelenlévő, praktikus, kényelmes, fiatalos szobákat kínáló BB Hôtels, valamint a Fabulous Hotels, és a SBM Monte Carlo szakemberei jöttek el Budapestre, bemutatva szálláshelyeiket. A nizzai reptér ezektől 1-2 órányi távolságra található, ahonnan shuttle buszokat is indítanak, kedvezményes áron.
Az utóbbi két és fél év a francia utazási szektort is megviselte, de még így is a világ legnépszerűbb úti célja maradt: tavaly mintegy 45 millió látogatót fogadtak, ez egyébként a fele a szokásos éves látogatói számnak, de a járványhoz képest ez is szép eredmény.
Amint az a nyáron a nagykövetségen rendezett workshopon elhangzott, a francia államigazgatás nagy mértékben támogatja a szektort, hogy megőrizhesse vezető turisztikai pozícióját, egyben erős hangsúlyt fektessen a fenntartható turizmusra.
A járvány ideje alatt arra is volt idő, hogy újragondolják az ország turisztikai adottságainak sorrendjét és a marketing politikát, amelyre több országban is volt példa.
Tavaly mutatták be a Destination France-t, a turizmus újraindítását és átalakítását célzó tervet, amely 1,9 milliárd eurós költségvetéssel rendelkezik. Azontúl, hogy fejlesztik a turisztikai szolgáltatásokat és új látnivalókat vonnak be, szeretnék a szektor vonzerejét növelni az álláskeresők körében, mivel nagy a munkaerőhiány.
A távlati terv, ahogyan az a nyári workshopon elhangzott, hogy Franciaország 2030-ra a fenntartható és a kerékpáros turizmus első számú célpontjává váljon, és erre jelentős központi forrást biztosítanak.
Elek Lenke
Laptestvérünk, a Privátbankár