A 3,3 milliárd dolláros beruházás valószínűleg öt év alatt, tehát 2019-re készül el. Ezzel a Universal Studios is követi a Walt Disney-t és a DreamWorks Animationt a kínai piacon. E két utóbbi hollywoodi filmgyártó vállalat 2016-ban, Sanghajban nyitja meg saját szórakoztató parkját.
A Universalnak ez lesz a harmadik ázsiai parkja, a szingapúri és az oszakai után. A kínai szórakoztatóipari és médiapiac óriási sebességgel bővül: a 2013-as 150 milliárd dollárról 2015-re megkétszereződik az ágazatban realizálható jövedelem, tehát eléri a 300 milliárd dollárt - a Pricewaterhouse becslése szerint. Ázsia 20 legnagyobb tematikus szórakoztató parkjából 11 Kínában van és 2013-ban 166 millió kínait fogadtak.
A létszámban és jövedelemben egyaránt gyarapodó kínai középosztály egyre több pénzt költ szórakozásra. Az ágazatot figyelő szakértők szerint hamarosan Kína lesz világméretekben a „vidámparki" piacvezető. Jelenleg még az USA parkjaiban regisztrálják a legtöbb látogatót, 2013-ban 220 millióan jártak az amerikai álomparkokban, de 2020-ra Kína várhatóan már felülmúlja az amerikai látogatottságot.
Forrás: AsiaPORT