Több mint 25 millió európai dolgozik az idegenforgalomban, amely a blokk GDP-jének nagyjából 10%-át adja. Ugyanakkor a főszezonon kívüli időszakban bőven vannak még lehetőségek. A szektorban dolgozó európai kkv-k számára létfontosságú, hogy új üzleti lehetőségeket tárjanak fel - és az egyik piac, amely nem mutatja a lassulás jeleit, Kína. A főszezonon kívüli időszak és a kevésbé ismert európai célpontok népszerűsítése a fenntartható turizmus fejlesztésének egyik legfőbb iránya. A Nuformer nevű holland multimédia cég a virtuális valóság és az animáció specialistája. Tavaly egy nagyszabású 3D show-t tartottak a kínai Hszian városában. Az EU-Kína idegenforgalmi év záró rendezvényen vetített alkotás Európa kevésbé ismert turista-attrakcióiról szólt.
- A projection mapping-nek nevezett technológiával egy nagyfelbontású videót lehet rávetíteni egy tereptárgyra vagy épületre, mondjuk egy ősi falra, mint itt Hszianban - magyarázta a cég vezetője, Rob Delfgaauw.
A főszezonon kívüli időszak és kevésbé ismert úticélok népszerűsítését a szakértők az európai idegenforgalom fejlesztésének kulcskérdésnek tekintik. Az egyéves kínai turisztikai kampány ezt és a jobb üzleti kapcsolatok kiépítését célozta. De van-e az európai kkv-knak keresnivalójuk Kínában?
- Persze, ha kreatív és újító terméke van valakinek, annak jó esélye van a kínai piacon - válaszolja Rob Delfgaauw. Tavaly több turista érkezett Európába más kontinensekről, mint valaha, a növekedés forrás jelentős részben Kína volt. Bár a gazdaságnak ez jó, a népszerű turistacélpontok, mint Velence, Barcelona vagy Amszterdam túltelítettek. A holland főváros már csökkenteni igyekszik a turisták számát.
- Meg kell győzni a kínai turistákat, hogy kevésbé ismert helyszíneket is látogassanak meg. Különösen a saját szervezésben utazók keresik az egyedi élményeket, amelyeket aztán az interneten megoszthatnak hazai barátaikkal és családjukkal - mondja Dineke Koerts, holland turisztikai szakember.
- A kínai turistáknak, különösen a saját szervezésben utazóknak a megfelelő repülőjáratok, a vízumok könnyű megszerzése, a biztonság és a kínai turisták felé irányuló vendégszeretet a legfontosabb tényezők a célpont kiválasztásánál - folytatja a szakember.
- Elképesztő a növekedési potenciál ezen a piacon - mondja Dineke - hiiszen jelenleg csak a kínai állampolgárok 10%-a rendelkezik útlevéllel. A középosztály egyre szélesebb, ami azt jelenti, hogy egyre több kínai turista járja a világot, és az utazási kedvük is egyre növekszik.
- Az EU-Kína idegenforgalmi év Európára irányította a figyelmet, jól pozicionálta a kontinenst mint főszezonon kívül is látogatható célpontot. Kínában a legfontosabb szabadságolási időszakok október eleje és január-február, vagyis nem az európai főszezon. Ugyanakkor ha egy kkv a kínai piacot célozza meg, nagyon fontos a kínai online jelenlét, külön tekintettel a közösségi oldalakra.
Forrás: www.euronews.com