Kínai turisták: lehetőség a kkv-knak

Több mint 1000 EU-s cég, köztük sok kkv- is profitált a tuisztikai évben szervezett partnerkereső találkozókból.

Több mint 25 millió európai dolgozik az idegenforgalomban, amely a blokk GDP-jének nagyjából 10%-át adja. Ugyanakkor a főszezonon kívüli időszakban bőven vannak még lehetőségek. A szektorban dolgozó európai kkv-k számára létfontosságú, hogy új üzleti lehetőségeket tárjanak fel - és az egyik piac, amely nem mutatja a lassulás jeleit, Kína. A főszezonon kívüli időszak és a kevésbé ismert európai célpontok népszerűsítése a fenntartható turizmus fejlesztésének egyik legfőbb iránya. A Nuformer nevű holland multimédia cég a virtuális valóság és az animáció specialistája. Tavaly egy nagyszabású 3D show-t tartottak a kínai Hszian városában. Az EU-Kína idegenforgalmi év záró rendezvényen vetített alkotás Európa kevésbé ismert turista-attrakcióiról szólt.

- A projection mapping-nek nevezett technológiával egy nagyfelbontású videót lehet rávetíteni egy tereptárgyra vagy épületre, mondjuk egy ősi falra, mint itt Hszianban - magyarázta a cég vezetője, Rob Delfgaauw.

A főszezonon kívüli időszak és kevésbé ismert úticélok népszerűsítését a szakértők az európai idegenforgalom fejlesztésének kulcskérdésnek tekintik. Az egyéves kínai turisztikai kampány ezt és a jobb üzleti kapcsolatok kiépítését célozta. De van-e az európai kkv-knak keresnivalójuk Kínában?

- Persze, ha kreatív és újító terméke van valakinek, annak jó esélye van a kínai piacon - válaszolja Rob Delfgaauw. Tavaly több turista érkezett Európába más kontinensekről, mint valaha, a növekedés forrás jelentős részben Kína volt. Bár a gazdaságnak ez jó, a népszerű turistacélpontok, mint Velence, Barcelona vagy Amszterdam túltelítettek. A holland főváros már csökkenteni igyekszik a turisták számát.

- Meg kell győzni a kínai turistákat, hogy kevésbé ismert helyszíneket is látogassanak meg. Különösen a saját szervezésben utazók keresik az egyedi élményeket, amelyeket aztán az interneten megoszthatnak hazai barátaikkal és családjukkal - mondja Dineke Koerts, holland turisztikai szakember.

- A kínai turistáknak, különösen a saját szervezésben utazóknak a megfelelő repülőjáratok, a vízumok könnyű megszerzése, a biztonság és a kínai turisták felé irányuló vendégszeretet a legfontosabb tényezők a célpont kiválasztásánál - folytatja a szakember.

- Elképesztő a növekedési potenciál ezen a piacon - mondja Dineke - hiiszen jelenleg csak a kínai állampolgárok 10%-a rendelkezik útlevéllel. A középosztály egyre szélesebb, ami azt jelenti, hogy egyre több kínai turista járja a világot, és az utazási kedvük is egyre növekszik.

- Az EU-Kína idegenforgalmi év Európára irányította a figyelmet, jól pozicionálta a kontinenst mint főszezonon kívül is látogatható célpontot. Kínában a legfontosabb szabadságolási időszakok október eleje és január-február, vagyis nem az európai főszezon. Ugyanakkor ha egy kkv a kínai piacot célozza meg, nagyon fontos a kínai online jelenlét, külön tekintettel a közösségi oldalakra.

Forrás: www.euronews.com


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.