Kultúra, fenntarthatóság és fociláz - 2024 fő kampánytémái a németeknél

Hallhattuk minap a pesti Kempinski Hotel Corvinusban, ahol a Német Turisztikai Hivatal (DZT) magyarországi képviseletének vezetője, Czeiszing Miklós ismertette ez évi első szakmai tájékoztatóján, hogy mi áll az idei esztendő a német beutazó turizmus fókuszában, és a hívószavak mögött milyen tartalom rejtőzik.

Elsőként képet kaphattunk arról, hogy az idáig mért adatok alapján miképp alakultak az érkezés számai, és mi, magyarok ebben a rangsorban hol helyezkedünk el. Kiderült, a tavalyi évhez képest 21,7 százalékkal többen érkeztek tőlünk Németországba, és több mint 733.638 vendégéjszakát regisztráltak eddig magyar beutazók esetén. És bár azt gondoljuk, bizonyára az üzleti utazók vannak a német területeken a legtöbben, ez tévedés, ugyanis az üdülési céllal érkezők majd’ ugyanannyian vannak, sőt, egy kicsivel meg is előzik a corporate vendégek körét: az ő esetükben 32 százalékot, míg az üzleti utazóknál 31 százalékot mértek eddig.

Előadó: Czeiszing Miklós magyarországi képviselet vezető / Forrás: DZT
Előadó: Czeiszing Miklós magyarországi képviselet vezető / Forrás: DZT

Megtudtuk azt is, hová, melyik tartományba érkeznek a legtöbben. Íme, a legfrissebb rangsor: Bajorország vezet, ezt követi Baden-Württemberg tartomány, majd Berlin következik a képzeletbeli dobogó harmadik fokán. A városok rangsora pedig a következő: Berlin (57.059 érkezés), München (47.395) és Hamburg (15.677) a sorrend.

Az idei kampánytémák igazi turistamágnesek

Azaz nem lesz nehéz valamely német tartomány területére csalogatni az utazót – derült ki a tájékoztató következő részéből, miután túljutottunk a számok birodalmán. Ismert, hogy Németország a művészetek és a kultúra országa, az azonban nem mindenki előtt ismert, hogy

több mint egy évtizede Európa első számú kulturális desztinációja – korántsem véletlenül.

Hiszen az ország kulturális látnivalói, városainak építészete, galériai, múzeumai – mind olyan élményt, kulturális csemegét kínál, amely valóban páratlan, és amely valóban sokakat vonz az országba.

A Mercedes-múzeum épülete önmagában látványosság, nemcsak a falak mögött rejtőző autó-kollekció / Forrás: Stuttgart város honlapja
A Mercedes-múzeum épülete önmagában látványosság, nemcsak a falak mögött rejtőző autó-kollekció / Forrás: Stuttgart város honlapja

A képviseletvezető külön kiemelte közülük a müncheni Műcsarnok nem mindennapi látnivalóit, illetve a stuttgarti Porsche- és Mercedes-múzeum páratlan gyűjteményét, valamint az idei futball EB kapcsán a dortmundi Futball Múzeum egész világon páratlan kiállítási kollekcióját.

51 meccs 10 városban, köztük Magyarország két helyszínen is érdekelt

És ha már a focinál tartunk, nemcsak a németek, hanem már az öreg kontinens minden pontján futball-lázban égnek a rajongók. Pontosan tudják ezt az EB-nek június 14-től egy hónapon át helyet adó német házigazdák, ahol az előzetes felmérések alapján az 51 mérkőzésre mintegy 2,7 millió rajongót várnak majd – köztük természetesen hazánk fiait és lányait is – hiszen Magyarországon is évek óta rég nem látott mértékben az egekig nőtt ismét a futball láz. Stuttgartba és Kölnbe váltott már jegyet egy vérbeli magyar drukker (seperc alatt elfogytak az előzetesen kínált belépők), de persze mindenki azt reméli titkon, hogy a magyar csapat útja tovább vezet akár a berlini döntő felé.

A futball EB-döntő helyszíne: a berlini stadion / Forrás: Arena Berlin
A futball EB-döntő helyszíne: a berlini stadion / Forrás: Arena Berlin

Egyébként annyira számítanak és készülnek az idei év egyik legnagyobb sporteseményére a német házigazdák, hogy az előzetes számítások szerint az EB egy hónapja alatt érkező sportrajongók száma 4 százalékkal tovább emeli a németországi beutazó turizmus idei , amúgyis magas végső számait.

Fenntarthatóság – mindenek felett

Nem újdonság, e területen (is) Németország élen jár: az ország szinte minden részén a bútorok, a használati tárgyak, a ruházati cikkek legtöbbje ma már újrafelhasználható anyagokból készül, az is megszokott immár, hogy a vendéglátóhelyeken felhasznált alapanyagokat lehetőleg a környékről szerzik be és ahol csak lehet, természetes fényt használnak világításra, nem pedig mesterséges energiát. E téma köré épül a „Feel Good” kampány, amelynek célja a környezet- és klímabarát utazás ajánlása mindenkinek, a vidéki élettér népszerűsítése és a fenntarthatósági tanúsítvánnyal rendelkező ajánlatok könnyebb észrevétele és láthatósága.

Az észak-rajna-vesztfáliai Bad Berleburg a német kisvárosok között kiosztott Német Fenntarthatósági Díj büszke tulajdonosa / Forrás: Depositphotos
Az észak-rajna-vesztfáliai Bad Berleburg a német kisvárosok között kiosztott Német Fenntarthatósági Díj büszke tulajdonosa / Forrás: Depositphotos

Különben a fenntarthatóság jegyében zajlott maga a tájékoztató is, hiszen meghívóink azt ajánlották, hogy ne gépkocsival, hanem tömegközlekedési eszközzel közelítsük meg a tájékoztató helyszínét, a város szívében lévő Kempinskit, és ennek ösztönzésére BKK-jegyet osztogattak a meghívóknak, amelyeket örömmel érvényesítettünk a hazafelé vezető úton is.

 


DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.
Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt

Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt 

A magyar versenyzőnek sikerült megjavítania sérült vitorláját, és folytatja a földkerülő vitorlásversenyt.
Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja

Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja 

Közép-Európa legszebb adventi vásárai idén is megnyitják kapuikat, hogy ízekkel, illatokkal, zenével és különleges programokkal varázsolják el az oda látogatókat.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.