Kultúra, fenntarthatóság és fociláz - 2024 fő kampánytémái a németeknél

Hallhattuk minap a pesti Kempinski Hotel Corvinusban, ahol a Német Turisztikai Hivatal (DZT) magyarországi képviseletének vezetője, Czeiszing Miklós ismertette ez évi első szakmai tájékoztatóján, hogy mi áll az idei esztendő a német beutazó turizmus fókuszában, és a hívószavak mögött milyen tartalom rejtőzik.

Elsőként képet kaphattunk arról, hogy az idáig mért adatok alapján miképp alakultak az érkezés számai, és mi, magyarok ebben a rangsorban hol helyezkedünk el. Kiderült, a tavalyi évhez képest 21,7 százalékkal többen érkeztek tőlünk Németországba, és több mint 733.638 vendégéjszakát regisztráltak eddig magyar beutazók esetén. És bár azt gondoljuk, bizonyára az üzleti utazók vannak a német területeken a legtöbben, ez tévedés, ugyanis az üdülési céllal érkezők majd’ ugyanannyian vannak, sőt, egy kicsivel meg is előzik a corporate vendégek körét: az ő esetükben 32 százalékot, míg az üzleti utazóknál 31 százalékot mértek eddig.

Előadó: Czeiszing Miklós magyarországi képviselet vezető / Forrás: DZT
Előadó: Czeiszing Miklós magyarországi képviselet vezető / Forrás: DZT

Megtudtuk azt is, hová, melyik tartományba érkeznek a legtöbben. Íme, a legfrissebb rangsor: Bajorország vezet, ezt követi Baden-Württemberg tartomány, majd Berlin következik a képzeletbeli dobogó harmadik fokán. A városok rangsora pedig a következő: Berlin (57.059 érkezés), München (47.395) és Hamburg (15.677) a sorrend.

Az idei kampánytémák igazi turistamágnesek

Azaz nem lesz nehéz valamely német tartomány területére csalogatni az utazót – derült ki a tájékoztató következő részéből, miután túljutottunk a számok birodalmán. Ismert, hogy Németország a művészetek és a kultúra országa, az azonban nem mindenki előtt ismert, hogy

több mint egy évtizede Európa első számú kulturális desztinációja – korántsem véletlenül.

Hiszen az ország kulturális látnivalói, városainak építészete, galériai, múzeumai – mind olyan élményt, kulturális csemegét kínál, amely valóban páratlan, és amely valóban sokakat vonz az országba.

A Mercedes-múzeum épülete önmagában látványosság, nemcsak a falak mögött rejtőző autó-kollekció / Forrás: Stuttgart város honlapja
A Mercedes-múzeum épülete önmagában látványosság, nemcsak a falak mögött rejtőző autó-kollekció / Forrás: Stuttgart város honlapja

A képviseletvezető külön kiemelte közülük a müncheni Műcsarnok nem mindennapi látnivalóit, illetve a stuttgarti Porsche- és Mercedes-múzeum páratlan gyűjteményét, valamint az idei futball EB kapcsán a dortmundi Futball Múzeum egész világon páratlan kiállítási kollekcióját.

51 meccs 10 városban, köztük Magyarország két helyszínen is érdekelt

És ha már a focinál tartunk, nemcsak a németek, hanem már az öreg kontinens minden pontján futball-lázban égnek a rajongók. Pontosan tudják ezt az EB-nek június 14-től egy hónapon át helyet adó német házigazdák, ahol az előzetes felmérések alapján az 51 mérkőzésre mintegy 2,7 millió rajongót várnak majd – köztük természetesen hazánk fiait és lányait is – hiszen Magyarországon is évek óta rég nem látott mértékben az egekig nőtt ismét a futball láz. Stuttgartba és Kölnbe váltott már jegyet egy vérbeli magyar drukker (seperc alatt elfogytak az előzetesen kínált belépők), de persze mindenki azt reméli titkon, hogy a magyar csapat útja tovább vezet akár a berlini döntő felé.

A futball EB-döntő helyszíne: a berlini stadion / Forrás: Arena Berlin
A futball EB-döntő helyszíne: a berlini stadion / Forrás: Arena Berlin

Egyébként annyira számítanak és készülnek az idei év egyik legnagyobb sporteseményére a német házigazdák, hogy az előzetes számítások szerint az EB egy hónapja alatt érkező sportrajongók száma 4 százalékkal tovább emeli a németországi beutazó turizmus idei , amúgyis magas végső számait.

Fenntarthatóság – mindenek felett

Nem újdonság, e területen (is) Németország élen jár: az ország szinte minden részén a bútorok, a használati tárgyak, a ruházati cikkek legtöbbje ma már újrafelhasználható anyagokból készül, az is megszokott immár, hogy a vendéglátóhelyeken felhasznált alapanyagokat lehetőleg a környékről szerzik be és ahol csak lehet, természetes fényt használnak világításra, nem pedig mesterséges energiát. E téma köré épül a „Feel Good” kampány, amelynek célja a környezet- és klímabarát utazás ajánlása mindenkinek, a vidéki élettér népszerűsítése és a fenntarthatósági tanúsítvánnyal rendelkező ajánlatok könnyebb észrevétele és láthatósága.

Az észak-rajna-vesztfáliai Bad Berleburg a német kisvárosok között kiosztott Német Fenntarthatósági Díj büszke tulajdonosa / Forrás: Depositphotos
Az észak-rajna-vesztfáliai Bad Berleburg a német kisvárosok között kiosztott Német Fenntarthatósági Díj büszke tulajdonosa / Forrás: Depositphotos

Különben a fenntarthatóság jegyében zajlott maga a tájékoztató is, hiszen meghívóink azt ajánlották, hogy ne gépkocsival, hanem tömegközlekedési eszközzel közelítsük meg a tájékoztató helyszínét, a város szívében lévő Kempinskit, és ennek ösztönzésére BKK-jegyet osztogattak a meghívóknak, amelyeket örömmel érvényesítettünk a hazafelé vezető úton is.

 


Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat

Új vasútvonal épülhet a spanyol tengerparton, ami összeköti a tengerparti városokat 

Az új vonatvonal a turisták számára is lehetővé tenné, hogy minél többet fedezzenek fel Costa del Sol izgalmas turisztikai látványosságaiból.
Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.
Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.
Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon?

Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon? 

Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív az idegenekkel. A következőkből kiderül, miért.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?