Kultúra, fenntarthatóság és fociláz - 2024 fő kampánytémái a németeknél

Hallhattuk minap a pesti Kempinski Hotel Corvinusban, ahol a Német Turisztikai Hivatal (DZT) magyarországi képviseletének vezetője, Czeiszing Miklós ismertette ez évi első szakmai tájékoztatóján, hogy mi áll az idei esztendő a német beutazó turizmus fókuszában, és a hívószavak mögött milyen tartalom rejtőzik.

Elsőként képet kaphattunk arról, hogy az idáig mért adatok alapján miképp alakultak az érkezés számai, és mi, magyarok ebben a rangsorban hol helyezkedünk el. Kiderült, a tavalyi évhez képest 21,7 százalékkal többen érkeztek tőlünk Németországba, és több mint 733.638 vendégéjszakát regisztráltak eddig magyar beutazók esetén. És bár azt gondoljuk, bizonyára az üzleti utazók vannak a német területeken a legtöbben, ez tévedés, ugyanis az üdülési céllal érkezők majd’ ugyanannyian vannak, sőt, egy kicsivel meg is előzik a corporate vendégek körét: az ő esetükben 32 százalékot, míg az üzleti utazóknál 31 százalékot mértek eddig.

Előadó: Czeiszing Miklós magyarországi képviselet vezető / Forrás: DZT
Előadó: Czeiszing Miklós magyarországi képviselet vezető / Forrás: DZT

Megtudtuk azt is, hová, melyik tartományba érkeznek a legtöbben. Íme, a legfrissebb rangsor: Bajorország vezet, ezt követi Baden-Württemberg tartomány, majd Berlin következik a képzeletbeli dobogó harmadik fokán. A városok rangsora pedig a következő: Berlin (57.059 érkezés), München (47.395) és Hamburg (15.677) a sorrend.

Az idei kampánytémák igazi turistamágnesek

Azaz nem lesz nehéz valamely német tartomány területére csalogatni az utazót – derült ki a tájékoztató következő részéből, miután túljutottunk a számok birodalmán. Ismert, hogy Németország a művészetek és a kultúra országa, az azonban nem mindenki előtt ismert, hogy

több mint egy évtizede Európa első számú kulturális desztinációja – korántsem véletlenül.

Hiszen az ország kulturális látnivalói, városainak építészete, galériai, múzeumai – mind olyan élményt, kulturális csemegét kínál, amely valóban páratlan, és amely valóban sokakat vonz az országba.

A Mercedes-múzeum épülete önmagában látványosság, nemcsak a falak mögött rejtőző autó-kollekció / Forrás: Stuttgart város honlapja
A Mercedes-múzeum épülete önmagában látványosság, nemcsak a falak mögött rejtőző autó-kollekció / Forrás: Stuttgart város honlapja

A képviseletvezető külön kiemelte közülük a müncheni Műcsarnok nem mindennapi látnivalóit, illetve a stuttgarti Porsche- és Mercedes-múzeum páratlan gyűjteményét, valamint az idei futball EB kapcsán a dortmundi Futball Múzeum egész világon páratlan kiállítási kollekcióját.

51 meccs 10 városban, köztük Magyarország két helyszínen is érdekelt

És ha már a focinál tartunk, nemcsak a németek, hanem már az öreg kontinens minden pontján futball-lázban égnek a rajongók. Pontosan tudják ezt az EB-nek június 14-től egy hónapon át helyet adó német házigazdák, ahol az előzetes felmérések alapján az 51 mérkőzésre mintegy 2,7 millió rajongót várnak majd – köztük természetesen hazánk fiait és lányait is – hiszen Magyarországon is évek óta rég nem látott mértékben az egekig nőtt ismét a futball láz. Stuttgartba és Kölnbe váltott már jegyet egy vérbeli magyar drukker (seperc alatt elfogytak az előzetesen kínált belépők), de persze mindenki azt reméli titkon, hogy a magyar csapat útja tovább vezet akár a berlini döntő felé.

A futball EB-döntő helyszíne: a berlini stadion / Forrás: Arena Berlin
A futball EB-döntő helyszíne: a berlini stadion / Forrás: Arena Berlin

Egyébként annyira számítanak és készülnek az idei év egyik legnagyobb sporteseményére a német házigazdák, hogy az előzetes számítások szerint az EB egy hónapja alatt érkező sportrajongók száma 4 százalékkal tovább emeli a németországi beutazó turizmus idei , amúgyis magas végső számait.

Fenntarthatóság – mindenek felett

Nem újdonság, e területen (is) Németország élen jár: az ország szinte minden részén a bútorok, a használati tárgyak, a ruházati cikkek legtöbbje ma már újrafelhasználható anyagokból készül, az is megszokott immár, hogy a vendéglátóhelyeken felhasznált alapanyagokat lehetőleg a környékről szerzik be és ahol csak lehet, természetes fényt használnak világításra, nem pedig mesterséges energiát. E téma köré épül a „Feel Good” kampány, amelynek célja a környezet- és klímabarát utazás ajánlása mindenkinek, a vidéki élettér népszerűsítése és a fenntarthatósági tanúsítvánnyal rendelkező ajánlatok könnyebb észrevétele és láthatósága.

Az észak-rajna-vesztfáliai Bad Berleburg a német kisvárosok között kiosztott Német Fenntarthatósági Díj büszke tulajdonosa / Forrás: Depositphotos
Az észak-rajna-vesztfáliai Bad Berleburg a német kisvárosok között kiosztott Német Fenntarthatósági Díj büszke tulajdonosa / Forrás: Depositphotos

Különben a fenntarthatóság jegyében zajlott maga a tájékoztató is, hiszen meghívóink azt ajánlották, hogy ne gépkocsival, hanem tömegközlekedési eszközzel közelítsük meg a tájékoztató helyszínét, a város szívében lévő Kempinskit, és ennek ösztönzésére BKK-jegyet osztogattak a meghívóknak, amelyeket örömmel érvényesítettünk a hazafelé vezető úton is.

 


A madridiak Balatonja a magyarok kedvence

A madridiak Balatonja a magyarok kedvence  

A magyarok körében azért is lett népszerű a terület, mert más spanyol régiókhoz képest jóval könnyebben megközelíthető.
Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt

Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt 

 „Mi vagyunk a nagy vesztesek” – mondják a párizsi kulturális szektorban dolgozók.
Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét

Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét 

Lezárták a szicíliai Catania repülőterét, amelyet hamueső temetett be az Etna vulkán kitörése miatt kedden.
Prémium úti cél Törökországban

Prémium úti cél Törökországban 

A török félsziget a hírességek kedvenc "prémium” úti célja.
Pompeii, a betemetett város

Pompeii, a betemetett város 

A kapun belépve megcsap a történelem szaga – a hatalmas kövekkel kirakott utcákat járva úgy érzem magam, mintha egy időgép visszavitt volna az ókorba.
Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb

Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb  

A Tunéziai Idegenforgalmi Hivatal budapesti képviselete a következő információt küldte szerkesztőségünkbe.
Magyarok nélkül megállna Ausztria

Magyarok nélkül megállna Ausztria 

Tíz év alatt több mint a duplájára nőtt a magyarok létszáma Ausztriában, ami napjainkban már meghaladja a 107 ezret.
Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban

Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban 

Ha a nyaralást Horvátországba tervezi, mindenképp érdemes felfedezni az Adriai-tengeren található természeti kincseket.
Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban

Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban 

A borravaló megítélése kultúránként és nemzetenként változó: ami az egyes országokban szokás, az egy másikban akár sértés is lehet. 
Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában

Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában 

Linz kirobbanóan sikeres a magyar látogatók körében is.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.