Kultúra, fenntarthatóság és fociláz - 2024 fő kampánytémái a németeknél

Hallhattuk minap a pesti Kempinski Hotel Corvinusban, ahol a Német Turisztikai Hivatal (DZT) magyarországi képviseletének vezetője, Czeiszing Miklós ismertette ez évi első szakmai tájékoztatóján, hogy mi áll az idei esztendő a német beutazó turizmus fókuszában, és a hívószavak mögött milyen tartalom rejtőzik.

Elsőként képet kaphattunk arról, hogy az idáig mért adatok alapján miképp alakultak az érkezés számai, és mi, magyarok ebben a rangsorban hol helyezkedünk el. Kiderült, a tavalyi évhez képest 21,7 százalékkal többen érkeztek tőlünk Németországba, és több mint 733.638 vendégéjszakát regisztráltak eddig magyar beutazók esetén. És bár azt gondoljuk, bizonyára az üzleti utazók vannak a német területeken a legtöbben, ez tévedés, ugyanis az üdülési céllal érkezők majd’ ugyanannyian vannak, sőt, egy kicsivel meg is előzik a corporate vendégek körét: az ő esetükben 32 százalékot, míg az üzleti utazóknál 31 százalékot mértek eddig.

Előadó: Czeiszing Miklós magyarországi képviselet vezető / Forrás: DZT
Előadó: Czeiszing Miklós magyarországi képviselet vezető / Forrás: DZT

Megtudtuk azt is, hová, melyik tartományba érkeznek a legtöbben. Íme, a legfrissebb rangsor: Bajorország vezet, ezt követi Baden-Württemberg tartomány, majd Berlin következik a képzeletbeli dobogó harmadik fokán. A városok rangsora pedig a következő: Berlin (57.059 érkezés), München (47.395) és Hamburg (15.677) a sorrend.

Az idei kampánytémák igazi turistamágnesek

Azaz nem lesz nehéz valamely német tartomány területére csalogatni az utazót – derült ki a tájékoztató következő részéből, miután túljutottunk a számok birodalmán. Ismert, hogy Németország a művészetek és a kultúra országa, az azonban nem mindenki előtt ismert, hogy

több mint egy évtizede Európa első számú kulturális desztinációja – korántsem véletlenül.

Hiszen az ország kulturális látnivalói, városainak építészete, galériai, múzeumai – mind olyan élményt, kulturális csemegét kínál, amely valóban páratlan, és amely valóban sokakat vonz az országba.

A Mercedes-múzeum épülete önmagában látványosság, nemcsak a falak mögött rejtőző autó-kollekció / Forrás: Stuttgart város honlapja
A Mercedes-múzeum épülete önmagában látványosság, nemcsak a falak mögött rejtőző autó-kollekció / Forrás: Stuttgart város honlapja

A képviseletvezető külön kiemelte közülük a müncheni Műcsarnok nem mindennapi látnivalóit, illetve a stuttgarti Porsche- és Mercedes-múzeum páratlan gyűjteményét, valamint az idei futball EB kapcsán a dortmundi Futball Múzeum egész világon páratlan kiállítási kollekcióját.

51 meccs 10 városban, köztük Magyarország két helyszínen is érdekelt

És ha már a focinál tartunk, nemcsak a németek, hanem már az öreg kontinens minden pontján futball-lázban égnek a rajongók. Pontosan tudják ezt az EB-nek június 14-től egy hónapon át helyet adó német házigazdák, ahol az előzetes felmérések alapján az 51 mérkőzésre mintegy 2,7 millió rajongót várnak majd – köztük természetesen hazánk fiait és lányait is – hiszen Magyarországon is évek óta rég nem látott mértékben az egekig nőtt ismét a futball láz. Stuttgartba és Kölnbe váltott már jegyet egy vérbeli magyar drukker (seperc alatt elfogytak az előzetesen kínált belépők), de persze mindenki azt reméli titkon, hogy a magyar csapat útja tovább vezet akár a berlini döntő felé.

A futball EB-döntő helyszíne: a berlini stadion / Forrás: Arena Berlin
A futball EB-döntő helyszíne: a berlini stadion / Forrás: Arena Berlin

Egyébként annyira számítanak és készülnek az idei év egyik legnagyobb sporteseményére a német házigazdák, hogy az előzetes számítások szerint az EB egy hónapja alatt érkező sportrajongók száma 4 százalékkal tovább emeli a németországi beutazó turizmus idei , amúgyis magas végső számait.

Fenntarthatóság – mindenek felett

Nem újdonság, e területen (is) Németország élen jár: az ország szinte minden részén a bútorok, a használati tárgyak, a ruházati cikkek legtöbbje ma már újrafelhasználható anyagokból készül, az is megszokott immár, hogy a vendéglátóhelyeken felhasznált alapanyagokat lehetőleg a környékről szerzik be és ahol csak lehet, természetes fényt használnak világításra, nem pedig mesterséges energiát. E téma köré épül a „Feel Good” kampány, amelynek célja a környezet- és klímabarát utazás ajánlása mindenkinek, a vidéki élettér népszerűsítése és a fenntarthatósági tanúsítvánnyal rendelkező ajánlatok könnyebb észrevétele és láthatósága.

Az észak-rajna-vesztfáliai Bad Berleburg a német kisvárosok között kiosztott Német Fenntarthatósági Díj büszke tulajdonosa / Forrás: Depositphotos
Az észak-rajna-vesztfáliai Bad Berleburg a német kisvárosok között kiosztott Német Fenntarthatósági Díj büszke tulajdonosa / Forrás: Depositphotos

Különben a fenntarthatóság jegyében zajlott maga a tájékoztató is, hiszen meghívóink azt ajánlották, hogy ne gépkocsival, hanem tömegközlekedési eszközzel közelítsük meg a tájékoztató helyszínét, a város szívében lévő Kempinskit, és ennek ösztönzésére BKK-jegyet osztogattak a meghívóknak, amelyeket örömmel érvényesítettünk a hazafelé vezető úton is.

 


Volt Banksy, nincs Banksy

Volt Banksy, nincs Banksy 

Több mint fél év után eltávolították Banksy egyik művét Londonból.
Felújítás vár a Louvre-ra

Felújítás vár a Louvre-ra 

A projekt finanszírozása jegybevételekből, mecénások támogatásából és az Abu-Dzabiban található Louvre fiókmúzeumának licencdíjaiból történik majd.
Látogatói botlás okozta a reneszánsz festmény sérülését

Látogatói botlás okozta a reneszánsz festmény sérülését 

Egy szerencsétlen baleset következtében megsérült Moretto da Brescia 16. századi festménye a bresciai Santa Giulia Múzeumban.
Klimt Csókjától II. Ramszeszig

Klimt Csókjától II. Ramszeszig 

A Bordeaux-i Bassins de Lumières-ben a medencék fölötti sétányokon járva úgy érezhetjük, mintha részei lennénk a vízben tükröződő műalkotásoknak.
Tizenegy új úti cél a Proko Travel idei kínálatában

Tizenegy új úti cél a Proko Travel idei kínálatában 

Az idén új arculattal, friss tartalommal megjelent 2025-ös katalógusuk nemcsak az úti célokat mutatja be, hanem a vállalat történetét is elmeséli.
Helsinkiben ukulele, Cipruson vízipipa – a legfurcsább rendelések, amelyeket házhoz szállítottak

Helsinkiben ukulele, Cipruson vízipipa – a legfurcsább rendelések, amelyeket házhoz szállítottak 

Budapesten egy autómosás, Tallinban éjszakai fáklyás hajótúra is vásárolható egyetlen kattintással.
 Marokkó, ahol a mesés középkori városok között TGV gyorsvonattal utazhat

Marokkó, ahol a mesés középkori városok között TGV gyorsvonattal utazhat 

Az ország északi része különösen sok lehetőséget rejt, melyet már gyorsvonattal el felfedezhetünk.
Kutyaszánok és óriás hóember a Magas-Tátrában

Kutyaszánok és óriás hóember a Magas-Tátrában 

Változatos hétvége várja a gyermekes családokat a Magas-Tátrában. 
A világ legmagányosabb világítótornya egy szikla tetején áll

A világ legmagányosabb világítótornya egy szikla tetején áll 

Tökéletes példa, hogy az ember milyen hatalmas akadályokat képes leküzdeni.
Ma is teljesítik feladatukat a világ legősibb hírvivői

Ma is teljesítik feladatukat a világ legősibb hírvivői 

Bár a postagalambok használata hírküldésre jelentősen visszaszorult a modern kommunikációs technológiák elterjedésével, azonban ma is vannak országok és helyzetek, amikor alkalmazzák őket.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.