Kultúra, fenntarthatóság és fociláz - 2024 fő kampánytémái a németeknél

Hallhattuk minap a pesti Kempinski Hotel Corvinusban, ahol a Német Turisztikai Hivatal (DZT) magyarországi képviseletének vezetője, Czeiszing Miklós ismertette ez évi első szakmai tájékoztatóján, hogy mi áll az idei esztendő a német beutazó turizmus fókuszában, és a hívószavak mögött milyen tartalom rejtőzik.

Elsőként képet kaphattunk arról, hogy az idáig mért adatok alapján miképp alakultak az érkezés számai, és mi, magyarok ebben a rangsorban hol helyezkedünk el. Kiderült, a tavalyi évhez képest 21,7 százalékkal többen érkeztek tőlünk Németországba, és több mint 733.638 vendégéjszakát regisztráltak eddig magyar beutazók esetén. És bár azt gondoljuk, bizonyára az üzleti utazók vannak a német területeken a legtöbben, ez tévedés, ugyanis az üdülési céllal érkezők majd’ ugyanannyian vannak, sőt, egy kicsivel meg is előzik a corporate vendégek körét: az ő esetükben 32 százalékot, míg az üzleti utazóknál 31 százalékot mértek eddig.

Előadó: Czeiszing Miklós magyarországi képviselet vezető / Forrás: DZT
Előadó: Czeiszing Miklós magyarországi képviselet vezető / Forrás: DZT

Megtudtuk azt is, hová, melyik tartományba érkeznek a legtöbben. Íme, a legfrissebb rangsor: Bajorország vezet, ezt követi Baden-Württemberg tartomány, majd Berlin következik a képzeletbeli dobogó harmadik fokán. A városok rangsora pedig a következő: Berlin (57.059 érkezés), München (47.395) és Hamburg (15.677) a sorrend.

Az idei kampánytémák igazi turistamágnesek

Azaz nem lesz nehéz valamely német tartomány területére csalogatni az utazót – derült ki a tájékoztató következő részéből, miután túljutottunk a számok birodalmán. Ismert, hogy Németország a művészetek és a kultúra országa, az azonban nem mindenki előtt ismert, hogy

több mint egy évtizede Európa első számú kulturális desztinációja – korántsem véletlenül.

Hiszen az ország kulturális látnivalói, városainak építészete, galériai, múzeumai – mind olyan élményt, kulturális csemegét kínál, amely valóban páratlan, és amely valóban sokakat vonz az országba.

A Mercedes-múzeum épülete önmagában látványosság, nemcsak a falak mögött rejtőző autó-kollekció / Forrás: Stuttgart város honlapja
A Mercedes-múzeum épülete önmagában látványosság, nemcsak a falak mögött rejtőző autó-kollekció / Forrás: Stuttgart város honlapja

A képviseletvezető külön kiemelte közülük a müncheni Műcsarnok nem mindennapi látnivalóit, illetve a stuttgarti Porsche- és Mercedes-múzeum páratlan gyűjteményét, valamint az idei futball EB kapcsán a dortmundi Futball Múzeum egész világon páratlan kiállítási kollekcióját.

51 meccs 10 városban, köztük Magyarország két helyszínen is érdekelt

És ha már a focinál tartunk, nemcsak a németek, hanem már az öreg kontinens minden pontján futball-lázban égnek a rajongók. Pontosan tudják ezt az EB-nek június 14-től egy hónapon át helyet adó német házigazdák, ahol az előzetes felmérések alapján az 51 mérkőzésre mintegy 2,7 millió rajongót várnak majd – köztük természetesen hazánk fiait és lányait is – hiszen Magyarországon is évek óta rég nem látott mértékben az egekig nőtt ismét a futball láz. Stuttgartba és Kölnbe váltott már jegyet egy vérbeli magyar drukker (seperc alatt elfogytak az előzetesen kínált belépők), de persze mindenki azt reméli titkon, hogy a magyar csapat útja tovább vezet akár a berlini döntő felé.

A futball EB-döntő helyszíne: a berlini stadion / Forrás: Arena Berlin
A futball EB-döntő helyszíne: a berlini stadion / Forrás: Arena Berlin

Egyébként annyira számítanak és készülnek az idei év egyik legnagyobb sporteseményére a német házigazdák, hogy az előzetes számítások szerint az EB egy hónapja alatt érkező sportrajongók száma 4 százalékkal tovább emeli a németországi beutazó turizmus idei , amúgyis magas végső számait.

Fenntarthatóság – mindenek felett

Nem újdonság, e területen (is) Németország élen jár: az ország szinte minden részén a bútorok, a használati tárgyak, a ruházati cikkek legtöbbje ma már újrafelhasználható anyagokból készül, az is megszokott immár, hogy a vendéglátóhelyeken felhasznált alapanyagokat lehetőleg a környékről szerzik be és ahol csak lehet, természetes fényt használnak világításra, nem pedig mesterséges energiát. E téma köré épül a „Feel Good” kampány, amelynek célja a környezet- és klímabarát utazás ajánlása mindenkinek, a vidéki élettér népszerűsítése és a fenntarthatósági tanúsítvánnyal rendelkező ajánlatok könnyebb észrevétele és láthatósága.

Az észak-rajna-vesztfáliai Bad Berleburg a német kisvárosok között kiosztott Német Fenntarthatósági Díj büszke tulajdonosa / Forrás: Depositphotos
Az észak-rajna-vesztfáliai Bad Berleburg a német kisvárosok között kiosztott Német Fenntarthatósági Díj büszke tulajdonosa / Forrás: Depositphotos

Különben a fenntarthatóság jegyében zajlott maga a tájékoztató is, hiszen meghívóink azt ajánlották, hogy ne gépkocsival, hanem tömegközlekedési eszközzel közelítsük meg a tájékoztató helyszínét, a város szívében lévő Kempinskit, és ennek ösztönzésére BKK-jegyet osztogattak a meghívóknak, amelyeket örömmel érvényesítettünk a hazafelé vezető úton is.

 


Zseniális ötlet Bécs turizmusáért felelőseitől: új sétaútvonal egy ikonikus film nyomán

Zseniális ötlet Bécs turizmusáért felelőseitől: új sétaútvonal egy ikonikus film nyomán 

Különleges új sétaprogram az osztrák fővárosban.
Retro fesztivál Opatijában

Retro fesztivál Opatijában 

Június 26-28. között Opatija a retro szórakozás fővárosává válik.
Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira

Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira 

Ausztria 2025-ben is izgalmas célpont a magyar utazók számára.
Már csak ez hiányzott: fertőző, ragályos kór jelent meg Romániában

Már csak ez hiányzott: fertőző, ragályos kór jelent meg Romániában 

Első ízben mutatták ki a juhhimlőt (variola ovina) a helyi illetékes hatóságok.
Napfényes ANTOR szezonnyitó a város felett

Napfényes ANTOR szezonnyitó a város felett 

Június 17-én a belvárosi Pullmann Hotel hangulatos rendezvénytermében tartotta szezonnyitó eseményét öt Magyarországon működő nemzeti idegenforgalmi szervezet.
Miért jönnek szívesen az osztrákok hozzánk?

Miért jönnek szívesen az osztrákok hozzánk? 

Az UniCredit Bank Austria idén is elkészítette a nyaralási euró számítását.
Ennyit költenek külföldi nyaralásra a magyar családok

Ennyit költenek külföldi nyaralásra a magyar családok 

Idén minden második magyar készül külföldre utazni legalább egyszer. Az úti célok változatlanok, de egyre többe kerül a nyaralás.
Közzétette foglalási adatait az ALDI Utazás

Közzétette foglalási adatait az ALDI Utazás 

A számok átlagosan 33 százalékos utasszám-növekedést mutatnak.
EIU-index: már nem Bécs a világ legélhetőbb városa

EIU-index: már nem Bécs a világ legélhetőbb városa 

A képen látható, mely város vette át a helyét. És nemcsak Bécs, hanem Calgary és más városok is lejjebb csúsztak az idei listán. Budapest nem szerepel a Top 10 között.
Szabadság, zene, művészet – nyáron vár Temesvár

Szabadság, zene, művészet – nyáron vár Temesvár 

Érkezik az Art Encounters Biennálé és a JazzX Festival .

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.