Kultúrturizmusra és a fenntarthatóságra épít a DZT

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) célzott tematikus marketingjével tovább folytatja és erősíti aktivitását, hogy Németországot 2024-ben is fenntartható kulturális úticélként pozícionálja.

Egy témaindító rendezvény keretén belül a DZT bemutatta tagjainak és partnereinek a tervezett kampány fő oszlopait, illetve prezentálta a nemzetközi piacspecifikus aktivitásokban való részvételi lehetőségeket.

 

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott a témában: „Németország egyedülálló művészeti és kulturális tájjal rendelkezik. Ez a sokszínűség fontos része a városi életminőségünknek és egyben egy erős utazási indok a külföldi turisták számára. Az európaiak 140 millió kulturális utazása közül a 2022-es évben 16,4 millió irányult Németországba, amely a desztinációk versenyében egyenlő az első helyezéssel. Ezt a pozíciónkat még tovább szeretnénk erősíteni, illetve ezen felül a kampány a fenntarthatóság szellemében arra biztatja az utazókat, hogy tovább tartózkodjanak nálunk és a vidéki élettereket is felfedezzék.”

Új globális kampány Németország esetén művész- és kultúrország témában

A világra nyitott művészeti és kulturális élet nemcsak a nagyvárosi régiókat, hanem a vidéki tereket is jellemzi Németországban. Az Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI) megerősíti, hogy a nemzetközi megítélésben Németországot különösen a „történelmi épületek”, a „kortárs művészet és kultúra”, illetve az „élettel teli városok” kifejezésekkel hozzák kapcsolatba. Az utazási szokások pedig megerősítik ezeket az imázsfaktorokat.

A Qualitätsmonitor Deutschlandtourismus (2015. május – 2022. október) felmérésében úticéljuk kiválasztásának okaként Németországnál a megkérdezettek 47 százaléka a „látványosságokat” jelölte meg, 35 százaléknál az „építészet” a legnyomósabb indok a németországi utazás mellett, míg 33 százalék a „művészet és a kultúra” kategóriára voksolt.

A DZT új inspirációs kampánya ezekre az eredményekre építve 2024. áprilisától az úticél Németországot vonzó desztinációként prezentálja kulturális kontextusban. A kultúrturisztikai kínálat sokoldalúsága a kortárs művészettől, a németországi galériáktól, a művészek alkotóhelyein át egészen az akadémiákig terjed, ahol összegyűlik a világ fiatal művésznemzedéke. A kampány témái a street art mint egy életérzés megnyilvánulása a nyilvános térben, a modern építészet és a különleges kiállítási helyszínek. Ehhez a kulturális spektrumhoz hozzátartoznak a különböző műfajok világszerte elismert kulturális rendezvényei és a történelmi kultúrtájak is. Ez utóbbi kiemelkedő példája a 13 német bortermelő régió, amelyekben a fiatal borászok újraértelmezik az élő hagyományokat.

A DZT kampányának fontos alkotórészét képezik az ilyen és hasonló személyiségek, mint például kurátorok, feltörekvő művészek vagy privát műgyűjtők, akik a jelenkor szellemét testesítik meg Németországban.

A sikeres „52 UNESCO világörökségi helyszín” és a Simply FEEL GOOD DZT kampányok továbbfejlesztése

A 2024-es évben a DZT tovább folytatja „52 UNESCO világörökségi helyszín” kampányát további tippekkel és utazási információkkal kiegészítve. A kampány ráirányítja a potenciális németországi utazók érdeklődését a jelentős kulturális javak és egyedülálló természeti tájak örökségére, illetve az ezeket összekötő, jól kiépített tömegközlekedési eszközök hálózatára. Az UNESCO-világörökségek helyszínei itt a magas minőségi standardok, a műemlékvédelem, a hagyományok ápolásának, illetve a kultúra és a természet fenntartható élményének szinonimáját jelentik. A világörökségi egyesülettel közösen kidolgozott utazási útvonalak fenntartható, sokszor tanúsítvánnyal rendelkező utazási ajánlatokat prezentálnak. A „stay longer” kezdeményezésével a DZT emellett hosszabb németországi tartózkodásra biztatja az utazókat, hogy ezáltal is csökkentse az ökológiai lábnyomot. Németország nemzetközi megítélése egyre inkább a fenntartható desztináció irányába mozog. A DZT kihasználja ezt a pozitív figyelmet 2024-ben is és globális fenntarthatósági „Simply FEEL GOOD” kampányát kiegészítő ajánlatokkal prezentálja.

További fő tematikus pontok 2024-ben

A DZT 2024-es marketingjének egyik további fő témája Caspar David Friedrich születésnapjának 250. évfordulója.

Az UEFA EURO 2024 alkalmából Németországban a focimeccsek körül szerveződő Host Cities program reklámjára kerül sor a 10 meccshelyszínen.

A „35 évvel a fal leomlása után” témája a megnőtt és egyesült úticél Németország turisztikai sokszínűsége.

A DZT már a jövő évben elkezdi Chemnitz, Európa 2025-ös kulturális fővárosának marketingjét. „C the unseen” mottóval 65 nemzetközi vezető projekt és több száz regionális kezdeményezés segítségével mutatkozik be a 38 közép-szász községből, az Érchegységből, Zwickauból és Chemnitzből álló kulturális régió.

Forrás: Német Turisztikai Hivatal (DZT)


Üzleti tárgyalás a síneken – különvonattal Kassára a MICE Express-szel

Üzleti tárgyalás a síneken – különvonattal Kassára a MICE Express-szel 

Ilyen még nem volt, pedig zseniális ötlet: üzleti találkozó a síneken!
Thaiföld szigorít a vízummentességen

Thaiföld szigorít a vízummentességen 

Egyre több külföldi végez illegális munkát vagy üzleti tevékenységet turistaként bejelentkezve.
Csalódást keltő turistalátványosságok – van köztük magyar

Csalódást keltő turistalátványosságok – van köztük magyar 

Egy friss kutatás szerint a világ legelismertebb turistalátványosságai közül több is messze elmarad a látogatók elvárásaitól.
Illegális turisztikai apartmanok Madridban

Illegális turisztikai apartmanok Madridban 

A szaktárca vizsgálata szerint a különböző online platformokon 16 335 apartmant hirdetnek turisztikai céllal, de csak 1131 rendelkezik engedéllyel.
Mi a közös pont a Maldív-szigetek és Szoboszlai Dominik csapatában?

Mi a közös pont a Maldív-szigetek és Szoboszlai Dominik csapatában? 

A Visit Maldives beszállt a az elitfutball világába.
Napi látogatói limit Comino szigetén

Napi látogatói limit Comino szigetén 

Málta apró szigete, Comino már jó ideje a túlturizmus áldozata. A hatóságok most lépnek az ügyben.
A macska, „aki” megmentett egy japán vasútállomást

A macska, „aki” megmentett egy japán vasútállomást 

2007-ben a Wakayama Vasúttársaság vezetői úgy döntöttek, hogy egy macskát neveznek ki a Kishi állomás segédállomásfőnökévé, amely zseniális üzleti húzásnak bizonyult.
Életre szóló kaland Új-Zélandon

Életre szóló kaland Új-Zélandon 

A pályázatok benyújtására idén áprilisban nyílik ismét lehetőség.
Íme, Linz új jövőstratégiája

Íme, Linz új jövőstratégiája 

Take a RISK, visit LINZ: kockázatvállalás és jövőformálás a turizmusban.
Dachstein és Salzkammergut bemutatkozott Budapesten

Dachstein és Salzkammergut bemutatkozott Budapesten 

Turizmus egész évben: túrázás, kerékpározás és természet a Salzkammerguti régióban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.