Kultúrturizmusra és a fenntarthatóságra épít a DZT

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) célzott tematikus marketingjével tovább folytatja és erősíti aktivitását, hogy Németországot 2024-ben is fenntartható kulturális úticélként pozícionálja.

Egy témaindító rendezvény keretén belül a DZT bemutatta tagjainak és partnereinek a tervezett kampány fő oszlopait, illetve prezentálta a nemzetközi piacspecifikus aktivitásokban való részvételi lehetőségeket.

 

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott a témában: „Németország egyedülálló művészeti és kulturális tájjal rendelkezik. Ez a sokszínűség fontos része a városi életminőségünknek és egyben egy erős utazási indok a külföldi turisták számára. Az európaiak 140 millió kulturális utazása közül a 2022-es évben 16,4 millió irányult Németországba, amely a desztinációk versenyében egyenlő az első helyezéssel. Ezt a pozíciónkat még tovább szeretnénk erősíteni, illetve ezen felül a kampány a fenntarthatóság szellemében arra biztatja az utazókat, hogy tovább tartózkodjanak nálunk és a vidéki élettereket is felfedezzék.”

Új globális kampány Németország esetén művész- és kultúrország témában

A világra nyitott művészeti és kulturális élet nemcsak a nagyvárosi régiókat, hanem a vidéki tereket is jellemzi Németországban. Az Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI) megerősíti, hogy a nemzetközi megítélésben Németországot különösen a „történelmi épületek”, a „kortárs művészet és kultúra”, illetve az „élettel teli városok” kifejezésekkel hozzák kapcsolatba. Az utazási szokások pedig megerősítik ezeket az imázsfaktorokat.

A Qualitätsmonitor Deutschlandtourismus (2015. május – 2022. október) felmérésében úticéljuk kiválasztásának okaként Németországnál a megkérdezettek 47 százaléka a „látványosságokat” jelölte meg, 35 százaléknál az „építészet” a legnyomósabb indok a németországi utazás mellett, míg 33 százalék a „művészet és a kultúra” kategóriára voksolt.

A DZT új inspirációs kampánya ezekre az eredményekre építve 2024. áprilisától az úticél Németországot vonzó desztinációként prezentálja kulturális kontextusban. A kultúrturisztikai kínálat sokoldalúsága a kortárs művészettől, a németországi galériáktól, a művészek alkotóhelyein át egészen az akadémiákig terjed, ahol összegyűlik a világ fiatal művésznemzedéke. A kampány témái a street art mint egy életérzés megnyilvánulása a nyilvános térben, a modern építészet és a különleges kiállítási helyszínek. Ehhez a kulturális spektrumhoz hozzátartoznak a különböző műfajok világszerte elismert kulturális rendezvényei és a történelmi kultúrtájak is. Ez utóbbi kiemelkedő példája a 13 német bortermelő régió, amelyekben a fiatal borászok újraértelmezik az élő hagyományokat.

A DZT kampányának fontos alkotórészét képezik az ilyen és hasonló személyiségek, mint például kurátorok, feltörekvő művészek vagy privát műgyűjtők, akik a jelenkor szellemét testesítik meg Németországban.

A sikeres „52 UNESCO világörökségi helyszín” és a Simply FEEL GOOD DZT kampányok továbbfejlesztése

A 2024-es évben a DZT tovább folytatja „52 UNESCO világörökségi helyszín” kampányát további tippekkel és utazási információkkal kiegészítve. A kampány ráirányítja a potenciális németországi utazók érdeklődését a jelentős kulturális javak és egyedülálló természeti tájak örökségére, illetve az ezeket összekötő, jól kiépített tömegközlekedési eszközök hálózatára. Az UNESCO-világörökségek helyszínei itt a magas minőségi standardok, a műemlékvédelem, a hagyományok ápolásának, illetve a kultúra és a természet fenntartható élményének szinonimáját jelentik. A világörökségi egyesülettel közösen kidolgozott utazási útvonalak fenntartható, sokszor tanúsítvánnyal rendelkező utazási ajánlatokat prezentálnak. A „stay longer” kezdeményezésével a DZT emellett hosszabb németországi tartózkodásra biztatja az utazókat, hogy ezáltal is csökkentse az ökológiai lábnyomot. Németország nemzetközi megítélése egyre inkább a fenntartható desztináció irányába mozog. A DZT kihasználja ezt a pozitív figyelmet 2024-ben is és globális fenntarthatósági „Simply FEEL GOOD” kampányát kiegészítő ajánlatokkal prezentálja.

További fő tematikus pontok 2024-ben

A DZT 2024-es marketingjének egyik további fő témája Caspar David Friedrich születésnapjának 250. évfordulója.

Az UEFA EURO 2024 alkalmából Németországban a focimeccsek körül szerveződő Host Cities program reklámjára kerül sor a 10 meccshelyszínen.

A „35 évvel a fal leomlása után” témája a megnőtt és egyesült úticél Németország turisztikai sokszínűsége.

A DZT már a jövő évben elkezdi Chemnitz, Európa 2025-ös kulturális fővárosának marketingjét. „C the unseen” mottóval 65 nemzetközi vezető projekt és több száz regionális kezdeményezés segítségével mutatkozik be a 38 közép-szász községből, az Érchegységből, Zwickauból és Chemnitzből álló kulturális régió.

Forrás: Német Turisztikai Hivatal (DZT)


Kanapé-utazás Japánba

Kanapé-utazás Japánba 

Egy év kihagyás után a Japán Alapítvány Budapesti Iroda idén újra megrendezi online formában a JFF Online Japán Filmfesztivált.
Egykor romhalmaz volt, ma már vendégeket vár ez a középkori szlovák vár

Egykor romhalmaz volt, ma már vendégeket vár ez a középkori szlovák vár 

A várban időzve nem tudjuk elengedni az érzést, hogy mi mindenről tudnának mesélni ezek a vastag kőfalak.
Májustól újabb szabadstrandnak örülhetnek  a bécsiek

Májustól újabb szabadstrandnak örülhetnek a bécsiek 

Május közepétől vehetik birtokba a fürdőzők Bécs legújabb szabadstrandját, az Arena Beach-et.
Fontos a dolgozók mentális egészsége: ingyenes programot indít az a&o hostellánc

Fontos a dolgozók mentális egészsége: ingyenes programot indít az a&o hostellánc 

Az a&o hostellánc májustól, a mentális egészség nemzetközi hónapja alkalmából ingyenes mentális egészségügyi programot biztosít minden munkavállalója számára.
A város, ahol a Titanic született

A város, ahol a Titanic született 

Belfast, ahol lépten-nyomon jelen van a történelem.
Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt

Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt 

Az elmúlt két év alatt több mint két és félszeresére nőtt a Törökországba látogató magyar turisták száma.
Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve

Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve 

Élénk osztrák utazási kedvről tanúskodik az osztrák autóklub frissen elkészült jelentése.
Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal

Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal 

Szlovák Turisztikai Hivatal invitálására az egyik legrégebbi történelmi város, Besztercebánya környékének felfedezésére indultunk.
Utazási hackerek jelentkezését várják

Utazási hackerek jelentkezését várják 

Z-generációs álommeló: ismét lehet pályázni World Travel Hackernek.
Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.