Kultúrturizmusra és a fenntarthatóságra épít a DZT

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) célzott tematikus marketingjével tovább folytatja és erősíti aktivitását, hogy Németországot 2024-ben is fenntartható kulturális úticélként pozícionálja.

Egy témaindító rendezvény keretén belül a DZT bemutatta tagjainak és partnereinek a tervezett kampány fő oszlopait, illetve prezentálta a nemzetközi piacspecifikus aktivitásokban való részvételi lehetőségeket.

 

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott a témában: „Németország egyedülálló művészeti és kulturális tájjal rendelkezik. Ez a sokszínűség fontos része a városi életminőségünknek és egyben egy erős utazási indok a külföldi turisták számára. Az európaiak 140 millió kulturális utazása közül a 2022-es évben 16,4 millió irányult Németországba, amely a desztinációk versenyében egyenlő az első helyezéssel. Ezt a pozíciónkat még tovább szeretnénk erősíteni, illetve ezen felül a kampány a fenntarthatóság szellemében arra biztatja az utazókat, hogy tovább tartózkodjanak nálunk és a vidéki élettereket is felfedezzék.”

Új globális kampány Németország esetén művész- és kultúrország témában

A világra nyitott művészeti és kulturális élet nemcsak a nagyvárosi régiókat, hanem a vidéki tereket is jellemzi Németországban. Az Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI) megerősíti, hogy a nemzetközi megítélésben Németországot különösen a „történelmi épületek”, a „kortárs művészet és kultúra”, illetve az „élettel teli városok” kifejezésekkel hozzák kapcsolatba. Az utazási szokások pedig megerősítik ezeket az imázsfaktorokat.

A Qualitätsmonitor Deutschlandtourismus (2015. május – 2022. október) felmérésében úticéljuk kiválasztásának okaként Németországnál a megkérdezettek 47 százaléka a „látványosságokat” jelölte meg, 35 százaléknál az „építészet” a legnyomósabb indok a németországi utazás mellett, míg 33 százalék a „művészet és a kultúra” kategóriára voksolt.

A DZT új inspirációs kampánya ezekre az eredményekre építve 2024. áprilisától az úticél Németországot vonzó desztinációként prezentálja kulturális kontextusban. A kultúrturisztikai kínálat sokoldalúsága a kortárs művészettől, a németországi galériáktól, a művészek alkotóhelyein át egészen az akadémiákig terjed, ahol összegyűlik a világ fiatal művésznemzedéke. A kampány témái a street art mint egy életérzés megnyilvánulása a nyilvános térben, a modern építészet és a különleges kiállítási helyszínek. Ehhez a kulturális spektrumhoz hozzátartoznak a különböző műfajok világszerte elismert kulturális rendezvényei és a történelmi kultúrtájak is. Ez utóbbi kiemelkedő példája a 13 német bortermelő régió, amelyekben a fiatal borászok újraértelmezik az élő hagyományokat.

A DZT kampányának fontos alkotórészét képezik az ilyen és hasonló személyiségek, mint például kurátorok, feltörekvő művészek vagy privát műgyűjtők, akik a jelenkor szellemét testesítik meg Németországban.

A sikeres „52 UNESCO világörökségi helyszín” és a Simply FEEL GOOD DZT kampányok továbbfejlesztése

A 2024-es évben a DZT tovább folytatja „52 UNESCO világörökségi helyszín” kampányát további tippekkel és utazási információkkal kiegészítve. A kampány ráirányítja a potenciális németországi utazók érdeklődését a jelentős kulturális javak és egyedülálló természeti tájak örökségére, illetve az ezeket összekötő, jól kiépített tömegközlekedési eszközök hálózatára. Az UNESCO-világörökségek helyszínei itt a magas minőségi standardok, a műemlékvédelem, a hagyományok ápolásának, illetve a kultúra és a természet fenntartható élményének szinonimáját jelentik. A világörökségi egyesülettel közösen kidolgozott utazási útvonalak fenntartható, sokszor tanúsítvánnyal rendelkező utazási ajánlatokat prezentálnak. A „stay longer” kezdeményezésével a DZT emellett hosszabb németországi tartózkodásra biztatja az utazókat, hogy ezáltal is csökkentse az ökológiai lábnyomot. Németország nemzetközi megítélése egyre inkább a fenntartható desztináció irányába mozog. A DZT kihasználja ezt a pozitív figyelmet 2024-ben is és globális fenntarthatósági „Simply FEEL GOOD” kampányát kiegészítő ajánlatokkal prezentálja.

További fő tematikus pontok 2024-ben

A DZT 2024-es marketingjének egyik további fő témája Caspar David Friedrich születésnapjának 250. évfordulója.

Az UEFA EURO 2024 alkalmából Németországban a focimeccsek körül szerveződő Host Cities program reklámjára kerül sor a 10 meccshelyszínen.

A „35 évvel a fal leomlása után” témája a megnőtt és egyesült úticél Németország turisztikai sokszínűsége.

A DZT már a jövő évben elkezdi Chemnitz, Európa 2025-ös kulturális fővárosának marketingjét. „C the unseen” mottóval 65 nemzetközi vezető projekt és több száz regionális kezdeményezés segítségével mutatkozik be a 38 közép-szász községből, az Érchegységből, Zwickauból és Chemnitzből álló kulturális régió.

Forrás: Német Turisztikai Hivatal (DZT)


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.