Előfordulhat, hogy több szálláshelyre lesz szükség, például a lengyel tengerparton, és ehhez beruházásokra, meg persze egy megújult szolgáltatási körre, a közlekedési infrastruktúrától az idegenvezetőkig bezárólag. Mindez a magyar utazási irodákra is új feladatokat ró. A Lengyel Idegenforgalmi Szervezet budapesti igazgatójával, Farkas Melindával az új trendre való felkészülésről beszélgettünk.
Lengyelország többet tud, mint gondolnánk.
- A Covid időszak alatt nagyon komoly belföldi beruházásokba kezdtünk a turizmus területén, amelyet az ún. Turisztikai Bón rendszerrel is támogat, a magyar SZÉP kártyához, belföldi utazási támogatási rendszerhez hasonlóan. Számos olyan turisztikai termékkel dicsekedhetünk, amivel Lengyelország be tudja vonzani a világ utazóit, gondoljunk itt a UNESCO világörökség helyszínekre, az egyre komolyabban kiépülő kerékpárutakra, (VeloDunajec, Green Velo, Bike parkok), a gyógyturizmus fejlesztéseire, a nagyvárosi helyszínekre (Varsó, Gdansk, Poznan, Wroclaw, Krakkó), a természeti kincsekre (Tátra, Mazuri tavak, Balti-tenger).
Melyek az országimázs kiemelt szlogenjei?
- Kiemelt hangsúlyt fektetünk az olyan személyiségekre, akik világhírűek, és akik egyfajta brandként Lengyelországhoz köthetők, köztük II. János Pál pápa, Kopernikusz, Chopin, Marie Curie, Lech Walesa, vagy éppen Lewandowski. Lengyelország lényeges vonzereje, hogy a kellemes meglepetésben részesíti azt. aki oda utazik, ugyanis ár-érték arányban jó minőséget kap az ember szolgáltatások és a gasztronómia terén. A lengyelek vendégszeretők, nyitottak, az ország kultúrája sokszínű, és számos jó szálláslehetőség várja az oda utazót.
Lengyelország alternatívája lehet a déli, forró, tűzvészek által sújtott és drága országoknak?
- Nem hinném, hiszen az utazó nem ugyanazt fogja kapni Lengyelországban, mint az Adrián vagy Görögországban, mert nincs „stabil” meleg. Ugyanakkor nagyon változatos programokból lehet választani egész évben, sokszínű a turisztikai paletta: tenger, hegyek, tavak, városok, történelmi, kulturális látnivalók, programok. Egyik kitűzött cél 2024-re és hosszú távon is a lengyel gasztronómia megismertetése, és a gasztroturizmus erősítése. A turizmus további fellendítésének alappillérei a jövőre nézve a következők lehetnek még: city break, lifestyle turizmus, wellbeing, MICE.
Felnőtt a turisták új generációja.
- Örülnék, ha Lengyelországot újra felfedeznék a magyarok, mert felnőtt egy új generáció, akiknek nem feltétlenül mond sokat a lengyel piac, a lengyel-magyar barátság. A szokásos Krakkó, Zakopane, kis-lengyelországi vonalat sokan ismerik, de északabbra kevesen indulnak el, pedig egy modern, kreatív, és még mindig olcsó desztinációról beszélünk.
Kik tartoznak a tipikus beutazó célcsoportba?
- A beutazó listán a sorrend: németek, ukránok, angolok, amerikaiak, ez a trend évek óta tartja magát. A mi célunk az, hogy újra megismerjék a magyarok az országot, mint opciót, pihenésre, rövid városlátogatásra, szabadidős tevékenységre, gasztro útra. Nem titkolt célunk a fiatalok és a családok megnyerése.
Forrás: Turizmus Online