A mikroadagolás – pszichedelikus szerek és farmakológiai hatóanyagok minimális adagban történő alkalmazása a kreativitás, a koncentrációképesség és a boldogságérzés fokozására – évek óta tartó trend az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában. Mivel többek között éppen ezek az államok a Wien Tourismus egyik fő célcsoportja, a mikroadagolás divatára alapozza legújabb kampányát az osztrák főváros turisztikai ügynöksége.
A Saint Charles Gyógyszertárral közösen hat különböző tablettába zártak hat jellegzetes bécsi pillanatot: a Spanyol Lovasiskola egyik lipicaijának a verejtékét, a Bécsi Szimfonikusok koncertjének hanghullámait, Gustav Klimt „Emilie Flöge” című festményéről származó porszemcséket, a Mayer borászat klasszikus bécsi fehérborából, a gemischter Satzból kikristályosodott borkövet, az Óriáskerékről származó fémrészecskéket és Sigmund Freud nemrég felfedezett széfjéből kiáramló szellemiséget.
A pirulákat nem lehet ugyan megvásárolni, de tíz csomaggal kisorsolnak belőlük egy nyereményjáték keretében, a többit pedig influenszerekhez juttatják el.
A „Microdose Vienna” kampány lényege, hogy felhívja a figyelmet Bécs oppulens kulturális gazdagságára és az osztrák főváros meglátogatására ösztönözze az amerikaiakat és briteket, hiszen egy ilyen út – akárcsak a pirulák - kitágítja az emberek látókörét.
Ráadásul az utazás függőséget is okozhat: a Wien Tourismus adatai szerint ugyanis a Bécsbe látogató turisták fele törzsvendég vagy nem először jár az osztrák fővárosban.