A globális és a magyarországi visszagyűjtési arány folyamatosan nő, ez jól példázza, hogy a vásárlók egyre tudatosabbá válnak vásárlási szokásaik kialakítása során.
Itthon a használt Nespresso kapszulák már több, mint 50 százaléka visszakerül a márkához újrahasznosításra.
Az élelmiszerek mellett pedig többek között a ruhatárak környezeti lábnyomának mértéke is olyan kérdés, amely egyre inkább foglalkoztatja az embereket. Ez a trend ihlette az ökotudatos cipőiről ismert Zèta nevű divat-startup és a Nespresso összefogását, hogy megalkossanak egy újrahasznosított kávézacc felhasználásával készített sneaker-kollekciót.
A RE:GROUND limitált kiadású cipők legalább 80 százalékban újrahasznosított alapanyagot tartalmaznak, és készítésük során a Nespresso által visszagyűjtött kapszulákból származó kávézaccot is felhasználnak:
minden pár cipőben 12 csésze espresso elkészítése után megmaradt kávézaccot hasznosítanak újra, amely az innovatív vegán bőr felsőrész és a talp anyagában nyer új életet.
A cipők Portugáliában készülnek, és a márka kizárólag Európában forgalmazza őket, hogy rövid maradjon a szállítási lánc, ezzel is minimalizálva a környezeti lábnyomot. A stílusos és kényelmes cipőkollekció Latte, Cappuccino és Ristretto színben érhető el.
A Zèta-val közös kollekciónkkal szeretnénk egy újabb kézzel fogható példán keresztül bemutatni a kávérajongóknak, mennyi lehetőség rejlik a Nespresso kávékapszulák újrahasznosításában. Ezzel is arra szeretnénk ösztönözni mindenkit, hogy juttassa vissza hozzánk használt kapszuláit, hogy mi újrahasznosíthassuk őket
– mondta Rezsdovics Kata, a Nespresso magyarországi marketingvezetője.