A június 18-ai „EU-Kidsday" elnevezésű fórumon 800 osztrák kis- és középiskolás diák csoportos oktatására került sor az alsó-ausztriai St. Pöltenben. A résztvevők az MT Zrt. és a Collegium Hungaricum munkatársaitól interaktív előadáson keresztül ismerték meg hazánk turisztikai adottságait és attrakcióit, illetve információt kaptak közös történelmünk legfontosabb momentumairól is. Közös barkácsolás során magyar népi motívumokat dolgoztak ki, illetve a műhelymunkát egy infóstand is kiegészítette, ahol a nyári turisztikai főszezon előtt prospektusokat és turisztikai információkat gyűjthettek a diákok és tanáraik egyaránt. A rendezvény elsődleges célja az volt, hogy pozitívan befolyásolja az osztrák fiatalokat, tanáraikat és szüleiket, hogy a nyári szünidőt hazánkban töltsék, s kellőképpen megismerjék szomszédjukat. Egy hónappal ezelőtt a bécsi középiskolások vettek részt hasonlóan motiváló „Magyarország-gyorstalpalón".
A Magyar Turizmus Zrt. osztrák piacon folytatott mindennapos turisztikai promóciós munkája során a fizetett hirdetések és költséges akciók mellett, illetve helyett egyre nagyobb szerephez jut a kapcsolati-marketing (relationship marketing) eszköztára, amelyre jó példa a szakiskolákkal, felsőoktatási intézményekkel való együttműködés is. Az új alapokra helyezett kapcsolati-marketing tevékenység fókuszában komoly figyelem irányul a jövő turistáinak, illetve turisztikai szakembereinek képzésére. Ezért az MT Zrt. bécsi irodájának munkatársai rendszeresen tartanak prezentációkat és magyar napokat ausztriai iskolásoknak, utazási ügynököknek, üzleti döntéshozóknak. Az iskolai együttműködések köre a szakközépiskoláktól az egyetemekig terjed, s több intézményesített együttműködés is létezik, amely során évről-évre a legaktuálisabb piaci információkat kapják meg a hallgatók Magyarországról, a magyar turizmusról.
Forrás: Magyar Turizmus Zrt.