Málta 2030-ig szóló turizmus stratégiája

Az új máltai turizmus stratégia a „Recover, Rethink and Revitalise” azaz a Felépülés, Újragondolás és Életrekeltés három alapelvére épül.

Hosszas tervezést, számos konzultációt követően december elején mutatták be Málta 2021–2030 közötti időszakra vonatkozó új, idegenforgalmi stratégiáját. A tervezés szakaszát erősen befolyásolt az elmúlt időt súlytó káosz, űrzavar és bizonytalanság, amelyet a COVID-19 világjárvány okozott a világ gazdaságaiban különös tekintettel a turizmusra. 

 

A stratégia közzétételekor az ország gazdasági fejlődése és a máltai idegenforgalmi ágazat fejlődése fontos fordulóponthoz érkezett. Ez egy olyan pillanat, amikor az üzleti tevékenység fenntartható megközelítése, a gazdasági növekedés, valamint a társadalmi és környezeti jólét egyensúlyának szükségessége, az éghajlatváltozás hatásainak felismerése és a nettó zéró kibocsátás felé való átállás szükségessége az idegenforgalmi tevékenység helyreállításának szükségessége mellett döntő fontosságú. Az ágazatnak számos kihívással kell szembenéznie, a befogadóképesség korlátai, a humánerőforrás szűkössége, a magasabb színvonalú kínálatra való törekvés, a turisztikai termék beruházási és karbantartási igényei, valamint a turizmusban uralkodó globális versenyhelyzet okozta nyomás.

Új, váratlan kihívásokkal is számolni kell

Az új stratégiában, a Felépülést az Újragondolás és az Életrekeltés kettős elve határozza meg. Így nem pusztán a COVID-19 előtti turisztikai tevékenységhez és eredményekhez való visszatérés tervéről van szó, hanem egy olyan turisztikai ipar megteremtése a cél, amely erősebb, versenyképesebb és jobban felkészült a következő évtized kihívásaira.

Egy ilyen stratégia csak akkor lesz sikeres, ha az érintettek széles körben elfogadják mindazt, ami a sikerhez szükséges. Ez egy olyan terv, amelyben minden egyes stratégiát világos indokok, célkitűzések, célok és cselekvések határoznak meg annak érdekében, hogy az eredmények mérhetők és összehasonlíthatók legyenek. 

Meghatározó szerepe van a turizmusnak

Clayton Bartolo Málta Turizmusért és Fogyasztóvédelemért felelős minisztere az új turizmus stratégia bemutatásakor elmondta, hogy a máltai kormány mindig bizalmat szavazott és elkötelezettséget mutatott az ország turisztikai ágazata iránt. Ez a dokumentum egy újabb bizonyíték arra, hogy a gazdaságon belül milyen nagy jelentőséget tulajdonítanak a turizmusnak. A tervvel meghatározzák a lépéseket az iparág ismételt felélesztéséhez és jövőbe mutatóvá tételéhez egészen az évtized végéig. Ily módon biztosítva, hogy a turizmus az elkövetkező években továbbra is hozzájáruljon Málta lakóinak magasabb életminőségéhez.


Forrás: www.visitmalta.com


Indul a főszezon az IBUSZ-nál

Indul a főszezon az IBUSZ-nál 

A toplistás úti célok között továbbra is Görögország, Törökország és Spanyolország állnak az élen.
Adománygyűjtő kampány Parajd megmentésére

Adománygyűjtő kampány Parajd megmentésére 

A térség egyik legfontosabb látványossága vált elérhetetlenné, és ezzel együtt számos helyi vállalkozás és család megélhetése is veszélybe került.
Rendhagyó űrakció az osztrákoknál

Rendhagyó űrakció az osztrákoknál 

A Strauss-emlékév alkalmából a Kék Duna keringő digitális változatát elektromágneses hullámokra ültetve lőtték ki az űrbe.
Több külföldi, kevesebb belföldi turista Romániában

Több külföldi, kevesebb belföldi turista Romániában 

Romániában 2,5 százalékkal csökkent a turisták száma áprilisban.
Ajándék közösségi program Bécsben

Ajándék közösségi program Bécsben 

Bécs újabb lépést tesz az ifjúság bevonása és a társadalmi egyenlőség erősítése felé.
Büntetik Dél-Olaszországban a fürdőruhában sétáló turistákat

Büntetik Dél-Olaszországban a fürdőruhában sétáló turistákat 

A településvezető kedden aláírt rendelkezése a csaknem tizenkilencezer lakosú város történelmi központjára vonatkozik.
Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre

Allianz: idén a magyarok 70 százaléka biztosan utazik, de a legtöbben egy hétre 

Bár a magyarok többsége idén is készül nyaralni, a pihenés célja, hossza és gyakorisága már igen változatos képet mutat.
Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok

Megfontoltan költenek a nyári vakációra a magyarok  

A többség igyekszik a nyári pihenést úgy megszervezni, hogy a pénzügyi lehetőségek összhangban legyenek a nyaralási elképzelésekkel.
Kitört az Etna, menekülnek a turisták – videóval

Kitört az Etna, menekülnek a turisták – videóval 

Hatalmas gáz- és hamuoszlop tört a magasba az olasz sziget felett.
Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.