Málta 2030-ig szóló turizmus stratégiája

Az új máltai turizmus stratégia a „Recover, Rethink and Revitalise” azaz a Felépülés, Újragondolás és Életrekeltés három alapelvére épül.

Hosszas tervezést, számos konzultációt követően december elején mutatták be Málta 2021–2030 közötti időszakra vonatkozó új, idegenforgalmi stratégiáját. A tervezés szakaszát erősen befolyásolt az elmúlt időt súlytó káosz, űrzavar és bizonytalanság, amelyet a COVID-19 világjárvány okozott a világ gazdaságaiban különös tekintettel a turizmusra. 

 

A stratégia közzétételekor az ország gazdasági fejlődése és a máltai idegenforgalmi ágazat fejlődése fontos fordulóponthoz érkezett. Ez egy olyan pillanat, amikor az üzleti tevékenység fenntartható megközelítése, a gazdasági növekedés, valamint a társadalmi és környezeti jólét egyensúlyának szükségessége, az éghajlatváltozás hatásainak felismerése és a nettó zéró kibocsátás felé való átállás szükségessége az idegenforgalmi tevékenység helyreállításának szükségessége mellett döntő fontosságú. Az ágazatnak számos kihívással kell szembenéznie, a befogadóképesség korlátai, a humánerőforrás szűkössége, a magasabb színvonalú kínálatra való törekvés, a turisztikai termék beruházási és karbantartási igényei, valamint a turizmusban uralkodó globális versenyhelyzet okozta nyomás.

Új, váratlan kihívásokkal is számolni kell

Az új stratégiában, a Felépülést az Újragondolás és az Életrekeltés kettős elve határozza meg. Így nem pusztán a COVID-19 előtti turisztikai tevékenységhez és eredményekhez való visszatérés tervéről van szó, hanem egy olyan turisztikai ipar megteremtése a cél, amely erősebb, versenyképesebb és jobban felkészült a következő évtized kihívásaira.

Egy ilyen stratégia csak akkor lesz sikeres, ha az érintettek széles körben elfogadják mindazt, ami a sikerhez szükséges. Ez egy olyan terv, amelyben minden egyes stratégiát világos indokok, célkitűzések, célok és cselekvések határoznak meg annak érdekében, hogy az eredmények mérhetők és összehasonlíthatók legyenek. 

Meghatározó szerepe van a turizmusnak

Clayton Bartolo Málta Turizmusért és Fogyasztóvédelemért felelős minisztere az új turizmus stratégia bemutatásakor elmondta, hogy a máltai kormány mindig bizalmat szavazott és elkötelezettséget mutatott az ország turisztikai ágazata iránt. Ez a dokumentum egy újabb bizonyíték arra, hogy a gazdaságon belül milyen nagy jelentőséget tulajdonítanak a turizmusnak. A tervvel meghatározzák a lépéseket az iparág ismételt felélesztéséhez és jövőbe mutatóvá tételéhez egészen az évtized végéig. Ily módon biztosítva, hogy a turizmus az elkövetkező években továbbra is hozzájáruljon Málta lakóinak magasabb életminőségéhez.


Forrás: www.visitmalta.com


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.