Márkapozícionálás: Németország, mint úticél

Bár a következő hónapban nekünk, magyaroknak, még nem aktuális, de minden Covid-bezárás remélhetőleg véget ér egyszer. Addig is érdemes elolvasni a DZT értékes összefoglaló anyagát.

Európai második hely

A természet és a pihenés szorosan hozzátartozik az úticél Németország márkamagjához, ez visszatükröződik az érintetlen természeti tájak kivételesen széles kínálatában is. Egyre több külföldi turista választ azon opciók közül, hogy aktívan felfedezze a tengerpartokat, hegyeket és az üdülőterületeket. Ezáltal Németország 2019-ben a második helyen végzett az európai utazók kedvelt természeti úticéljainak listáján.

A természet, a szép vidék sok vendéget hoz

Az IPK International adatai alapján 2019-ben az európaiak összes üdülési célú utazásának 16 százaléka természetközeli üdülés volt. A németországi beutazás számára különösen fontos küldőpiacokon átlagon felüli az érdeklődés a természeti és aktív üdülések iránt: így a Hollandiából Németországba utazók körében 32 százalék, a lengyel utazók körében 21 százalék és a svájci utazók körében 19 százalék volt a természeti és aktív üdülések piaci része.

A Szövetségi Statisztikai Hivatal szerint a külföldi vendégéjszakák közül Németországban minden ötödik vidéki területeken realizálódik (a kevesebb mint 10 ezer lakossal rendelkező községekben). Az elmúlt tíz évben (2010–2019) ez a piaci szegmens 23,2 százalékkal nőtt.

Németországban 2019-ben az összesen majd 90 millió külföldi vendégéjszaka kicsit több mint öt százalékát (4,7 millió) kempingekben regisztrálták. Az elmúlt tíz évben a külföldi vendégéjszakák száma a németországi kempingekben 22 százalékkal növekedett.

Alacsony rizikó - nagy vonzerő 

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott a témában: „A koronavíruskrízis által megváltozott Németország vendégeinek értékorientációja: mivel a természetben való üdülés rizikószegény, így megnőtt iránta a kereslet. Ennek megfelelően még erősebben fejlesztjük a fenntarthatóságot a minőségi turizmusban, a természetközeli üdülésben és az aktív pihenésben, hogy ezáltal is tovább erősítsük Németország pozícióját mint üdülési úticél.”

Főleg autóval külföldről

A Qualitätsmonitor Deutschlandtourismus adatai alapján a külföldi vendégek 28 százaléka dönt Németország mint úticél mellett a „Tájak és természet” fontossága miatt. Ez a negyedik helyen áll a döntési kritériumok listáján.

A külföldi természetközeli üdülést választó vendégek 47 százaléka autóval érkezik Németországba. Átlagéletkoruk 42,7 év, több mint háromnegyedük partnerükkel és 14 százalékuk 14 év alatti gyermekekkel érkezik az országba. 

Forrás: DZT


Már a horvátok is nehezítettek a határátkelésnél

Már a horvátok is nehezítettek a határátkelésnél 

Szlovákia és Ausztria után április 15-től Horvátország is ideiglenes határellenőrzést rendelt el.
Lezuhant egy drótkötélpálya kabinja – többen meghaltak

Lezuhant egy drótkötélpálya kabinja – többen meghaltak 

Az olaszországi Nápoly közelében történt a tragédia, a Faito-hegyre vezető drótkötélpályán.
Felújítják a világ egyik leghíresebb épületét

Felújítják a világ egyik leghíresebb épületét 

Már hozzá is láttak.
World Tourism Film Awards: idén is díjazzák a világ legjobb turisztikai kisfilmjeit

World Tourism Film Awards: idén is díjazzák a világ legjobb turisztikai kisfilmjeit  

Főszerkesztőnk is a nemzetközi zsűri tagja.
Ingyenes és pénztárcabarát dubaji programok

Ingyenes és pénztárcabarát dubaji programok 

Sokan azt gondolják, hogy Dubajban csak költséges szórakozás várja a látogatókat. Szerencsére ez nem így van, hiszen számos ingyenes látnivalót is találunk, ha Dubajba látogatunk.
Magyar kortársművészet Milánóban

Magyar kortársművészet Milánóban 

A Magyar Divat & Design Ügynökség szervezésében megvalósult Budapest Select – A VVoven View kiállítás több mint 8000 érdeklődőt fogadott a Milan Design Week során, az 5VIE designnegyed egyik kiemelt helyszíneként.
Bizonyítékot találtak arra, mi volt valójában a Stonehenge funkciója

Bizonyítékot találtak arra, mi volt valójában a Stonehenge funkciója 

Ez az a hely, amiről már mindenki hallott, és látta fotókon, de kevesen tudják, miért is épült valójában?
Felmérés: a fiatal generáció lemond a luxuscikkekről, csakhogy utazhasson

Felmérés: a fiatal generáció lemond a luxuscikkekről, csakhogy utazhasson 

Idén inkább utaznak a fiatalok, minthogy megvegyék a legújabb okostelefont.
A világ legnagyobb vizicsatája

A világ legnagyobb vizicsatája 

A hatalmas vízipisztolyos csata a Fehér Lótusz (White Lotus) filmsorozat egyik legfrissebb epizódjában is szerepet kapott.
Oszakai Világkiállítás: nyitva a Magyar Pavilon

Oszakai Világkiállítás: nyitva a Magyar Pavilon 

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter nyitotta meg a 2025-ös Oszakai Világkiállítás Magyar Pavilonját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.