Márkapozícionálás: Németország, mint úticél

Bár a következő hónapban nekünk, magyaroknak, még nem aktuális, de minden Covid-bezárás remélhetőleg véget ér egyszer. Addig is érdemes elolvasni a DZT értékes összefoglaló anyagát.

Európai második hely

A természet és a pihenés szorosan hozzátartozik az úticél Németország márkamagjához, ez visszatükröződik az érintetlen természeti tájak kivételesen széles kínálatában is. Egyre több külföldi turista választ azon opciók közül, hogy aktívan felfedezze a tengerpartokat, hegyeket és az üdülőterületeket. Ezáltal Németország 2019-ben a második helyen végzett az európai utazók kedvelt természeti úticéljainak listáján.

A természet, a szép vidék sok vendéget hoz

Az IPK International adatai alapján 2019-ben az európaiak összes üdülési célú utazásának 16 százaléka természetközeli üdülés volt. A németországi beutazás számára különösen fontos küldőpiacokon átlagon felüli az érdeklődés a természeti és aktív üdülések iránt: így a Hollandiából Németországba utazók körében 32 százalék, a lengyel utazók körében 21 százalék és a svájci utazók körében 19 százalék volt a természeti és aktív üdülések piaci része.

A Szövetségi Statisztikai Hivatal szerint a külföldi vendégéjszakák közül Németországban minden ötödik vidéki területeken realizálódik (a kevesebb mint 10 ezer lakossal rendelkező községekben). Az elmúlt tíz évben (2010–2019) ez a piaci szegmens 23,2 százalékkal nőtt.

Németországban 2019-ben az összesen majd 90 millió külföldi vendégéjszaka kicsit több mint öt százalékát (4,7 millió) kempingekben regisztrálták. Az elmúlt tíz évben a külföldi vendégéjszakák száma a németországi kempingekben 22 százalékkal növekedett.

Alacsony rizikó - nagy vonzerő 

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott a témában: „A koronavíruskrízis által megváltozott Németország vendégeinek értékorientációja: mivel a természetben való üdülés rizikószegény, így megnőtt iránta a kereslet. Ennek megfelelően még erősebben fejlesztjük a fenntarthatóságot a minőségi turizmusban, a természetközeli üdülésben és az aktív pihenésben, hogy ezáltal is tovább erősítsük Németország pozícióját mint üdülési úticél.”

Főleg autóval külföldről

A Qualitätsmonitor Deutschlandtourismus adatai alapján a külföldi vendégek 28 százaléka dönt Németország mint úticél mellett a „Tájak és természet” fontossága miatt. Ez a negyedik helyen áll a döntési kritériumok listáján.

A külföldi természetközeli üdülést választó vendégek 47 százaléka autóval érkezik Németországba. Átlagéletkoruk 42,7 év, több mint háromnegyedük partnerükkel és 14 százalékuk 14 év alatti gyermekekkel érkezik az országba. 

Forrás: DZT


Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.
Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.
Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban?  – itt a toplista

Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban? – itt a toplista 

A nyaralók többsége saját autóval kel útra, és a klasszikus, 7 éjszakás vakáció a legjellemzőbb, csaknem minden harmadik foglalás esetén.
Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk

Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk  

Idén is leginkább Horvátországba utaznak a magyarok.
Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon

Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon 

Közel 250 ezer érdeklődő ismerhette már meg hazánkat a pavilon nyújtotta egyedi látogatói élményen, valamint a gazdag kulturális programkínálaton keresztül.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.