Márkapozícionálás: Németország, mint úticél

Bár a következő hónapban nekünk, magyaroknak, még nem aktuális, de minden Covid-bezárás remélhetőleg véget ér egyszer. Addig is érdemes elolvasni a DZT értékes összefoglaló anyagát.

Európai második hely

A természet és a pihenés szorosan hozzátartozik az úticél Németország márkamagjához, ez visszatükröződik az érintetlen természeti tájak kivételesen széles kínálatában is. Egyre több külföldi turista választ azon opciók közül, hogy aktívan felfedezze a tengerpartokat, hegyeket és az üdülőterületeket. Ezáltal Németország 2019-ben a második helyen végzett az európai utazók kedvelt természeti úticéljainak listáján.

A természet, a szép vidék sok vendéget hoz

Az IPK International adatai alapján 2019-ben az európaiak összes üdülési célú utazásának 16 százaléka természetközeli üdülés volt. A németországi beutazás számára különösen fontos küldőpiacokon átlagon felüli az érdeklődés a természeti és aktív üdülések iránt: így a Hollandiából Németországba utazók körében 32 százalék, a lengyel utazók körében 21 százalék és a svájci utazók körében 19 százalék volt a természeti és aktív üdülések piaci része.

A Szövetségi Statisztikai Hivatal szerint a külföldi vendégéjszakák közül Németországban minden ötödik vidéki területeken realizálódik (a kevesebb mint 10 ezer lakossal rendelkező községekben). Az elmúlt tíz évben (2010–2019) ez a piaci szegmens 23,2 százalékkal nőtt.

Németországban 2019-ben az összesen majd 90 millió külföldi vendégéjszaka kicsit több mint öt százalékát (4,7 millió) kempingekben regisztrálták. Az elmúlt tíz évben a külföldi vendégéjszakák száma a németországi kempingekben 22 százalékkal növekedett.

Alacsony rizikó - nagy vonzerő 

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott a témában: „A koronavíruskrízis által megváltozott Németország vendégeinek értékorientációja: mivel a természetben való üdülés rizikószegény, így megnőtt iránta a kereslet. Ennek megfelelően még erősebben fejlesztjük a fenntarthatóságot a minőségi turizmusban, a természetközeli üdülésben és az aktív pihenésben, hogy ezáltal is tovább erősítsük Németország pozícióját mint üdülési úticél.”

Főleg autóval külföldről

A Qualitätsmonitor Deutschlandtourismus adatai alapján a külföldi vendégek 28 százaléka dönt Németország mint úticél mellett a „Tájak és természet” fontossága miatt. Ez a negyedik helyen áll a döntési kritériumok listáján.

A külföldi természetközeli üdülést választó vendégek 47 százaléka autóval érkezik Németországba. Átlagéletkoruk 42,7 év, több mint háromnegyedük partnerükkel és 14 százalékuk 14 év alatti gyermekekkel érkezik az országba. 

Forrás: DZT


DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.
Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt

Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt 

A magyar versenyzőnek sikerült megjavítania sérült vitorláját, és folytatja a földkerülő vitorlásversenyt.
Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja

Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja 

Közép-Európa legszebb adventi vásárai idén is megnyitják kapuikat, hogy ízekkel, illatokkal, zenével és különleges programokkal varázsolják el az oda látogatókat.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.