Európai második hely
A természet és a pihenés szorosan hozzátartozik az úticél Németország márkamagjához, ez visszatükröződik az érintetlen természeti tájak kivételesen széles kínálatában is. Egyre több külföldi turista választ azon opciók közül, hogy aktívan felfedezze a tengerpartokat, hegyeket és az üdülőterületeket. Ezáltal Németország 2019-ben a második helyen végzett az európai utazók kedvelt természeti úticéljainak listáján.
A természet, a szép vidék sok vendéget hoz
Az IPK International adatai alapján 2019-ben az európaiak összes üdülési célú utazásának 16 százaléka természetközeli üdülés volt. A németországi beutazás számára különösen fontos küldőpiacokon átlagon felüli az érdeklődés a természeti és aktív üdülések iránt: így a Hollandiából Németországba utazók körében 32 százalék, a lengyel utazók körében 21 százalék és a svájci utazók körében 19 százalék volt a természeti és aktív üdülések piaci része.
A Szövetségi Statisztikai Hivatal szerint a külföldi vendégéjszakák közül Németországban minden ötödik vidéki területeken realizálódik (a kevesebb mint 10 ezer lakossal rendelkező községekben). Az elmúlt tíz évben (2010–2019) ez a piaci szegmens 23,2 százalékkal nőtt.
Németországban 2019-ben az összesen majd 90 millió külföldi vendégéjszaka kicsit több mint öt százalékát (4,7 millió) kempingekben regisztrálták. Az elmúlt tíz évben a külföldi vendégéjszakák száma a németországi kempingekben 22 százalékkal növekedett.
Alacsony rizikó - nagy vonzerő
Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott a témában: „A koronavíruskrízis által megváltozott Németország vendégeinek értékorientációja: mivel a természetben való üdülés rizikószegény, így megnőtt iránta a kereslet. Ennek megfelelően még erősebben fejlesztjük a fenntarthatóságot a minőségi turizmusban, a természetközeli üdülésben és az aktív pihenésben, hogy ezáltal is tovább erősítsük Németország pozícióját mint üdülési úticél.”
Főleg autóval külföldről
A Qualitätsmonitor Deutschlandtourismus adatai alapján a külföldi vendégek 28 százaléka dönt Németország mint úticél mellett a „Tájak és természet” fontossága miatt. Ez a negyedik helyen áll a döntési kritériumok listáján.
A külföldi természetközeli üdülést választó vendégek 47 százaléka autóval érkezik Németországba. Átlagéletkoruk 42,7 év, több mint háromnegyedük partnerükkel és 14 százalékuk 14 év alatti gyermekekkel érkezik az országba.
Forrás: DZT