Három szerkesztő foglalta össze a tapasztalatait az Oxfordi Egyetem Reuters Intézetének a hanyatló Facebook, az őrültködő X és a feltörekvő TikTok mellett kialakuló új stratégiákról: hírlevelek, WhatsApp csoportok, Telegram és közösségszervezés az új irány - írja a Kreatív Online.
Elon Musk nehezebbé tette az X/Twitter használatát az újságírók számára. A platform már nem jeleníti meg a címlapokat a linkek közzétételekor és kisebb forgalmat biztosít a híroldalaknak.
A Meta is határozott lépéseket tett, főleg a Facebookon, hogy megnehezítse az újságírók dolgát.
A Reuters amerikai, európai és latin-amerikai kiadóknál dolgozó újságírókkal beszélt, akik a közösségi médiaplatformoktól elszakadva próbálnak olvasókat elérni - ahogy egyes közösségi platformok elszakadnak a híroldalaktól, úgy a hírszakmában is sokan visszavonulnak a közösségi médiától, és más módon próbálnak kapcsolatot teremteni olvasóikkal.
„A hírszolgáltatóknak ez nagyszerű lehetőség arra, hogy arra összpontosítsanak, amit már egy évtizede szorgalmazok én is: ne csak a mennyiségre koncentráljanak, hanem az emberekre és azokra a közösségekre, amelyekhez szólni akarnak" - mondta Amanda Zamora, az amerikai, nonprofit módon működő, független The 19th hírszerkesztőség egyik alapítója.
Forrás: Kreatív Online