Milliárdokat költöttek a magyarok tavaly külföldi utakra

 

 

Majdnem másfélszeresére, 1585 milliárd forintra nőtt egy év alatt az az összeg, amit a magyarok külföldi utazásokon elköltöttek. A kint tartózkodási idő is jelentősen, 25 százalékkal, 65,4 millió napra nőtt tavaly. Aki megteheti, hogy külföldön üdüljön, vásároljon, az nem spórol a kiadásokon - derül ki a Bank360.hu összegzéséből.

 

Jelentősen nőtt a magyarok külföldi utazásainak száma és turisztikai költése 2023-ban a KSH frissen közzétett adatai alapján. A magyar turisták tavaly 17 százalékkal többször utaztak és 25 százalékkal több időt töltöttek el külföldön, mint 2022-ben. A számok közelítik, de még nem érik el a 2019-es turisztikai rekordév adatait, bár a tavaly nyári főszezon már kiugró adatokat produkált. Amiben viszont a Bank360.hu elemzése szerint csúcsot döntöttünk 2023-ban, az a külföldön elköltött pénzösszeg, ami jócskán, 47 százalékkal meghaladta a 2022-es rekordot: 1585 milliárd forintot fordítottunk turisztikai és egyéb termékek, illetve szolgáltatások vásárlására. Már a tavalyi első háromnegyed éves költés rekordösszegű volt, 1200 milliárd forint. 

A legtöbbet Ausztriában (267 milliárd) és Németországban (183 milliárd forint) költöttük - az előbbi 41 százalékos, az utóbbi 50 százalékos bővülés egy év alatt. Az utazásszám és a kint tartózkodási idő nagyarányú növekedése mellett az árszínvonal emelkedése okozhatta a költés megugrását 2023-ban. Az is látszik ugyanakkor, hogy aki megteheti, hogy külföldre utazik, az több napra megy és nem spórol a kiadásokon.

25 százalékkal nőtt a kint tartózkodás ideje

A növekedés motorjai elsősorban a többnapos, szabadidős és a vásárlási célú külföldi utazások voltak. A magyar állampolgárok 2023-ban 21,1 millió alkalommal utaztak külföldre, ahol 65,4 millió napot töltöttek el a KSH statisztikai adatok szerint. Ez 17, illetve 25 százalékos növekedés 2022-hez képest, de még nem éri el a 2019-es év számait. Akkor ugyanis minden addiginál többször, 24,8 milliószor utaztak külföldre a magyarok, több mint 75 millió napot kint töltve. A tavaly július-szeptemberi időszak azonban már rendkívül jól sikerült, a kint tartózkodási idő (24,6 millió nap) mindössze 4 százalékkal maradt el a négy évvel ezelőtti főszezontól - emlékeztetnek a Bank360.hu elemzői.

A téli szezonban átlagosan 3 napra utaztunk

Tavaly az utolsó negyedévben (október-december) a többnapos utazások száma már nem bővült olyan mértékben (közel 4 százalékkal), mint a nyári főszezonban (11 százalék) az előző év azonos időszakához képest. Az egynapos utakkal együtt összesen 13 százalékkal, 4,9 millióra nőtt a kiutazások száma. A kint tartózkodási idő pedig 20 százalékkal, 14 millió napra nőtt. A téli szezonban átlagosan 3 napot töltöttünk külföldön, amit az autóval elérhető síterepeken tett rövidebb túrák és a néhány napos városnéző programok magyarázhatnak, ami összecseng a Bank360.hu utasbiztosítási adataival. 

A kint elköltött összeg 47 százalékkal, 385 milliárd forintra nőtt az utolsó negyedévben. A növekedés legfőbb húzóerejét a KSH szerint a szabadidős célú utazások jelentették. Egy utazó napi átlagos költése 27 ezer forint volt, ami ötödével több a 2022. negyedik negyedévinél.


Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.
Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon?

Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon? 

Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív az idegenekkel. A következőkből kiderül, miért.
A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.
Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.
Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban

Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban 

A tavaly meghirdetett és szuper sikeres Kids Go Free promóció idén is elindult és már 56 dubaji szálloda ad lehetőséget a 12 éves kor alatti gyerekkel utazóknak, hogy kedvezményes áron nyaraljanak idén.
Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból

Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból 

Topdesigner termékek készülnek újrahasznosított kávézaccból.
Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek

Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek 

A veronai Al Condominio étterem tulajdonosa azt mondja, hogy a kezdeményezés pozitív fogadtatásra talált.
Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén

Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén 

Május közepétől Ausztria további hat hónappal meghosszabbítja a belső határellenőrzést Szlovéniával és Magyarországgal.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.