Németország fenntartható nagyhatalommá válhat

A DZT nemzetközi Incoming & Brand Summit találkozója megerősíti Németország kiemelkedő pozícióját mint fenntartható úticél.

Németország, mint márka világszerte ismert. A Német Turisztikai Hivatal (DZT) integrált fenntarthatósági stratégiája rendelkezik azzal az eszköztárral, amellyel tovább fejleszthető Németország transzformációja mint fenntartható úticél. Ez a feladat állt a 3. Germany Incoming & Brand Summit csúcstalálkozó középpontjában, amelyet a DZT június 8-án Lübeckben rendezett meg 130 újságíró és véleményvezér részvételével 33 országból.

 

A  DZT média-csúcstalálkozója a St. Annen műcsarnokban az „Utazás a klíma- és értékváltozás időszakában" mottót tűzte zászlajára. A Lübeck und Travemünde Marketing GmbH a DZT együttműködő partnereként segített megvalósítani a rendezvényt.

A workshop lezárásaként Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke ezt mondta:  „Az ökológia, az ökonómia és a szociális felelősségvállalás jó egyensúlya képezi a Németországba irányuló beutazó turizmus alapját a nemzetközi versenyben. Az SDG-indexben Németország 2022-ben az első tíz helyezett között végzett a nagyon jó hatodik helyen. A nemzetközi újságírókkal való eszmecsere az idei csúcstalálkozón megerősítette, hogy az úticél Németország jó úton halad: hiszen egy olyan turizmus, amely elhanyagolja a fenntarthatóság összetett aspektusait, hosszú távon saját magát fosztja meg létjogosultságától."
Németország a nemzetek márkaértékét mutató NBI-indexben sorban nyolcadszor érte el az első helyezést. Az index a helyszíni faktorok hatszögében egyértelműen tükrözi a turizmus és a kultúra szerepét érzelmi névjegykártyaként.
A lehető legfenntarthatóbb mobilitás koncepcióit és kezdeményezéseit egy fórumon vitatta meg Alexander Tolweth, Deutsche Lufthansa AG, és Max-Christian Lange, Deutsche Bahn AG, Jason McGrath-tal. A két közlekedési társaság központi témája az intermodalitás koncepciói, illetve a „seamless connectivity" az interkontinentális légi összeköttetéstől egészen a vidéki régiókig a teljes értéklánc mentén – az infrastruktúrától a foglalási folyamatig.
Ezzel párhuzamosan a Lübeck & Travemünde Marketing, a Schleswig-Holstein Tourismus Agentur, illetve a Tourismusverband Mecklenburg-Vorpommern különböző üléseken informálta a résztvevőket a fenntarthatóbb turizmus kialakításáról. 

Forrás: DZT / Turizmus Online


 Marokkó, ahol a mesés középkori városok között TGV gyorsvonattal utazhat

Marokkó, ahol a mesés középkori városok között TGV gyorsvonattal utazhat 

Az ország északi része különösen sok lehetőséget rejt, melyet már gyorsvonattal el felfedezhetünk.
Kutyaszánok és óriás hóember a Magas-Tátrában

Kutyaszánok és óriás hóember a Magas-Tátrában 

Változatos hétvége várja a gyermekes családokat a Magas-Tátrában. 
A világ legmagányosabb világítótornya egy szikla tetején áll

A világ legmagányosabb világítótornya egy szikla tetején áll 

Tökéletes példa, hogy az ember milyen hatalmas akadályokat képes leküzdeni.
Ma is teljesítik feladatukat a világ legősibb hírvivői

Ma is teljesítik feladatukat a világ legősibb hírvivői 

Bár a postagalambok használata hírküldésre jelentősen visszaszorult a modern kommunikációs technológiák elterjedésével, azonban ma is vannak országok és helyzetek, amikor alkalmazzák őket.
Kiürül Santorini szigete, a turisták után most már a helyi lakosok is menekülnek

Kiürül Santorini szigete, a turisták után most már a helyi lakosok is menekülnek 

Vasárnap óta már mintegy 9 ezer ember hagyta el a szigetet, keddre további rendkívüli repülőjáratokat ütemeztek be.
Jó évet zárt a török turisztikai ágazat

Jó évet zárt a török turisztikai ágazat 

Rekordévet zárt Törökország 2024-ben: 62,2 millió látogató, 61,1 milliárd dolláros bevétel.
Megnyílt Firenzében a Mediciek titkos átjárója – VIDEÓ

Megnyílt Firenzében a Mediciek titkos átjárója – VIDEÓ 

A titkos átjáró eredetileg az arisztokrácia tagjai számára készült, hogy a hétköznapi polgároktól külön, de legfőképpen észrevétlenül közlekedhessenek a városban.
Íme a japán kávézó, amely nem tűri a halogatást

Íme a japán kávézó, amely nem tűri a halogatást 

Van egy különleges kávézó Tokióban, amelyet azoknak dedikáltak, akik nem szeretik halogatni az elintéznivalókat és a feladatokat.
Stockholmban debütál a díjnyertes magyar szék

Stockholmban debütál a díjnyertes magyar szék 

A Forms Design Red Dot díjas Stretch széke helyet kapott a világ egyik legelismertebb designplatformja a feltörekvő tervezők és márkák számára.
 Ne februárban induljon olasz pályákra síelni!

Ne februárban induljon olasz pályákra síelni! 

Kezdetét vette a hagyományosan februárra és március első felére eső síszezon, amikor az olaszok többsége a hegyekbe megy.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.