Így Németország rekordot ért el: nincsen még egy olyan ország, amely ezidáig sorban hatszor vezető pozíciót ért volna el, amióta 2008-ban először került sor az NBI felmérésére. Ebben az évben a második és a harmadik helyen Japán és Kanada végzett.
Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke: „Az NBI az analitikus értékelésével és más felmérésekkel összeköttetésben értékes adatokat szolgáltat tényekre alapozott marketingünk stratégiájához. Így például a jövő évben két központi akciómezőnkkel, a digitalizációval és az ökológiai transzformációval tovább erősítjük az úticél Németország pozícióját mint fenntartható úticél."
Az NBI 2022-es felmérésének turisztikailag releváns részeiben Németország mindenekelőtt a „Historic Buildings", „Vibrant Cities" és „Contemporary Culture" (mindegyiknél 7. hely), illetve a „Cultural Heritage" kategóriákban (9. hely) ért el jó helyezést. Ezek az úticél Németország számára fontos értékek támogatják azokat a profiltulajdonságokat, amelyeket a felmérésben résztvevők összekötnek a desztinációval: 42 százalékuk a turisztikai úticél Németországhoz az „Educational" jelzőt, 32 százalékuk a „Fascinating" és 30 százalékuk az „Exciting" minősítést társította. Ezen felül számos más aktuális felmérés is alátámasztja mind keresleti, mind kínálati oldalon Németország kiváló pozícióját fenntartható úti célként a nemzetközi versenyben.
Ezáltal Németország az SDG-indexben – amely leképezi az országok eredményeit az UNO-klímacélok elérésénél – a hatodik helyen végzett, a World Economic Forum Travel & Tourism Development Index felmérésében az ötödik helyen és a YouGov Travel & Tourism Sustainability Ranking rangsorában az összes európai országból az első 10 között végzett.
Forrás: DZT / Turizmus Online