Randevú Rouenban

A felső-normandiai Rouen városa adott otthont idén a Francia Turisztikai Hivatal – az Atout France – Rendez-vous en France kiállításának március 28-án és 29-én. A 29-i sajtótájékoztató főbb témája volt többek között a párizsi vasárnapi nyitva tartás és a vásárlóélmények fokozása. 

Guillaume Simonin, a francia kereskedelmi szövetség képviselője nyitotta meg a sajtótájékoztatót és röviden ismertette a francia turizmus jelenlegi helyzetét és jövőbeli kilátásait.

Lassú növekedés és optimista szemlélet

Franciaországban 2016-ban 2%-kal, míg Párizsban 6%-kal esett vissza a turistaforgalom a terrorista cselekmények és az országon belüli sztrájkok miatt. A negatív események hatására az egyik legfontosabb küldőországból, Kínából is jelentős, 17%-os visszaesés volt tapasztalható.

Ennek ellenére Franciaország, ahogy 20 éve folyamatosan, úgy tavaly is tartotta a helyét, mint a világ első számú desztinációja a nemzetközi turistaérkezéseket tekintve – az országba 2016-ban 83 millió látogató érkezett.

2016 végétől megindult egy lassú növekedés, decemberben a turistaérkezések száma 4%-kal nőtt, és ebben az évben a 2015-ös számok visszatérését várják. 2020-ra pedig 100 millió turista látogatását tűzték ki célul.

A Franciaországba érkező turisták 15%-a nem európai országból látogat ide; a legtöbben az USA-ból, Brazíliából és Kínából érkeznek.

Simonin elmondta, hogy a turisták számának növelése érdekében három fő területre fókuszálnak a jövőben; a vásárlóélmény fokozására, a kulturális intézményekre és az üzletek vasárnapi nyitva tartására. Ezt szolgálná többek között, hogy 12 turisztikailag is frekventált zónában bevezetnék a vasárnapi nyitva tartást. Emellett új kulturális intézményekre is nagy hangsúlyt fektetnek, mint például a Louis Vuitton alapítvány, a nemrég felújított Philharmonie de Paris, valamint az előrejelzések szerint 2018-ban nyíló Pinault művészi kollekcióját összegyűjtő új múzeum.

Laurent Schenten a Printemps francia áruház képviseletében a vásárlási élmény fontosságáról tartott prezentációt. A Printemps célja, hogy a legjobb öt áruház közé kerüljenek nemzetközi szinten, olyanok közé, mint a Harrods és a Selfridges, ezért nagy hangsúlyt fektetnek a vásárlási szokásokra és a vásárlói viselkedésre. Jövőbeli célkitűzésük, hogy high fashion márkáik kínálatát folyamatosan bővítsék, és CRM-stratégiájukat erősítsék. Az év elején került átadásra a Printemps Haussmann különálló férfiáruháza. Az új áruházban 220 márka közül lehet válogatni, melyek 40%-a luxusmárkának tekinthető. A kollekciók széles skálán mozognak, a hagyományos tervezők ruhadarabjai mellett az újító tervezők ruhái is megtalálhatók.

2017 nyarára várható a Printemps-csoporthoz tartozó, elsősorban sportos, városi viseletre szakosodott Citadium áruház nyitása a Champs Elysées-n. Az új áruház 250 márkának fog majd helyet adni. 

Schenten szerint a márkaépítés egyik leghatékonyabb eszköze, ha egy népszerű művészt kérnek fel, hogy legyen az adott márka arca, például Marion Cotillard francia színésznő 2013-ban a Dior arcaként népszerűsítette a márkát világszerte.

Gyors benyomás és vasárnapi vásárlás

Thierry Vannier, a párizsi Galeries Lafayette fejlesztési igazgatója a vasárnapi nyitva tartás előnyeire hívta fel a figyelmet. A több mint 3500 márkát felvonultató áruház évente 35 millió látogatót vonz. Az igazgató szerint ahhoz, hogy a vásárlók elérjék a megfelelő élményt, az üzletnek gyorsnak és meggyőzőnek kell lennie, hiszen egy átlagos turistacsoport néhány órát tölt csak el az áruházban.

Thierry elmondta, hogy a vásárnapi nyitva tartás számos adminisztrációs problémát okozott a városban, de az online vásárlással szemben csak így tudják felvenni a versenyt. „Az emberek vasárnap ráérnek, kipihentek és szeretnénk, ha azt éreznék, hogy nálunk akkor vásárolnak, amikor csak akarnak.”

A vasárnapi vásárláson túl igyekeznek különböző rendezvényekkel is csábítani az embereket, többek között 8 étterem valamelyikében elfogyasztható villásreggelivel, ami az elvitelre kért Starbuckstól egészen az Angelina étteremben elfogyasztható menüig terjed.

Az étkezés mellett különféle sportprogramokkal, elsősorban jóga- és táncórával várják a mozogni vágyókat. Az áruház a gyermekekről sem feledkezik meg, arcfestéssel és képzőművészeti foglalkozásokkal várják a fiatalokat. Az első vasárnapi nyitás óta a meghirdetett programok 98%-a sikeresen meg volt tartva.

Az áruház 2017 január óta vasárnaponként 11:00-17:00 óráig tart nyitva.


Máltán rendezik a világ elsőszámú akadályversenyét

Máltán rendezik a világ elsőszámú akadályversenyét 

A Spartan Trifecta Weekend profi sportolók és lelkes amatőrök számára egyaránt nyitva áll.
Újabb mérföldkő az utazási és turisztikai szektorban

Újabb mérföldkő az utazási és turisztikai szektorban 

Közösen dolgozik a fenntarthatóságért a világ nyolc legnagyobb fenntartható turisztikai minősítő testülete.
Lebensgefühl - érezd az osztrák életérzést!

Lebensgefühl - érezd az osztrák életérzést!  

Az Österreich Werbung bemutatja: Lebensgefühl - érezd az osztrák életérzést!
Kolbászos standok az UNESCO listáján?

Kolbászos standok az UNESCO listáján? 

A bécsi kávéházi kultúra után most a lacikonyhák is felkerülhetnek a világörökség listára.
Barcelona betiltja a turisták számára a lakásbérlést

Barcelona betiltja a turisták számára a lakásbérlést 

A spanyol város Európa egyik legnépszerűbb úti célja, de népszerűsége miatt a lakhatás megfizethetetlenné kezd válni a lakosok számára.
Szingapúr, te drága!

Szingapúr, te drága! 

Tény, hogy Szingapúrba kevesen mennek kifejezetten Szingapúr miatt.
Olykor az influencereknek is szükségük van egy igazi nyaralásra

Olykor az influencereknek is szükségük van egy igazi nyaralásra 

Az Österreich Werbung most lehetőséget kínál nekik egy közösségi média nélküli pihenésre.
Vészhelyzettel küzd Olaszország ikonikus szigete

Vészhelyzettel küzd Olaszország ikonikus szigete 

A népszerű olasz desztináció, Capri jelenleg nem elérhető a turisták számára szállodai foglalás nélkül.
Új dubaji programok - télen-nyáron

Új dubaji programok - télen-nyáron 

A már ismert, ikonikus látnivalók mellett számos gyerek és családi, szabad- és beltéri program, kulturális rendezvények hosszú sora várja a Dubajba látogatókat.
Tűzvész tombol Görögországban

Tűzvész tombol Görögországban 

A hatóságok úgy vélik, hogy a tüzet gyújtogatás, valamint meleg, száraz időjárási körülmények okozták.