Randevú Rouenban

A felső-normandiai Rouen városa adott otthont idén a Francia Turisztikai Hivatal – az Atout France – Rendez-vous en France kiállításának március 28-án és 29-én. A 29-i sajtótájékoztató főbb témája volt többek között a párizsi vasárnapi nyitva tartás és a vásárlóélmények fokozása. 

Guillaume Simonin, a francia kereskedelmi szövetség képviselője nyitotta meg a sajtótájékoztatót és röviden ismertette a francia turizmus jelenlegi helyzetét és jövőbeli kilátásait.

Lassú növekedés és optimista szemlélet

Franciaországban 2016-ban 2%-kal, míg Párizsban 6%-kal esett vissza a turistaforgalom a terrorista cselekmények és az országon belüli sztrájkok miatt. A negatív események hatására az egyik legfontosabb küldőországból, Kínából is jelentős, 17%-os visszaesés volt tapasztalható.

Ennek ellenére Franciaország, ahogy 20 éve folyamatosan, úgy tavaly is tartotta a helyét, mint a világ első számú desztinációja a nemzetközi turistaérkezéseket tekintve – az országba 2016-ban 83 millió látogató érkezett.

2016 végétől megindult egy lassú növekedés, decemberben a turistaérkezések száma 4%-kal nőtt, és ebben az évben a 2015-ös számok visszatérését várják. 2020-ra pedig 100 millió turista látogatását tűzték ki célul.

A Franciaországba érkező turisták 15%-a nem európai országból látogat ide; a legtöbben az USA-ból, Brazíliából és Kínából érkeznek.

Simonin elmondta, hogy a turisták számának növelése érdekében három fő területre fókuszálnak a jövőben; a vásárlóélmény fokozására, a kulturális intézményekre és az üzletek vasárnapi nyitva tartására. Ezt szolgálná többek között, hogy 12 turisztikailag is frekventált zónában bevezetnék a vasárnapi nyitva tartást. Emellett új kulturális intézményekre is nagy hangsúlyt fektetnek, mint például a Louis Vuitton alapítvány, a nemrég felújított Philharmonie de Paris, valamint az előrejelzések szerint 2018-ban nyíló Pinault művészi kollekcióját összegyűjtő új múzeum.

Laurent Schenten a Printemps francia áruház képviseletében a vásárlási élmény fontosságáról tartott prezentációt. A Printemps célja, hogy a legjobb öt áruház közé kerüljenek nemzetközi szinten, olyanok közé, mint a Harrods és a Selfridges, ezért nagy hangsúlyt fektetnek a vásárlási szokásokra és a vásárlói viselkedésre. Jövőbeli célkitűzésük, hogy high fashion márkáik kínálatát folyamatosan bővítsék, és CRM-stratégiájukat erősítsék. Az év elején került átadásra a Printemps Haussmann különálló férfiáruháza. Az új áruházban 220 márka közül lehet válogatni, melyek 40%-a luxusmárkának tekinthető. A kollekciók széles skálán mozognak, a hagyományos tervezők ruhadarabjai mellett az újító tervezők ruhái is megtalálhatók.

2017 nyarára várható a Printemps-csoporthoz tartozó, elsősorban sportos, városi viseletre szakosodott Citadium áruház nyitása a Champs Elysées-n. Az új áruház 250 márkának fog majd helyet adni. 

Schenten szerint a márkaépítés egyik leghatékonyabb eszköze, ha egy népszerű művészt kérnek fel, hogy legyen az adott márka arca, például Marion Cotillard francia színésznő 2013-ban a Dior arcaként népszerűsítette a márkát világszerte.

Gyors benyomás és vasárnapi vásárlás

Thierry Vannier, a párizsi Galeries Lafayette fejlesztési igazgatója a vasárnapi nyitva tartás előnyeire hívta fel a figyelmet. A több mint 3500 márkát felvonultató áruház évente 35 millió látogatót vonz. Az igazgató szerint ahhoz, hogy a vásárlók elérjék a megfelelő élményt, az üzletnek gyorsnak és meggyőzőnek kell lennie, hiszen egy átlagos turistacsoport néhány órát tölt csak el az áruházban.

Thierry elmondta, hogy a vásárnapi nyitva tartás számos adminisztrációs problémát okozott a városban, de az online vásárlással szemben csak így tudják felvenni a versenyt. „Az emberek vasárnap ráérnek, kipihentek és szeretnénk, ha azt éreznék, hogy nálunk akkor vásárolnak, amikor csak akarnak.”

A vasárnapi vásárláson túl igyekeznek különböző rendezvényekkel is csábítani az embereket, többek között 8 étterem valamelyikében elfogyasztható villásreggelivel, ami az elvitelre kért Starbuckstól egészen az Angelina étteremben elfogyasztható menüig terjed.

Az étkezés mellett különféle sportprogramokkal, elsősorban jóga- és táncórával várják a mozogni vágyókat. Az áruház a gyermekekről sem feledkezik meg, arcfestéssel és képzőművészeti foglalkozásokkal várják a fiatalokat. Az első vasárnapi nyitás óta a meghirdetett programok 98%-a sikeresen meg volt tartva.

Az áruház 2017 január óta vasárnaponként 11:00-17:00 óráig tart nyitva.


Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.
Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.
Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban?  – itt a toplista

Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban? – itt a toplista 

A nyaralók többsége saját autóval kel útra, és a klasszikus, 7 éjszakás vakáció a legjellemzőbb, csaknem minden harmadik foglalás esetén.
Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk

Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk  

Idén is leginkább Horvátországba utaznak a magyarok.
Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon

Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon 

Közel 250 ezer érdeklődő ismerhette már meg hazánkat a pavilon nyújtotta egyedi látogatói élményen, valamint a gazdag kulturális programkínálaton keresztül.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.