Randevú Rouenban

A felső-normandiai Rouen városa adott otthont idén a Francia Turisztikai Hivatal – az Atout France – Rendez-vous en France kiállításának március 28-án és 29-én. A 29-i sajtótájékoztató főbb témája volt többek között a párizsi vasárnapi nyitva tartás és a vásárlóélmények fokozása. 

Guillaume Simonin, a francia kereskedelmi szövetség képviselője nyitotta meg a sajtótájékoztatót és röviden ismertette a francia turizmus jelenlegi helyzetét és jövőbeli kilátásait.

Lassú növekedés és optimista szemlélet

Franciaországban 2016-ban 2%-kal, míg Párizsban 6%-kal esett vissza a turistaforgalom a terrorista cselekmények és az országon belüli sztrájkok miatt. A negatív események hatására az egyik legfontosabb küldőországból, Kínából is jelentős, 17%-os visszaesés volt tapasztalható.

Ennek ellenére Franciaország, ahogy 20 éve folyamatosan, úgy tavaly is tartotta a helyét, mint a világ első számú desztinációja a nemzetközi turistaérkezéseket tekintve – az országba 2016-ban 83 millió látogató érkezett.

2016 végétől megindult egy lassú növekedés, decemberben a turistaérkezések száma 4%-kal nőtt, és ebben az évben a 2015-ös számok visszatérését várják. 2020-ra pedig 100 millió turista látogatását tűzték ki célul.

A Franciaországba érkező turisták 15%-a nem európai országból látogat ide; a legtöbben az USA-ból, Brazíliából és Kínából érkeznek.

Simonin elmondta, hogy a turisták számának növelése érdekében három fő területre fókuszálnak a jövőben; a vásárlóélmény fokozására, a kulturális intézményekre és az üzletek vasárnapi nyitva tartására. Ezt szolgálná többek között, hogy 12 turisztikailag is frekventált zónában bevezetnék a vasárnapi nyitva tartást. Emellett új kulturális intézményekre is nagy hangsúlyt fektetnek, mint például a Louis Vuitton alapítvány, a nemrég felújított Philharmonie de Paris, valamint az előrejelzések szerint 2018-ban nyíló Pinault művészi kollekcióját összegyűjtő új múzeum.

Laurent Schenten a Printemps francia áruház képviseletében a vásárlási élmény fontosságáról tartott prezentációt. A Printemps célja, hogy a legjobb öt áruház közé kerüljenek nemzetközi szinten, olyanok közé, mint a Harrods és a Selfridges, ezért nagy hangsúlyt fektetnek a vásárlási szokásokra és a vásárlói viselkedésre. Jövőbeli célkitűzésük, hogy high fashion márkáik kínálatát folyamatosan bővítsék, és CRM-stratégiájukat erősítsék. Az év elején került átadásra a Printemps Haussmann különálló férfiáruháza. Az új áruházban 220 márka közül lehet válogatni, melyek 40%-a luxusmárkának tekinthető. A kollekciók széles skálán mozognak, a hagyományos tervezők ruhadarabjai mellett az újító tervezők ruhái is megtalálhatók.

2017 nyarára várható a Printemps-csoporthoz tartozó, elsősorban sportos, városi viseletre szakosodott Citadium áruház nyitása a Champs Elysées-n. Az új áruház 250 márkának fog majd helyet adni. 

Schenten szerint a márkaépítés egyik leghatékonyabb eszköze, ha egy népszerű művészt kérnek fel, hogy legyen az adott márka arca, például Marion Cotillard francia színésznő 2013-ban a Dior arcaként népszerűsítette a márkát világszerte.

Gyors benyomás és vasárnapi vásárlás

Thierry Vannier, a párizsi Galeries Lafayette fejlesztési igazgatója a vasárnapi nyitva tartás előnyeire hívta fel a figyelmet. A több mint 3500 márkát felvonultató áruház évente 35 millió látogatót vonz. Az igazgató szerint ahhoz, hogy a vásárlók elérjék a megfelelő élményt, az üzletnek gyorsnak és meggyőzőnek kell lennie, hiszen egy átlagos turistacsoport néhány órát tölt csak el az áruházban.

Thierry elmondta, hogy a vásárnapi nyitva tartás számos adminisztrációs problémát okozott a városban, de az online vásárlással szemben csak így tudják felvenni a versenyt. „Az emberek vasárnap ráérnek, kipihentek és szeretnénk, ha azt éreznék, hogy nálunk akkor vásárolnak, amikor csak akarnak.”

A vasárnapi vásárláson túl igyekeznek különböző rendezvényekkel is csábítani az embereket, többek között 8 étterem valamelyikében elfogyasztható villásreggelivel, ami az elvitelre kért Starbuckstól egészen az Angelina étteremben elfogyasztható menüig terjed.

Az étkezés mellett különféle sportprogramokkal, elsősorban jóga- és táncórával várják a mozogni vágyókat. Az áruház a gyermekekről sem feledkezik meg, arcfestéssel és képzőművészeti foglalkozásokkal várják a fiatalokat. Az első vasárnapi nyitás óta a meghirdetett programok 98%-a sikeresen meg volt tartva.

Az áruház 2017 január óta vasárnaponként 11:00-17:00 óráig tart nyitva.


Friss kutatás:  az utazók közel fele nem köt utasbiztosítást

Friss kutatás: az utazók közel fele nem köt utasbiztosítást 

Pedig a nyaralások során bekövetkező balesetek és betegségek akár milliós költségeket is okozhatnak.
Új trend az európai utazók körében

Új trend az európai utazók körében 

Nyaralás a Balti-tenger lengyel partján.
Elég volt! Mostantól korlátozzák a szelfik készítését az Uffiziben

Elég volt! Mostantól korlátozzák a szelfik készítését az Uffiziben 

Újabb eset borzolja a kedélyeket Olaszországban a múzeumokban viselkedni nem tudó turisták miatt.
Perzselő forróság idején indulás a hűvösebb nyárba

Perzselő forróság idején indulás a hűvösebb nyárba 

Egyre népszerűbb a coolcationing.
Csődöt jelentett a szlovák utazási iroda – ezer utas rekedt külföldön

Csődöt jelentett a szlovák utazási iroda – ezer utas rekedt külföldön  

A Happy Travel több mint 17 éve volt jelen a szlovák utaztató piacon.
Ötcsillagos hely, ahová elmenekülhet a kánikula elől

Ötcsillagos hely, ahová elmenekülhet a kánikula elől 

Ha eddig azt hittük, hogy a régió és az itteni élmények nem tudnak már semmi újat nyújtani, akkor ideje újratervezni.
A hőség miatt nem látogatható az Eiffel-torony

A hőség miatt nem látogatható az Eiffel-torony  

A perzselő hőség szinte egész Franciaországot sújtja, a Météo France mérései szerint hétfőn sok helyen mintegy 38 Celsius-fok feletti értékeket regisztráltak.
Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon?

Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon? 

Az egyik biztosításközvetítő adatai szerint adatai a szerződések száma 9 százalékkal, az átlagdíj pedig 6 százalékkal emelkedett.
Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt

Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt 

Európa perzselő nyara – hol érzik a hőséget a legnagyobb mértékben a turisták?
Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében

Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében 

Az Amazon-alapító luxusesküvője nemcsak látványosság volt, hanem komoly bevételi forrás is, amelyet tüntetések és kritikus hangok kísértek.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.