Reklámtilalmat szorgalmaznak a repülős utak esetében Ausztriában

Tömegek ekézték a hóágyúzást, erre a sífelvonósok nekimentek a repülős utaknak és a tengerjárós üdüléseknek.

Az elmúlt hetek hóhiányos állapotai miatt a hóágyúzás és műhógyártás környezetvédelmi hatásai Ausztriában is gyakran sajtóhírek fókuszába kerültek. A téli sportolás környezetterhelő vonatkozásairól megalapozott tényeket nélkülöző beszámolók nagy kárt okoznak az ágazatnak, véli Franz Hörl, az Osztrák Sífelvonók Szövetségének elnöke, osztrák kormánypárti politikus, a nemzetgyűlés tagja. Véleménye szerint a sífelvonók és a sípályák teljes kapacitás melletti működtetésükkel is csak az osztrák nemzetgazdaság energiafogyasztásának alig 0,33 (!) százalékáért felelnek. Erről releváns számítások készültek az osztrák környezetvédelmi hatóság által. Az olyan környezetszennyező turisztikai aktivitások, mint pl. a repülős utak, vagy a tengerhajózás ökológiai lábnyomának mérésére azonban semmifajta objektív mutatószám nem áll rendelkezésre a szakember szerint.

Elmondása szerint ebből lett elege Franz Hörl-nek, aki az osztrák APA hírügynökségnek adott interjújában felvetette, hogy ezen turisztikai tevékenységeket extra reklámadóval, vagy teljes reklámtilalommal kellene sújtani. Felvetésében elképzelhetőnek tartaná, hogy a dohányreklámok esetében már ismert elrettentő tények közlésével szükséges lenne a jelentős környezetterheléssel járó tevékenységek népszerűsítését korlátozni. Ennek mérőrendszere és az EU-s jogszabályi háttere még hiányzik – ismerte el az osztrák néppárt turisztikai szóvivője, bár jó gyakorlatok már léteznek. A síturizmus területén is például az egyik legnagyobb környezetterhelő tevékenység az autóval történő oda- és visszautazás, emeli ki. Itt kedvezmény-rendszerekkel komoly terelőhatást lehetne elérni, például autóról vonatra szoktatni át a sílőket. Az ÖBB „railjettel a hóba” akciója például kifejezetten ebbe az irányba mutató termék – hangsúlyozza a GD Consulting az idézett interjúval kapcsolatban.

A tanácsadó cég blogjában azt is kifejti, hogy a fenti nyilatkozatot követően számos éles kritika érte Franz Hörl javaslatát. Susanne Kraus-Winkler turisztikai államtitkár nyilatkozatában bemutatta mindazon erőfeszítéseket, amelyeket a turizmus egyes ágazataiban, így a légiközlekedés terén is megtesznek annak érdekében, hogy a tevékenységek ökológiai lábnyomát csökkentsék. Összefogásra, nem pedig széttartásra és bűnbakkeresésre van szükség a jelenség kezelése érdekében – foglalható össze a hozzászólások lényege.

A témában megszólalt Norbert Kettner, a Wien Tourismus ügyvezetője is, aki nem tartja helyesnek, hogy a teljesség igénye nélkül folyik a kommunikáció „fenntarthatósági témákban.” Felhívta a figyelmet arra, hogy míg a légiközlekedés a globális széndioxid kibocsátás 2,7 százalékáért felel, addig az autós közlekedés „felelőssége” Európában 20 százalékos mértékű. Kettner példája szerint Bécs város lakói a jó tömegközlekedésnek köszönhetően fajlagosan fele annyi káros anyagot juttatnak a  levegőbe, mint Ausztria többi lakosa. A turizmus társadalmi, gazdasági és ökológiai feltételeit egyaránt tartalmazó vitákra van szükség ahelyett, hogy egyes szegmenseket pellengérre állítsunk – összegezhető a bécsi turizmus képviselőjének intelme.

Forrás: GD Consulting


Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.
Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.
Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban?  – itt a toplista

Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban? – itt a toplista 

A nyaralók többsége saját autóval kel útra, és a klasszikus, 7 éjszakás vakáció a legjellemzőbb, csaknem minden harmadik foglalás esetén.
Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk

Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk  

Idén is leginkább Horvátországba utaznak a magyarok.
Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon

Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon 

Közel 250 ezer érdeklődő ismerhette már meg hazánkat a pavilon nyújtotta egyedi látogatói élményen, valamint a gazdag kulturális programkínálaton keresztül.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.