Reklámtilalmat szorgalmaznak a repülős utak esetében Ausztriában

Tömegek ekézték a hóágyúzást, erre a sífelvonósok nekimentek a repülős utaknak és a tengerjárós üdüléseknek.

Az elmúlt hetek hóhiányos állapotai miatt a hóágyúzás és műhógyártás környezetvédelmi hatásai Ausztriában is gyakran sajtóhírek fókuszába kerültek. A téli sportolás környezetterhelő vonatkozásairól megalapozott tényeket nélkülöző beszámolók nagy kárt okoznak az ágazatnak, véli Franz Hörl, az Osztrák Sífelvonók Szövetségének elnöke, osztrák kormánypárti politikus, a nemzetgyűlés tagja. Véleménye szerint a sífelvonók és a sípályák teljes kapacitás melletti működtetésükkel is csak az osztrák nemzetgazdaság energiafogyasztásának alig 0,33 (!) százalékáért felelnek. Erről releváns számítások készültek az osztrák környezetvédelmi hatóság által. Az olyan környezetszennyező turisztikai aktivitások, mint pl. a repülős utak, vagy a tengerhajózás ökológiai lábnyomának mérésére azonban semmifajta objektív mutatószám nem áll rendelkezésre a szakember szerint.

Elmondása szerint ebből lett elege Franz Hörl-nek, aki az osztrák APA hírügynökségnek adott interjújában felvetette, hogy ezen turisztikai tevékenységeket extra reklámadóval, vagy teljes reklámtilalommal kellene sújtani. Felvetésében elképzelhetőnek tartaná, hogy a dohányreklámok esetében már ismert elrettentő tények közlésével szükséges lenne a jelentős környezetterheléssel járó tevékenységek népszerűsítését korlátozni. Ennek mérőrendszere és az EU-s jogszabályi háttere még hiányzik – ismerte el az osztrák néppárt turisztikai szóvivője, bár jó gyakorlatok már léteznek. A síturizmus területén is például az egyik legnagyobb környezetterhelő tevékenység az autóval történő oda- és visszautazás, emeli ki. Itt kedvezmény-rendszerekkel komoly terelőhatást lehetne elérni, például autóról vonatra szoktatni át a sílőket. Az ÖBB „railjettel a hóba” akciója például kifejezetten ebbe az irányba mutató termék – hangsúlyozza a GD Consulting az idézett interjúval kapcsolatban.

A tanácsadó cég blogjában azt is kifejti, hogy a fenti nyilatkozatot követően számos éles kritika érte Franz Hörl javaslatát. Susanne Kraus-Winkler turisztikai államtitkár nyilatkozatában bemutatta mindazon erőfeszítéseket, amelyeket a turizmus egyes ágazataiban, így a légiközlekedés terén is megtesznek annak érdekében, hogy a tevékenységek ökológiai lábnyomát csökkentsék. Összefogásra, nem pedig széttartásra és bűnbakkeresésre van szükség a jelenség kezelése érdekében – foglalható össze a hozzászólások lényege.

A témában megszólalt Norbert Kettner, a Wien Tourismus ügyvezetője is, aki nem tartja helyesnek, hogy a teljesség igénye nélkül folyik a kommunikáció „fenntarthatósági témákban.” Felhívta a figyelmet arra, hogy míg a légiközlekedés a globális széndioxid kibocsátás 2,7 százalékáért felel, addig az autós közlekedés „felelőssége” Európában 20 százalékos mértékű. Kettner példája szerint Bécs város lakói a jó tömegközlekedésnek köszönhetően fajlagosan fele annyi káros anyagot juttatnak a  levegőbe, mint Ausztria többi lakosa. A turizmus társadalmi, gazdasági és ökológiai feltételeit egyaránt tartalmazó vitákra van szükség ahelyett, hogy egyes szegmenseket pellengérre állítsunk – összegezhető a bécsi turizmus képviselőjének intelme.

Forrás: GD Consulting


Új dubaji programok - télen-nyáron

Új dubaji programok - télen-nyáron 

A már ismert, ikonikus látnivalók mellett számos gyerek és családi, szabad- és beltéri program, kulturális rendezvények hosszú sora várja a Dubajba látogatókat.
Az utazás az új álommeló

Az utazás az új álommeló  

A 18-27 év köztiek és a 28-37 év köztiek döntő többsége tartja álommunkának az utazást.
Friss adatok a német beutazó turizmusról

Friss adatok a német beutazó turizmusról 

A DZT legújabb jelentése szerint az előzetes adatok és az aktuális számok alapján a német beutazó turizmus dinamikusan növekedett 2024. első negyedévében.
Strandnyitás Párizsban

Strandnyitás Párizsban 

A St. Tropez és Nizza hangulatát megidéző vízpartokat természetesen a Szajna partján alakítják ki.
Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs

Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs  

A „Post-Vienna-Blues” – megvonási tünet szindrómára alapuló kampányt máris több nemzetközi sajtóorgánum felkapta.
Így tisztítják meg a világ leghíresebb szobrát

Így tisztítják meg a világ leghíresebb szobrát 

Évente több mint egymillióan utaznak az olaszországi Firenzébe, hogy egy pillantást vethessenek a szoborra.
Barcelona, Velence, Amszterdam, Kanári-szigetek - túlterhelt turisztikai célpontok. Lehet-e tenni ellene?

Barcelona, Velence, Amszterdam, Kanári-szigetek - túlterhelt turisztikai célpontok. Lehet-e tenni ellene? 

Van megoldás a túlterhelt turisztikai úti célok esetén a túlturizmustól (overtourism) szenvedő városokra nehezedő tömegnyomás enyhítésére, véli a szakértő.
Elemzés az idei első negyedévről: aki külföldre indul, sok pénzt költ

Elemzés az idei első negyedévről: aki külföldre indul, sok pénzt költ 

Az idén idáig több magyar ment külföldre, mint tavaly, és átlagosan napi 31 ezer forintot költött.
Több is veszett Mohácsnál - törökországi magyar emlékek nyomában

Több is veszett Mohácsnál - törökországi magyar emlékek nyomában 

Mohácsnál tényleg sok minden elveszett – azonban a törökök egész másképp látják a mohácsi csatát. Szerintük dicsőséges hadjáratuk egyik legnagyobb győzelmét aratták – útban Bécs bekebelezése felé, 1526. augusztus 29-én.
Igazi meglepetésország - a Selyemút mentén

Igazi meglepetésország - a Selyemút mentén 

Akik már bebarangolták tájait – mind egybehangzóan állítják, sokkal nagyobb élmény felfedezni ezt a közép-ázsiai országot, mint amire előzetesen számítottak.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk:  Dizájn hotel a tó közepén

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: Dizájn hotel a tó közepén 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023.évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.