A szerdán kezdődő kiállítás programját és a német turizmus 2014-es eredményeit bemutató berlini tájékoztatón a német utazásszervezők szövetségének (DRV) elnöke, Norbert Fiebig kiemelte, hogy a németek hajlandóak mélyen a zsebükbe nyúlni, ha utazásról van szó, egyre inkább a minőségi szolgáltatások, a drágább utak felé fordulnak, és nagymértékben emelkedik a tengeri hajóutak népszerűsége.
A szövetség tagvállalatai tavaly 26,3 milliárd euró bevételre tettek szert, ami csaknem 4 százalékos, nagyjából 1 milliárd eurós növekedés az egy évvel korábbihoz képest és új történelmi csúcs. Várhatóan 2015 is jó év lesz, ezt jelzi, hogy a nyaralásokat jellemzően jó előre megtervező németek az év első hónapjában 5 százalékkal nagyobb értékben fizettek be utakra, mint tavaly.
2014-ben a klasszikus földközi-tengeri úti célok népszerűsége még magasabbra emelkedett, a bevétel a görögországi utak esetében 17,2 százalékkal nőtt, míg a spanyolországi utaknál 5,9 százalékos, az olaszországiaknál 5,1 százalékos, a tunéziai utaknál 4,9 százalékos bevételnövekedést értek el az irodák. A világ más térségei közül a Karibi-szigetekre és a Latin-Amerikába szervezett utaknál rögzítették a legnagyobb - 13,9 százalékos, illetve 10,3 százalékos - növekedést.
Mínuszban az egyiptomi foglalások
A tavalyi szezon nagy vesztese Egyiptom volt, a 2011-es arab tavasszal indult visszaesés 2014-ben folytatódott, mínusz 15,1 százalékos volt. Ugyanakkor a németek a válságok múlásával visszatérnek a kedvelt vidékekre, ezt mutatja, hogy Tunéziába már majdnem annyi német jár nyaralni, mint 2011 előtt, a Sri Lankára utazók száma pedig 2010 óta megháromszorozódott, meghaladta az évi 100 ezret, pedig a 2004-es szökőár pusztítása és a politikai feszültségek miatt évekig meredeken csökkent az Indiai-óceánon fekvő szigetországra látogató németek száma. - mondta Norbert Fiebig.
Hangsúlyozta, hogy az euró gyengülése egyelőre kedvező az utazásszervezőknek, hiszen rendszerint biztosítják magukat az árafolyam-ingadozásokkal szemben, így továbbra is versenyképes áron tudják kínálni szolgáltatásaikat.
Az idei, 49. ITB-n 188 országból 10.096 kiállító vesz részt. A szervezők több mint 100 ezer szakmai látogatóra számítanak a március 8-ig tartó vásáron, amelyen Magyarország ismét nemzeti standdal jelentkezik.
Forrás: MTI