Rekordszámú turista érkezett Dubajba 2016-ban

A turisztikai számok négy év alatt 8%-kal nőttek Dubajban, vagyis a város lenyűgöző teljesítményt nyújt: megduplázta a globális átlagot. 

A Dubaji Turisztikai Hivatal (DTCM) nyilvánosságra hozta az éves statisztikáit, melyből kiderül, hogy Dubaj 14,9 millió turistát vonzott 2016-ban, vagyis 5%-os növekedésről beszélhetünk 2015-höz képest. Még ennél is lenyűgözőbb azonban a 8%-os növekedés, amit a város az elmúlt 4 év alatt (2012-2016) ért el - mióta Őfelsége Sheikh Mohammed Bin Rashid Al Maktoum, az EAE miniszterelnöke és alelnöke, illetve Dubaj uralkodója életbe léptette a 2020-as stratégiát.

A globális turisztikai növekedés 4% körüli, vagyis Dubaj ezt kétszerezte meg. A Dubaji Turisztikai Hivatal tehát jó úton halad a 2020-as cél felé.

Az emirátus erős teljesítménye nem csak a turisztikai szektornak tesz jót, de az előrelépés meglátszik majd Dubaj GDP-jén is. A turisztikai szektor ugyanis továbbra is rendkívül versenyképes Dubajban, annak ellenére, hogy a három fő célországában (India, Szaúd-Arábia, Nagy-Britannia) is egyedi hanyatlás indult meg, amihez még hozzájönnek a nemzetközi hátráltató tényezők.

Összességében tehát a statisztikák szerint Dubaj a negyedik leglátogatottabb város a világon, és ez a rang is jót tesz a hazai gazdaságnak: Dubaj világelső a turisták által a városban átlagosan elköltött összeg tekintetében.

Dél-Ázsiából – elsősorban Indiából – 13%-os növekedést regisztráltak a piac nehézségei ellenére, ahogy Szaúd-Arábia is a GCC domináns piaca maradt. Egy másik kulcspont Nagy-Britannia, ahol a Brexit után a font több mint 20%-ot esett, de ennek ellenére 5%-kal nőtt a brit turisták száma Dubajban.

2016 fénypontját azonban a 20%-os kínai növekedés jelenti, hiszen 540.000-en látogattak a népes ázsiai országból Dubajba. Az oroszok részéről is 14%-os növekedést regisztráltak. Hozzá kell még tenni, hogy a két ország igazán nagy növekedést elméletben 2017-ben érhet el, hiszen az EAE már lehetővé teszi mindkét ország lakosai számára a megérkezéskor megvásárolható vízumot.

Nyugat-Európa Dubaj látogatóinak második fő forrása, ugyanis a 2016-os turisták 21%-a, nagyjából 3.1 millió utas érkezett ezen régióból. Ez 4%-os éves növekedést jelent. Nagy-Britannia továbbra is a TOP 3 ország egyike, hiszen majdnem 1,25 millió turistát számlálnak Dubajban, míg Németország szintén kényelmesen befért a TOP 10-be 460.000 látogatójával.

Dubaj turisztikai bravúrjai pedig nem csak az emirátusok jövőbe tekintő hosszútávú stratégiájának eredményei. A város nagy hangsúlyt helyez az új látványosságokra és a széles programválasztékra, mind a szórakoztatás, mind a kultúra terén. Emellett persze folyamatosan újabb és újabb szállodákat húznak fel, és már több mint 100.000 szoba foglalható a városban: pontosan 102.845. Ezzel 5%-os növekedést könyvelhettek el.

Amellett, hogy Dubajban számos luxusszálloda nyitott – mint a St. Regis Dubai, a W Dubai, a Westin Al Habtoor-ban, a Palazzo Versace Dubai, és a Jumeirah Al Naseem –, az emirátus már a családokra és a középosztályra is kiemelt figyelmet fordít. Ennek tükrében a három- és négycsillagos hotelek „virágkora” is megkezdődött. A háromcsillagos szállodák szobakapacitása 24%-kal nőtt 2016-ban, míg a négycsillagos szállodák 8%-os növekedést értek el.

A szállás mellett a látványosságok sora is hosszabb lett: IMG Worlds of Adventure, a világ legnagyobb beltéri témaparkja és a Dubai Parks and Resorts, a régió legnagyobb témaparkkomplexuma is nagyon várja az érdeklődőket. Emellett megnyitották a Dubaj Operát, egy világklasszis szórakoztató épületet, ahol a legismertebb nemzetközi előadásokat és produkciókat tekinthetjük meg, illetve a City Walkot, a város legtrendibb új részét.

A témaparkok a jövőben még vonzóbbá tehetik Dubajt a családok számára, míg a kulturális érdeklődőket nem csak a Dubaj Opera várja, de az Etihad Múzeum és a dubaji történelmi negyed fejlesztései is.


Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt

Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt 

Az elmúlt két év alatt több mint két és félszeresére nőtt a Törökországba látogató magyar turisták száma.
Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve

Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve 

Élénk osztrák utazási kedvről tanúskodik az osztrák autóklub frissen elkészült jelentése.
Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal

Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal 

Szlovák Turisztikai Hivatal invitálására az egyik legrégebbi történelmi város, Besztercebánya környékének felfedezésére indultunk.
Utazási hackerek jelentkezését várják

Utazási hackerek jelentkezését várják 

Z-generációs álommeló: ismét lehet pályázni World Travel Hackernek.
Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.
Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság  az ÖRV kongresszusán

Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság az ÖRV kongresszusán 

Európa „túlzottan elkényelmesedett a jólétben, de optimista döntésekkel még lehet változtatni.
Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében

Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében 

Ittunk egy mennyei trappistát, beszélgettünk egy titokzatos emberrel és megvizsgáltuk az unió szívét.
Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség

Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség 

Ras Al Khaimah most a magyar piacot is célba vette.
Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást

Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást  

Azonban sokan látják úgy, hogy a szigorítás túl messzire megy.
Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai

Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai 

Egyelőre nem tudni, mitől szakadhattak le a lapátkerekek.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.