A Dubaji Turisztikai Hivatal (DTCM) nyilvánosságra hozta az éves statisztikáit, melyből kiderül, hogy Dubaj 14,9 millió turistát vonzott 2016-ban, vagyis 5%-os növekedésről beszélhetünk 2015-höz képest. Még ennél is lenyűgözőbb azonban a 8%-os növekedés, amit a város az elmúlt 4 év alatt (2012-2016) ért el - mióta Őfelsége Sheikh Mohammed Bin Rashid Al Maktoum, az EAE miniszterelnöke és alelnöke, illetve Dubaj uralkodója életbe léptette a 2020-as stratégiát.
A globális turisztikai növekedés 4% körüli, vagyis Dubaj ezt kétszerezte meg. A Dubaji Turisztikai Hivatal tehát jó úton halad a 2020-as cél felé.
Az emirátus erős teljesítménye nem csak a turisztikai szektornak tesz jót, de az előrelépés meglátszik majd Dubaj GDP-jén is. A turisztikai szektor ugyanis továbbra is rendkívül versenyképes Dubajban, annak ellenére, hogy a három fő célországában (India, Szaúd-Arábia, Nagy-Britannia) is egyedi hanyatlás indult meg, amihez még hozzájönnek a nemzetközi hátráltató tényezők.
Összességében tehát a statisztikák szerint Dubaj a negyedik leglátogatottabb város a világon, és ez a rang is jót tesz a hazai gazdaságnak: Dubaj világelső a turisták által a városban átlagosan elköltött összeg tekintetében.
Dél-Ázsiából – elsősorban Indiából – 13%-os növekedést regisztráltak a piac nehézségei ellenére, ahogy Szaúd-Arábia is a GCC domináns piaca maradt. Egy másik kulcspont Nagy-Britannia, ahol a Brexit után a font több mint 20%-ot esett, de ennek ellenére 5%-kal nőtt a brit turisták száma Dubajban.
2016 fénypontját azonban a 20%-os kínai növekedés jelenti, hiszen 540.000-en látogattak a népes ázsiai országból Dubajba. Az oroszok részéről is 14%-os növekedést regisztráltak. Hozzá kell még tenni, hogy a két ország igazán nagy növekedést elméletben 2017-ben érhet el, hiszen az EAE már lehetővé teszi mindkét ország lakosai számára a megérkezéskor megvásárolható vízumot.
Nyugat-Európa Dubaj látogatóinak második fő forrása, ugyanis a 2016-os turisták 21%-a, nagyjából 3.1 millió utas érkezett ezen régióból. Ez 4%-os éves növekedést jelent. Nagy-Britannia továbbra is a TOP 3 ország egyike, hiszen majdnem 1,25 millió turistát számlálnak Dubajban, míg Németország szintén kényelmesen befért a TOP 10-be 460.000 látogatójával.
Dubaj turisztikai bravúrjai pedig nem csak az emirátusok jövőbe tekintő hosszútávú stratégiájának eredményei. A város nagy hangsúlyt helyez az új látványosságokra és a széles programválasztékra, mind a szórakoztatás, mind a kultúra terén. Emellett persze folyamatosan újabb és újabb szállodákat húznak fel, és már több mint 100.000 szoba foglalható a városban: pontosan 102.845. Ezzel 5%-os növekedést könyvelhettek el.
Amellett, hogy Dubajban számos luxusszálloda nyitott – mint a St. Regis Dubai, a W Dubai, a Westin Al Habtoor-ban, a Palazzo Versace Dubai, és a Jumeirah Al Naseem –, az emirátus már a családokra és a középosztályra is kiemelt figyelmet fordít. Ennek tükrében a három- és négycsillagos hotelek „virágkora” is megkezdődött. A háromcsillagos szállodák szobakapacitása 24%-kal nőtt 2016-ban, míg a négycsillagos szállodák 8%-os növekedést értek el.
A szállás mellett a látványosságok sora is hosszabb lett: IMG Worlds of Adventure, a világ legnagyobb beltéri témaparkja és a Dubai Parks and Resorts, a régió legnagyobb témaparkkomplexuma is nagyon várja az érdeklődőket. Emellett megnyitották a Dubaj Operát, egy világklasszis szórakoztató épületet, ahol a legismertebb nemzetközi előadásokat és produkciókat tekinthetjük meg, illetve a City Walkot, a város legtrendibb új részét.
A témaparkok a jövőben még vonzóbbá tehetik Dubajt a családok számára, míg a kulturális érdeklődőket nem csak a Dubaj Opera várja, de az Etihad Múzeum és a dubaji történelmi negyed fejlesztései is.
Forrás: Turizmus Online