Rekordszámú turista érkezett Dubajba 2016-ban

A turisztikai számok négy év alatt 8%-kal nőttek Dubajban, vagyis a város lenyűgöző teljesítményt nyújt: megduplázta a globális átlagot. 

A Dubaji Turisztikai Hivatal (DTCM) nyilvánosságra hozta az éves statisztikáit, melyből kiderül, hogy Dubaj 14,9 millió turistát vonzott 2016-ban, vagyis 5%-os növekedésről beszélhetünk 2015-höz képest. Még ennél is lenyűgözőbb azonban a 8%-os növekedés, amit a város az elmúlt 4 év alatt (2012-2016) ért el - mióta Őfelsége Sheikh Mohammed Bin Rashid Al Maktoum, az EAE miniszterelnöke és alelnöke, illetve Dubaj uralkodója életbe léptette a 2020-as stratégiát.

A globális turisztikai növekedés 4% körüli, vagyis Dubaj ezt kétszerezte meg. A Dubaji Turisztikai Hivatal tehát jó úton halad a 2020-as cél felé.

Az emirátus erős teljesítménye nem csak a turisztikai szektornak tesz jót, de az előrelépés meglátszik majd Dubaj GDP-jén is. A turisztikai szektor ugyanis továbbra is rendkívül versenyképes Dubajban, annak ellenére, hogy a három fő célországában (India, Szaúd-Arábia, Nagy-Britannia) is egyedi hanyatlás indult meg, amihez még hozzájönnek a nemzetközi hátráltató tényezők.

Összességében tehát a statisztikák szerint Dubaj a negyedik leglátogatottabb város a világon, és ez a rang is jót tesz a hazai gazdaságnak: Dubaj világelső a turisták által a városban átlagosan elköltött összeg tekintetében.

Dél-Ázsiából – elsősorban Indiából – 13%-os növekedést regisztráltak a piac nehézségei ellenére, ahogy Szaúd-Arábia is a GCC domináns piaca maradt. Egy másik kulcspont Nagy-Britannia, ahol a Brexit után a font több mint 20%-ot esett, de ennek ellenére 5%-kal nőtt a brit turisták száma Dubajban.

2016 fénypontját azonban a 20%-os kínai növekedés jelenti, hiszen 540.000-en látogattak a népes ázsiai országból Dubajba. Az oroszok részéről is 14%-os növekedést regisztráltak. Hozzá kell még tenni, hogy a két ország igazán nagy növekedést elméletben 2017-ben érhet el, hiszen az EAE már lehetővé teszi mindkét ország lakosai számára a megérkezéskor megvásárolható vízumot.

Nyugat-Európa Dubaj látogatóinak második fő forrása, ugyanis a 2016-os turisták 21%-a, nagyjából 3.1 millió utas érkezett ezen régióból. Ez 4%-os éves növekedést jelent. Nagy-Britannia továbbra is a TOP 3 ország egyike, hiszen majdnem 1,25 millió turistát számlálnak Dubajban, míg Németország szintén kényelmesen befért a TOP 10-be 460.000 látogatójával.

Dubaj turisztikai bravúrjai pedig nem csak az emirátusok jövőbe tekintő hosszútávú stratégiájának eredményei. A város nagy hangsúlyt helyez az új látványosságokra és a széles programválasztékra, mind a szórakoztatás, mind a kultúra terén. Emellett persze folyamatosan újabb és újabb szállodákat húznak fel, és már több mint 100.000 szoba foglalható a városban: pontosan 102.845. Ezzel 5%-os növekedést könyvelhettek el.

Amellett, hogy Dubajban számos luxusszálloda nyitott – mint a St. Regis Dubai, a W Dubai, a Westin Al Habtoor-ban, a Palazzo Versace Dubai, és a Jumeirah Al Naseem –, az emirátus már a családokra és a középosztályra is kiemelt figyelmet fordít. Ennek tükrében a három- és négycsillagos hotelek „virágkora” is megkezdődött. A háromcsillagos szállodák szobakapacitása 24%-kal nőtt 2016-ban, míg a négycsillagos szállodák 8%-os növekedést értek el.

A szállás mellett a látványosságok sora is hosszabb lett: IMG Worlds of Adventure, a világ legnagyobb beltéri témaparkja és a Dubai Parks and Resorts, a régió legnagyobb témaparkkomplexuma is nagyon várja az érdeklődőket. Emellett megnyitották a Dubaj Operát, egy világklasszis szórakoztató épületet, ahol a legismertebb nemzetközi előadásokat és produkciókat tekinthetjük meg, illetve a City Walkot, a város legtrendibb új részét.

A témaparkok a jövőben még vonzóbbá tehetik Dubajt a családok számára, míg a kulturális érdeklődőket nem csak a Dubaj Opera várja, de az Etihad Múzeum és a dubaji történelmi negyed fejlesztései is.


DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.
Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt

Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt 

A magyar versenyzőnek sikerült megjavítania sérült vitorláját, és folytatja a földkerülő vitorlásversenyt.
Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja

Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja 

Közép-Európa legszebb adventi vásárai idén is megnyitják kapuikat, hogy ízekkel, illatokkal, zenével és különleges programokkal varázsolják el az oda látogatókat.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.