Sokszínű Németország

A Német Turisztikai Hivatal új beutazó kampánya szokásokkal, hagyományokkal és kulturális sokszínűséggel inspirál.

A  koronavírus  által  okozott  járvány  miatti  visszaesések ellenére 2020-ban továbbra is a városi desztinációk voltak a németországi beutazás vezető szegmense 5,2 millió utazással Európából, ezt követte a körutazások piaci része 1,6 millió utazással.  A  2021-es  év  utazási  terveinél  szintén  a  városok  jelentik  az  első  számú turistamágnest – ezt támasztják alá az IPK International World Travel Monitor legfrissebb felmérései,  amelyekre  a  Német  turisztikai  Hivatal  (DZT)  adott  megbízást.  Ugyanakkor megnőtt az érdeklődés a fenntartható turizmus formái iránt: a megkérdezettek 80 százaléka valószínűnek tartja, hogy a koronavírus több fenntarthatóságot hoz a turizmusban. A   DZT   az   ügyfelei   ezen   kívánságaira   reagál   German.Local.Culture. cross-médiás inspirációs  kampányával,  és  a  német  városok  izgalmas  oldalait  mutatja  be,  mint  a hagyományok, a kézművesség, a manufaktúrák, a gasztronómia, a kultúra és az építészet, illetve  a  tájakat  és  a  természetet  a  városi  központok  kapuinál.  A  kampány  ezáltal  a felfedezés  azon  számtalan módjaira  irányítja  a  figyelmet,  amelyekre –a  koronavírus prevenciójára   irányuló   érvényes   korlátozások   figyelembevételével   és   az   utazási korlátozások feloldása után –lehetőség nyílik az úticél Németországban.

Ezen felül pedig közép- és hosszútávon erősíti az úticél Németország imázsát olyan desztinációként, ahol a kínálat és a hagyományok széles spektruma várja a látogatókat. Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke szerint: „A városi desztinációk autentikus élményeinek,  a  városok  regionális  hagyományainak és a környezetük sokrétű turisztikai ajánlatainak  együtteséből  a  pandémia  ellenére  nagy  lehetőségek  adódnak  az  úticél Németország számára. A városi élet rajongói a European Travel Commission (ETC) 2021. februárjában végzett tanulmányai szerint 33,9 százalékkal a legnagyobb csoport, amely az elkövetkező hat hónapon belül újra úton szeretne lenni. Ezeket a potenciális vendégeket szeretnénk meglepni és inspirálni érdekes információkkal.” A  kampány  alapját  négy  tematika  alkotja,  amelyek  az  utazók  legfontosabb  motivációi alapján áttekinthetőséget szolgáltat a turisztikai kínálatok terén.

"Flair" -tematika: A fagerendás házaktól a street artig: a német városok hangulata

A  „Flair”  tematika  bemutatja  a  különböző  építészeti  stílusokat,  a  helyi  hangulatot  a városokban  és  a  régiókban,  amelyekben  fejlődtek,  illetve  a  kulturálisan  érdekes  és különleges  helyszíneket  a  street  art  helyektől  egészen  az  érdekes  történelemmel rendelkező  városrészekig.  A  kampányban  ugyanúgy  bemutatásra  kerülnek  a  kiemelt turisztikai látnivalók, mint azok a kisvárosok, amelyek regionális beágyazódásuk, történetük vagy  aktuális  kulturális  kínálatuk  miatt  felkelthetik  a  potenciális  németországi  utazók figyelmét.

„Craft” –Kézművesség tematika: Átélni és élvezni a kézműves hagyományokat

A kampány a Kézművesség tematikájának segítségével bemutatja, hogy Németország milyen sok kinccsel rendelkezik az évszázados hagyományok és a népszokások terén. A manufaktúrákban és a céhekben még ma is ápolják a fennmaradt hagyományokat. Ezáltal életben  marad  a  regionális  kultúra  és  a  hozzátartozás  élménye.  Az  utazók  számos helyszínen  betekinthetnek  a  kézművesek  és  dizájnerek  kulisszatitkaiba,  ezáltal  pedig Németország egyeredti szereltét ismerhetik meg.

Taste” – Ízélmények tematika: Élvezet és ízélmény: regionális és nyitott a világra

Az úticél Németország élménye helyi és regionálisan jellemző ételeivel és italaival együtt –ez  a  vendégek  több  mint  a  felénél  hozzátartozik  a  németországi  üdüléshez.  Erre  az érdeklődésre alapoz a kampány „Ízélmények” tematikája, amely bemutatja a vendéglátók és  a  szakácsok  egy  fiatal  generációját,  akik  a  hagyományos  konyhaművészet  új interpretációját  prezentálják.  Ehhez  hozzá  tartoznak  azpasszoló  borok  a  13  német bortermelő vidékről vagy a sörök a több mint 1500 sörfőzde valamelyikéből.

„Green” –Zöld élmények tematika: A városok és a természet fenntartható élvezete

A  fenntarthatóság  egy  óriási  trendtéma  világszerte –az  utazás  megtervezésénél  ez  azt jelenti,  hogy  a  nemzetközi  vendégek  fenntartható  ajánlatokat  keresnek  a  városokban  és összekötik a kulturális kínálatot a környék zöld kirándulási lehetőségeivel. Vagy pedig a vidéki régiókban üdülnek és környezetbarát közlekedési eszközöket használva fedezik fel a városok kínálatát. A „Zöld élmények” tematika azt a sokszínűséget mutatja be, amelyet Németország ezen a téren kínál vendégeinek.

{youtube|id=zFZNwxGtDr4}

 


Közösen írtak történelmet - 2023-ban több mint 3 millió turista kereste fel Máltát

Közösen írtak történelmet - 2023-ban több mint 3 millió turista kereste fel Máltát 

Ez kiemelkedő siker, hiszen csak 2024-re tervezték a szigetország turisztikai vezetői, hogy elérik a covid előtti bevételi szintet.
Sztrájkolnak az Eiffel-torony dolgozói

Sztrájkolnak az Eiffel-torony dolgozói 

Párizs legismertebb turistalátványosságának alkalmazottai az építmény gazdasági irányítása ellen tiltakoznak hétfő óta.
Így állnak az idei nyári foglalások eddig a TUI-nál

Így állnak az idei nyári foglalások eddig a TUI-nál 

Nem árulunk el nagy titkot, ha elöljáróban elmondjuk: Törökország szerepel eddig a foglalások élén.
Különleges kabinok vezetnek fel a Dolomitok legszebb hegyére

Különleges kabinok vezetnek fel a Dolomitok legszebb hegyére 

A panoráma a magasból szédítő és felejthetetlen élményt jelent annak ellenére, hogy a felvonó állógondoláiban félelmetes élmény az utazás.
A városi utazások a német beutazó turizmus meghatározó területe  2024-ben

A városi utazások a német beutazó turizmus meghatározó területe 2024-ben 

 A Német Turisztikai Hivatal (DZT) 2024-ben a városi utazások szegmensében látja a németországi beutazás további felépülésének legnagyobb lehetőségét.
Új üzleti platform - a kínai utazási piac fellendítése érdekében

Új üzleti platform - a kínai utazási piac fellendítése érdekében 

A SmoothTravel platformjára a teljes nemzetközi turisztikai szegmens regisztrálhat, ideértve a desztinációkat, ki- és beutaztató touroperátorokat, és minden egyéb, turisztikához köthető vállalkozást.
Hazai megjelenés az MIPIM-en: zéró kibocsátás, fenntarthatóság, karbonsemlegesség

Hazai megjelenés az MIPIM-en: zéró kibocsátás, fenntarthatóság, karbonsemlegesség 

Idén a kiállítás fókuszában a zéró kibocsátás, a fenntarthatóság, a karbonsemlegesség áll, amelyre a magyar standon felvonultatott ipari, iroda és hotelfejlesztések jó példával szolgálnak.
A színes házikókkal teli görög sziget, mely Európa egyik legszebb települését rejti

A színes házikókkal teli görög sziget, mely Európa egyik legszebb települését rejti 

A török partokhoz közeli Symi a klasszikus „csendes" úti célok között szerepel.
Teljes pompájában ragyog és dübörög a riói karnevál

Teljes pompájában ragyog és dübörög a riói karnevál 

Bár két hete egészségügyi veszélyhelyzetet hirdettek Brazíliában, a több millió turistát vonzó riói karnevál megrendezésre került és ragyogóbb, mint valaha.
Horvátország a fenntartható turizmus példájává vált

Horvátország a fenntartható turizmus példájává vált 

A fenntartható turizmus fejlesztésre irányuló legutóbbi horvátországi reformokat a legjobb gyakorlat példájaként ismerték el más európai és tengerentúli úicélok turizmusfejlesztése szempontjából.

Interjú

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.
Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban

Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban 

Korábban írtunk már a ZAZIE „újragondolatlanul” merész, hamisítatlan magyar konyhájáról - de nem lehet szó nélkül elmenni Nagy Gergő szemet gyönyörködtető tányérdesszertjei mellett sem.