Sokszínű Németország

A Német Turisztikai Hivatal új beutazó kampánya szokásokkal, hagyományokkal és kulturális sokszínűséggel inspirál.

A  koronavírus  által  okozott  járvány  miatti  visszaesések ellenére 2020-ban továbbra is a városi desztinációk voltak a németországi beutazás vezető szegmense 5,2 millió utazással Európából, ezt követte a körutazások piaci része 1,6 millió utazással.  A  2021-es  év  utazási  terveinél  szintén  a  városok  jelentik  az  első  számú turistamágnest – ezt támasztják alá az IPK International World Travel Monitor legfrissebb felmérései,  amelyekre  a  Német  turisztikai  Hivatal  (DZT)  adott  megbízást.  Ugyanakkor megnőtt az érdeklődés a fenntartható turizmus formái iránt: a megkérdezettek 80 százaléka valószínűnek tartja, hogy a koronavírus több fenntarthatóságot hoz a turizmusban. A   DZT   az   ügyfelei   ezen   kívánságaira   reagál   German.Local.Culture. cross-médiás inspirációs  kampányával,  és  a  német  városok  izgalmas  oldalait  mutatja  be,  mint  a hagyományok, a kézművesség, a manufaktúrák, a gasztronómia, a kultúra és az építészet, illetve  a  tájakat  és  a  természetet  a  városi  központok  kapuinál.  A  kampány  ezáltal  a felfedezés  azon  számtalan módjaira  irányítja  a  figyelmet,  amelyekre –a  koronavírus prevenciójára   irányuló   érvényes   korlátozások   figyelembevételével   és   az   utazási korlátozások feloldása után –lehetőség nyílik az úticél Németországban.

Ezen felül pedig közép- és hosszútávon erősíti az úticél Németország imázsát olyan desztinációként, ahol a kínálat és a hagyományok széles spektruma várja a látogatókat. Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke szerint: „A városi desztinációk autentikus élményeinek,  a  városok  regionális  hagyományainak és a környezetük sokrétű turisztikai ajánlatainak  együtteséből  a  pandémia  ellenére  nagy  lehetőségek  adódnak  az  úticél Németország számára. A városi élet rajongói a European Travel Commission (ETC) 2021. februárjában végzett tanulmányai szerint 33,9 százalékkal a legnagyobb csoport, amely az elkövetkező hat hónapon belül újra úton szeretne lenni. Ezeket a potenciális vendégeket szeretnénk meglepni és inspirálni érdekes információkkal.” A  kampány  alapját  négy  tematika  alkotja,  amelyek  az  utazók  legfontosabb  motivációi alapján áttekinthetőséget szolgáltat a turisztikai kínálatok terén.

"Flair" -tematika: A fagerendás házaktól a street artig: a német városok hangulata

A  „Flair”  tematika  bemutatja  a  különböző  építészeti  stílusokat,  a  helyi  hangulatot  a városokban  és  a  régiókban,  amelyekben  fejlődtek,  illetve  a  kulturálisan  érdekes  és különleges  helyszíneket  a  street  art  helyektől  egészen  az  érdekes  történelemmel rendelkező  városrészekig.  A  kampányban  ugyanúgy  bemutatásra  kerülnek  a  kiemelt turisztikai látnivalók, mint azok a kisvárosok, amelyek regionális beágyazódásuk, történetük vagy  aktuális  kulturális  kínálatuk  miatt  felkelthetik  a  potenciális  németországi  utazók figyelmét.

„Craft” –Kézművesség tematika: Átélni és élvezni a kézműves hagyományokat

A kampány a Kézművesség tematikájának segítségével bemutatja, hogy Németország milyen sok kinccsel rendelkezik az évszázados hagyományok és a népszokások terén. A manufaktúrákban és a céhekben még ma is ápolják a fennmaradt hagyományokat. Ezáltal életben  marad  a  regionális  kultúra  és  a  hozzátartozás  élménye.  Az  utazók  számos helyszínen  betekinthetnek  a  kézművesek  és  dizájnerek  kulisszatitkaiba,  ezáltal  pedig Németország egyeredti szereltét ismerhetik meg.

Taste” – Ízélmények tematika: Élvezet és ízélmény: regionális és nyitott a világra

Az úticél Németország élménye helyi és regionálisan jellemző ételeivel és italaival együtt –ez  a  vendégek  több  mint  a  felénél  hozzátartozik  a  németországi  üdüléshez.  Erre  az érdeklődésre alapoz a kampány „Ízélmények” tematikája, amely bemutatja a vendéglátók és  a  szakácsok  egy  fiatal  generációját,  akik  a  hagyományos  konyhaművészet  új interpretációját  prezentálják.  Ehhez  hozzá  tartoznak  azpasszoló  borok  a  13  német bortermelő vidékről vagy a sörök a több mint 1500 sörfőzde valamelyikéből.

„Green” –Zöld élmények tematika: A városok és a természet fenntartható élvezete

A  fenntarthatóság  egy  óriási  trendtéma  világszerte –az  utazás  megtervezésénél  ez  azt jelenti,  hogy  a  nemzetközi  vendégek  fenntartható  ajánlatokat  keresnek  a  városokban  és összekötik a kulturális kínálatot a környék zöld kirándulási lehetőségeivel. Vagy pedig a vidéki régiókban üdülnek és környezetbarát közlekedési eszközöket használva fedezik fel a városok kínálatát. A „Zöld élmények” tematika azt a sokszínűséget mutatja be, amelyet Németország ezen a téren kínál vendégeinek.

{youtube|id=zFZNwxGtDr4}

 


Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt

Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt 

Az elmúlt két év alatt több mint két és félszeresére nőtt a Törökországba látogató magyar turisták száma.
Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve

Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve 

Élénk osztrák utazási kedvről tanúskodik az osztrák autóklub frissen elkészült jelentése.
Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal

Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal 

Szlovák Turisztikai Hivatal invitálására az egyik legrégebbi történelmi város, Besztercebánya környékének felfedezésére indultunk.
Utazási hackerek jelentkezését várják

Utazási hackerek jelentkezését várják 

Z-generációs álommeló: ismét lehet pályázni World Travel Hackernek.
Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.
Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság  az ÖRV kongresszusán

Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság az ÖRV kongresszusán 

Európa „túlzottan elkényelmesedett a jólétben, de optimista döntésekkel még lehet változtatni.
Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében

Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében 

Ittunk egy mennyei trappistát, beszélgettünk egy titokzatos emberrel és megvizsgáltuk az unió szívét.
Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség

Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség 

Ras Al Khaimah most a magyar piacot is célba vette.
Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást

Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást  

Azonban sokan látják úgy, hogy a szigorítás túl messzire megy.
Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai

Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai 

Egyelőre nem tudni, mitől szakadhattak le a lapátkerekek.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.