Sokszínű Németország

A Német Turisztikai Hivatal új beutazó kampánya szokásokkal, hagyományokkal és kulturális sokszínűséggel inspirál.

A  koronavírus  által  okozott  járvány  miatti  visszaesések ellenére 2020-ban továbbra is a városi desztinációk voltak a németországi beutazás vezető szegmense 5,2 millió utazással Európából, ezt követte a körutazások piaci része 1,6 millió utazással.  A  2021-es  év  utazási  terveinél  szintén  a  városok  jelentik  az  első  számú turistamágnest – ezt támasztják alá az IPK International World Travel Monitor legfrissebb felmérései,  amelyekre  a  Német  turisztikai  Hivatal  (DZT)  adott  megbízást.  Ugyanakkor megnőtt az érdeklődés a fenntartható turizmus formái iránt: a megkérdezettek 80 százaléka valószínűnek tartja, hogy a koronavírus több fenntarthatóságot hoz a turizmusban. A   DZT   az   ügyfelei   ezen   kívánságaira   reagál   German.Local.Culture. cross-médiás inspirációs  kampányával,  és  a  német  városok  izgalmas  oldalait  mutatja  be,  mint  a hagyományok, a kézművesség, a manufaktúrák, a gasztronómia, a kultúra és az építészet, illetve  a  tájakat  és  a  természetet  a  városi  központok  kapuinál.  A  kampány  ezáltal  a felfedezés  azon  számtalan módjaira  irányítja  a  figyelmet,  amelyekre –a  koronavírus prevenciójára   irányuló   érvényes   korlátozások   figyelembevételével   és   az   utazási korlátozások feloldása után –lehetőség nyílik az úticél Németországban.

Ezen felül pedig közép- és hosszútávon erősíti az úticél Németország imázsát olyan desztinációként, ahol a kínálat és a hagyományok széles spektruma várja a látogatókat. Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke szerint: „A városi desztinációk autentikus élményeinek,  a  városok  regionális  hagyományainak és a környezetük sokrétű turisztikai ajánlatainak  együtteséből  a  pandémia  ellenére  nagy  lehetőségek  adódnak  az  úticél Németország számára. A városi élet rajongói a European Travel Commission (ETC) 2021. februárjában végzett tanulmányai szerint 33,9 százalékkal a legnagyobb csoport, amely az elkövetkező hat hónapon belül újra úton szeretne lenni. Ezeket a potenciális vendégeket szeretnénk meglepni és inspirálni érdekes információkkal.” A  kampány  alapját  négy  tematika  alkotja,  amelyek  az  utazók  legfontosabb  motivációi alapján áttekinthetőséget szolgáltat a turisztikai kínálatok terén.

"Flair" -tematika: A fagerendás házaktól a street artig: a német városok hangulata

A  „Flair”  tematika  bemutatja  a  különböző  építészeti  stílusokat,  a  helyi  hangulatot  a városokban  és  a  régiókban,  amelyekben  fejlődtek,  illetve  a  kulturálisan  érdekes  és különleges  helyszíneket  a  street  art  helyektől  egészen  az  érdekes  történelemmel rendelkező  városrészekig.  A  kampányban  ugyanúgy  bemutatásra  kerülnek  a  kiemelt turisztikai látnivalók, mint azok a kisvárosok, amelyek regionális beágyazódásuk, történetük vagy  aktuális  kulturális  kínálatuk  miatt  felkelthetik  a  potenciális  németországi  utazók figyelmét.

„Craft” –Kézművesség tematika: Átélni és élvezni a kézműves hagyományokat

A kampány a Kézművesség tematikájának segítségével bemutatja, hogy Németország milyen sok kinccsel rendelkezik az évszázados hagyományok és a népszokások terén. A manufaktúrákban és a céhekben még ma is ápolják a fennmaradt hagyományokat. Ezáltal életben  marad  a  regionális  kultúra  és  a  hozzátartozás  élménye.  Az  utazók  számos helyszínen  betekinthetnek  a  kézművesek  és  dizájnerek  kulisszatitkaiba,  ezáltal  pedig Németország egyeredti szereltét ismerhetik meg.

Taste” – Ízélmények tematika: Élvezet és ízélmény: regionális és nyitott a világra

Az úticél Németország élménye helyi és regionálisan jellemző ételeivel és italaival együtt –ez  a  vendégek  több  mint  a  felénél  hozzátartozik  a  németországi  üdüléshez.  Erre  az érdeklődésre alapoz a kampány „Ízélmények” tematikája, amely bemutatja a vendéglátók és  a  szakácsok  egy  fiatal  generációját,  akik  a  hagyományos  konyhaművészet  új interpretációját  prezentálják.  Ehhez  hozzá  tartoznak  azpasszoló  borok  a  13  német bortermelő vidékről vagy a sörök a több mint 1500 sörfőzde valamelyikéből.

„Green” –Zöld élmények tematika: A városok és a természet fenntartható élvezete

A  fenntarthatóság  egy  óriási  trendtéma  világszerte –az  utazás  megtervezésénél  ez  azt jelenti,  hogy  a  nemzetközi  vendégek  fenntartható  ajánlatokat  keresnek  a  városokban  és összekötik a kulturális kínálatot a környék zöld kirándulási lehetőségeivel. Vagy pedig a vidéki régiókban üdülnek és környezetbarát közlekedési eszközöket használva fedezik fel a városok kínálatát. A „Zöld élmények” tematika azt a sokszínűséget mutatja be, amelyet Németország ezen a téren kínál vendégeinek.

{youtube|id=zFZNwxGtDr4}

 


A madridiak Balatonja a magyarok kedvence

A madridiak Balatonja a magyarok kedvence  

A magyarok körében azért is lett népszerű a terület, mert más spanyol régiókhoz képest jóval könnyebben megközelíthető.
Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt

Hatalmas veszteségekre készül a párizsi kulturális szektor az olimpia miatt 

 „Mi vagyunk a nagy vesztesek” – mondják a párizsi kulturális szektorban dolgozók.
Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét

Az Etna továbbra sincs nyugton - lezárták Catania repterét 

Lezárták a szicíliai Catania repülőterét, amelyet hamueső temetett be az Etna vulkán kitörése miatt kedden.
Prémium úti cél Törökországban

Prémium úti cél Törökországban 

A török félsziget a hírességek kedvenc "prémium” úti célja.
Pompeii, a betemetett város

Pompeii, a betemetett város 

A kapun belépve megcsap a történelem szaga – a hatalmas kövekkel kirakott utcákat járva úgy érzem magam, mintha egy időgép visszavitt volna az ókorba.
Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb

Idehaza egy idegenforgalmi képviselettel kevesebb  

A Tunéziai Idegenforgalmi Hivatal budapesti képviselete a következő információt küldte szerkesztőségünkbe.
Magyarok nélkül megállna Ausztria

Magyarok nélkül megállna Ausztria 

Tíz év alatt több mint a duplájára nőtt a magyarok létszáma Ausztriában, ami napjainkban már meghaladja a 107 ezret.
Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban

Öt lenyűgöző nemzeti park Horvátországban 

Ha a nyaralást Horvátországba tervezi, mindenképp érdemes felfedezni az Adriai-tengeren található természeti kincseket.
Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban

Borravaló körkép: ennyit illik adni a különböző országokban 

A borravaló megítélése kultúránként és nemzetenként változó: ami az egyes országokban szokás, az egy másikban akár sértés is lehet. 
Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában

Boldogság-automaták és szerelmeslevelek a turizmus szolgálatában 

Linz kirobbanóan sikeres a magyar látogatók körében is.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.