A koronavírus által okozott járvány miatti visszaesések ellenére 2020-ban továbbra is a városi desztinációk voltak a németországi beutazás vezető szegmense 5,2 millió utazással Európából, ezt követte a körutazások piaci része 1,6 millió utazással. A 2021-es év utazási terveinél szintén a városok jelentik az első számú turistamágnest – ezt támasztják alá az IPK International World Travel Monitor legfrissebb felmérései, amelyekre a Német turisztikai Hivatal (DZT) adott megbízást. Ugyanakkor megnőtt az érdeklődés a fenntartható turizmus formái iránt: a megkérdezettek 80 százaléka valószínűnek tartja, hogy a koronavírus több fenntarthatóságot hoz a turizmusban. A DZT az ügyfelei ezen kívánságaira reagál German.Local.Culture. cross-médiás inspirációs kampányával, és a német városok izgalmas oldalait mutatja be, mint a hagyományok, a kézművesség, a manufaktúrák, a gasztronómia, a kultúra és az építészet, illetve a tájakat és a természetet a városi központok kapuinál. A kampány ezáltal a felfedezés azon számtalan módjaira irányítja a figyelmet, amelyekre –a koronavírus prevenciójára irányuló érvényes korlátozások figyelembevételével és az utazási korlátozások feloldása után –lehetőség nyílik az úticél Németországban.
Ezen felül pedig közép- és hosszútávon erősíti az úticél Németország imázsát olyan desztinációként, ahol a kínálat és a hagyományok széles spektruma várja a látogatókat. Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke szerint: „A városi desztinációk autentikus élményeinek, a városok regionális hagyományainak és a környezetük sokrétű turisztikai ajánlatainak együtteséből a pandémia ellenére nagy lehetőségek adódnak az úticél Németország számára. A városi élet rajongói a European Travel Commission (ETC) 2021. februárjában végzett tanulmányai szerint 33,9 százalékkal a legnagyobb csoport, amely az elkövetkező hat hónapon belül újra úton szeretne lenni. Ezeket a potenciális vendégeket szeretnénk meglepni és inspirálni érdekes információkkal.” A kampány alapját négy tematika alkotja, amelyek az utazók legfontosabb motivációi alapján áttekinthetőséget szolgáltat a turisztikai kínálatok terén.
"Flair" -tematika: A fagerendás házaktól a street artig: a német városok hangulata
A „Flair” tematika bemutatja a különböző építészeti stílusokat, a helyi hangulatot a városokban és a régiókban, amelyekben fejlődtek, illetve a kulturálisan érdekes és különleges helyszíneket a street art helyektől egészen az érdekes történelemmel rendelkező városrészekig. A kampányban ugyanúgy bemutatásra kerülnek a kiemelt turisztikai látnivalók, mint azok a kisvárosok, amelyek regionális beágyazódásuk, történetük vagy aktuális kulturális kínálatuk miatt felkelthetik a potenciális németországi utazók figyelmét.
„Craft” –Kézművesség tematika: Átélni és élvezni a kézműves hagyományokat
A kampány a Kézművesség tematikájának segítségével bemutatja, hogy Németország milyen sok kinccsel rendelkezik az évszázados hagyományok és a népszokások terén. A manufaktúrákban és a céhekben még ma is ápolják a fennmaradt hagyományokat. Ezáltal életben marad a regionális kultúra és a hozzátartozás élménye. Az utazók számos helyszínen betekinthetnek a kézművesek és dizájnerek kulisszatitkaiba, ezáltal pedig Németország egyeredti szereltét ismerhetik meg.
Taste” – Ízélmények tematika: Élvezet és ízélmény: regionális és nyitott a világra
Az úticél Németország élménye helyi és regionálisan jellemző ételeivel és italaival együtt –ez a vendégek több mint a felénél hozzátartozik a németországi üdüléshez. Erre az érdeklődésre alapoz a kampány „Ízélmények” tematikája, amely bemutatja a vendéglátók és a szakácsok egy fiatal generációját, akik a hagyományos konyhaművészet új interpretációját prezentálják. Ehhez hozzá tartoznak azpasszoló borok a 13 német bortermelő vidékről vagy a sörök a több mint 1500 sörfőzde valamelyikéből.
„Green” –Zöld élmények tematika: A városok és a természet fenntartható élvezete
A fenntarthatóság egy óriási trendtéma világszerte –az utazás megtervezésénél ez azt jelenti, hogy a nemzetközi vendégek fenntartható ajánlatokat keresnek a városokban és összekötik a kulturális kínálatot a környék zöld kirándulási lehetőségeivel. Vagy pedig a vidéki régiókban üdülnek és környezetbarát közlekedési eszközöket használva fedezik fel a városok kínálatát. A „Zöld élmények” tematika azt a sokszínűséget mutatja be, amelyet Németország ezen a téren kínál vendégeinek.
{youtube|id=zFZNwxGtDr4}