Szaúdi nászutasok és fesztiválozók jöhetnek Magyarországra

Szaúd-Arábiában elsősorban nászutasok és a fesztiválozók érdeklődnek a magyarországi üdülések iránt - ez derült ki az arab ország turisztikai kiállításán. 

A Magyar Turizmus Zrt. a közelmúltban részt vett három társkiállítóval Szaúd-Arábia legjelentősebb utazási kiállításán. Újdonság, hogy egyre több fiatal pár szeretne nászútra jönni Magyarországra, illetve a fiatalok is szép számmal érdeklődnek a nyári fesztiválok iránt. A Riyadh Travel Fair 2015 nevű vásárra 2015. április 14. és 17. között mintegy 10.000 látogató – köztük utazási irodák vezetői, a média képviselői, minisztériumi dolgozók és a potenciális utazóközönség – érkezett.

Magyarországot a Magyar Turizmus Zrt., az Atlasz World Travel, a B2Sky Hungary Kft. és a Prime Travel képviselte. A magyar standon az elmúlt évekhez képest érezhetően megnőtt a konkrét ajánlatokat keresők száma, akik már elhatározták, hogy ezen a nyáron hazánkba utaznak. A többség más európai úti céllal, például Ausztriával kötné össze magyarországi látogatását, sokan azonban csak hazánkba jönnének egy hét budapesti és egy hét vidéki tartózkodással.

A nyugodt vidéki pihenés a zöld természetben ugyanis egyre népszerűbb az arab utazók körében. Természetesen továbbra is kiemelt érdeklődés figyelhető meg az egészségturisztikai lehetőségek és a vadászat iránt. Újdonság, hogy a nagycsaládok mellett egyre több fiatal pár is szeretne Magyarországra utazni nászútra és feltűnően sok, fiatalokból álló társaság érdeklődött a nyári fesztiválok iránt is.

Turizmusdiplomáciai szempontból kiemelt jelentőségű, hogy a magyar standot felkereste a szaúdi kereskedelmi kamara elnöke His Excellency Khalid Al-Otabi, aki Czunyi Tímeával a Magyar Turizmus Zrt. piacfejlesztési menedzserével folytatott megbeszélést. Az elnök hamarosan egy hivatalos delegáció tagjaként érkezik hazánkba.

A Magyar Turizmus Zrt. külpiaci marketingmunkájában továbbra is rendkívül fontos szempont az új célcsoportok megnyerése, ezért az Arab-öböl menti országok a stratégiai küldőpiacok között szerepelnek a társaság hároméves stratégiájában. Az Öböl-menti országok piaca turisztikai értelemben a világ egyik legmagasabb növekedési ütemű piaca. Utazói számára Európa, így hazánk is, a légi összeköttetések fejlődése miatt könnyen megközelíthető úti cél.

A szaúdi statisztikai hivatal adatai szerint a külföldre utazó szaúdiak turisztikai költése évről évre nő. 2014-ben közel 4 millió szaúdi költött 24 milliárd szaúdi riált az utazásai során. A szaúdi kormány szerint 2020-ra a turisztikai költések a 100 milliárd szaúdi riált is elérik az egyre intenzívebben növekvő utazási kedvnek köszönhetően.

A turisztikai marketingmunka kiemelt célja, hogy a potenciális arab utazók biztonságos és vallási szempontból is toleráns országként tekintsenek hazánkra. A térségből érkező turisták rendkívül igényesek és személyre szabott szolgáltatásokat várnak. Fontos számukra, hogy hazájuktól távol is megfelelő módon gyakorolhassák vallásukat. A fogadásukra való felkészülés éppen ezért nagy kihívás, ugyanakkor rendkívüli lehetőség is a magyar turisztikai szolgáltatók számára


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.