Szaúdi nászutasok és fesztiválozók jöhetnek Magyarországra

Szaúd-Arábiában elsősorban nászutasok és a fesztiválozók érdeklődnek a magyarországi üdülések iránt - ez derült ki az arab ország turisztikai kiállításán. 

A Magyar Turizmus Zrt. a közelmúltban részt vett három társkiállítóval Szaúd-Arábia legjelentősebb utazási kiállításán. Újdonság, hogy egyre több fiatal pár szeretne nászútra jönni Magyarországra, illetve a fiatalok is szép számmal érdeklődnek a nyári fesztiválok iránt. A Riyadh Travel Fair 2015 nevű vásárra 2015. április 14. és 17. között mintegy 10.000 látogató – köztük utazási irodák vezetői, a média képviselői, minisztériumi dolgozók és a potenciális utazóközönség – érkezett.

Magyarországot a Magyar Turizmus Zrt., az Atlasz World Travel, a B2Sky Hungary Kft. és a Prime Travel képviselte. A magyar standon az elmúlt évekhez képest érezhetően megnőtt a konkrét ajánlatokat keresők száma, akik már elhatározták, hogy ezen a nyáron hazánkba utaznak. A többség más európai úti céllal, például Ausztriával kötné össze magyarországi látogatását, sokan azonban csak hazánkba jönnének egy hét budapesti és egy hét vidéki tartózkodással.

A nyugodt vidéki pihenés a zöld természetben ugyanis egyre népszerűbb az arab utazók körében. Természetesen továbbra is kiemelt érdeklődés figyelhető meg az egészségturisztikai lehetőségek és a vadászat iránt. Újdonság, hogy a nagycsaládok mellett egyre több fiatal pár is szeretne Magyarországra utazni nászútra és feltűnően sok, fiatalokból álló társaság érdeklődött a nyári fesztiválok iránt is.

Turizmusdiplomáciai szempontból kiemelt jelentőségű, hogy a magyar standot felkereste a szaúdi kereskedelmi kamara elnöke His Excellency Khalid Al-Otabi, aki Czunyi Tímeával a Magyar Turizmus Zrt. piacfejlesztési menedzserével folytatott megbeszélést. Az elnök hamarosan egy hivatalos delegáció tagjaként érkezik hazánkba.

A Magyar Turizmus Zrt. külpiaci marketingmunkájában továbbra is rendkívül fontos szempont az új célcsoportok megnyerése, ezért az Arab-öböl menti országok a stratégiai küldőpiacok között szerepelnek a társaság hároméves stratégiájában. Az Öböl-menti országok piaca turisztikai értelemben a világ egyik legmagasabb növekedési ütemű piaca. Utazói számára Európa, így hazánk is, a légi összeköttetések fejlődése miatt könnyen megközelíthető úti cél.

A szaúdi statisztikai hivatal adatai szerint a külföldre utazó szaúdiak turisztikai költése évről évre nő. 2014-ben közel 4 millió szaúdi költött 24 milliárd szaúdi riált az utazásai során. A szaúdi kormány szerint 2020-ra a turisztikai költések a 100 milliárd szaúdi riált is elérik az egyre intenzívebben növekvő utazási kedvnek köszönhetően.

A turisztikai marketingmunka kiemelt célja, hogy a potenciális arab utazók biztonságos és vallási szempontból is toleráns országként tekintsenek hazánkra. A térségből érkező turisták rendkívül igényesek és személyre szabott szolgáltatásokat várnak. Fontos számukra, hogy hazájuktól távol is megfelelő módon gyakorolhassák vallásukat. A fogadásukra való felkészülés éppen ezért nagy kihívás, ugyanakkor rendkívüli lehetőség is a magyar turisztikai szolgáltatók számára


Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve

Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve 

Élénk osztrák utazási kedvről tanúskodik az osztrák autóklub frissen elkészült jelentése.
Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal

Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal 

Szlovák Turisztikai Hivatal invitálására az egyik legrégebbi történelmi város, Besztercebánya környékének felfedezésére indultunk.
Utazási hackerek jelentkezését várják

Utazási hackerek jelentkezését várják 

Z-generációs álommeló: ismét lehet pályázni World Travel Hackernek.
Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.
Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság  az ÖRV kongresszusán

Fókuszban az optimizmus és fenntarthatóság az ÖRV kongresszusán 

Európa „túlzottan elkényelmesedett a jólétben, de optimista döntésekkel még lehet változtatni.
Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében

Űrközpontra bukkantunk Brüsszel szívében 

Ittunk egy mennyei trappistát, beszélgettünk egy titokzatos emberrel és megvizsgáltuk az unió szívét.
Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség

Négy évszakos desztináció az új feltörekvő emírség 

Ras Al Khaimah most a magyar piacot is célba vette.
Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást

Ez az olasz város betiltaná az éjfél utáni fagylaltárusítást  

Azonban sokan látják úgy, hogy a szigorítás túl messzire megy.
Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai

Leszakadtak a párizsi Moulin Rouge szélmalmának lapátjai 

Egyelőre nem tudni, mitől szakadhattak le a lapátkerekek.
Csendes Olivér az ÖW-től továbblép

Csendes Olivér az ÖW-től továbblép  

Csendes Olivér, az Österreich Werbung (ÖW) digitális és innovációs igazgatója nyártól a Visit Hungary vezérigazgatójaként folytatja munkáját.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.