A Magyar Turizmus Zrt. a közelmúltban részt vett három társkiállítóval Szaúd-Arábia legjelentősebb utazási kiállításán. Újdonság, hogy egyre több fiatal pár szeretne nászútra jönni Magyarországra, illetve a fiatalok is szép számmal érdeklődnek a nyári fesztiválok iránt. A Riyadh Travel Fair 2015 nevű vásárra 2015. április 14. és 17. között mintegy 10.000 látogató – köztük utazási irodák vezetői, a média képviselői, minisztériumi dolgozók és a potenciális utazóközönség – érkezett.
Magyarországot a Magyar Turizmus Zrt., az Atlasz World Travel, a B2Sky Hungary Kft. és a Prime Travel képviselte. A magyar standon az elmúlt évekhez képest érezhetően megnőtt a konkrét ajánlatokat keresők száma, akik már elhatározták, hogy ezen a nyáron hazánkba utaznak. A többség más európai úti céllal, például Ausztriával kötné össze magyarországi látogatását, sokan azonban csak hazánkba jönnének egy hét budapesti és egy hét vidéki tartózkodással.
A nyugodt vidéki pihenés a zöld természetben ugyanis egyre népszerűbb az arab utazók körében. Természetesen továbbra is kiemelt érdeklődés figyelhető meg az egészségturisztikai lehetőségek és a vadászat iránt. Újdonság, hogy a nagycsaládok mellett egyre több fiatal pár is szeretne Magyarországra utazni nászútra és feltűnően sok, fiatalokból álló társaság érdeklődött a nyári fesztiválok iránt is.
Turizmusdiplomáciai szempontból kiemelt jelentőségű, hogy a magyar standot felkereste a szaúdi kereskedelmi kamara elnöke His Excellency Khalid Al-Otabi, aki Czunyi Tímeával a Magyar Turizmus Zrt. piacfejlesztési menedzserével folytatott megbeszélést. Az elnök hamarosan egy hivatalos delegáció tagjaként érkezik hazánkba.
A Magyar Turizmus Zrt. külpiaci marketingmunkájában továbbra is rendkívül fontos szempont az új célcsoportok megnyerése, ezért az Arab-öböl menti országok a stratégiai küldőpiacok között szerepelnek a társaság hároméves stratégiájában. Az Öböl-menti országok piaca turisztikai értelemben a világ egyik legmagasabb növekedési ütemű piaca. Utazói számára Európa, így hazánk is, a légi összeköttetések fejlődése miatt könnyen megközelíthető úti cél.
A szaúdi statisztikai hivatal adatai szerint a külföldre utazó szaúdiak turisztikai költése évről évre nő. 2014-ben közel 4 millió szaúdi költött 24 milliárd szaúdi riált az utazásai során. A szaúdi kormány szerint 2020-ra a turisztikai költések a 100 milliárd szaúdi riált is elérik az egyre intenzívebben növekvő utazási kedvnek köszönhetően.
A turisztikai marketingmunka kiemelt célja, hogy a potenciális arab utazók biztonságos és vallási szempontból is toleráns országként tekintsenek hazánkra. A térségből érkező turisták rendkívül igényesek és személyre szabott szolgáltatásokat várnak. Fontos számukra, hogy hazájuktól távol is megfelelő módon gyakorolhassák vallásukat. A fogadásukra való felkészülés éppen ezért nagy kihívás, ugyanakkor rendkívüli lehetőség is a magyar turisztikai szolgáltatók számára