Az egymástól mindössze húsz kilométerre lévő, egymással évtizedek óta rivalizáló két város összesen eddig közel kétmillió eurót költött megvalósítási tanulmányokra.
Nyeregben egyelőre Braila érezheti magát, mert a függőhíd 1,24 millió eurós megvalósíthatósági tanulmányát az állami út- és autópálya-építő, -fenntartó (CNADNR) fizette, miután a létesítmény része a Moldvát Dobrudzsával, a konstancai kikötővel és Havasalfölddel összekötő majdani gyorsforgalmi útnak és az ország hosszú távú közlekedésfejlesztési tervének. A térség gazdaságélénkítését, az idegenforgalom felfuttatását célzó úthálózat-fejlesztéshez a CNADNR uniós forrásokra is pályázik. A Duna feletti függőhíd építési költsége kb. 202 millió euró lesz.
Nagyjából a brailaiakkal egy időben rendelt meg megvalósíthatósági tanulmányt Galac polgármesteri hivatala is. A több mint 800 ezer eurós megrendelést a Louis Berger Románia nyerte el, s a konzultációs cég azt is vállalta, hogy keres befektetőt a 3,9 millió euróra becsült beruházáshoz. Sokak szerint az alagút terve nem több Marius Stan galaci polgármester közelgő helyhatósági választási kampányának, más kérdés, hogy a helyi önkormányzat megszavazta a létesítmény felvételét a város középtávú stratégiai beruházásai közé. Stan azért hagyott magának kiskaput: kijelentette, amennyiben a talaj összetétele alkalmatlan alagútfúrásra, lemondanak róla, de a tanulmányt kifizetik. A tervek szerint a Duna alatti kétsávos országút hossza 2,06 km lenne – 1,56 km a meder alatt –, ehhez építenének még egy közel tíz kilométeres utat is Tulcea felé. A költséget 230 millió euróra becsülik, amit a város saját büdzséjéből, részletekben törlesztene.