A River Park Hotel tulajdonosa a J and T befektetési csoport által alapított Best Hotel Properties (BHP) a márkaváltást azzal indokolta, hogy a jövőben a szállodát franchise alapon akarja működtetni, amire a Kempinski láncon belül nincs lehetőség.
A lap ugyanakkor szakértői véleményekre hivatkozva azt írta, hogy az öt éve működő River Park esetében a váltás oka az, hogy időközben bebizonyosodott, hogy Pozsony "túl kicsi és nem elég gazdag" egy ilyen márka számára.
"A Kempinski márkanév használatáért fizetett összeg olyan magas, hogy azt a BHP nem képes tovább fizetni" - nyilatkozta Pavol Kasuba, az Atlific tanácsadó ügynökség szakértője a szlovák lap Pozsony nem bírta el a luxus márkáját című írásában, amelyben a cikkíró rámutat arra is, hogy amikor 2010-ben a pozsonyi River Parkot megnyitották, a hotel elnöki lakosztályáért egy éjszakára 15 ezer eurót kért.
A BHP a Duna-parti szállodát a jövőben franchise alapon működteti majd, erről már szerződést is kötött az amerikai Starwood hotellánccal, amelyhez egyebek mellett a Sheraton márka is tartozik. Ez utóbbi márka alatt már működik egy szálló Pozsonyban, amit a BHP működtet a tulajdonos számára.
Szlovákiában két, a Kempinski márkacsoport alatt működő szálloda van, a River Park mellett a másik, a Csorba-tón lévő - ugyancsak a BHP tulajdonába tartozó - Grand Hotel Kempinski High Tatras. A HN szerint ezt a tátrai szállót a BHP már az eladásra szánt aktívumai közé sorolta, akárcsak másik két további hoteljét, a moszkvai Kempinskit és a pozsonyi Crown Plazát.
Forrás: MTI