Technikai csődöt jelentett a Malaysia Airlines

Ám ez nem jelenti azt, hogy a maláj légitársaság beszünteti tevékenységét – sőt, az egy hónapja kinevezett vezérigazgató 2017-re ismét növekedést prognosztizál.

A maláj légitársaság sorsa tavaly megpecsételődött, miután két, az egész világsajtót bejáró légikatasztrófa is történt nem sokkal egymást követően: 2014. márciusában a Malaysia Airlines Boeing 777-200-as, Kuala Lumpurból Pekingbe tartó gépe tűnt el 239 emberrel a fedélzetén, melyet azóta sem találtak meg, hivatalos nyilatkozat szerint a repülőgép az Indiai-óceánba zuhant, túlélők nincsenek. Júliusban pedig a légitársaság ugyanilyen típusú gépét lőtték le Ukrajna felett, a járaton 280 utas és 15 fős személyzet tartózkodott, akik Amszterdamból Kuala Lumpurba repültek volna. Túlélők ebben az esetben sem voltak.

Ezt követően számos stratégiai lépést kezdett fontolgatni a légitársaság: szó volt például névváltásról és arról, hogy az állam megvásárolja a céget, de új járathálózat létrehozása is felmerült, és körülbelül hatezer alkalmazottat is el kellett bocsátani, mindezt azután, hogy a légikísérők tömegesen mondtak fel a légiközlekedési vállalatnál. Tavaly augusztusban már arról számoltunk be, hogy jelentősen romlott a Malaysia Airlines pénzügyi helyzete az első fél évben: a légitársaság az első fél évben 750 millió ringgit (56 milliárd forint) veszteséget jelentett, amely 65 százalékkal nagyobb a 2013 első félévinél. Ennek következtében a társaság közlése szerint elkerülhetetlenné vált a cég átstrukturálása, amelyre a 370-es és a 17-es járatuk elvesztése előtt is szükség lett volna.

Christoph Müller, akit egy hónapja neveztek ki a Malaysia Airlines vezérigazgatójának, elmondta: a cég csökkenő teljesítménye a két légikatasztrófát megelőzően, azoknál jóval korábban kezdődött, így nem csupán a tragikus események vezettek a technikai csődhöz. Hozzátette, hogy a légitársaság a normál menetben üzemel, és a csőd nem érint egyetlen járatot sem. Christoph Müller korábban az ír Aer Lingus-nál, a belgiumi Sabenánál és a németországi Lufthansánál is vezető pozíciókban dolgozott, „Terminátor” becenevét pedig onnan kapta, hogy bármelyik céghez megy, mindenhol munkahelyek tucatjait szünteti meg.

A Malaysia Airlines 20.000 munkavállalójából jelenleg 6.000 embernek szűnt meg a munkaviszonya, a 14.000 alkalmazott pedig komoly átszervezésre számíthat. A légitársaság szeptember elsején tervezi bejelenteni átmárkázását, ami Christoph Müller szerint nem feltétlenül fog névváltozást is jelenteni. Hozzátette, elképzelhető, hogy bizonyos útvonalakon csökkenteni fogják a járatok számát vagy a gépek méretét. Elmondta továbbá, hogy céljuk az, hogy a 2015-ös évben megállítsák a mélyrepülést, 2016-ban stabilizálják a vállalatot, 2017-ben pedig újra növekedésnek induljanak.

Forrás: BBC


Kanapé-utazás Japánba

Kanapé-utazás Japánba 

Egy év kihagyás után a Japán Alapítvány Budapesti Iroda idén újra megrendezi online formában a JFF Online Japán Filmfesztivált.
Egykor romhalmaz volt, ma már vendégeket vár ez a középkori szlovák vár

Egykor romhalmaz volt, ma már vendégeket vár ez a középkori szlovák vár 

A várban időzve nem tudjuk elengedni az érzést, hogy mi mindenről tudnának mesélni ezek a vastag kőfalak.
Májustól újabb szabadstrandnak örülhetnek  a bécsiek

Májustól újabb szabadstrandnak örülhetnek a bécsiek 

Május közepétől vehetik birtokba a fürdőzők Bécs legújabb szabadstrandját, az Arena Beach-et.
Fontos a dolgozók mentális egészsége: ingyenes programot indít az a&o hostellánc

Fontos a dolgozók mentális egészsége: ingyenes programot indít az a&o hostellánc 

Az a&o hostellánc májustól, a mentális egészség nemzetközi hónapja alkalmából ingyenes mentális egészségügyi programot biztosít minden munkavállalója számára.
A város, ahol a Titanic született

A város, ahol a Titanic született 

Belfast, ahol lépten-nyomon jelen van a történelem.
Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt

Ennyivel nőtt a Törökországba látogató magyarok száma két év alatt 

Az elmúlt két év alatt több mint két és félszeresére nőtt a Törökországba látogató magyar turisták száma.
Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve

Az infláció ellenére is nagy az osztrákok utazási kedve 

Élénk osztrák utazási kedvről tanúskodik az osztrák autóklub frissen elkészült jelentése.
Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal

Rézvárostól a Vízi Várig - egy korty konyakkal 

Szlovák Turisztikai Hivatal invitálására az egyik legrégebbi történelmi város, Besztercebánya környékének felfedezésére indultunk.
Utazási hackerek jelentkezését várják

Utazási hackerek jelentkezését várják 

Z-generációs álommeló: ismét lehet pályázni World Travel Hackernek.
Új program a Brazíliába látogató turistáknak

Új program a Brazíliába látogató turistáknak 

Kihagyhatatlan program annak, aki kikapcsolódásra és pihenésre vágyik.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.