Technikai csődöt jelentett a Malaysia Airlines

Ám ez nem jelenti azt, hogy a maláj légitársaság beszünteti tevékenységét – sőt, az egy hónapja kinevezett vezérigazgató 2017-re ismét növekedést prognosztizál.

A maláj légitársaság sorsa tavaly megpecsételődött, miután két, az egész világsajtót bejáró légikatasztrófa is történt nem sokkal egymást követően: 2014. márciusában a Malaysia Airlines Boeing 777-200-as, Kuala Lumpurból Pekingbe tartó gépe tűnt el 239 emberrel a fedélzetén, melyet azóta sem találtak meg, hivatalos nyilatkozat szerint a repülőgép az Indiai-óceánba zuhant, túlélők nincsenek. Júliusban pedig a légitársaság ugyanilyen típusú gépét lőtték le Ukrajna felett, a járaton 280 utas és 15 fős személyzet tartózkodott, akik Amszterdamból Kuala Lumpurba repültek volna. Túlélők ebben az esetben sem voltak.

Ezt követően számos stratégiai lépést kezdett fontolgatni a légitársaság: szó volt például névváltásról és arról, hogy az állam megvásárolja a céget, de új járathálózat létrehozása is felmerült, és körülbelül hatezer alkalmazottat is el kellett bocsátani, mindezt azután, hogy a légikísérők tömegesen mondtak fel a légiközlekedési vállalatnál. Tavaly augusztusban már arról számoltunk be, hogy jelentősen romlott a Malaysia Airlines pénzügyi helyzete az első fél évben: a légitársaság az első fél évben 750 millió ringgit (56 milliárd forint) veszteséget jelentett, amely 65 százalékkal nagyobb a 2013 első félévinél. Ennek következtében a társaság közlése szerint elkerülhetetlenné vált a cég átstrukturálása, amelyre a 370-es és a 17-es járatuk elvesztése előtt is szükség lett volna.

Christoph Müller, akit egy hónapja neveztek ki a Malaysia Airlines vezérigazgatójának, elmondta: a cég csökkenő teljesítménye a két légikatasztrófát megelőzően, azoknál jóval korábban kezdődött, így nem csupán a tragikus események vezettek a technikai csődhöz. Hozzátette, hogy a légitársaság a normál menetben üzemel, és a csőd nem érint egyetlen járatot sem. Christoph Müller korábban az ír Aer Lingus-nál, a belgiumi Sabenánál és a németországi Lufthansánál is vezető pozíciókban dolgozott, „Terminátor” becenevét pedig onnan kapta, hogy bármelyik céghez megy, mindenhol munkahelyek tucatjait szünteti meg.

A Malaysia Airlines 20.000 munkavállalójából jelenleg 6.000 embernek szűnt meg a munkaviszonya, a 14.000 alkalmazott pedig komoly átszervezésre számíthat. A légitársaság szeptember elsején tervezi bejelenteni átmárkázását, ami Christoph Müller szerint nem feltétlenül fog névváltozást is jelenteni. Hozzátette, elképzelhető, hogy bizonyos útvonalakon csökkenteni fogják a járatok számát vagy a gépek méretét. Elmondta továbbá, hogy céljuk az, hogy a 2015-ös évben megállítsák a mélyrepülést, 2016-ban stabilizálják a vállalatot, 2017-ben pedig újra növekedésnek induljanak.

Forrás: BBC


Téli turizmus hóbiztos helyeken: francia síterepek bemutatkozása Budapesten

Téli turizmus hóbiztos helyeken: francia síterepek bemutatkozása Budapesten 

Május 20-án a budapesti Kozmo Hotel egy különleges turisztikai eseménynek adott otthont.
Egy török történelmi kisváros,  amelyet az új pápa is beírt a naptárába

Egy török történelmi kisváros, amelyet az új pápa is beírt a naptárába 

Pápai látogatásra készül a kereszténység egyik bölcsője.
A fiatal generáció utazási trendjei

A fiatal generáció utazási trendjei 

Nem helyszínt, hanem életérzést keresnek a fiatalok – egy friss felmérés szerint.
Osztrák autóklub: a nyaralástól a drágulás sem riasztja vissza az osztrákokat

Osztrák autóklub: a nyaralástól a drágulás sem riasztja vissza az osztrákokat 

A többség inkább spórol, de utazni mindenképp szeretne.
Brugge félti utcái régi burkolatát a városlátogató turistáktól

Brugge félti utcái régi burkolatát a városlátogató turistáktól 

Egyre több látogató visz haza szuvenírként a város történelmi burkolatából.
Zsenikultusz, izgalmas temető és egy elfelejtett generáció – Salzburgban jártunk

Zsenikultusz, izgalmas temető és egy elfelejtett generáció – Salzburgban jártunk 

Két nap egy zenével átitatott városban, ahol a múlt és a jelen összeforr, és ahol Mozart nélkül nincs élet.
Magyar szék a közép-európai régió designversenyének középpontjában

Magyar szék a közép-európai régió designversenyének középpontjában 

A Stretch elnevezésű szék a régiós elismerés kapujában – ugyanez a bútordarabot tavaly a Red Dot Awardon is díjazták.
Mediterrán élményvilág: török turisztikai workshop Budapesten

Mediterrán élményvilág: török turisztikai workshop Budapesten 

Személyes kapcsolatépítés, naprakész információk, álomvideók.
Fesztiválok, történelem, helyi konyha, borélmények  – vár a pozsonyi nyár

Fesztiválok, történelem, helyi konyha, borélmények – vár a pozsonyi nyár 

Pozsony és környéke idén nyáron is meglepetésekkel, élményekkel és felfedezésre váró kincsekkel csábítja az érdeklődőket.
Prado festmények a tavalyi valenciai áradások sújtotta települések utcáin

Prado festmények a tavalyi valenciai áradások sújtotta települések utcáin 

A madridi Prado múzeum leghíresebb festményeiből nyílt szabadtéri tárlat a valenciai régióban, a tavaly őszi áradások sújtotta 12 település utcáin.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.