Tél végi utazási szokások

Róma, Barcelona és Milánó: a közép-európai turista ide utazik a legszívesebben tél végén, ha városlátogatáshoz van kedve. A február-márciusi tengerparti pihenésekben pedig a Kanári-szigetek és Málta vezeti a toplistát. A Wizz Tours a magyar, a lengyel és a román utazók tél végi utazási szokásait hasonlította össze a foglalási adatok alapján.

Bár évről évre egyre többet repülünk, a február-márciusi időszak nem a legtipikusabb utazási szezon hazánkban. Pedig éppen tél végén lenne a legnagyobb szükségünk feltöltődésre.

A Wizz Tours három közép-európai ország - Magyarország, Lengyelország és Románia - utazóinak szokásait hasonlította össze több mint 4000 februári és márciusi foglalás alapján. Mindhárom országban az olasz főváros volt a legkedveltebb úti cél. Barcelona ezüstérmes, ám a harmadik helyen kellemesen meglepődhetünk: a lengyel turisták Budapestre utaznak a legszívesebben a két mediterrán város után. A magyarok és a románok pedig Milánót választják harmadikként.

Február-márciusban egyébként honfitársaink valamivel kevesebb mint fele, 48%-a utazik legfeljebb 3 napos városnézésre, és az említett úti célok mellett még Lisszabon, London és Madrid kerül be a legnépszerűbbek közé. Lengyel barátaink hasonló arányban, 47%-ban választják a nagyvárosokat ilyenkor, és Budapest után a sort szintén London és Milánó folytatja. A romániai utazók viszont kiemelkedő mértékben, 64%-ban utaznak pár napos városnézésre tél végén, és itt a top 5 úti cél közé Lisszabon és Párizs került be a Wizz Tours felmérése szerint.

A magyarok és a lengyelek tehát sokkal jobban vágynak tengerparti telelésre februárban és márciusban: 52, illetve 53% választ ilyenkor "téli napsütéses" úti célt, míg a román utazók mindössze 36%-a látogat egzotikus strandokat a tél végén. Az viszont nem kérdés, hogy a népszerűségi lista élén a Kanári-szigetek, elsősorban Tenerife, és Málta állnak. A sort Dubai és Larnaca folytatja, ebben nincs különbség a három ország utazási szokásai között.


ANTOR szezonnyitó: sikeres nyárnak néznek elébe a külföldi képviseletek

ANTOR szezonnyitó: sikeres nyárnak néznek elébe a külföldi képviseletek 

Biztos jele a nyár kezdetének, hogy összegyűlnek a Magyarországon működő külföldi turisztikai képviseletek vezetői, hogy találkozzanak a szakmával.
TUI 2024: Fedezze fel a legújabb görögországi és ciprusi luxushoteleket

TUI 2024: Fedezze fel a legújabb görögországi és ciprusi luxushoteleket 

Görögország legnagyobb szállodaláncai mutatták be csütörtökön idei újdonságaikat a TUI szervezésében hazai utazási szakembereknek a páratlan panorámával rendelkezdő Sunhill Bisto & Skybárban.
Innovatív gyakorlatok és konkrét tippek a turisztikai podcast legújabb részében

Innovatív gyakorlatok és konkrét tippek a turisztikai podcast legújabb részében 

Egy kis ízelítőt adunk az újturizmus világával foglalkozó népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast-sorozat legújabb részéből.
Indul a nyár: bőröndöt bepakolni, mobilt felkészíteni!

Indul a nyár: bőröndöt bepakolni, mobilt felkészíteni! 

Hasznos tippek külföldre utazás előtt.
Új dubaji programok - télen-nyáron

Új dubaji programok - télen-nyáron 

A már ismert, ikonikus látnivalók mellett számos gyerek és családi, szabad- és beltéri program, kulturális rendezvények hosszú sora várja a Dubajba látogatókat.
Extrém hőség Görögországban és Cipruson

Extrém hőség Görögországban és Cipruson 

Lezárták a turisztikai látványosságokat, és felfüggesztették az iskolai oktatást.
Az utazás az új álommeló

Az utazás az új álommeló  

A 18-27 év köztiek és a 28-37 év köztiek döntő többsége tartja álommunkának az utazást.
Friss adatok a német beutazó turizmusról

Friss adatok a német beutazó turizmusról 

A DZT legújabb jelentése szerint az előzetes adatok és az aktuális számok alapján a német beutazó turizmus dinamikusan növekedett 2024. első negyedévében.
Strandnyitás Párizsban

Strandnyitás Párizsban 

A St. Tropez és Nizza hangulatát megidéző vízpartokat természetesen a Szajna partján alakítják ki.
Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs

Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs  

A „Post-Vienna-Blues” – megvonási tünet szindrómára alapuló kampányt máris több nemzetközi sajtóorgánum felkapta.