Több magyar Németországban augusztusig, mint tavaly egész évben

Németország továbbra is az első számú kulturális úti cél Európában. A magyar utazók térnek vissza a pandémia után, és a fenntarthatóság a legfontosabb kulcsszó az ország turisztikai népszerűsítésében.

Czeiszing Miklós, Német Turisztikai Hivatal budapesti képviseletének vezetője (DZT) a Magyar Utazási Irodák Szövetségével közösen rendezett pénteki szakmai eseményen elmondta, hogy Európában Németország még mindig az első számú úti cél számos ország számára: szomszédain túl például Horvátországban, Bosznia-Hercegovinában és Törökországban is a legnépszerűbb fogadópiac. A tengerentúlról Kínából is Németországba utazik a legtöbb turista. 2021-ben a dobogó második fokán állt a legnépszerűbb európai célországok között 23 millió turistaérkezéssel. A világ összes országa közül Németország az ötödik legvonzóbb, ami a turisztikai kínálatot illeti, az országok imázsának rangsorában pedig az utóbbi egy-két évben 60 nemzet közül az 1. helyen áll megelőzve Kanadát és Japánt. A kulturális turizmus terén is klasszisnak számít. Első helyen szerepel az európai városi úti célok listáján, és tavaly Európában a legkedveltebb úti cél volt ebben a szegmensben 13 százalékos részesedéssel: a 61 millió vendégérkezésből 8 millióval részesült.

Jóval jobb az idei év, mint a tavalyi

A képviseletvezető a magyar piacra terelve a szót elmondta, hogy 1993 és 2019 között a magyarok kiutazása Németországba igazi sikersztoriszámba ment, a vendégéjszakák száma 159 százalékos növekedést mutatott, ami 55, 2 milliós reálinövekedésnek felel meg. Tavaly 344 ezer vendégéjszakát töltöttek el a magyarok a német szálláshelyeken, ami 2 százalékkal több mint 2020-ban. Idén viszont már az év első 8 hónapjában meghaladta a magyar vendégéjszakák száma a teljes tavalyi év eredményeit: augusztusig 386 ezret regisztráltak. De ha a 2019-es számokat tekintjük, jócskán van még hová visszatornáznia magát a magyar piacnak: 2019-ben 303 ezer magyar 843 ezer vendégéjszakát töltött el Németországban. A szakember hangsúlyozta, hogy a szeptember és október nagyon jó vendégforgalmat produkált, a november ahogy általában, idén sem tartozott a legforgalmasabb hónapok közé, a december sikere pedig egyelőre még kérdéses.

A magyarok 4. legkedveltebb úti célja
A képviseletvezető arra is rávilágított, hogy jelenleg a magyar lakosság számára a 4. legfontosabb külföldi úti cél Németország, ami nagy szó, hiszen a szomszédos Ausztria, és a két közeli, autóval is elérhető tengerparti desztináció, Horvátország és Olaszország előzi csak meg, még a rokoni kapcsolatok miatt jelentős 5. helyen álló Romániát is maga mögé parancsolja. A magyarok továbbra is egyharmad-egyharmad arányban keresik fel Németországot szabadidős, üzleti, illetve rokonlátogatási céllal. Bajorországot látogatják a leginkább, a magyar utazók  37,1 százaléka ide megy.

Mindent áthat a fenntarthatóság

A szakember arról is beszámolt, hogy ebben az évben három tematikus kampányuk is fut Magyarországon. Az átfogó German.Local.Culture. a városi élet iránti érdeklődést dolgozza fel regionális gyökerekkel, történelemmel és a jelenkor kulturális eseményeivel fűszerezve. Az Embrace German Nature akció célja, hogy tovább erősítse Németország pozícióját fenntartható úticélként a nemzetközi versenyben. A globális kampány a nemzeti természeti tájakat állítja középpontba. A Feel Good, pedig a német életérzést közvetíti, amely ugyancsak a fenntarthatóságot emeli a reflektorfénybe. A DZT Together we care logója a szélturbinával sok turisztikai terméken megjelenik, amely szintén a fenntartható szemléletet közvetíti, a szövetségi kormány pedig hangsúlyozta, hogy a pandémia után fejlesztenek mindent, ami a természet megőrzését és annak felelősségteljes bemutatását szolgálja. Mindez gazdaságilag is fenntartható irányvonalnak tűnik, ha azokat a globális trendeket vesszük alapul, hogy a világ utazóinak 63%-a szeretne távol maradni a túlzsúfolt turisztikai látványosságoktól, 51 százalékuk főszezonon kívül kíván utazni, és 48 százalékuk alternatív úti célokat keres, hogy elkerülje a tömegturizmust. Czeiszing Miklós azt is elmondta, hogy a társaságnál olyannyira komolyan veszik a fenntarthatóságot, hogy rendezvényük számára az Aranyszarvas étterem által összeállított menü is a minél kisebb ökológiai lábnyom jegyében született. A szakember rámutatott még arra, hogy azoknak az általuk megkérdezett magyaroknak, akik eddig is utaztak, több mint 65 százaléka tervez jövőre is utazást, ami jóval magasabb arány, mint a hozzánk hasonló országokban.

Ugyanannyi foglalás októberben, mint 2019-ben

A prezentáció után a képviseletvezető pódiumbeszélgetés keretében a MUISZ vezető kollégáival, utazásszervező cégek ügyvezetőivel (Drégely Ágnes/TourEast Tour, Füri Mihályné Boglárka/Kartago Tours, Erdei Bálint/Cityrama, Hóka Péter/Miki Travel, Komora Zoltán/IBUSZ) közösen értékelte a 2022-es évet és kitekintettek a 2023-as év kihívásaira. Abban egyetértett mindenki, hogy a kiutaztatók számára az év legnagyobb kihívásai az euró illetve dollár árfolyamának alakulása, a magas kerozinárak és a munkaerőhiány voltak. Az utasforgalom hirtelen szinte kezelhetetlenül megnőtt, ami jó is lehetett volna, de az időközben történt drasztikus áremelkedés miatt jelentősen csökkent az irodák árrése. A beutazás számára előnyös volt az árfolyamok változása, a szolgáltatói oldalon azonban szűkült a kínálat a pandémia hatására. Elhangzott az is, hogy a háború híre csak rövid időre vetette vissza a foglalásokat a kiutazásban. Abban mindenki egyetértett, hogy a folyton és gyorsan változó világban a dinamikus árazás elengedhetetlen, hogy jobban szükséges élni a technikákkal, amelyekkel az árfolyamkockázatot kezelni lehet, és fókuszba kell, hogy kerüljenek az utazási szerződések, amelyek az utas és az utazásszervező számára egyaránt rugalmas feltételeket kell, magukba foglaljanak. Drégely Ágnes arra buzdította a beutaztatókat, hogy állítsanak össze innovatív termékeket, mert azok piacra segítését kedvezményes vásári megjelenésekkel támogatja a Magyar Turisztikai Ügynökség. Komora Zoltán biztató trendekről számolt be azzal, hogy elmondta, az IBUSZ-nál az októberi foglalások meghaladták a 2019-es év azonos időszakának foglalásait. Ők az idei év utasszámának 90 százalékával terveznek jövőre, ami nem kis kapacitás, ha azt vesszük, hogy 40 százalékkal (!) volt több utasuk, mint az eddigi legjobb évben, 2019-ben . A Kartago Tours ugyanilyen volumenben gondolkodik.


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.