Tokióban bemutatták a jövő évi világkiállítás Magyar Pavilonját

Mintegy 161 ország és 9 nemzetközi szervezet részvételével Oszakában rendezik a soron következő Világkiállítást 2025. április 13. és október 13-a között. A szervezők több mint 28 millió látogatót várnak az Expóra, elsősorban a Japán mellett Dél-Koreát és Kínát is magába foglaló kelet-ázsiai régióból. Ez egyben a világ legnagyobb turisztikai küldőpiaca, ezért a sikeres magyar részvétel jelentős mértékben növelheti az innen érkező beutazóforgalmat

Ugyanakkor a turizmus mellett az üzleti kapcsolatokban, befektetésekben is jelentős erősödést hozhat a
magyar jelenlét. Hazánk ugyanis Japán egyik legfontosabb gazdasági partnere Közép- Európában, míg tavaly a kelet-ázsiai régióból érkezett a legtöbb befektetés Magyarországra.

A Magyar Pavilon célja az országimázs-építésen túl az is, hogy számos magyar vállalkozás számára teremtsen lehetőséget az üzletfejlesztésre és kapcsolatépítésre. Az Expo a világ három legfontosabb gazdasági, kulturális és turisztikai hatást kiváltó eseményének egyike.

A magyar pavilon látványterve
A magyar pavilon látványterve
Fotó: Expo 2025 Magyarország Nonprofit Kft.

A szervezők által várt több tízmillió látogatón túl a sajtó és közösségi-média megjelenéseken keresztül még nagyobb közönséghez érhetnek majd el a Magyar Pavilonról, magyar kultúráról és gasztronómiáról szóló tartalmak.

Ez jelentős mértékben növelheti hazánk turisztikai pozícióját és hozzájárul az országimázs építéshez is. Magyarország célja, hogy minél több vendéget fogadhasson a Világkiállítást követően a kelet-ázsiai régióból is, az üzleti együttműködések ösztönzésével egyetemben.

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adatai alapján tavaly közel 309 ezer vendég érkezett hazánkba ebből a régióból, akik közel 905 ezer vendégéjszakát töltöttek Magyarországon. Ezzel Kínából négyszeres, Dél-Koreából több mint háromszoros, Japánból pedig több mint duplája volt a vendégforgalom 2022-höz képest.

Az utazók számának gyorsütemű bővülése elsősorban annak köszönhető, hogy Budapestnek immár a régiónkban rekordszámú, 7 kínai nagyvárossal van közvetlen légiösszeköttetése.

Összesen pedig heti 21 járat közlekedik hazánk és Kína között. Az egyik legjelentősebb, a legnagyobb ázsiai légitársaság, a China Southern Airlines révén idén június végén épült légi híd Kuangcsou (Kanton) és Budapest között.

A magyar pavilon látványtervek
A magyar pavilon látványtervek
Fotó: Expo 2025 Magyarország Nonprofit Kft.

A kínai tartományi székhely jelentős légi csomópont, amelyen keresztül Japánból is nagyszámú utazó érkezik Európába, és várhatóan immár Magyarországra is. A Liszt Ferenc repülőtér idei állami tulajdonba vételével a magyar turizmus nemzetközi pozícióját még inkább erősítő infrastrukturális fejlesztések és további járatbővítések valósulhatnak meg.

„A jövő évi magyar jelenlétnek különös jelentőséget ad az is, hogy a világkiállítás időszakában Oszakában magyar diplomáciai képviselet is nyílik, ami várhatóan tovább mélyíti majd a két ország közötti, régóta fennálló kétoldalú kapcsolatait is.”

– mondta Aulner-Bálint Anna, Magyarország tokiói nagykövete az eseményt megnyitva. „Az ázsiai vállalatok meghatározó szerepet játszanak a magyar gazdaság növekedésében, így a Világkiállítás eredményesen segítheti a hazai kkv-k nemzetközi piacra lépését, a magyar tulajdonú vállalatok két- és többoldalú gazdasági kapcsolatainak erősítését. Japán felé dinamikusan nő a magyar export, az elmúlt évben ez a szám már az 1 milliárd dollárt is túllépte, azért dolgozunk, hogy ez a szám tovább nőjön.” – tette hozzá.

Magyar Pavilon látványterv
Magyar Pavilon látványterv
Fotó: Expo 2025 Magyarország Nonprofit Kft.

Kristó Ákos, az EXPO 2025 Magyarország Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta a tokiói sajtótájékoztatón, hogy az Oszakai Világkiállításon való megjelenés egyedülálló lehetőséget kínál Magyarország számára.

Az eseményre a szervezők 28 millió látogatót várnak.

A Világkiállítás helyszínének kialakítása okán a vendégek elhaladnak majd az épületünk előtt, ezáltal már kapnak egy benyomást Magyarországról és legalább 1 millió érdeklődő pedig a Magyar Pavilonban lévő kiállítást is megtekintheti. Az országimázs építésén túl a megjelenés fő célja a gazdasági együttműködések elősegítése a kelet-ázsiai régió országaival. Japán kiemelt gazdasági partnere Magyarországnak, hiszen a régió csak ezen országából több mint 180 vállalata van jelen itthon, az általuk befektetett tőkeállomány 3,2 milliárd euróra becsülhető, az általuk foglalkoztatott munkavállalók száma megközelítőleg 32.000 fő.

Az Expó fő témája a jövő társadalmának megtervezése

A jövő tervezése elképzelhetetlen a múlt ismerete és tisztelete nélkül, ezért a pavilon kiállításának középpontjába a magyar kultúra egy szeletének bemutatása került a népzenén keresztül.

A Magyar Pavilon fő attrakciója az immerzív színházi tér, amely a természet és hazánk közelségének élményét teremti meg. Egy élő, népzenei produkció várja majd itt a látogatókat 184 napon át, minden nap 10 órán keresztül. Cél ugyanakkor, hogy a Magyar Pavilon már formavilágával felkeltse a Világkiállítás közönségének figyelmét. A japán és magyar népi építészetben
egyaránt fellelhető természetes építőanyagok és építési módok inspirálták az építészeti koncepciót. A japán és magyar kultúra is erősen kapcsolódik a természethez, az ember és a táj viszonyához, így az épített és táji környezet a tervben egy egységben jelenik meg.


Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira

Ausztria újra felfedezve – Sport, ízek és élmények karnyújtásnyira 

Ausztria 2025-ben is izgalmas célpont a magyar utazók számára.
Midsommer, avagy egy varázslatos svédországi éjszaka

Midsommer, avagy egy varázslatos svédországi éjszaka 

A nyári napforduló a svédek második legnagyobb ünnepe, az éj ilyenkor a hagyományok szerint tele van varázslattal.
Tűzvész Splitnél – videóval

Tűzvész Splitnél – videóval 

A tűzoltók egyelőre nem tudják megfékezni a lángokat.
Zseniális ötlet Bécs turizmusáért felelőseitől: új sétaútvonal egy ikonikus film nyomán

Zseniális ötlet Bécs turizmusáért felelőseitől: új sétaútvonal egy ikonikus film nyomán 

Különleges új sétaprogram az osztrák fővárosban.
Retro fesztivál Opatijában

Retro fesztivál Opatijában 

Június 26-28. között Opatija a retro szórakozás fővárosává válik.
Már csak ez hiányzott: fertőző, ragályos kór jelent meg Romániában

Már csak ez hiányzott: fertőző, ragályos kór jelent meg Romániában 

Első ízben mutatták ki a juhhimlőt (variola ovina) a helyi illetékes hatóságok.
Napfényes ANTOR szezonnyitó a város felett

Napfényes ANTOR szezonnyitó a város felett 

Június 17-én a belvárosi Pullmann Hotel hangulatos rendezvénytermében tartotta szezonnyitó eseményét öt Magyarországon működő nemzeti idegenforgalmi szervezet.
Miért jönnek szívesen az osztrákok hozzánk?

Miért jönnek szívesen az osztrákok hozzánk? 

Az UniCredit Bank Austria idén is elkészítette a nyaralási euró számítását.
Ennyit költenek külföldi nyaralásra a magyar családok

Ennyit költenek külföldi nyaralásra a magyar családok 

Idén minden második magyar készül külföldre utazni legalább egyszer. Az úti célok változatlanok, de egyre többe kerül a nyaralás.
Közzétette foglalási adatait az ALDI Utazás

Közzétette foglalási adatait az ALDI Utazás 

A számok átlagosan 33 százalékos utasszám-növekedést mutatnak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.