Török workshopon a Kartago Tours-szal

Huszonnégy török szállodás érkezett az idei rendezvényre Pozsonyba, és mindegyik kiemelt partnerünk, tájékoztatta meghívott utaztató partnereit a workshopra hangolva Bocsák Zsófia, a Kartago Tours magyarországi cégvezetője.

Majd elmondta azt is, mivel a magyarok körében Törökország az egyik legkeresetettebb, legkedveltebb nyári úti cél – ezért a DERTOUR Csoporthoz tartozó irodájuknak is kiemelt jelentőségű és fontos desztináció ez a mediterrán ország.

Az idei évben 256 szállodai ajánlatból válogathatnak utasaik, és ez a szám korántsem végleges,

mondta Zsófi, hozzátéve, hogy a nyári főszezonig az ajánlatok száma még biztos tovább nő.

A szervezők és az utazási irodák vezetői köszöntik a meghívott partnereiket / Forrás: szerző
A szervezők és az utazási irodák vezetői köszöntik a meghívott partnereiket / Forrás: szerző

Például azokkal a pont ezen a workshopon a piacon újdonságként megjelenő szálláshelyekkel, amelyek mind 4, 4+, 5 vagy 5+ minősítéssel rendelkeznek (a török szállodai minősítésű kategóriákban nyugodtan bízhatnak az utazók – ezek a szálláshelyek valóban megütik azt a mércét, ahová besorolták azokat – a szerk.), és amelyek annyira újak, hogy vagy idén adják át a főszezonra, vagy most fejeződik be teljes körű felújításuk.

A DERTOUR Csoport egész éves terve idén 280.000 fő utaztatása – ez a szám tavaly 220.000 fő volt, ű

hallhattuk szintén a pozsonyi szakmai program alkalmával Gabriela Kohuthovától, a cégcsoport cseh területének török utaztatásért felelős vezetőjétől, a pozsonyi program egyik fő szervezőjétől. Aki azt is elmondta, országukban, valamint a workshopnak helyet adó szlovákoknál éppúgy ugyanazok a hívóerők az utasok számára, mint nálunk: vagyis

a török utak esetében különlegesen kedvező az ár-érték arány, bőséges a kínálati paletta, utaztatási oldalról pedig azért szeretnek együtt dolgozni a török kollégákkal, mert megbízhatóak, kedvesek, előzékenyek, és minden téren tartják az előre megkötött megállapodásokat.

Időközben elkezdődik az, amiért a magyar utaztatók a szlovák fővárosba érkeztek: 24 asztalon körben, csoportokba osztva elkezdik látogatni a különböző török szállodák képviselőit. Akik (szerencsére) még tartják magukat ahhoz a régi jó szokáshoz (ez ma már igencsak ritkaság), hogy apró ajándékokkal kedveskednek mindenkinek, aki csak helyet foglal az asztaluknál. Így a magyar utaztatók is – akárcsak szlovák kollégáik -, szatyorhegyekkel, kulcstartótömegekkel, apró szépítkezési eszközökkel, édességekkel megrakottan térhetnek majd haza otthonukba. De előtte mindenütt meghallgatják azt a miniprezit, néznek minivideókat az adott házról, amelyet éppen mutatnak a szállodások, és feltehetik kérdéseiket is. Utólag különben azt hallottuk tőlük, hogy kevés volt az a három óra, amit erre a rendezvényre szántak a szervezők – ennyi idő alatt nem tudták végig nézni a teljes kínálatot. Ráadásul idén szakítottak azzal a hagyománnyal, hogy egy megadott intervallum (pl. 10 perc) elteltével jeleznek a résztvevő irodásoknak, hogy csere, mindenki mehet tovább egy másik asztalhoz, egy újabb szállodáról információkat szerezni.

A pozsonyi workshop résztvevői / Forrás: Kartago Tours
A pozsonyi workshop résztvevői / Forrás: Kartago Tours

Pár érdekesség még az idei workshopon tapasztaltak alapján:

  • a Mango Klub helyébe lépő Funtazia Klub, amely esetben magyar nyelvű animátorok is várják a legkisebb vendégeket szuper programokat kínálva nekik – törökországi szálláshelyeken esetén két resortban is szerepel idén ez a vadonatúj szolgáltatás
  • a török szállodások körében mindig is figyelik és utánamennek (ha nem éppen ők az elsők) a trendeknek, így van ez idén is: sorra nyílnak a különböző szálláshelyeken, nyaralóresortokban a Starbucks kávézók – idén ez lesz a nagy kedvenc  (jó hír a vendégeknek: az ottani fogyasztás benne van az all inclusive ellátásban, azaz nem kell külön kifizetni az amúgy húzós amerikai kávélánc-árakat). Valamint a természetközeli, natúr, organikus vonalú, fókuszú szállodák is egyre-másra nyílnak – ez szintén sok utazót vonz a mai világban, olyan generációt is megszólítva ez a téma, amely kimondottan az ilyen típúsú szálláshelyeket keresi, így borítékolható körükben a siker.

Végezetül, alátámasztva a török úti célok sikerességét a következőt tudtuk meg a magyar cégvezetőtől: annyira keresett és sikeres a magyarok körében Törökország, hogy már most,

a kétfordulós előfoglalási akciójuk lezárultával értékesítették azt a török árualapot, amennyi a tavalyi teljes keretük volt,

így természetesen további törökországi szálláslehetőségeket, programokat kell keresniük az elkövetkező időszakra, hiszen az nem fordulhat elő, hogy ne szerepeljen török kínálat a Kartago Tours kínálatában amiatt, hogy sokan jó korán, jó időben, kedvező áron lefoglalták a szinte teljes árualapot.

 

 


DZT: íme, az innovatív MI-influenszer

DZT: íme, az innovatív MI-influenszer 

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) elindítja első MI-influenszer projektjét és ezáltal egy további szinten is felhasználja a mesterséges intelligenciát az úticél Németország nemzetközi marketingjében.
Mozart egykori otthona moziteremmé alakult

Mozart egykori otthona moziteremmé alakult 

A KINOLINO elnevezésű gyermek filmfesztiválnak először ad otthont moziként a híres bécsi zeneszerző egykori otthona.
Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében

Portugália turisztikai kínálata Budapest szívében 

A rendezvényen közel harminc portugál turisztikai szolgáltató mutatta be legújabb ajánlatait, a résztvevők megismerkedhettek a portugál kulturális örökséggel, gasztronómiával, valamint a különböző régiók által kínált élményekkel, helyszínekkel, hotelekkel.
Megjelent Ausztria síkalauza

Megjelent Ausztria síkalauza 

Több mint 200 síterülettel, aktuális árakkal és tippekkel.
Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve

Mesterséges Intelligencia a gyakorlatban – podcastban elmesélve 

Novemberben egy kísérleti jellegű adással jelentkezett a népszerű Dunakavicsok turisztikai podcast.
Föld alatti bunkervilág,  kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia

Föld alatti bunkervilág, kommunista építészeti emlékek és mediterrán gasztronómia 

íme, mindezeket rejti az egykori kommunista ország fővárosa, Tirana.
Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből

Bécs köszöni, de nem kér a Black Friday-őrületből 

Narancshét vs. Black Friday – ez Bécs fenntartható válasza a vásárlási lázra.
 Firenze betiltja a kulcsdobozokat és  az idegenvezetők hangszóróit

Firenze betiltja a kulcsdobozokat és az idegenvezetők hangszóróit  

Firenze is lépéseket tesz a túlturizmus visszaszorítására, és olyan intézkedéseket vezet be, mint például a rövid távú bérbeadók által használt kulcsdobozok és az idegenvezetők hangszóróinak betiltása.
Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt

Vendée Globe: Weöres Szabolcs megjavította a vitorláját, folytatja a versenyt 

A magyar versenyzőnek sikerült megjavítania sérült vitorláját, és folytatja a földkerülő vitorlásversenyt.
Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja

Közép-Európa legszebb karácsonyi vásárainak kaleidoszkópja 

Közép-Európa legszebb adventi vásárai idén is megnyitják kapuikat, hogy ízekkel, illatokkal, zenével és különleges programokkal varázsolják el az oda látogatókat.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.