Majd elmondta azt is, mivel a magyarok körében Törökország az egyik legkeresetettebb, legkedveltebb nyári úti cél – ezért a DERTOUR Csoporthoz tartozó irodájuknak is kiemelt jelentőségű és fontos desztináció ez a mediterrán ország.
Az idei évben 256 szállodai ajánlatból válogathatnak utasaik, és ez a szám korántsem végleges,
mondta Zsófi, hozzátéve, hogy a nyári főszezonig az ajánlatok száma még biztos tovább nő.
Például azokkal a pont ezen a workshopon a piacon újdonságként megjelenő szálláshelyekkel, amelyek mind 4, 4+, 5 vagy 5+ minősítéssel rendelkeznek (a török szállodai minősítésű kategóriákban nyugodtan bízhatnak az utazók – ezek a szálláshelyek valóban megütik azt a mércét, ahová besorolták azokat – a szerk.), és amelyek annyira újak, hogy vagy idén adják át a főszezonra, vagy most fejeződik be teljes körű felújításuk.
A DERTOUR Csoport egész éves terve idén 280.000 fő utaztatása – ez a szám tavaly 220.000 fő volt, ű
hallhattuk szintén a pozsonyi szakmai program alkalmával Gabriela Kohuthovától, a cégcsoport cseh területének török utaztatásért felelős vezetőjétől, a pozsonyi program egyik fő szervezőjétől. Aki azt is elmondta, országukban, valamint a workshopnak helyet adó szlovákoknál éppúgy ugyanazok a hívóerők az utasok számára, mint nálunk: vagyis
a török utak esetében különlegesen kedvező az ár-érték arány, bőséges a kínálati paletta, utaztatási oldalról pedig azért szeretnek együtt dolgozni a török kollégákkal, mert megbízhatóak, kedvesek, előzékenyek, és minden téren tartják az előre megkötött megállapodásokat.
Időközben elkezdődik az, amiért a magyar utaztatók a szlovák fővárosba érkeztek: 24 asztalon körben, csoportokba osztva elkezdik látogatni a különböző török szállodák képviselőit. Akik (szerencsére) még tartják magukat ahhoz a régi jó szokáshoz (ez ma már igencsak ritkaság), hogy apró ajándékokkal kedveskednek mindenkinek, aki csak helyet foglal az asztaluknál. Így a magyar utaztatók is – akárcsak szlovák kollégáik -, szatyorhegyekkel, kulcstartótömegekkel, apró szépítkezési eszközökkel, édességekkel megrakottan térhetnek majd haza otthonukba. De előtte mindenütt meghallgatják azt a miniprezit, néznek minivideókat az adott házról, amelyet éppen mutatnak a szállodások, és feltehetik kérdéseiket is. Utólag különben azt hallottuk tőlük, hogy kevés volt az a három óra, amit erre a rendezvényre szántak a szervezők – ennyi idő alatt nem tudták végig nézni a teljes kínálatot. Ráadásul idén szakítottak azzal a hagyománnyal, hogy egy megadott intervallum (pl. 10 perc) elteltével jeleznek a résztvevő irodásoknak, hogy csere, mindenki mehet tovább egy másik asztalhoz, egy újabb szállodáról információkat szerezni.
Pár érdekesség még az idei workshopon tapasztaltak alapján:
- a Mango Klub helyébe lépő Funtazia Klub, amely esetben magyar nyelvű animátorok is várják a legkisebb vendégeket szuper programokat kínálva nekik – törökországi szálláshelyeken esetén két resortban is szerepel idén ez a vadonatúj szolgáltatás
- a török szállodások körében mindig is figyelik és utánamennek (ha nem éppen ők az elsők) a trendeknek, így van ez idén is: sorra nyílnak a különböző szálláshelyeken, nyaralóresortokban a Starbucks kávézók – idén ez lesz a nagy kedvenc (jó hír a vendégeknek: az ottani fogyasztás benne van az all inclusive ellátásban, azaz nem kell külön kifizetni az amúgy húzós amerikai kávélánc-árakat). Valamint a természetközeli, natúr, organikus vonalú, fókuszú szállodák is egyre-másra nyílnak – ez szintén sok utazót vonz a mai világban, olyan generációt is megszólítva ez a téma, amely kimondottan az ilyen típúsú szálláshelyeket keresi, így borítékolható körükben a siker.
Végezetül, alátámasztva a török úti célok sikerességét a következőt tudtuk meg a magyar cégvezetőtől: annyira keresett és sikeres a magyarok körében Törökország, hogy már most,
a kétfordulós előfoglalási akciójuk lezárultával értékesítették azt a török árualapot, amennyi a tavalyi teljes keretük volt,
így természetesen további törökországi szálláslehetőségeket, programokat kell keresniük az elkövetkező időszakra, hiszen az nem fordulhat elő, hogy ne szerepeljen török kínálat a Kartago Tours kínálatában amiatt, hogy sokan jó korán, jó időben, kedvező áron lefoglalták a szinte teljes árualapot.