Török workshopon a Kartago Tours-szal

Huszonnégy török szállodás érkezett az idei rendezvényre Pozsonyba, és mindegyik kiemelt partnerünk, tájékoztatta meghívott utaztató partnereit a workshopra hangolva Bocsák Zsófia, a Kartago Tours magyarországi cégvezetője.

Majd elmondta azt is, mivel a magyarok körében Törökország az egyik legkeresetettebb, legkedveltebb nyári úti cél – ezért a DERTOUR Csoporthoz tartozó irodájuknak is kiemelt jelentőségű és fontos desztináció ez a mediterrán ország.

Az idei évben 256 szállodai ajánlatból válogathatnak utasaik, és ez a szám korántsem végleges,

mondta Zsófi, hozzátéve, hogy a nyári főszezonig az ajánlatok száma még biztos tovább nő.

A szervezők és az utazási irodák vezetői köszöntik a meghívott partnereiket / Forrás: szerző
A szervezők és az utazási irodák vezetői köszöntik a meghívott partnereiket / Forrás: szerző

Például azokkal a pont ezen a workshopon a piacon újdonságként megjelenő szálláshelyekkel, amelyek mind 4, 4+, 5 vagy 5+ minősítéssel rendelkeznek (a török szállodai minősítésű kategóriákban nyugodtan bízhatnak az utazók – ezek a szálláshelyek valóban megütik azt a mércét, ahová besorolták azokat – a szerk.), és amelyek annyira újak, hogy vagy idén adják át a főszezonra, vagy most fejeződik be teljes körű felújításuk.

A DERTOUR Csoport egész éves terve idén 280.000 fő utaztatása – ez a szám tavaly 220.000 fő volt, ű

hallhattuk szintén a pozsonyi szakmai program alkalmával Gabriela Kohuthovától, a cégcsoport cseh területének török utaztatásért felelős vezetőjétől, a pozsonyi program egyik fő szervezőjétől. Aki azt is elmondta, országukban, valamint a workshopnak helyet adó szlovákoknál éppúgy ugyanazok a hívóerők az utasok számára, mint nálunk: vagyis

a török utak esetében különlegesen kedvező az ár-érték arány, bőséges a kínálati paletta, utaztatási oldalról pedig azért szeretnek együtt dolgozni a török kollégákkal, mert megbízhatóak, kedvesek, előzékenyek, és minden téren tartják az előre megkötött megállapodásokat.

Időközben elkezdődik az, amiért a magyar utaztatók a szlovák fővárosba érkeztek: 24 asztalon körben, csoportokba osztva elkezdik látogatni a különböző török szállodák képviselőit. Akik (szerencsére) még tartják magukat ahhoz a régi jó szokáshoz (ez ma már igencsak ritkaság), hogy apró ajándékokkal kedveskednek mindenkinek, aki csak helyet foglal az asztaluknál. Így a magyar utaztatók is – akárcsak szlovák kollégáik -, szatyorhegyekkel, kulcstartótömegekkel, apró szépítkezési eszközökkel, édességekkel megrakottan térhetnek majd haza otthonukba. De előtte mindenütt meghallgatják azt a miniprezit, néznek minivideókat az adott házról, amelyet éppen mutatnak a szállodások, és feltehetik kérdéseiket is. Utólag különben azt hallottuk tőlük, hogy kevés volt az a három óra, amit erre a rendezvényre szántak a szervezők – ennyi idő alatt nem tudták végig nézni a teljes kínálatot. Ráadásul idén szakítottak azzal a hagyománnyal, hogy egy megadott intervallum (pl. 10 perc) elteltével jeleznek a résztvevő irodásoknak, hogy csere, mindenki mehet tovább egy másik asztalhoz, egy újabb szállodáról információkat szerezni.

A pozsonyi workshop résztvevői / Forrás: Kartago Tours
A pozsonyi workshop résztvevői / Forrás: Kartago Tours

Pár érdekesség még az idei workshopon tapasztaltak alapján:

  • a Mango Klub helyébe lépő Funtazia Klub, amely esetben magyar nyelvű animátorok is várják a legkisebb vendégeket szuper programokat kínálva nekik – törökországi szálláshelyeken esetén két resortban is szerepel idén ez a vadonatúj szolgáltatás
  • a török szállodások körében mindig is figyelik és utánamennek (ha nem éppen ők az elsők) a trendeknek, így van ez idén is: sorra nyílnak a különböző szálláshelyeken, nyaralóresortokban a Starbucks kávézók – idén ez lesz a nagy kedvenc  (jó hír a vendégeknek: az ottani fogyasztás benne van az all inclusive ellátásban, azaz nem kell külön kifizetni az amúgy húzós amerikai kávélánc-árakat). Valamint a természetközeli, natúr, organikus vonalú, fókuszú szállodák is egyre-másra nyílnak – ez szintén sok utazót vonz a mai világban, olyan generációt is megszólítva ez a téma, amely kimondottan az ilyen típúsú szálláshelyeket keresi, így borítékolható körükben a siker.

Végezetül, alátámasztva a török úti célok sikerességét a következőt tudtuk meg a magyar cégvezetőtől: annyira keresett és sikeres a magyarok körében Törökország, hogy már most,

a kétfordulós előfoglalási akciójuk lezárultával értékesítették azt a török árualapot, amennyi a tavalyi teljes keretük volt,

így természetesen további törökországi szálláslehetőségeket, programokat kell keresniük az elkövetkező időszakra, hiszen az nem fordulhat elő, hogy ne szerepeljen török kínálat a Kartago Tours kínálatában amiatt, hogy sokan jó korán, jó időben, kedvező áron lefoglalták a szinte teljes árualapot.

 

 


Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással

Így nyerhet Bécsben a Sigmund Freud-kihívással  

A részvételhez csupán az ivie városnéző alkalmazást kell letölteni.
Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója

Ha Londont már látta, íme a vidéki Anglia 5 ikonikus és ritkábban látott látnivalója 

London kiváló vasúti összeköttetésekkel rendelkezik a környező városokba, ahol számtalan csábító egynapos kirándulási helyszín található.
Osztrák paradigmaváltás a turizmusban

Osztrák paradigmaváltás a turizmusban 

A turizmussal kapcsolatos fontos kérdésekre adhat választ Ausztria több kezdeményezése és kiállítása.
Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban

Magyar tervezők alkotásai az olasz múzeumban 

Olaszország legkiválóbb múzeuma adott otthont a magyar alkotásoknak a Milan Design Week alatt.
Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében

Amszterdam betiltja az új szállodák építését a tömegturizmus visszaszorítása érdekében 

A holland város a turisták által eltöltött éjszakák számát is korlátozza.
Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban

Horvátországot idén is elözönlik honfitársaink a főszezonban 

Az előzetes foglalások alapján biztosra vehető: idén is sok magyar vakációzik az Adrián.
Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról

Friss számok a németországi beutazó turizmus alakulásáról 

DZT: év kezdetétől február végéig az előző év ugyanezen időszakához képest 7,8 százalékos a növekedés.
Aquapark nyitás Šibenikben

Aquapark nyitás Šibenikben 

Június elején új, egész évben nyitva tartó attrakcióval gazdagodik a horvátországi Šibenik.
Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon?

Biztos, hogy jó ötlet elefánton utazgatni az egzotikus úti célokon? 

Él egy Suju Kali nevű 50 éves elefánt Nepálban, aki több mint 30 éve szállít turistákat, és sok elefánthoz hasonlóan ő is szorong, sőt, néha agresszív az idegenekkel. A következőkből kiderül, miért.
A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?