Török workshopon a Kartago Tours-szal

Huszonnégy török szállodás érkezett az idei rendezvényre Pozsonyba, és mindegyik kiemelt partnerünk, tájékoztatta meghívott utaztató partnereit a workshopra hangolva Bocsák Zsófia, a Kartago Tours magyarországi cégvezetője.

Majd elmondta azt is, mivel a magyarok körében Törökország az egyik legkeresetettebb, legkedveltebb nyári úti cél – ezért a DERTOUR Csoporthoz tartozó irodájuknak is kiemelt jelentőségű és fontos desztináció ez a mediterrán ország.

Az idei évben 256 szállodai ajánlatból válogathatnak utasaik, és ez a szám korántsem végleges,

mondta Zsófi, hozzátéve, hogy a nyári főszezonig az ajánlatok száma még biztos tovább nő.

A szervezők és az utazási irodák vezetői köszöntik a meghívott partnereiket / Forrás: szerző
A szervezők és az utazási irodák vezetői köszöntik a meghívott partnereiket / Forrás: szerző

Például azokkal a pont ezen a workshopon a piacon újdonságként megjelenő szálláshelyekkel, amelyek mind 4, 4+, 5 vagy 5+ minősítéssel rendelkeznek (a török szállodai minősítésű kategóriákban nyugodtan bízhatnak az utazók – ezek a szálláshelyek valóban megütik azt a mércét, ahová besorolták azokat – a szerk.), és amelyek annyira újak, hogy vagy idén adják át a főszezonra, vagy most fejeződik be teljes körű felújításuk.

A DERTOUR Csoport egész éves terve idén 280.000 fő utaztatása – ez a szám tavaly 220.000 fő volt, ű

hallhattuk szintén a pozsonyi szakmai program alkalmával Gabriela Kohuthovától, a cégcsoport cseh területének török utaztatásért felelős vezetőjétől, a pozsonyi program egyik fő szervezőjétől. Aki azt is elmondta, országukban, valamint a workshopnak helyet adó szlovákoknál éppúgy ugyanazok a hívóerők az utasok számára, mint nálunk: vagyis

a török utak esetében különlegesen kedvező az ár-érték arány, bőséges a kínálati paletta, utaztatási oldalról pedig azért szeretnek együtt dolgozni a török kollégákkal, mert megbízhatóak, kedvesek, előzékenyek, és minden téren tartják az előre megkötött megállapodásokat.

Időközben elkezdődik az, amiért a magyar utaztatók a szlovák fővárosba érkeztek: 24 asztalon körben, csoportokba osztva elkezdik látogatni a különböző török szállodák képviselőit. Akik (szerencsére) még tartják magukat ahhoz a régi jó szokáshoz (ez ma már igencsak ritkaság), hogy apró ajándékokkal kedveskednek mindenkinek, aki csak helyet foglal az asztaluknál. Így a magyar utaztatók is – akárcsak szlovák kollégáik -, szatyorhegyekkel, kulcstartótömegekkel, apró szépítkezési eszközökkel, édességekkel megrakottan térhetnek majd haza otthonukba. De előtte mindenütt meghallgatják azt a miniprezit, néznek minivideókat az adott házról, amelyet éppen mutatnak a szállodások, és feltehetik kérdéseiket is. Utólag különben azt hallottuk tőlük, hogy kevés volt az a három óra, amit erre a rendezvényre szántak a szervezők – ennyi idő alatt nem tudták végig nézni a teljes kínálatot. Ráadásul idén szakítottak azzal a hagyománnyal, hogy egy megadott intervallum (pl. 10 perc) elteltével jeleznek a résztvevő irodásoknak, hogy csere, mindenki mehet tovább egy másik asztalhoz, egy újabb szállodáról információkat szerezni.

A pozsonyi workshop résztvevői / Forrás: Kartago Tours
A pozsonyi workshop résztvevői / Forrás: Kartago Tours

Pár érdekesség még az idei workshopon tapasztaltak alapján:

  • a Mango Klub helyébe lépő Funtazia Klub, amely esetben magyar nyelvű animátorok is várják a legkisebb vendégeket szuper programokat kínálva nekik – törökországi szálláshelyeken esetén két resortban is szerepel idén ez a vadonatúj szolgáltatás
  • a török szállodások körében mindig is figyelik és utánamennek (ha nem éppen ők az elsők) a trendeknek, így van ez idén is: sorra nyílnak a különböző szálláshelyeken, nyaralóresortokban a Starbucks kávézók – idén ez lesz a nagy kedvenc  (jó hír a vendégeknek: az ottani fogyasztás benne van az all inclusive ellátásban, azaz nem kell külön kifizetni az amúgy húzós amerikai kávélánc-árakat). Valamint a természetközeli, natúr, organikus vonalú, fókuszú szállodák is egyre-másra nyílnak – ez szintén sok utazót vonz a mai világban, olyan generációt is megszólítva ez a téma, amely kimondottan az ilyen típúsú szálláshelyeket keresi, így borítékolható körükben a siker.

Végezetül, alátámasztva a török úti célok sikerességét a következőt tudtuk meg a magyar cégvezetőtől: annyira keresett és sikeres a magyarok körében Törökország, hogy már most,

a kétfordulós előfoglalási akciójuk lezárultával értékesítették azt a török árualapot, amennyi a tavalyi teljes keretük volt,

így természetesen további törökországi szálláslehetőségeket, programokat kell keresniük az elkövetkező időszakra, hiszen az nem fordulhat elő, hogy ne szerepeljen török kínálat a Kartago Tours kínálatában amiatt, hogy sokan jó korán, jó időben, kedvező áron lefoglalták a szinte teljes árualapot.

 

 


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.