Török workshopon a Kartago Tours-szal

Huszonnégy török szállodás érkezett az idei rendezvényre Pozsonyba, és mindegyik kiemelt partnerünk, tájékoztatta meghívott utaztató partnereit a workshopra hangolva Bocsák Zsófia, a Kartago Tours magyarországi cégvezetője.

Majd elmondta azt is, mivel a magyarok körében Törökország az egyik legkeresetettebb, legkedveltebb nyári úti cél – ezért a DERTOUR Csoporthoz tartozó irodájuknak is kiemelt jelentőségű és fontos desztináció ez a mediterrán ország.

Az idei évben 256 szállodai ajánlatból válogathatnak utasaik, és ez a szám korántsem végleges,

mondta Zsófi, hozzátéve, hogy a nyári főszezonig az ajánlatok száma még biztos tovább nő.

A szervezők és az utazási irodák vezetői köszöntik a meghívott partnereiket / Forrás: szerző
A szervezők és az utazási irodák vezetői köszöntik a meghívott partnereiket / Forrás: szerző

Például azokkal a pont ezen a workshopon a piacon újdonságként megjelenő szálláshelyekkel, amelyek mind 4, 4+, 5 vagy 5+ minősítéssel rendelkeznek (a török szállodai minősítésű kategóriákban nyugodtan bízhatnak az utazók – ezek a szálláshelyek valóban megütik azt a mércét, ahová besorolták azokat – a szerk.), és amelyek annyira újak, hogy vagy idén adják át a főszezonra, vagy most fejeződik be teljes körű felújításuk.

A DERTOUR Csoport egész éves terve idén 280.000 fő utaztatása – ez a szám tavaly 220.000 fő volt, ű

hallhattuk szintén a pozsonyi szakmai program alkalmával Gabriela Kohuthovától, a cégcsoport cseh területének török utaztatásért felelős vezetőjétől, a pozsonyi program egyik fő szervezőjétől. Aki azt is elmondta, országukban, valamint a workshopnak helyet adó szlovákoknál éppúgy ugyanazok a hívóerők az utasok számára, mint nálunk: vagyis

a török utak esetében különlegesen kedvező az ár-érték arány, bőséges a kínálati paletta, utaztatási oldalról pedig azért szeretnek együtt dolgozni a török kollégákkal, mert megbízhatóak, kedvesek, előzékenyek, és minden téren tartják az előre megkötött megállapodásokat.

Időközben elkezdődik az, amiért a magyar utaztatók a szlovák fővárosba érkeztek: 24 asztalon körben, csoportokba osztva elkezdik látogatni a különböző török szállodák képviselőit. Akik (szerencsére) még tartják magukat ahhoz a régi jó szokáshoz (ez ma már igencsak ritkaság), hogy apró ajándékokkal kedveskednek mindenkinek, aki csak helyet foglal az asztaluknál. Így a magyar utaztatók is – akárcsak szlovák kollégáik -, szatyorhegyekkel, kulcstartótömegekkel, apró szépítkezési eszközökkel, édességekkel megrakottan térhetnek majd haza otthonukba. De előtte mindenütt meghallgatják azt a miniprezit, néznek minivideókat az adott házról, amelyet éppen mutatnak a szállodások, és feltehetik kérdéseiket is. Utólag különben azt hallottuk tőlük, hogy kevés volt az a három óra, amit erre a rendezvényre szántak a szervezők – ennyi idő alatt nem tudták végig nézni a teljes kínálatot. Ráadásul idén szakítottak azzal a hagyománnyal, hogy egy megadott intervallum (pl. 10 perc) elteltével jeleznek a résztvevő irodásoknak, hogy csere, mindenki mehet tovább egy másik asztalhoz, egy újabb szállodáról információkat szerezni.

A pozsonyi workshop résztvevői / Forrás: Kartago Tours
A pozsonyi workshop résztvevői / Forrás: Kartago Tours

Pár érdekesség még az idei workshopon tapasztaltak alapján:

  • a Mango Klub helyébe lépő Funtazia Klub, amely esetben magyar nyelvű animátorok is várják a legkisebb vendégeket szuper programokat kínálva nekik – törökországi szálláshelyeken esetén két resortban is szerepel idén ez a vadonatúj szolgáltatás
  • a török szállodások körében mindig is figyelik és utánamennek (ha nem éppen ők az elsők) a trendeknek, így van ez idén is: sorra nyílnak a különböző szálláshelyeken, nyaralóresortokban a Starbucks kávézók – idén ez lesz a nagy kedvenc  (jó hír a vendégeknek: az ottani fogyasztás benne van az all inclusive ellátásban, azaz nem kell külön kifizetni az amúgy húzós amerikai kávélánc-árakat). Valamint a természetközeli, natúr, organikus vonalú, fókuszú szállodák is egyre-másra nyílnak – ez szintén sok utazót vonz a mai világban, olyan generációt is megszólítva ez a téma, amely kimondottan az ilyen típúsú szálláshelyeket keresi, így borítékolható körükben a siker.

Végezetül, alátámasztva a török úti célok sikerességét a következőt tudtuk meg a magyar cégvezetőtől: annyira keresett és sikeres a magyarok körében Törökország, hogy már most,

a kétfordulós előfoglalási akciójuk lezárultával értékesítették azt a török árualapot, amennyi a tavalyi teljes keretük volt,

így természetesen további törökországi szálláslehetőségeket, programokat kell keresniük az elkövetkező időszakra, hiszen az nem fordulhat elő, hogy ne szerepeljen török kínálat a Kartago Tours kínálatában amiatt, hogy sokan jó korán, jó időben, kedvező áron lefoglalták a szinte teljes árualapot.

 

 


A hőség miatt nem látogatható az Eiffel-torony

A hőség miatt nem látogatható az Eiffel-torony  

A perzselő hőség szinte egész Franciaországot sújtja, a Météo France előzetes mérései szerint hétfőn számos településen mintegy 38 Celsius-fok feletti értékeket regisztráltak.
Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon?

Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon? 

Az egyik biztosításközvetítő adatai szerint adatai a szerződések száma 9 százalékkal, az átlagdíj pedig 6 százalékkal emelkedett.
Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt

Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt 

Európa perzselő nyara – hol érzik a hőséget a legnagyobb mértékben a turisták?
Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében

Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében 

Az Amazon-alapító luxusesküvője nemcsak látványosság volt, hanem komoly bevételi forrás is, amelyet tüntetések és kritikus hangok kísértek.
Hőségriasztás Franciaországban

Hőségriasztás Franciaországban 

A legmagasabb szintű hőségriasztás lép életbe kedden Párizsban és környékén is.
Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!

Hétvégén nagyívben kerülje el Zágrábot és környékét!  

A Horvát Köztársaság Turisztikai és Sportminisztériuma, valamint a Horvát Idegenforgalmi Közösség óriási forgalomra figyelmeztet július 4-én, 5-én és 6-án.
Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak

Új pályázat zöld üzenettel: szakmai verseny a turisztikai reklámágazatnak 

Egy új, most elindított nemzetközi kezdeményezés új szintre emeli a turisztikai promóciót.
Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca

Új díszkivilágításban pompázik Traianus császár római piaca 

Az olasz főváros nevezetességei egymás után kapnak új díszkivilágítást.
Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot

Egy fiatalokkal teli ősi bajor város – felfedeztük Regensburgot 

Bajorország szíve, ahol a sétahajót Keplernek hívják, és ahol XVI. Benedek pápának három bronzszobra is van a városban.
Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között

Együttműködés a MUISZ és a német-magyar kamara között 

A Német Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) stratégiai együttműködésről állapodott meg.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.