Az idei év első 6 hónapjában 72,5 millió vendégéjszakát mértek az osztrák kereskedelmi szálláshelyeken, amely 2,4 százalékos növekedésnek felel meg a tavalyi bázishoz képest.
A vendégéjszakák háromnegyedét, 54,5 millió vemdégéjszakát a külföldi turisták generálták, ami 2,5 %-os gyarapodást jelent a szintén kiemelkedő tavalyi bázishoz képest. Az egyik legnagyobb növekedést az orosz beutazás könyvelhette el, amely fél év alatt közel 16 százalékkal gyarapodott.
A növekedés dinamikáját mutatja, hogy május-június hónapokban ugyanez a mutató már 37%-os forgalomnövekedést mutat az orosz vendégek által Ausztriában eltöltött éjszakák terén. Ebben az időszakban a magyar vendégéjszakák is szépen, mintegy 11%-al nöttek, adja hírül friss közleményében a Statistik Austria.
Az Osztrák Gazdasági Kamara (WKO) turisztikai szakosztályának elnöke, Petra Nocker-Schwarzenbacher a kedvező forgalmi adatokat elemezve kiemelte, hogy a folyamatos fejlesztések és a magas minőségű szolgáltatások a feltételei, hogy az osztrák turisztikai ágazat Guinness könybe illő fejlődése folytatódhasson.
A kedvező forgalmi adatokhoz Bécs város is nagyban hozzájárul, ahol az eslő félév ugyancsak minden idők legjobb eredményét hozta, 7 millió vendégéjszaka 4,2 százalékkal felülmúlta az eddig legjobb eredményt is.
Bécs turizmusstratégiája alapján 2020-ra a cél az évi 18 millió vendégéjszaka és 1 milliárd euró turisztikai forgalom realizálása a városban, amely eléréséhez jó úton haladnak az osztrák turizmusban dolgozók.
Az idei osztrák-orosz turisztika év máris meghozta eredményét, a hírverésnek köszönhetően Bécsben is kiemelkedően nő az orosz vendégek száma, fél év alatt két helyet ugrott az orosz piac a küldőországok rangsorában.
Ami ennél is szemléletesebb, hogy az orosz turisták az idei év első 5 hónapjában közel 10 millió eurót költöttek Bécsben, amely 41%-os növekedés a tavalyi értékekhez képest.
A nemzetközi forgalom további élénkítése érdekében nem lankadnak a Wien Tourismus szakemberei: az idei év hátralevő részében 65 workshopot szerveznek a főbb küldőpiacokon, számos sajtóúttal, forgalomélénkítő akcióval rukkolnak elő, s közel 30 turisztikai vásáron prezentálják ajánlataikat a nagyvilágban.
Forrás: Turizmus Online