Felmérés cikkek
Az emberek többsége vevő az egészségügyi turizmusra
A világon az emberek 18 százaléka komolyan fontolóra venné, hogy egy másik országban legyen részese orvosi, fogorvosi kezelésnek, ha kevesebbet kellene fizetnie érte, mint saját hazájában.
Negyedik éve csökken a vendéglátóhelyek száma
Negyedik éve csökken a vendéglátóhelyek száma, ha csak kis mértékben is. Összesen 34 393 vendéglátóipari üzlet működik Magyarországon, a Nielsen piackutató vállalat új cenzusa szerint; 1 százalékkal kevesebb, mint az egy évvel korábbi 34 855. Ezen belül a piackutatók személyesen mérték fel a 10 ezer lakosúnál nagyobb városokban mind a 20 221 helyet, ahol ételt, italt szolgálnak ki.
Sokat fesztiválozunk, de keveset költünk
Az emberek kétharmada látogat fesztiválokat, belépőjegyekre azonban keveset költenek: a fesztivállátogatók több mint fele legfeljebb 5000 Ft-ot költ el egy évben azért, hogy bejusson egy eseményre – többek között ez derült ki a Szallas.hu felméréséből.
Fényképezőt, iPadet, jegygyűrűt is a gépen hagyunk
A Skyscanner legújabb, 700 ember megkérdezésével készült felmérése szerint az utazól gyakran kifejezetten értékes dolgokat is a repülőgépek fedélzetén felejtenek.
A szezonális turizmus már a múlté?
A szezonális turizmus ideje lejárt, a városnézés helyett pedig a helyi ételek hozzák lázba a külföldre utazó magyarokat – derül ki az easyJet reprezentatív felméréséből.
Csökkenő optimizmus, tartósan alacsony átlagárak
A Horwath HTL Magyarországi Szállodapiaci Kilátások c. (on-line) felmérése, egy több mint 50 országra kiterjedő nemzetközi felmérés részeként, a magyarországi szállodavezetők véleményét kiértékelve, képet nyújt a szállodai szakemberek, szállodaigazgatók által vélelmezhető piaci várakozásokról 2012-re vonatkozóan. A felmérés eredményeit áprilisi lapszámunkban részletesen mutatjuk be.
Az Erzsébet-utalvány az élen
Azon munkáltatók, amelyek már döntöttek az idei béren kívüli juttatásokról, leginkább az újonnan bevezetett Erzsébet-utalványt, és a Széchenyi Pihenő (SZÉP) Kártya vendéglátás alszámlájára nyújtott támogatást adják munkavállalóiknak, de a cégek harmada még nem határozott arról, ad-e cafetériát dolgozóinak - derül ki a DEVISE Hungary és a Nemzeti Üdülési Szolgálat (NÜSZ) közös felméréséből.
Nyaralás? Leginkább a párommal
A városlátogatás népszerűbb a strandolásnál, különösen a városnéző túrák közkedveltek - tájékoztatta a Turizmus Online-t a Hotel.info.
Étkezési utalvány: ha nem lenne, hiányozna
A nettó bércsökkenés kompenzációjának lehetősége felértékeli az utalványok szerepét: a laposodó pénztárca problémájára mindenki számára kedvező megoldást nyújtanak az étkezési utalványok. A KutatóCentrum azt vizsgálta, mire és hogyan szeretik elkölteni az étkezési utalványokat, és mit gondolnak a fogyasztók a kis papír csekkek használatáról - tájékoztatta a Turizmus Online-t a KutatóCentrum.
Titkos felmérés: tarolt a Budapest Airport!
Ugrásszerűen javult a budapesti nemzetközi légikikötő megítélése az utasok szemében. Ez derült ki a repülőterek nemzetközi szövetsége (ACI – Airports Council International) által elvégzett, titkos és az egész világ repülőtereinek szolgáltatásait elemző felmérésből.
Díjeső az Accornál
Az Accor szállodacsoport a szakma egyik legnagyobb nemzetközi elismerését vehette át a foglalások könnyítését segítő online ügyfélmenedzsment-rendszeréért és innovatív lojalitásprogramjáért. Az Accor magyarországi szállodáit az üzleti ügyfelek hatékony kiszolgálásáért Business Superbrands díjjal is jutalmazták.
Elsők vagyunk étterembe nem járásban
Beszűkült a magyar vendéglátás, ezért változtatni kell a gyakorlaton Magyarországon a lakosság 28 százaléka megy évente legalább egyszer vendéglőbe. Ez a szám Franciaországban eléri a 68-78 százalékot. Az ACNielsen Piackutató Kft. 52 országban, köztük hazánkban is készített a témában felmérést. Ezek szerint tizenkilenc európai ország közül Magyarországon a legmagasabb azok aránya, akik sohasem étkeznek vendéglőben - írja a Vas Népe.
Így utaznak az Emirátusok lakói
A válságban sem mondanak le utazásaikról az Egyesült Arab Emirátusok lakói – derül ki a Visa által végzett felmérésből.
Otthon főleg eszpresszót főzünk
Otthon a könnyen elkészíthető eszpresszó kávé a sláger, a vendéglátóhelyeken azonban a kávékülönlegességek a legnépszerűbbek - derült ki a McCafé online felméréséből, amelyet a Kávé Világnapja alkalmából készített - írja az Agromonitor.