A kerékpáros turizmus a járvány „nyertese” 

Egy frissen készített kutatásból kiderül: a kerékpározás dinamikus fejlődését nagyban gyorsította a járványhelyzet, ha úgy tetszik, a kerékpáros turizmus a koronavírus járványnak egyértelmű „nyertese”.
Felmérés a fogyatékossággal élő munkavállalókról

Felmérés a fogyatékossággal élő munkavállalókról 

Amelyből kiderült, hogy egyre nagyobb társadalmi elvárás a munkáltatókkal szemben a fogyatékossággal élők foglalkoztatása.
2022: osztrák utazási trendek

2022: osztrák utazási trendek  

Egy friss felmérésből kiderül, a járvány ellenére is sokan terveznek utazást 2022-ben az Ausztriában élők közül.  Elsősorban vízpartokat keresnek majd fel, második helyen szerepelnek a városlátogatások.
Az ébren töltött idő harmadát mobilalkalmazásokra fordítjuk

Az ébren töltött idő harmadát mobilalkalmazásokra fordítjuk 

Ébren töltött ideje átlagosan harmadát mobilalkalmazások használatával töltik az emberek, állapította meg a BBC hírportálja az App Annie elemzőcég friss jelentése alapján.
A legjobb tíz borturisztikai desztináció közé kerültünk

A legjobb tíz borturisztikai desztináció közé kerültünk 

A Bounce által készített listán Magyarország az első tíz között szerepel a világ legjobb borturisztikai desztinációi közül. A vizsgálat során a borfogyasztást, a bortermelést, a szőlőültetvények számát, a bortúrákat és egy üveg bor átlagos árát vették figyelembe.
Mi a helyzet idén karácsonykor céges party fronton?

Mi a helyzet idén karácsonykor céges party fronton? 

Legújabb reprezentatív kutatásában a Profession.hu hazai munkavállalókat kérdezett meg, arra keresve a választ, hogyan alakultak tavaly a céges karácsonyi ünnepségek, mik az idei tervek, és alapvetően hogyan vélekednek ezekről az eseményekről maguk a munkavállalók, amelyet hazánkban a vállalatok jelentős többsége, közel 80 százaléka szokott megtartani - tájékoztatta lapunkat a társaság.
Felkérés munkavállalói kérdőív kitöltésére

Felkérés munkavállalói kérdőív kitöltésére 

A CSBM és a VIMOSZ projektjének keretében  kérdőíves felméréssel szeretnék megismerni az ágazat munkavállalói oldalának  helyzetét.
Felmérés a magyarok most érvényes utazási szokásairól

Felmérés a magyarok most érvényes utazási szokásairól 

A koronavírus jelentős csapást mért a turisztikai szektorra, de a Szallas Group és a Nielsen IQ legfrissebb közös kutatásából úgy tűnik, a járvány az utazási kedvet a vártnál kevésbé vetette vissza: 2022-ben a COVID előtti időszakban tapasztaltnál is magasabb lehet a fogyasztók utazási hajlandósága, még ha új trendek erősödésével is.
Felmérés: a hazai szállodai lopásokról

Felmérés: a hazai szállodai lopásokról 

Idén nemcsak a sok kieső vendég, hanem a betérő is okozott fejtörést sok szállásadónál, a Szallas.hu friss felmérése szerint.
Felmérés: Ki szeretne saját vendéglátóhelyet?

Felmérés: Ki szeretne saját vendéglátóhelyet? 

Idehaza tízből egy ember álma, hogy legyen saját vendéglátóegysége. 

Többet várnak a vendégek az éttermektől 

A Foodbarométer felmérése szerint a magyarok 87 százaléka elvárná az éttermektől, hogy egészséges ételek szerepeljenek a kínálatukban.

Egyre többen elégedetlenek az utazási korlátozások miatt 

Egy új felmérés szerint a megkérdezettek döntő többsége nemcsak azt nehezményezi, hogy sok helyre nem utazhat a határzár miatt, hanem szerintük az utazási szabályok is egyre bonyolultabbak - írja az AIRportal.hu.

Az európaiak 20 százaléka tervez utazást idén ősszel 

Egyebek között ez derül ki az European Travel Commission (ETC) legfrissebb felméréséből.

Last minute a rendezvényszervezésnél 

Egy felmérés szerint bizakodóak az üzleti rendezvénypiaci kilátások. A kutatásban részt vett vállalatok 77,3%-a tervez még az idei évben valamilyen rendezvényt, ugyanakkor a szervezést az utolsó pillanatra hagyják, ami nagy kihívás elé állítja a piaci szereplőket - tájékoztatta lapunkat a rendezvenyhelyszinek.hu.

Ősszel sem csökken az utazási kedv 

A magyarok az idei évben a hazai utazásokat részesítették előnyben, elsősorban pihenésre vágytak és autóval indultak útnak, az utazási kedv pedig a főszezon lezárultával sem csökken – derült ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből, mely nem, kor, illetve a lakóhely régiója alapján reprezentatív a 18-79 éves magyar lakosságra nézve. A járványhelyzet sokak nyaralását befolyásolta, de legtöbben úgy érzik, nem (emiatt) kellett módosítaniuk a terveiken.

A magyarokat viselte meg legjobban Európában a járvány 

Egy friss, 12 országban végzett kutatás szerint a magyarok érezték meg a leginkább a járvány hatásait Európában.

A magyarok főként a Messengert, a Skype-ot és a Vibert használják 

Egy friss kutatás adatai szerint kiterjedt jelenség, hogy telefonálás helyett inkább online hívást indít a magyar, és az SMS-eket is kerüli több mint harmadunk.

Restart felmérés: aki teheti, nyaralni megy 

Az európaiak erősen növekvő utazási kedve új perspektívát nyújt Németország beutazó turizmusának A megkérdezettek 70 százaléka szeretne a következő hat hónapon belül elutazni.

Biztonságos, de körülményes a repülés az utasok szerint 

Egy kutatás szerint az utasok többsége egészségügyi szempontból megbízhatónak tartja a repülést, még a maszkviselést is támogatják, de a nem egységes szabályok sok fejtörést okoznak - írja az AIRportal.hu.

Így kávézik a magyar 

 A legnépszerűbb kávétípus Magyarországon az espresso – ez derült ki a Costa Coffee és a GKI Digital közös kutatásából, amelyben több mint 2700 személyt kérdeztek meg mindennapi kávéfogyasztási szokásaikról. A kutatás szerint az espresso leginkább reggel népszerű, a délután pedig a tejeskávék ideje – ekkor van inkább idő leülni és nyugodtan elfogyasztani egy nagyobb adag, tejjel is megbolondított feketét.

Óvatosan terveznek utazást a magyarok 

A nyáron utazni készülő magyarok 51 százaléka gondolkodik külföldi úton a Netrisk.hu felmérése szerint. A megkérdezettek többsége óvatos, és legkorábban nyár végére tervez utazást.

Utaznak idén külföldre a magyarok? 

A magyarok többsége, 57 százaléka idén csak maximum négyéjszakás, belföldi kikapcsolódással számol, mindössze 16 százalék tervez hosszabb külföldi nyaralást, és az utazástól nem a koronavírus-járvány miatt bevezetett korlátozások, hanem a pénzhiány tartja vissza leginkább a megkérdezetteket - derül ki a K&H Biztos jövő felméréséből, amelyet pénteken ismertettek az MTI-vel.

Több mint 5 millióval lehet egy vállalkozást beindítani 

Jellemzően több mint ötmillió forint szükséges az első pár évben egy vállalkozás beindításához és működtetéséhez, derült ki a K&H felméréséből. A vállalkozók a legtöbb pénzt termékük vagy szolgáltatásuk minőségének fejlesztésére költik, míg a plusz, külső forrásokat leginkább marketingtevékenységre, valamint digitális, innovációs fejlesztésekre fordítanák.

Megugranak idén az alkoholos italok reklámköltései 

A fokozatos enyhítések miatt idén gyorsabban nőhetnek a piaci átlagnál az alkoholos italok reklámköltései, áll egy napokban kiadott Zenith-jelentésben.

Havi 3000 forintot költenek otthoni kávézásra a magyarok 

És ugyanennyit kávézókban is szívesen elköltenének. Legalábbis a megkérdezettek fele így válaszolt a Costa Coffee és a GKI Digital közös, kávézási szokásokat felmérő kutatásában, a megkérdezettek fele így válaszolt a Costa Coffee és a GKI Digital közös, kávézási szokásokat felmérő kutatásában, amelyben 2721 főt kérdeztek meg, akik közül több mint kétezren rendszeres kávéfogyasztók.

Már a lakosság harmada készül nyaralásra 

A Szallas.hu és az Ipsos legújabb, reprezentatív  felmérése szerint.

Ellephetik a magyarok Budapestet 

A válaszadók 71,7 %-a tervez utazni 2021-ben a TÁRKI és az Everguest felmérése szerint. Háromból két ember belföldön szeretne kikapcsolódni idén: sosem látott népszerűségnek örvend a Balaton és hatalmas lehetőséget kaphat Budapest. Belán Miklós, az Everguest turisztikai tanácsadó cég ügyvezető igazgatójának számításai szerint, akár 1 millió magyar utazhat a fővárosba, ha több kulturális programmal és jó ár-érték aránnyal várják őket.

MUISZ: 80 százalékkal csökkent az utaztatók forgalma 

A MUISZ több alkalommal végzett felmérést tagjai körében, hogy megfelelő adatokkal alátámasztva tudja bemutatni az irodák helyzetét. A legutóbbi kérdőív eredményének kapcsán beszélgettünk dr. Erdei Bálinttal, a MUISZ alelnökével.

Turizmusonline.hu felmérés: Hogy látják a helyzetet a munkavállalók? 1. rész 

Megkérdeztük a hazai turisztikai, vendéglátós szektor területén működő hazai cégek munkaadóit, munkavállalóit, hogyan látják jelenlegi helyzetüket, ez évi kilátásaikat. Most a munkavállalói oldal bemutatásával folytatjuk kérdőívünk elemzését. 

Turizmusonline.hu felmérés: Hogy látják a helyzetet a munkaadók?  

Megkérdeztük a hazai turisztikai, vendéglátós szektor területén működő hazai cégek munkaadóit, munkavállalóit, hogyan látják jelenlegi helyzetüket, ez évi kilátásaikat.

Nem is alakult olyan rosszul az airbnb-zők helyzete covid idején 

Hiszen csak az új magyar Airbnb-s házigazdák több mint 200 millió forintot kerestek a járvány kitörése óta. Világszinten az ilyen újonnan csatlakozott házigazdák bevétele több mint 1 milliárd dollár.  Az Airbnb legfrissebb közleménye szerint.

Alkohol, burger, somlói galuska a dobogón 

Az alkoholrendelések alakulására nagy hatással voltak a járványügyi korlátozások és a reggeli kávét is előszeretettel rendeljük már házhoz. A NetPincer legfrissebb felmérése szerint.

Szallas.hu: már érkeznek nyárra a foglalások 

Tízből kilencen terveznek vakációt az idei nyárra, ötödük már foglalt is, derül ki a szállásfoglaló portál friss felméréséből.

ETC: az európaiak többsége tavasszal külföldi utat tervez 

A tavasszal külföldi utazást tervező európaiak száma 20 százalékos növekedést mutat tavaly novemberhez képest - derült ki az European Travel Commission (ETC) friss jelentéséből.

Nemzetközi látogatókutatást koordinál egy budapesti múzeum 

Nyolc európai nyelven végez felmérést a kultúrafogyasztásról az Iparművészeti Múzeum.

Kevés előfoglalás, ne legyen előleg, sem lemondási díj 

Várható utazási szokások 2021-ben - a Szallas.hu friss online felmérése szerint.

A magyarok utazási kedvét nem szegte a vírus 

Tízből heten azt  tervezik, hogy belföldön pihennek a következő időszakban. Egy hazai felmérés szerint.

Így nyaraltunk mi 

Országos felmérést készített a Balatoni Turizmus Szövetség.

Milyen látványosságok érdeklik a Németországba érkezőket? 

A Németországba látogatók idei 100 legkedveltebb úticéljait tette közzé a Német Turisztikai Hivatal (DZT).

Ami nagyon megy továbbra is: az ételrendelés 

Az ebéden kívül már a reggelit és az élelmiszert is szívesen rendelik házhoz. Feljövőben a hamburger, de a pizza is tartja magát. Friss felmérés hazai ételrendelési szokásainkról.

Így írta át a repülős utazási szokásokat a covid 

A 2020-as nyaralószezon kétségkívül rendhagyónak számít az elmúlt évekhez képest. A légiközlekedés második negyedéves leállásával szinte megszűnt a Magyarországról elérhető úti cél kínálat. Ez a példa nélküli leállás a nyári időszakra is árnyékot vetett. De nemcsak a repülőjáratok kínálatában volt jelentős változás, az utazók szokásai is igen nagyot fordultak az elmúlt hónapokban – derül ki a repjegy.hu legfrissebb elemzéséből.

Egy hónapnál is többet töltött idén a Balatonon a látogatók közel harmada 

Az odalátogatók számában az északi és a déli part versenyét, mintegy 30%-kal a déli part nyerte idén nyáron. A hétköznapok felzárkóztak a hétvégékhez, a különbség átlagosan csak 27%. A leglátogatottabb desztinációk sorrendben Siófok, Balatonfüred, Keszthely és Balatonlelle. Arányaiban a legtöbb, csak nappalra érkező látogatót Tihany vonzotta – derült ki a LocSight balatoni piacelemzéséből.

UNICEO-felmérés: A céges rendezvények száma alig csökken 

Az UNICEO  egy nemzetközi közösség a céges rendezvényekért felelős döntéshozók számára, akiknek tagjai augusztusban végeztek reprezentatív kutatást a céges rendezvények jövőjéről.

A bankkártyák nagy nyertesei a belföldi turizmus növekedésének 

Már a bankkártyák forgalmán is látszik, hogy milyen elképesztő ugrás volt a belföldi turizmusban, derül ki az Erste Kártyaköltési felmérésből.

Alap: a szálláshelyen jó legyen a net 

A magyarok háromnegyede nyaralás során is ragaszkodik a jó minőségű internethez, sőt, 38 százalékuknál szóba sem jöhet olyan szállás, ahol nincs megfelelő netkapcsolat, derül ki a Szallas.hu és a Telekom közös felméréséből.

Itt nyaralnak most a magyarok 

A „magyar tenger” mellett Görögország és Horvátország partjai a legtöbbet említett turisztikai célpontok az utazási tervekben és a közösségi média csevegésekben – derült ki a Lounge Group eheti elemzéséből.

Így eszünk bent 

A munkahelyünkön, ahol erősen szűkültek a lehetőségek a járvány hatására.

MTÜ - felmérés: Balaton, ismeretlen táj, gyakori lemondások 

Nő az utazási kedv, ami abból is látszik, hogy tízből négy magyar nem fél, hanem útra kel. A nyaralások esetében a Balaton a legnépszerűbb belföldi úti cél, derült ki a Lounge Group eheti elemzéséből
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére