Az ébren töltött idő harmadát mobilalkalmazásokra fordítjuk

Az ébren töltött idő harmadát mobilalkalmazásokra fordítjuk 

Ébren töltött ideje átlagosan harmadát mobilalkalmazások használatával töltik az emberek, állapította meg a BBC hírportálja az App Annie elemzőcég friss jelentése alapján.
A legjobb tíz borturisztikai desztináció közé kerültünk

A legjobb tíz borturisztikai desztináció közé kerültünk 

A Bounce által készített listán Magyarország az első tíz között szerepel a világ legjobb borturisztikai desztinációi közül. A vizsgálat során a borfogyasztást, a bortermelést, a szőlőültetvények számát, a bortúrákat és egy üveg bor átlagos árát vették figyelembe.
Mi a helyzet idén karácsonykor céges party fronton?

Mi a helyzet idén karácsonykor céges party fronton? 

Legújabb reprezentatív kutatásában a Profession.hu hazai munkavállalókat kérdezett meg, arra keresve a választ, hogyan alakultak tavaly a céges karácsonyi ünnepségek, mik az idei tervek, és alapvetően hogyan vélekednek ezekről az eseményekről maguk a munkavállalók, amelyet hazánkban a vállalatok jelentős többsége, közel 80 százaléka szokott megtartani - tájékoztatta lapunkat a társaság.
Felkérés munkavállalói kérdőív kitöltésére

Felkérés munkavállalói kérdőív kitöltésére 

A CSBM és a VIMOSZ projektjének keretében  kérdőíves felméréssel szeretnék megismerni az ágazat munkavállalói oldalának  helyzetét.
Felmérés a magyarok most érvényes utazási szokásairól

Felmérés a magyarok most érvényes utazási szokásairól 

A koronavírus jelentős csapást mért a turisztikai szektorra, de a Szallas Group és a Nielsen IQ legfrissebb közös kutatásából úgy tűnik, a járvány az utazási kedvet a vártnál kevésbé vetette vissza: 2022-ben a COVID előtti időszakban tapasztaltnál is magasabb lehet a fogyasztók utazási hajlandósága, még ha új trendek erősödésével is.
Felmérés: a hazai szállodai lopásokról

Felmérés: a hazai szállodai lopásokról 

Idén nemcsak a sok kieső vendég, hanem a betérő is okozott fejtörést sok szállásadónál, a Szallas.hu friss felmérése szerint.
Felmérés: Ki szeretne saját vendéglátóhelyet?

Felmérés: Ki szeretne saját vendéglátóhelyet? 

Idehaza tízből egy ember álma, hogy legyen saját vendéglátóegysége. 

Többet várnak a vendégek az éttermektől 

A Foodbarométer felmérése szerint a magyarok 87 százaléka elvárná az éttermektől, hogy egészséges ételek szerepeljenek a kínálatukban.
Egyre többen elégedetlenek az utazási korlátozások miatt

Egyre többen elégedetlenek az utazási korlátozások miatt 

Egy új felmérés szerint a megkérdezettek döntő többsége nemcsak azt nehezményezi, hogy sok helyre nem utazhat a határzár miatt, hanem szerintük az utazási szabályok is egyre bonyolultabbak - írja az AIRportal.hu.
Az európaiak 20 százaléka tervez utazást idén ősszel

Az európaiak 20 százaléka tervez utazást idén ősszel 

Egyebek között ez derül ki az European Travel Commission (ETC) legfrissebb felméréséből.

Last minute a rendezvényszervezésnél 

Egy felmérés szerint bizakodóak az üzleti rendezvénypiaci kilátások. A kutatásban részt vett vállalatok 77,3%-a tervez még az idei évben valamilyen rendezvényt, ugyanakkor a szervezést az utolsó pillanatra hagyják, ami nagy kihívás elé állítja a piaci szereplőket - tájékoztatta lapunkat a rendezvenyhelyszinek.hu.

Ősszel sem csökken az utazási kedv 

A magyarok az idei évben a hazai utazásokat részesítették előnyben, elsősorban pihenésre vágytak és autóval indultak útnak, az utazási kedv pedig a főszezon lezárultával sem csökken – derült ki a Reacty Digital nyár végi felméréséből, mely nem, kor, illetve a lakóhely régiója alapján reprezentatív a 18-79 éves magyar lakosságra nézve. A járványhelyzet sokak nyaralását befolyásolta, de legtöbben úgy érzik, nem (emiatt) kellett módosítaniuk a terveiken.

A magyarokat viselte meg legjobban Európában a járvány 

Egy friss, 12 országban végzett kutatás szerint a magyarok érezték meg a leginkább a járvány hatásait Európában.

A magyarok főként a Messengert, a Skype-ot és a Vibert használják 

Egy friss kutatás adatai szerint kiterjedt jelenség, hogy telefonálás helyett inkább online hívást indít a magyar, és az SMS-eket is kerüli több mint harmadunk.

Restart felmérés: aki teheti, nyaralni megy 

Az európaiak erősen növekvő utazási kedve új perspektívát nyújt Németország beutazó turizmusának A megkérdezettek 70 százaléka szeretne a következő hat hónapon belül elutazni.

Biztonságos, de körülményes a repülés az utasok szerint 

Egy kutatás szerint az utasok többsége egészségügyi szempontból megbízhatónak tartja a repülést, még a maszkviselést is támogatják, de a nem egységes szabályok sok fejtörést okoznak - írja az AIRportal.hu.

Így kávézik a magyar 

 A legnépszerűbb kávétípus Magyarországon az espresso – ez derült ki a Costa Coffee és a GKI Digital közös kutatásából, amelyben több mint 2700 személyt kérdeztek meg mindennapi kávéfogyasztási szokásaikról. A kutatás szerint az espresso leginkább reggel népszerű, a délután pedig a tejeskávék ideje – ekkor van inkább idő leülni és nyugodtan elfogyasztani egy nagyobb adag, tejjel is megbolondított feketét.

Óvatosan terveznek utazást a magyarok 

A nyáron utazni készülő magyarok 51 százaléka gondolkodik külföldi úton a Netrisk.hu felmérése szerint. A megkérdezettek többsége óvatos, és legkorábban nyár végére tervez utazást.

Utaznak idén külföldre a magyarok? 

A magyarok többsége, 57 százaléka idén csak maximum négyéjszakás, belföldi kikapcsolódással számol, mindössze 16 százalék tervez hosszabb külföldi nyaralást, és az utazástól nem a koronavírus-járvány miatt bevezetett korlátozások, hanem a pénzhiány tartja vissza leginkább a megkérdezetteket - derül ki a K&H Biztos jövő felméréséből, amelyet pénteken ismertettek az MTI-vel.

Több mint 5 millióval lehet egy vállalkozást beindítani 

Jellemzően több mint ötmillió forint szükséges az első pár évben egy vállalkozás beindításához és működtetéséhez, derült ki a K&H felméréséből. A vállalkozók a legtöbb pénzt termékük vagy szolgáltatásuk minőségének fejlesztésére költik, míg a plusz, külső forrásokat leginkább marketingtevékenységre, valamint digitális, innovációs fejlesztésekre fordítanák.

Megugranak idén az alkoholos italok reklámköltései 

A fokozatos enyhítések miatt idén gyorsabban nőhetnek a piaci átlagnál az alkoholos italok reklámköltései, áll egy napokban kiadott Zenith-jelentésben.

Havi 3000 forintot költenek otthoni kávézásra a magyarok 

És ugyanennyit kávézókban is szívesen elköltenének. Legalábbis a megkérdezettek fele így válaszolt a Costa Coffee és a GKI Digital közös, kávézási szokásokat felmérő kutatásában, a megkérdezettek fele így válaszolt a Costa Coffee és a GKI Digital közös, kávézási szokásokat felmérő kutatásában, amelyben 2721 főt kérdeztek meg, akik közül több mint kétezren rendszeres kávéfogyasztók.

Már a lakosság harmada készül nyaralásra 

A Szallas.hu és az Ipsos legújabb, reprezentatív  felmérése szerint.

Ellephetik a magyarok Budapestet 

A válaszadók 71,7 %-a tervez utazni 2021-ben a TÁRKI és az Everguest felmérése szerint. Háromból két ember belföldön szeretne kikapcsolódni idén: sosem látott népszerűségnek örvend a Balaton és hatalmas lehetőséget kaphat Budapest. Belán Miklós, az Everguest turisztikai tanácsadó cég ügyvezető igazgatójának számításai szerint, akár 1 millió magyar utazhat a fővárosba, ha több kulturális programmal és jó ár-érték aránnyal várják őket.

MUISZ: 80 százalékkal csökkent az utaztatók forgalma 

A MUISZ több alkalommal végzett felmérést tagjai körében, hogy megfelelő adatokkal alátámasztva tudja bemutatni az irodák helyzetét. A legutóbbi kérdőív eredményének kapcsán beszélgettünk dr. Erdei Bálinttal, a MUISZ alelnökével.

Turizmusonline.hu felmérés: Hogy látják a helyzetet a munkavállalók? 1. rész 

Megkérdeztük a hazai turisztikai, vendéglátós szektor területén működő hazai cégek munkaadóit, munkavállalóit, hogyan látják jelenlegi helyzetüket, ez évi kilátásaikat. Most a munkavállalói oldal bemutatásával folytatjuk kérdőívünk elemzését. 

Turizmusonline.hu felmérés: Hogy látják a helyzetet a munkaadók?  

Megkérdeztük a hazai turisztikai, vendéglátós szektor területén működő hazai cégek munkaadóit, munkavállalóit, hogyan látják jelenlegi helyzetüket, ez évi kilátásaikat.

Nem is alakult olyan rosszul az airbnb-zők helyzete covid idején 

Hiszen csak az új magyar Airbnb-s házigazdák több mint 200 millió forintot kerestek a járvány kitörése óta. Világszinten az ilyen újonnan csatlakozott házigazdák bevétele több mint 1 milliárd dollár.  Az Airbnb legfrissebb közleménye szerint.

Alkohol, burger, somlói galuska a dobogón 

Az alkoholrendelések alakulására nagy hatással voltak a járványügyi korlátozások és a reggeli kávét is előszeretettel rendeljük már házhoz. A NetPincer legfrissebb felmérése szerint.

Szallas.hu: már érkeznek nyárra a foglalások 

Tízből kilencen terveznek vakációt az idei nyárra, ötödük már foglalt is, derül ki a szállásfoglaló portál friss felméréséből.

ETC: az európaiak többsége tavasszal külföldi utat tervez 

A tavasszal külföldi utazást tervező európaiak száma 20 százalékos növekedést mutat tavaly novemberhez képest - derült ki az European Travel Commission (ETC) friss jelentéséből.

Nemzetközi látogatókutatást koordinál egy budapesti múzeum 

Nyolc európai nyelven végez felmérést a kultúrafogyasztásról az Iparművészeti Múzeum.

Kevés előfoglalás, ne legyen előleg, sem lemondási díj 

Várható utazási szokások 2021-ben - a Szallas.hu friss online felmérése szerint.

A magyarok utazási kedvét nem szegte a vírus 

Tízből heten azt  tervezik, hogy belföldön pihennek a következő időszakban. Egy hazai felmérés szerint.

Így nyaraltunk mi 

Országos felmérést készített a Balatoni Turizmus Szövetség.

Milyen látványosságok érdeklik a Németországba érkezőket? 

A Németországba látogatók idei 100 legkedveltebb úticéljait tette közzé a Német Turisztikai Hivatal (DZT).

Ami nagyon megy továbbra is: az ételrendelés 

Az ebéden kívül már a reggelit és az élelmiszert is szívesen rendelik házhoz. Feljövőben a hamburger, de a pizza is tartja magát. Friss felmérés hazai ételrendelési szokásainkról.

Így írta át a repülős utazási szokásokat a covid 

A 2020-as nyaralószezon kétségkívül rendhagyónak számít az elmúlt évekhez képest. A légiközlekedés második negyedéves leállásával szinte megszűnt a Magyarországról elérhető úti cél kínálat. Ez a példa nélküli leállás a nyári időszakra is árnyékot vetett. De nemcsak a repülőjáratok kínálatában volt jelentős változás, az utazók szokásai is igen nagyot fordultak az elmúlt hónapokban – derül ki a repjegy.hu legfrissebb elemzéséből.

Egy hónapnál is többet töltött idén a Balatonon a látogatók közel harmada 

Az odalátogatók számában az északi és a déli part versenyét, mintegy 30%-kal a déli part nyerte idén nyáron. A hétköznapok felzárkóztak a hétvégékhez, a különbség átlagosan csak 27%. A leglátogatottabb desztinációk sorrendben Siófok, Balatonfüred, Keszthely és Balatonlelle. Arányaiban a legtöbb, csak nappalra érkező látogatót Tihany vonzotta – derült ki a LocSight balatoni piacelemzéséből.

UNICEO-felmérés: A céges rendezvények száma alig csökken 

Az UNICEO  egy nemzetközi közösség a céges rendezvényekért felelős döntéshozók számára, akiknek tagjai augusztusban végeztek reprezentatív kutatást a céges rendezvények jövőjéről.

A bankkártyák nagy nyertesei a belföldi turizmus növekedésének 

Már a bankkártyák forgalmán is látszik, hogy milyen elképesztő ugrás volt a belföldi turizmusban, derül ki az Erste Kártyaköltési felmérésből.

Alap: a szálláshelyen jó legyen a net 

A magyarok háromnegyede nyaralás során is ragaszkodik a jó minőségű internethez, sőt, 38 százalékuknál szóba sem jöhet olyan szállás, ahol nincs megfelelő netkapcsolat, derül ki a Szallas.hu és a Telekom közös felméréséből.

Itt nyaralnak most a magyarok 

A „magyar tenger” mellett Görögország és Horvátország partjai a legtöbbet említett turisztikai célpontok az utazási tervekben és a közösségi média csevegésekben – derült ki a Lounge Group eheti elemzéséből.

Így eszünk bent 

A munkahelyünkön, ahol erősen szűkültek a lehetőségek a járvány hatására.

MTÜ - felmérés: Balaton, ismeretlen táj, gyakori lemondások 

Nő az utazási kedv, ami abból is látszik, hogy tízből négy magyar nem fél, hanem útra kel. A nyaralások esetében a Balaton a legnépszerűbb belföldi úti cél, derült ki a Lounge Group eheti elemzéséből

A nyaralni készülők többsége belföldön tervez pihenni 

A magyarok többsége a koronavírus-járvány miatt elrendelt határzár feloldását követő időszakban is óvatosan tervezi utazásait: a Netrisk.hu 6000 fős felmérése alapján a válaszadók 50 százaléka a nyár végére vagy őszre tolta ki következő utazását, 18 százalékuk csak jövőre tervez útra kelni, az idén nyáron nyaralni indulók 56 százaléka pedig a határokon belül marad.

Még mindig félnek az emberek repülni a vírus miatt 

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) felmérése szerint a válaszadók döntő többsége még mindig nagyon fél attól, hogy egy repülőúton megfertőződik, közel 60 százalékuk ezért nem is akar utazni - írja az AIRportal.hu.

Meglepő kilátások a repülős utazási kedvről 

A repjegy.hu találgatás helyett egyenesen az utasokat kérdezte motivációikról és terveikről. A kérdőívükre adott 3 600 választ összesítve, várakozásokon felüli pozitív eredmények születtek. Kiderült például, hogy ügyfeleik kifejezetten bizakodók az elkövetkező időszakra tervezett utazásokkal kapcsolatban.
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére

Álláshirdetések

Munkatársat vagy munkát keres?

Adja fel hirdetését a Turizmus Online portálon, a turisztikai szakma honlapján! Leendő kollégái is minket olvasnak - válasszon csomagjaink közül!