A koronavírus átalakította az ételrendelési piacot 

A járvány alatt rengeteg vendéglátóegység került nagy bajba, az online ételrendelő portáloknál viszont nagyon megugrott az új éttermek és megrendelők száma, illetve nőtt a kosárérték és az online fizetések aránya.
Felmérés: a franciák idén otthon nyaralnak

Felmérés: a franciák idén otthon nyaralnak 

A koronavírus-járvány ellenére a franciák többsége idén is tervez nyaralást, de jelentős többségük belföldön tölti a nyári szabadságát, derül ki az BVA közvélemény-kutatóintézet kedden közzétett felméréséből.
A tengert idén inkább kihagyják a magyarok

A tengert idén inkább kihagyják a magyarok 

Tenger helyett vidékre vágynak a magyarok az idén egy elemzés szerint.
Felmérés a gyenesdiási vendégvárók körében

Felmérés a gyenesdiási vendégvárók körében 

Áprilisban a Gyenesdiási Turisztikai Egyesület helyzetfelmérést végzett partnerei körében, hogy képet kapjanak arról, kit hogyan érint a kialakult helyzet, ki hogyan látja az idei szezont.
Fontos TDM-felmérés a belföldi nyaralásokról

Fontos TDM-felmérés a belföldi nyaralásokról 

Idén szinte kizárólag belföldi nyaralás jöhet számításba, ez derült ki a Sárvár Tourist & TDM Nonprofit Kft. friss felméréséből.
Országos szintű éttermi felmérés

Országos szintű éttermi felmérés  

Bár átmenetileg az éttermek fele bezárt, de a vendéglátóipari ágazat ennek ellenére nem látja sötéten a jövőt. Ez derül ki az Indepack Kft. felmérésének adataiból.

Gyorsfelmérés a TDM-ek helyzetéről  

A Magyar TDM Szövetség március 17-én indított online kérdőíves felmérést a jelenlegi helyzetről. Tíz kérdésre tíz válasz az érintettektől.
Elemzés a turisztikai vállalkozókról: mit tudott meg a TUTSZ?

Elemzés a turisztikai vállalkozókról: mit tudott meg a TUTSZ? 

A Turizmusfejlesztők és Tanácsadók Szövetsége (TUTSZ) felmérést készített a koronavírus helyzet kapcsán a hazai turisztikai vállalkozók körében. Ebből közlünk most részleteket.

A turistaként lakást bérlők 12 százaléka eltévedt szállodai vendég! 

A szállodaipar jelenlegi legnagyobb mumusát a rövid távú lakáskiadás piacát ősszel részletesen feltérképezte egy hazai tanulmány. Ennek az eredményeit hallhattuk az MSZÉSZ őszi közgyűlésén és azt, milyen válaszok várhatók a piac működésére kormányzati szinten.
Elégedettek az utasok a BAHART szolgáltatásaival

Elégedettek az utasok a BAHART szolgáltatásaival 

A 173. hajózási szezon hivatalosan csak 2019. október 23-án ér véget a Balatonon, így a legforgalmasabb útvonalakon hétvégente továbbra is közlekednek a hajójáratok, 4 kikötőben sétahajózásra is van még lehetőség. Várhatóan az elmúlt 3 évhez hasonlóan 2019-ben is 700.000 fölé emelkedik a személyhajókkal szállított utasok száma. Ennek érdekében a hivatalos hajózási szezon zárását követően késő ősszel, sőt télen is készül hajózási szolgáltatásokkal a Társaság. A kínálatban szerepelnek a Balaton-parti települési rendezvényekhez kapcsolódó egyedi menetrendi járatok, valamint az elmúlt években sikeresen bevezetett olyan tematikus hajójáratok is, mint a Halloween Hajó, vagy a Mikuláshajó.

Hódít a világkonyha 

Az éttermek 82%-a kínálja más nemzetek ételeit.

Idén is 7 helyet javított Budapest mint küldőpiac 

A Mastercard legnépszerűbb úti célokat listázó felmérése szerint az utazási kedv világszerte magabiztosan növekedett az elmúlt évtizedben. Ezek alapján, 2009 óta kiugró arányban, 76 százalékkal emelkedett világszerte a külföldre utazók száma.

Az élelmiszerfogyasztásról készít felmérést a Nébih 

Mintegy 2700 fő bevonásával kutatja a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a magyar élelmiszerfogyasztási szokásokat. 

A magyarok ragaszkodnak a kedvenc ételeikhez és éttermeikhez 

Minden második esetben ugyanabból az étteremből rendelünk és a rendelések egyharmada a szokásos tétel – a Falatozz.hu országos ételrendelő portál felmérése arra kereste a választ, hogy milyen gyakran rendeljük a jól bevált helyekről a már bizonyított fogásokat.

Nő a szállodák, csökken a kiadó magánlakások népszerűsége 

Nő a szállodák, csökken a kiadó magánlakások népszerűsége, a magyarok legnagyobb része a szállodákat, és az apartmanokat részesíti előnyben utazása során - derült ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös, 2019-es utazási szokásokról készített felméréséből.

Egy új étel kipróbálására 2-5 ezer forintot szánunk 

Az internetezők nagy többségének a magyar konyha a kedvence, egy új étel kipróbálására 2000-5000 forintot szánnak, és mielőtt elmennének egy új étterembe, az interneten olvasnak róla - derült ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös, étterembe járási szokásokról készített felmérésből.

Főleg az ital íze miatt sörözünk 

Bárhol, bármikor, az íze és a társaság miatt sörözik szívesen a magyar – derült ki a Beerbox felméréséből. Tíz rendszeres fogyasztóból ugyan csak egy a nő, de az alkalmi sörivóknál már nagyobb aránnyal bírnak. A legtöbb sörös annak örülne, ha Palvin Barbi szállítaná házhoz a folyékony kenyeret.

Ősszel kettesben, három napra utazunk 

Egyre több magyar egyre hosszabb utazásokat választ ősszel, az idén ebben az időszakban a legtöbben kettesben, belföldre, három napra utaznak - derül ki az online kuponos kereskedelemmel foglalkozó Bónusz Brigád felmérése szerint.

Még jobban bírjuk az EU-t 

A legutóbbi, az Unió minden tagországában az Európai Unióval kapcsolatos közvéleményt vizsgáló Eurobarométer-kutatás szerint Magyarországon a megkérdezettek 60 százaléka vélekedik így. Ez a tavalyi eredményekhez (50 %) képest is jelentős növekedést jelent, a 2014-es európai parlamenti választásokhoz képest pedig 100%-os a növekedés: akkor a magyar válaszadók 30%-a gondolkodott csak pozitívan az EU-tagságról - közölte szerdán az Európai Parlament magyarországi kirendeltsége.

A Balaton a fiataloké, az idősek meg... 

A Budapest Bank vizsgálódása szerint a magyarok 60 százalékának van lehetősége hosszabb-rövidebb pihenésre idén. Az üdülésre az előző évhez képest 15 ezer forinttal több, átlagosan 162 ezer forint jut háztartásonként. A nyaralók többnyire belföldi úti célt választanak, egyharmaduk azonban külföldre is eljut. A Balaton továbbra is népszerű desztináció, a 30 évnél idősebbek számára viszont az egyéb belföldi helyek vonzóbbak - – derül ki a bank megbízásából készített, 5 éve ismétlődő, reprezentatív kutatásból.

A digitalizáltság Magyarországon erősen e-mail fókuszú 

A magyar kis- és középvállalkozások (kkv) fele szerint nem fontos a digitalizáció, 72 százaléka nem hajtott végre informatikai fejlesztést az elmúlt két évben - összegzi a T-Systems Magyarország csütörtökön Budapesten bemutatott reprezentatív kkv-kutatása, amely szerint ugyanakkor a digitális fejlesztés versenyelőnyt jelent.

Több a hapsi a nudista strandokon 

Ötből egy magyar járt már naturista strandon – derült ki a Szallas.hu legfrissebb felméréséből. Csaknem kétszer annyi a pőre férfi, mint a nő az erre kijelölt területeken, és a nudisták kétharmada 41 éves vagy annál idősebb. Egymásnak eső párok tettenéréséért viszont nem kell naturista strandra menni: a legtöbben elhagyatott tengerparti szakaszokon, sziklákon, csónakban és vízibiciklin kaptak már rajta nyilvánosan romantikázókat.

Mi határozza meg a nyaralást? 

A magyar lakosság közel kétharmada (63%) szokott nyaralni – derül ki a Groupama Biztosító megbízásából az NRC kutató cég által készített friss országos reprezentatív felmérésből. A nyaralók majdnem fele külföldre is eljut. A nyaralás – és különösen az, hogy belefér-e külföld is – nagyrészt pénzkérdés: míg az alacsonyabb jövedelműek fele szokott nyaralni, a magasabb (170 ezer Ft feletti) jövedelműeknél ez az arány már több mint 80 százalék. A nyaralás hogyanját azonban nem a pénztárca határozza meg.

Harmadszorra is Nagy Bor Teszt 

Az elmúlt két évben összesen 60.000 válaszadó adatait dolgozták fel a kutatók, akik nem kevesebbre vállalkoztak, mint az internetet használók borvásárlási és borfogyasztási szokásainak elemzésére.

Miként lehet elkerülni a fizikai határellenőrzés visszaállítását? 

Észak-Írország lakosságának jelentős többsége azt szeretné, ha az Egyesült Királyság az EU-tagság megszűnése után is az Európai Unió egységes belső piacán és vámuniójában maradna, az Ír Köztársaság és Észak-Írország közötti határellenőrzés esetleges visszaállításával szemben pedig olyan intenzív az ellenállás, hogy az ulsteri lakosság nem elhanyagolható hányada még a határellenőrző infrastruktúra lerombolását célzó erőszakos tiltakozásokat is pártolná ennek megakadályozására.

Milyen képzéseket tartanak fontosnak a turisztikai szolgáltatók? 

A Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány nem reprezentatív felmérést végzett a hazai turisztikai vállalkozások oktatással és szemléletformálással kapcsolatos igényeiről. A 182 kérdőív kitöltő a hazai turizmus legkülönbözőbb területeiről érkezett (szálláshely szolgáltatás, vendéglátás, TDM, fürdő, turisztikai tanácsadás stb.), véleményük láthatóan alapvetően összecseng. A felmérés nyomán egyértelműen megállapítható, hogy a hazai turisztikai vállalkozások számára fontos a munkavállalóik továbbképzése, melyet az esetek jelentős többségében meg is valósítanak, és önerőből finanszíroznak - derül ki a szövetség honlapjáról.

Csak melegvíz legyen és nyugalom! 

A Danubius Hotels újra megkérdezte a vendégeit a nyaralási és wellnessezési szokásaikról. Az online felmérésben több mint 5000 fő fejtette ki véleményét a hagyományos fürdőbe járástól a gyógyszolgáltatásokon át a fitneszgurukig. Az eredmények magukért beszélnek.

Egzotikumra vágynak a magyar utasok, mégsem oda repülnek 

A repjegy.hu portál idén is összeállította a tavalyi év legnépszerűbb úti céljait. 

2017 volt a légi közlekedés legbiztonságosabb éve 

Világszerte 67-en vesztették életüket kilenc halálos kimenetelű repülőszerencsétlenségben az Aviaton Safety Network nevű repülésbiztonsági vállalat adatai szerint.

A makói hotelek kapták a legjobb értékelést az utazóktól 

A magyar városok közül Makó hotelei kapták a legjobb értékelést az utazóktól a trivago.hu szálláskereső weboldal adatai alapján, Magyarország pedig az európai országok rangsorában a 13. helyet szerezte meg.

A szállodai kekeckedők többnyire nők és gazdagok 

Csak minden 5. szállásadónál nem volt még példa kekeckedő vendégre – derült ki a Szallas.hu legújabb felméréséből. Jellemzően a nők és a tehetősebb vendégek tesznek panaszt, melynek tárgya akár a rossz időjárás is lehet, amit számon kérnek a szállásadón. A recepción vagy a vezetőségnél reklamálnak, de a többség bárkivel megelégszik, aki elérhető éppen. Bár a legtöbb szálláson csupán évi 1-2 alkalommal fordul elő szőrszálhasogatás, néhol hetente megesik. Általában a szolgáltatást, a többi vendéget vagy a berendezést éri szó.

Országimázsban Németország a legerősebb 

A GfK német piackutató cég és Simon Anholt, brit független politikai tanácsadó idén is elkészítette a Nation Brands Index (NBI) felmérést, melyben 50 ország – köztük Magyarország – nemzetközi imázsáról kérdezték meg a közvéleményt.

Ellepték a külföldiek a budapesti gyógyfürdőket 

A budapesti fürdők forgalma az elmúlt 10 hónapban kimagasló eredményt mutat, hiszen 2016. év hasonló időszakához képest több mint 15%-kal nőtt a vendégforgalom. A Budapest Gyógyfürdői Zrt. 2017 októberében közel 50.000 ember vendég megkérdezésével folytatta le piackutatását négy legnagyobb forgalmú fürdőjében, a Széchenyi, Gellért, Rudas és Lukács fürdőkben. Az eredmény a szakembereket is meglepte, hiszen a kutatás egy hete alatt több mint 100 országból keresték fel a budapesti fürdőket.

Először készül független, átfogó felmérés a magyarok sörfogyasztási szokásairól 

A minőségi sörkultúra felmérése, a sörismeret és a fogyasztási szokások állnak a középpontjában annak a felmérésnek, amely fel kívánja térképezni a magyarok sörhöz való viszonyát. A kutatás a Beerselection.hu Ország Söre kampányával együtt fut, amiben 2016 után már másodszor Magyarország legkedveltebb kisüzemi sörére szavazhatnak a fogyasztók.

Ezek a légi utasok elvárásai 

A IATA legújabb felmérése szerint a légi utasok több automata rendszert szeretnének, hogy könnyebb legyen az utazás, és a repülőterek utasbiztonsági ellenőrzéseit is gördülékenyebbé tennék.

Elégedettségi felmérés eredmények a BAHART-tól 

A Balatoni Hajózás az idei főszezonban is reprezentatív elégedettség felmérést végzett a menetrendi és sétahajók utasai körében. Összesen több, mint 3300 kitöltött kérdőív alapján összesítették az idei utaselégedettségi mutatókat.

Helyzetkép a hazai turisztikai vállalkozások marketingtevékenységéről 

Monotonitás, minimális tervezés, adhoc jellegű költés - ez jellemzi a hazai turisztikai vállalkozások jelentős részének marketingtevékenységét. Legalábbis ez derül ki abból a felmérésből, amelyet a minap készített el lapunk felkérésére Szalóczi Péter szociológus, piackutató és Szántó Regina okleves közgazdász.

Ide utaznának a legszívesebben a magyarok 

A repjegy.hu felméréséből kiderül, hogy az egzotikus országok vonzzák a legjobban a magyar utazóközönséget, de több népszerű úti cél is kiesett a top 10-es listából a 2016-os évhez képest. 

Mi lehet a magyarok álom úti célja? 

A repjegy.hu oldalon már második alkalommal keresik a választ a címben feltet kérdésre: azoldal látogatói bármilyen repülővel elérhető út élt megjelölhetnek, ahová a legszívesebben elutaznának. A szavazás különlegessége, hogy egy szeren sés válaszadó másodmagával tényleg elrepülhet az általa választot helyre.

Gyakori jelenség a „romantikus légyott” jellegű foglalás 

Tízből négy szállásadónál fordult már elő, hogy gyors romantikára vágyó vendége csupán néhány órára akart nála szállást foglalni. A titkos légyottra vágyók 90%-a – többnyire a lebukástól félve – a kisebb vendégforgalommal rendelkező szálláshelytípusokat részesíti előnyben. Főként a 31-50 éves korosztály él a „rövid foglalások” lehetőségével – derült ki a Szallas.hu adataiból.

Skóciát választották a világ legszebb országának a Rough Guides olvasói 

A brit utazási kiadó olvasói felmérésében helyet kapott két szomszédos ország is. 

Egyre nagyobb teret nyer a járműmegosztás Európában 

A ShopAlike felmérést készített az EU 28 országának közösségi közlekedési lehetőségeiről. Magyarország az összesített listában a 19. helyen végzett. 

Már csak Disneyland hiányzik a Balatonról? 

A nyaralók elsöprő többsége szerint a balatoni programkínálat nem szorul fejlesztésre, habár ingyenes koncertekből és gasztrofesztiválokból soha sem elég – derült ki a Szallas.hu friss kutatásából.

Tudjuk, mit felejt(ett) otthon idén nyáron 

Minden 4. utazóval előfordult már, hogy nyaraláskor éppen a fürdőruha maradt otthon, a csomagoláskor leggyakrabban kifelejtett tárgyak sorát a telefontöltő és a fogkefe követi - derült ki a Szallas.hu és a Doklist.com közös felméréséből.

Az egzotikus országok vonzzák a legjobban a fiatalokat 

A nyaralási szezonban a Klikkmánia keresőmarketing ügynökség és az STA Travel utazási iroda közös kutatásában a 18 és 24 év közötti fiatalok utazási szokásait vizsgálta meg internetes kereséseik alapján. 

Budapest lett az ötödik legnépszerűbb város Európában 

Budapest lett Európa ötödik legjobb városa a Travel and Leisure olvasói szerint, akik Európa szállodáit is ugyanígy rangsorolták és ezen a listán az első helyen a budapesti Four Seasons Hotel Gresham Palace végzett. 

Elindult az Év Szállása verseny 

A modortalan, kedvetlen személyzet, az elvárásoknak nem megfelelő színvonal és a munkával kapcsolatos telefonhívások a legzavaróbbak nyaralás alatt – derült ki az Év Szállása verseny indulása alkalmából készített friss Szallas.hu felmérésből.

Egyre jobban érdekli Budapest a briteket 

A régióban magasan Budapest iránt a legnagyobb a britek érdeklődése – olvasható a Bolsover Cruise Club hajótársaság felmérésében. 
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére

Álláshirdetések

Munkatársat vagy munkát keres?

Adja fel hirdetését a Turizmus Online portálon, a turisztikai szakma honlapján! Leendő kollégái is minket olvasnak - válasszon csomagjaink közül!