Felmérés cikkek
Szallas.hu felmérés: plusz kilók, nehéz percek
Plusz kilókkal, emlékezetes esetekkel szabadultunk ki a karanténból. A megélhetési gondok és a stressz mellett az utazási korlátozás frusztrálta leginkább a magyart.
A koronavírus átalakította az ételrendelési piacot
A járvány alatt rengeteg vendéglátóegység került nagy bajba, az online ételrendelő portáloknál viszont nagyon megugrott az új éttermek és megrendelők száma, illetve nőtt a kosárérték és az online fizetések aránya.
Felmérés: a franciák idén otthon nyaralnak
A koronavírus-járvány ellenére a franciák többsége idén is tervez nyaralást, de jelentős többségük belföldön tölti a nyári szabadságát, derül ki az BVA közvélemény-kutatóintézet kedden közzétett felméréséből.
A tengert idén inkább kihagyják a magyarok
Tenger helyett vidékre vágynak a magyarok az idén egy elemzés szerint.
Felmérés a gyenesdiási vendégvárók körében
Áprilisban a Gyenesdiási Turisztikai Egyesület helyzetfelmérést végzett partnerei körében, hogy képet kapjanak arról, kit hogyan érint a kialakult helyzet, ki hogyan látja az idei szezont.
Fontos TDM-felmérés a belföldi nyaralásokról
Idén szinte kizárólag belföldi nyaralás jöhet számításba, ez derült ki a Sárvár Tourist & TDM Nonprofit Kft. friss felméréséből.
Országos szintű éttermi felmérés
Bár átmenetileg az éttermek fele bezárt, de a vendéglátóipari ágazat ennek ellenére nem látja sötéten a jövőt. Ez derül ki az Indepack Kft. felmérésének adataiból.
Gyorsfelmérés a TDM-ek helyzetéről
A Magyar TDM Szövetség március 17-én indított online kérdőíves felmérést a jelenlegi helyzetről. Tíz kérdésre tíz válasz az érintettektől.
Elemzés a turisztikai vállalkozókról: mit tudott meg a TUTSZ?
A Turizmusfejlesztők és Tanácsadók Szövetsége (TUTSZ) felmérést készített a koronavírus helyzet kapcsán a hazai turisztikai vállalkozók körében. Ebből közlünk most részleteket.
A turistaként lakást bérlők 12 százaléka eltévedt szállodai vendég!
A szállodaipar jelenlegi legnagyobb mumusát a rövid távú lakáskiadás piacát ősszel részletesen feltérképezte egy hazai tanulmány. Ennek az eredményeit hallhattuk az MSZÉSZ őszi közgyűlésén és azt, milyen válaszok várhatók a piac működésére kormányzati szinten.
Elégedettek az utasok a BAHART szolgáltatásaival
A 173. hajózási szezon hivatalosan csak 2019. október 23-án ér véget a Balatonon, így a legforgalmasabb útvonalakon hétvégente továbbra is közlekednek a hajójáratok, 4 kikötőben sétahajózásra is van még lehetőség. Várhatóan az elmúlt 3 évhez hasonlóan 2019-ben is 700.000 fölé emelkedik a személyhajókkal szállított utasok száma. Ennek érdekében a hivatalos hajózási szezon zárását követően késő ősszel, sőt télen is készül hajózási szolgáltatásokkal a Társaság. A kínálatban szerepelnek a Balaton-parti települési rendezvényekhez kapcsolódó egyedi menetrendi járatok, valamint az elmúlt években sikeresen bevezetett olyan tematikus hajójáratok is, mint a Halloween Hajó, vagy a Mikuláshajó.
Hódít a világkonyha
Az éttermek 82%-a kínálja más nemzetek ételeit.
Idén is 7 helyet javított Budapest mint küldőpiac
A Mastercard legnépszerűbb úti célokat listázó felmérése szerint az utazási kedv világszerte magabiztosan növekedett az elmúlt évtizedben. Ezek alapján, 2009 óta kiugró arányban, 76 százalékkal emelkedett világszerte a külföldre utazók száma.
Az élelmiszerfogyasztásról készít felmérést a Nébih
Mintegy 2700 fő bevonásával kutatja a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a magyar élelmiszerfogyasztási szokásokat.
A magyarok ragaszkodnak a kedvenc ételeikhez és éttermeikhez
Minden második esetben ugyanabból az étteremből rendelünk és a rendelések egyharmada a szokásos tétel – a Falatozz.hu országos ételrendelő portál felmérése arra kereste a választ, hogy milyen gyakran rendeljük a jól bevált helyekről a már bizonyított fogásokat.
Nő a szállodák, csökken a kiadó magánlakások népszerűsége
Nő a szállodák, csökken a kiadó magánlakások népszerűsége, a magyarok legnagyobb része a szállodákat, és az apartmanokat részesíti előnyben utazása során - derült ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös, 2019-es utazási szokásokról készített felméréséből.
Egy új étel kipróbálására 2-5 ezer forintot szánunk
Az internetezők nagy többségének a magyar konyha a kedvence, egy új étel kipróbálására 2000-5000 forintot szánnak, és mielőtt elmennének egy új étterembe, az interneten olvasnak róla - derült ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital közös, étterembe járási szokásokról készített felmérésből.
Főleg az ital íze miatt sörözünk
Bárhol, bármikor, az íze és a társaság miatt sörözik szívesen a magyar – derült ki a Beerbox felméréséből. Tíz rendszeres fogyasztóból ugyan csak egy a nő, de az alkalmi sörivóknál már nagyobb aránnyal bírnak. A legtöbb sörös annak örülne, ha Palvin Barbi szállítaná házhoz a folyékony kenyeret.
Ősszel kettesben, három napra utazunk
Egyre több magyar egyre hosszabb utazásokat választ ősszel, az idén ebben az időszakban a legtöbben kettesben, belföldre, három napra utaznak - derül ki az online kuponos kereskedelemmel foglalkozó Bónusz Brigád felmérése szerint.
Még jobban bírjuk az EU-t
A legutóbbi, az Unió minden tagországában az Európai Unióval kapcsolatos közvéleményt vizsgáló Eurobarométer-kutatás szerint Magyarországon a megkérdezettek 60 százaléka vélekedik így. Ez a tavalyi eredményekhez (50 %) képest is jelentős növekedést jelent, a 2014-es európai parlamenti választásokhoz képest pedig 100%-os a növekedés: akkor a magyar válaszadók 30%-a gondolkodott csak pozitívan az EU-tagságról - közölte szerdán az Európai Parlament magyarországi kirendeltsége.
A Balaton a fiataloké, az idősek meg...
A Budapest Bank vizsgálódása szerint a magyarok 60 százalékának van lehetősége hosszabb-rövidebb pihenésre idén. Az üdülésre az előző évhez képest 15 ezer forinttal több, átlagosan 162 ezer forint jut háztartásonként. A nyaralók többnyire belföldi úti célt választanak, egyharmaduk azonban külföldre is eljut. A Balaton továbbra is népszerű desztináció, a 30 évnél idősebbek számára viszont az egyéb belföldi helyek vonzóbbak - – derül ki a bank megbízásából készített, 5 éve ismétlődő, reprezentatív kutatásból.
A digitalizáltság Magyarországon erősen e-mail fókuszú
A magyar kis- és középvállalkozások (kkv) fele szerint nem fontos a digitalizáció, 72 százaléka nem hajtott végre informatikai fejlesztést az elmúlt két évben - összegzi a T-Systems Magyarország csütörtökön Budapesten bemutatott reprezentatív kkv-kutatása, amely szerint ugyanakkor a digitális fejlesztés versenyelőnyt jelent.
Több a hapsi a nudista strandokon
Ötből egy magyar járt már naturista strandon – derült ki a Szallas.hu legfrissebb felméréséből. Csaknem kétszer annyi a pőre férfi, mint a nő az erre kijelölt területeken, és a nudisták kétharmada 41 éves vagy annál idősebb. Egymásnak eső párok tettenéréséért viszont nem kell naturista strandra menni: a legtöbben elhagyatott tengerparti szakaszokon, sziklákon, csónakban és vízibiciklin kaptak már rajta nyilvánosan romantikázókat.
Mi határozza meg a nyaralást?
A magyar lakosság közel kétharmada (63%) szokott nyaralni – derül ki a Groupama Biztosító megbízásából az NRC kutató cég által készített friss országos reprezentatív felmérésből. A nyaralók majdnem fele külföldre is eljut. A nyaralás – és különösen az, hogy belefér-e külföld is – nagyrészt pénzkérdés: míg az alacsonyabb jövedelműek fele szokott nyaralni, a magasabb (170 ezer Ft feletti) jövedelműeknél ez az arány már több mint 80 százalék. A nyaralás hogyanját azonban nem a pénztárca határozza meg.
Harmadszorra is Nagy Bor Teszt
Az elmúlt két évben összesen 60.000 válaszadó adatait dolgozták fel a kutatók, akik nem kevesebbre vállalkoztak, mint az internetet használók borvásárlási és borfogyasztási szokásainak elemzésére.
Miként lehet elkerülni a fizikai határellenőrzés visszaállítását?
Észak-Írország lakosságának jelentős többsége azt szeretné, ha az Egyesült Királyság az EU-tagság megszűnése után is az Európai Unió egységes belső piacán és vámuniójában maradna, az Ír Köztársaság és Észak-Írország közötti határellenőrzés esetleges visszaállításával szemben pedig olyan intenzív az ellenállás, hogy az ulsteri lakosság nem elhanyagolható hányada még a határellenőrző infrastruktúra lerombolását célzó erőszakos tiltakozásokat is pártolná ennek megakadályozására.
Milyen képzéseket tartanak fontosnak a turisztikai szolgáltatók?
A Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány nem reprezentatív felmérést végzett a hazai turisztikai vállalkozások oktatással és szemléletformálással kapcsolatos igényeiről. A 182 kérdőív kitöltő a hazai turizmus legkülönbözőbb területeiről érkezett (szálláshely szolgáltatás, vendéglátás, TDM, fürdő, turisztikai tanácsadás stb.), véleményük láthatóan alapvetően összecseng. A felmérés nyomán egyértelműen megállapítható, hogy a hazai turisztikai vállalkozások számára fontos a munkavállalóik továbbképzése, melyet az esetek jelentős többségében meg is valósítanak, és önerőből finanszíroznak - derül ki a szövetség honlapjáról.
Csak melegvíz legyen és nyugalom!
A Danubius Hotels újra megkérdezte a vendégeit a nyaralási és wellnessezési szokásaikról. Az online felmérésben több mint 5000 fő fejtette ki véleményét a hagyományos fürdőbe járástól a gyógyszolgáltatásokon át a fitneszgurukig. Az eredmények magukért beszélnek.
Egzotikumra vágynak a magyar utasok, mégsem oda repülnek
A repjegy.hu portál idén is összeállította a tavalyi év legnépszerűbb úti céljait.
2017 volt a légi közlekedés legbiztonságosabb éve
Világszerte 67-en vesztették életüket kilenc halálos kimenetelű repülőszerencsétlenségben az Aviaton Safety Network nevű repülésbiztonsági vállalat adatai szerint.
A makói hotelek kapták a legjobb értékelést az utazóktól
A magyar városok közül Makó hotelei kapták a legjobb értékelést az utazóktól a trivago.hu szálláskereső weboldal adatai alapján, Magyarország pedig az európai országok rangsorában a 13. helyet szerezte meg.
A szállodai kekeckedők többnyire nők és gazdagok
Csak minden 5. szállásadónál nem volt még példa kekeckedő vendégre – derült ki a Szallas.hu legújabb felméréséből. Jellemzően a nők és a tehetősebb vendégek tesznek panaszt, melynek tárgya akár a rossz időjárás is lehet, amit számon kérnek a szállásadón. A recepción vagy a vezetőségnél reklamálnak, de a többség bárkivel megelégszik, aki elérhető éppen. Bár a legtöbb szálláson csupán évi 1-2 alkalommal fordul elő szőrszálhasogatás, néhol hetente megesik. Általában a szolgáltatást, a többi vendéget vagy a berendezést éri szó.
Országimázsban Németország a legerősebb
A GfK német piackutató cég és Simon Anholt, brit független politikai tanácsadó idén is elkészítette a Nation Brands Index (NBI) felmérést, melyben 50 ország – köztük Magyarország – nemzetközi imázsáról kérdezték meg a közvéleményt.
Ellepték a külföldiek a budapesti gyógyfürdőket
A budapesti fürdők forgalma az elmúlt 10 hónapban kimagasló eredményt mutat, hiszen 2016. év hasonló időszakához képest több mint 15%-kal nőtt a vendégforgalom. A Budapest Gyógyfürdői Zrt. 2017 októberében közel 50.000 ember vendég megkérdezésével folytatta le piackutatását négy legnagyobb forgalmú fürdőjében, a Széchenyi, Gellért, Rudas és Lukács fürdőkben. Az eredmény a szakembereket is meglepte, hiszen a kutatás egy hete alatt több mint 100 országból keresték fel a budapesti fürdőket.
Először készül független, átfogó felmérés a magyarok sörfogyasztási szokásairól
A minőségi sörkultúra felmérése, a sörismeret és a fogyasztási szokások állnak a középpontjában annak a felmérésnek, amely fel kívánja térképezni a magyarok sörhöz való viszonyát. A kutatás a Beerselection.hu Ország Söre kampányával együtt fut, amiben 2016 után már másodszor Magyarország legkedveltebb kisüzemi sörére szavazhatnak a fogyasztók.
Ezek a légi utasok elvárásai
A IATA legújabb felmérése szerint a légi utasok több automata rendszert szeretnének, hogy könnyebb legyen az utazás, és a repülőterek utasbiztonsági ellenőrzéseit is gördülékenyebbé tennék.
Elégedettségi felmérés eredmények a BAHART-tól
A Balatoni Hajózás az idei főszezonban is reprezentatív elégedettség felmérést végzett a menetrendi és sétahajók utasai körében. Összesen több, mint 3300 kitöltött kérdőív alapján összesítették az idei utaselégedettségi mutatókat.
Helyzetkép a hazai turisztikai vállalkozások marketingtevékenységéről
Monotonitás, minimális tervezés, adhoc jellegű költés - ez jellemzi a hazai turisztikai vállalkozások jelentős részének marketingtevékenységét. Legalábbis ez derül ki abból a felmérésből, amelyet a minap készített el lapunk felkérésére Szalóczi Péter szociológus, piackutató és Szántó Regina okleves közgazdász.
Ide utaznának a legszívesebben a magyarok
A repjegy.hu felméréséből kiderül, hogy az egzotikus országok vonzzák a legjobban a magyar utazóközönséget, de több népszerű úti cél is kiesett a top 10-es listából a 2016-os évhez képest.
Mi lehet a magyarok álom úti célja?
A repjegy.hu oldalon már második alkalommal keresik a választ a címben feltet kérdésre: azoldal látogatói bármilyen repülővel elérhető út élt megjelölhetnek, ahová a legszívesebben elutaznának. A szavazás különlegessége, hogy egy szeren sés válaszadó másodmagával tényleg elrepülhet az általa választot helyre.
Gyakori jelenség a „romantikus légyott” jellegű foglalás
Tízből négy szállásadónál fordult már elő, hogy gyors romantikára vágyó vendége csupán néhány órára akart nála szállást foglalni. A titkos légyottra vágyók 90%-a – többnyire a lebukástól félve – a kisebb vendégforgalommal rendelkező szálláshelytípusokat részesíti előnyben. Főként a 31-50 éves korosztály él a „rövid foglalások” lehetőségével – derült ki a Szallas.hu adataiból.
Skóciát választották a világ legszebb országának a Rough Guides olvasói
A brit utazási kiadó olvasói felmérésében helyet kapott két szomszédos ország is.
Egyre nagyobb teret nyer a járműmegosztás Európában
A ShopAlike felmérést készített az EU 28 országának közösségi közlekedési lehetőségeiről. Magyarország az összesített listában a 19. helyen végzett.
Már csak Disneyland hiányzik a Balatonról?
A nyaralók elsöprő többsége szerint a balatoni programkínálat nem szorul fejlesztésre, habár ingyenes koncertekből és gasztrofesztiválokból soha sem elég – derült ki a Szallas.hu friss kutatásából.
Tudjuk, mit felejt(ett) otthon idén nyáron
Minden 4. utazóval előfordult már, hogy nyaraláskor éppen a fürdőruha maradt otthon, a csomagoláskor leggyakrabban kifelejtett tárgyak sorát a telefontöltő és a fogkefe követi - derült ki a Szallas.hu és a Doklist.com közös felméréséből.
Az egzotikus országok vonzzák a legjobban a fiatalokat
A nyaralási szezonban a Klikkmánia keresőmarketing ügynökség és az STA Travel utazási iroda közös kutatásában a 18 és 24 év közötti fiatalok utazási szokásait vizsgálta meg internetes kereséseik alapján.
Budapest lett az ötödik legnépszerűbb város Európában
Budapest lett Európa ötödik legjobb városa a Travel and Leisure olvasói szerint, akik Európa szállodáit is ugyanígy rangsorolták és ezen a listán az első helyen a budapesti Four Seasons Hotel Gresham Palace végzett.
Elindult az Év Szállása verseny
A modortalan, kedvetlen személyzet, az elvárásoknak nem megfelelő színvonal és a munkával kapcsolatos telefonhívások a legzavaróbbak nyaralás alatt – derült ki az Év Szállása verseny indulása alkalmából készített friss Szallas.hu felmérésből.