A szezonális turizmus már a múlté?

A szezonális turizmus ideje lejárt, a városnézés helyett pedig a helyi ételek hozzák lázba a külföldre utazó magyarokat – derül ki az easyJet reprezentatív felméréséből.

Míg néhány évvel ezelőtt inkább hátizsákban vittük a téliszalámit, és két múzeumlátogatás között bontogattuk az átázott szalvétába burkolt szendvicset, addig ma már inkább kihagyjuk a párizsi Louvre-t egy jó croissant-os reggeliért valamelyik Szajna-parti kávézó teraszán. Az elmúlt években azonban nem csupán e téren változtunk, hanem abban is, hogy immár a spontaneitásra alapozva választjuk meg, hogy mikor és hova utazunk.

„Minden harmadik légi utassal előfordult, hogy hirtelen döntött a külföldi kirándulás mellett. Még többen vannak azok, akik rendszeresen figyelik, mikor hova lehet olcsó repülőjegyet vásárolni: a repülést választók kétötöde előre megveszi a jegyét, az utasok kétharmada pedig az év során bármikor szívesen keres fel más országokat” – mondja Beck László, a reprezentatív felmérés végző Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet kutatási igazgatója.

Korábban a magyarok az utazást a nyaralás szinonimájaként használták, de ma már szó sincs szezonális turizmusról. Az utazási időszak 12 hónapossá változásának hátterében az olcsóbb repülőjegyeket kínáló légitársaságok térhódítása áll, állítja az easyJet. A fapados és diszkont társaságok ugyanis egyre többek számára tették elérhetővé a légi közlekedést. Ennek köszönhetően bár a magyarok még mindig autóval indulnak útnak a leggyakrabban (69%), de kétötödük repülőre is szállt az elmúlt három évben. „A klasszikus nemzeti és fapados légitársaságok mellett a diszkont cégek is egyre kedveltebbek a magyar utazóközönség számára” – mondja Peter Voets, az easyJet osztrák, svájci és kelet-európai marketing igazgatója.

A magyarok 16 százaléka utazott egyébként külföldre az elmúlt 3 évben, ez idő alatt átlagosan 7 alkalommal átlépve az országhatárt – állítja a felmérés, amelyet az easyJet megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet 2012 áprilisában készített. Az 500 fő telefonos megkérdezésével készült kutatás eredményei reprezentatívak a hazai felnőtt lakosságra.


Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.