Ár-érték arányban jók a budapesti szállodák

A skandináv fővárosok, Róma, Moszkva és London szállodáival a legkevésbé elégedettek a vendégek. 

Melyik városban kínálnak a vendégeknek a legtöbbet, és melyikben a legkevesebbet a pénzükért? A hotel.info, ez a világszerte több mint 210 000 szállodával kapcsolatot fenntartó ingyenes online szállodafoglalási szolgáltató megvizsgálta a több mint 5 millió szállást foglaló ügyfele által adott értékeléseket ár-érték arány* tekintetében.

A vizsgálat a következő eredménnyel járt:

Helyezés Város Ország Értékelés ár-érték
(legmagasabb 10,0)
1. Prága Csehország 7,98
2. Lisszabon Portugália 7,95
3. Tallinn Észtország 7,92
4. Riga Lettország 7,89
5. Varsó Lengyelország 7,84
6. Budapest Magyarország 7,81
7. Berlin Németország 7,76
8. Szófia Bulgária 7,74
9. Bangkok Thaiföld 7,74
10. Vilnius Litvánia 7,59
11. Bécs Ausztria 7,57
12. Dublin Írország 7,52
13. Pozsony Szlovákia 7,51
14. Madrid Spanyolország 7,34
15. Zágráb Horvátország 7,34
16. Athén Görögország 7,31
17. Bukarest Románia 7,31
18. Peking Kína 7,26
19. Helsinki Finnország 7,14
20. Róma Olaszország 7,00

Prága, az aranyváros lenyűgöző épületek és kulturális sokszínűség mellett a nemzetközi fővárosokkal összehasonlítva a legjobb ár-érték arányú szolgáltatásokat is ez a város nyújtja. 7,98 ponttal a cseh főváros került a nemzetközi rangsor élére, ahol az élmezőnyben többnyire kelet-európai célállomások foglalnak helyet. Ezért kisebb meglepetés, hogy a szállást foglaló ügyfelek a portugál fővárost, Lisszabont 7,95 ponttal a 2. helyre szavazták be. Budapest 7,81 pontos értékeléssel a jónak mondható 6. helyet szerezte meg.

Európán kívül elsősorban Bangkok szállodaipara kapott magas pontszámokat. A thaiföldi főváros 7,74 ponttal a 9. helyen zárt. Míg a finnországi Helsinki 7,14 pontjával még meg tudta szerezni a 19 helyezést, a többi skandináv fővárosban a vendégek már kevésbé voltak megelégedve azzal, amit a szállodákban a pénzükért kaptak.

Stockholm (6,45), Oslo (6,13) és Koppenhága (6,06) a hotel.info szállást foglaló ügyfeleinek véleménye alapján lényegesen alacsonyabb ár-érték arányt képvisel. A londoni és a moszkvai szállodatulajdonosok számára is volna még lehetőség a javításra, hiszen csak 6,30, illetve 6,09 pontot szereztek.


* A vendégek a szállodából való távozásuk után pontrendszer (0-tól 10-ig) segítségével értékelik a www.hotel.info webhelyen keresztül foglalt szállodákat. Az olyan kritériumok, mint a szoba minősége és a szobák tisztasága mellett értékelhető még az ár-érték arány is. Egyenlő pontszámok esetén a sorrendet a harmadik tizedesjegy határozta meg. Az értékelésnél a 2-5 csillagos besorolású szállodákat vettük figyelembe. (November eleji állapot) 


Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.