Ár-érték arányban jók a budapesti szállodák

A skandináv fővárosok, Róma, Moszkva és London szállodáival a legkevésbé elégedettek a vendégek. 

Melyik városban kínálnak a vendégeknek a legtöbbet, és melyikben a legkevesebbet a pénzükért? A hotel.info, ez a világszerte több mint 210 000 szállodával kapcsolatot fenntartó ingyenes online szállodafoglalási szolgáltató megvizsgálta a több mint 5 millió szállást foglaló ügyfele által adott értékeléseket ár-érték arány* tekintetében.

A vizsgálat a következő eredménnyel járt:

Helyezés Város Ország Értékelés ár-érték
(legmagasabb 10,0)
1. Prága Csehország 7,98
2. Lisszabon Portugália 7,95
3. Tallinn Észtország 7,92
4. Riga Lettország 7,89
5. Varsó Lengyelország 7,84
6. Budapest Magyarország 7,81
7. Berlin Németország 7,76
8. Szófia Bulgária 7,74
9. Bangkok Thaiföld 7,74
10. Vilnius Litvánia 7,59
11. Bécs Ausztria 7,57
12. Dublin Írország 7,52
13. Pozsony Szlovákia 7,51
14. Madrid Spanyolország 7,34
15. Zágráb Horvátország 7,34
16. Athén Görögország 7,31
17. Bukarest Románia 7,31
18. Peking Kína 7,26
19. Helsinki Finnország 7,14
20. Róma Olaszország 7,00

Prága, az aranyváros lenyűgöző épületek és kulturális sokszínűség mellett a nemzetközi fővárosokkal összehasonlítva a legjobb ár-érték arányú szolgáltatásokat is ez a város nyújtja. 7,98 ponttal a cseh főváros került a nemzetközi rangsor élére, ahol az élmezőnyben többnyire kelet-európai célállomások foglalnak helyet. Ezért kisebb meglepetés, hogy a szállást foglaló ügyfelek a portugál fővárost, Lisszabont 7,95 ponttal a 2. helyre szavazták be. Budapest 7,81 pontos értékeléssel a jónak mondható 6. helyet szerezte meg.

Európán kívül elsősorban Bangkok szállodaipara kapott magas pontszámokat. A thaiföldi főváros 7,74 ponttal a 9. helyen zárt. Míg a finnországi Helsinki 7,14 pontjával még meg tudta szerezni a 19 helyezést, a többi skandináv fővárosban a vendégek már kevésbé voltak megelégedve azzal, amit a szállodákban a pénzükért kaptak.

Stockholm (6,45), Oslo (6,13) és Koppenhága (6,06) a hotel.info szállást foglaló ügyfeleinek véleménye alapján lényegesen alacsonyabb ár-érték arányt képvisel. A londoni és a moszkvai szállodatulajdonosok számára is volna még lehetőség a javításra, hiszen csak 6,30, illetve 6,09 pontot szereztek.


* A vendégek a szállodából való távozásuk után pontrendszer (0-tól 10-ig) segítségével értékelik a www.hotel.info webhelyen keresztül foglalt szállodákat. Az olyan kritériumok, mint a szoba minősége és a szobák tisztasága mellett értékelhető még az ár-érték arány is. Egyenlő pontszámok esetén a sorrendet a harmadik tizedesjegy határozta meg. Az értékelésnél a 2-5 csillagos besorolású szállodákat vettük figyelembe. (November eleji állapot) 


A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán

A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán 

A müncheni központú Ruby Hotels bejelentette első máltai szállodaprojektjét, a Ruby Ninu közösségi munkatér (Workspace) tavaly februári megnyitását követően.
Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok 

Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.
NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.
Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben 

A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.
Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást? 

A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.
Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban

Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban 

Ezzel hívja fel a figyelmet a felelős állattartásra a Minaro Hotel Tokaj MGallery.
Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik

Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik 

A szállodacsoport globális hűség- és kedvezményprogramja most köszöntötte százmilliomodik tagját.
Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában

Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában 

Olyan megoldásokkal, amelyek a gyerekkel érkező vendégek kényelmét szolgálják.
Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban

Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban 

A Szallas.hu legfrissebb adatai szerint.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.