Ár-érték arányban jók a budapesti szállodák

A skandináv fővárosok, Róma, Moszkva és London szállodáival a legkevésbé elégedettek a vendégek. 

Melyik városban kínálnak a vendégeknek a legtöbbet, és melyikben a legkevesebbet a pénzükért? A hotel.info, ez a világszerte több mint 210 000 szállodával kapcsolatot fenntartó ingyenes online szállodafoglalási szolgáltató megvizsgálta a több mint 5 millió szállást foglaló ügyfele által adott értékeléseket ár-érték arány* tekintetében.

A vizsgálat a következő eredménnyel járt:

Helyezés Város Ország Értékelés ár-érték
(legmagasabb 10,0)
1. Prága Csehország 7,98
2. Lisszabon Portugália 7,95
3. Tallinn Észtország 7,92
4. Riga Lettország 7,89
5. Varsó Lengyelország 7,84
6. Budapest Magyarország 7,81
7. Berlin Németország 7,76
8. Szófia Bulgária 7,74
9. Bangkok Thaiföld 7,74
10. Vilnius Litvánia 7,59
11. Bécs Ausztria 7,57
12. Dublin Írország 7,52
13. Pozsony Szlovákia 7,51
14. Madrid Spanyolország 7,34
15. Zágráb Horvátország 7,34
16. Athén Görögország 7,31
17. Bukarest Románia 7,31
18. Peking Kína 7,26
19. Helsinki Finnország 7,14
20. Róma Olaszország 7,00

Prága, az aranyváros lenyűgöző épületek és kulturális sokszínűség mellett a nemzetközi fővárosokkal összehasonlítva a legjobb ár-érték arányú szolgáltatásokat is ez a város nyújtja. 7,98 ponttal a cseh főváros került a nemzetközi rangsor élére, ahol az élmezőnyben többnyire kelet-európai célállomások foglalnak helyet. Ezért kisebb meglepetés, hogy a szállást foglaló ügyfelek a portugál fővárost, Lisszabont 7,95 ponttal a 2. helyre szavazták be. Budapest 7,81 pontos értékeléssel a jónak mondható 6. helyet szerezte meg.

Európán kívül elsősorban Bangkok szállodaipara kapott magas pontszámokat. A thaiföldi főváros 7,74 ponttal a 9. helyen zárt. Míg a finnországi Helsinki 7,14 pontjával még meg tudta szerezni a 19 helyezést, a többi skandináv fővárosban a vendégek már kevésbé voltak megelégedve azzal, amit a szállodákban a pénzükért kaptak.

Stockholm (6,45), Oslo (6,13) és Koppenhága (6,06) a hotel.info szállást foglaló ügyfeleinek véleménye alapján lényegesen alacsonyabb ár-érték arányt képvisel. A londoni és a moszkvai szállodatulajdonosok számára is volna még lehetőség a javításra, hiszen csak 6,30, illetve 6,09 pontot szereztek.


* A vendégek a szállodából való távozásuk után pontrendszer (0-tól 10-ig) segítségével értékelik a www.hotel.info webhelyen keresztül foglalt szállodákat. Az olyan kritériumok, mint a szoba minősége és a szobák tisztasága mellett értékelhető még az ár-érték arány is. Egyenlő pontszámok esetén a sorrendet a harmadik tizedesjegy határozta meg. Az értékelésnél a 2-5 csillagos besorolású szállodákat vettük figyelembe. (November eleji állapot) 


Turisztikai fejlesztés Nógrádban

Turisztikai fejlesztés Nógrádban 

Jelentős felújításon esik át az 1973 óta működő Salgó Hotel.
Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen 

A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.
Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken

Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken 

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint eddig 2,4 millió belföldi és 2,6 millió nemzetközi turistát regisztráltak a hazai szálláshelyek.
Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén

Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén  

Két észak-magyarországi szálláshely nyerte el ma a nemzetközi Good Travel Seal minősítést, amelyet a világ egyik vezető fenntarthatósági turisztikai értékelőrendszereként tartanak számon.
MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly

MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly 

Márciusi trendriport a KSH adatai alapján.
Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál

Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál 

A Mövenpick bejelentette a Mövenpick Hotel Budapest Centre megnyitását.
Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra

Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra 

Évekkel ezelőtt, fejlesztés céljából zárt be az egri Hunguest Hotel Flóra azért, hogy 2024. december 18-án megújult külsővel és belsővel születhessen újjá.
A szállodások keleti régióülésére készül a megújult Hunguest Béke

A szállodások keleti régióülésére készül a megújult Hunguest Béke  

Május 7-én a nemrég újranyitott hajdúszoboszlói Hunguest Béke szállodában rendezik meg a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) keleti régióülését.  
Igazgatóváltás a Dorothea Hotel élén

Igazgatóváltás a Dorothea Hotel élén 

Az ötcsillagos budapesti belvárosi ház vezetése 2025 március elsejétől változott.
Új ötcsillagos ház nyílik Hévízen

Új ötcsillagos ház nyílik Hévízen 

Az ötcsillagos szállodában a vendégeket nem csak a luxus legmagasabb foka, hanem valódi testi-lelki feltöltődés várja.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.