Ezer fős, reprezentatív mintán végzett kutatást az NRC piackutató a G Data vírusírtócég megbízásából arról, hogy miről és milyen sűrűn hazudnak a magyar felhasználók a közösségi oldalakon.
A Facebook-felhasználók 9 százaléka állít magáról valótlant, ebben az esetben főleg a hamis profilkép (25 százalék) és a munkahelyre vonatkozó valótlan adatok a leggyakoribbak. A felmérés szerint körülbelül 6 százalékra tehető a nem valódi adatlapok aránya, ez körülbelül negyedmillió hamis Facebook-profilt jelent.
A kutatásból kiderül, hogy a társkereső oldalakra regisztráltak 12 százaléka ad meg hamis adatokat, ezek közül legtöbben a keresetükkel (29 százalék) és végzettségükkel (24 százalék) kapcsolatban hazudnak. A randioldalakon elsősorban a 18‒29 évesek és a felsőfokú végzettséggel rendelkezők állítanak valótlanságokat, főként az anyagi helyzetükkel kapcsolatban.
Forrás: Kreatív Online