Ezeket az élményeket keresik a vendégek a hotelekben és az éttermekben

A HOTREC megbízásából a TCI Research felmérést készített arról, hogy az utazók a szállodáktól és éttermektől milyen szolgáltatásokat és termékeket, várnak el a jövőben. 

A jelentés olyan tendenciákat és lehetőségeket tár fel, melyeket a turizmus döntéshozói a vendégek megtartására és elégedettségük növelésére fel tudnak használni. 

A felmérés 5 kulcsfontosságú elemet hangsúlyoz:

1. A Globális Elégedettségi Index TRAVELSAT © Európát a nemzetközi turizmusban meghatározó szereplőnek tartja a vendégek elvárásainak kielégítése szempontjából. Különösen így van ez a kínai és indiai utazók esetében.

2. Az eredetiség, a rugalmasság, a hiteles, barátságos személyzet, az egyedi és biztonságos környezettel kiegészítve a szállodák egyik legfontosabb ismertetőjegyévé vált.

3. A vendégek különösen nagyra értékelik a „gondtalan” utazás élményét, illetve a szállodában megjelenő “otthonosság hangulatát”, melyeket a szállodai szolgáltatások elérhetősége tesz teljessé.

4. Lepj meg! Az Y generációs vendégek olyan kivételes szállodákat keresnek, melyek amellett, hogy oltják „felfedező” szomjukat, trendi dizájnt, digitális újításokat és személyre szabott szolgáltatásokat is nyújtanak.

5. A kevésbé ismert desztinációkban kiváló európai éttermek nyűgözik le a "foodie" (étel-ital rajongó) turistákat, sőt túlszárnyalják azok elvárásait. Az utazók ezektől az éttermektől úgy a desztinációk szerinti eredetiséget, mint a biztonságos, ellenőrzött ételeket is elvárják.

"Az európai szállodák kitűnő minősítést kaptak a kínai látogatóktól, ami rendkívül biztató az elkövetkezendő 2018-as EU-Kína évet tekintve. Míg a vendégek a nyugodt kikapcsolódás lehetőségét és a biztonságot keresik, a felmérés rávilágít az őszinte, kedves személyzet és a széles körű szolgáltatásokat kínáló környezet fontosságára. A helyi ízek és konyha felfedezése előkelő helyen végzett a kulináris élményeket keresők körében"- mondta Christian de Barrin, a HOTREC vezérigazgatója. 

A TCI Research vezérigazgatója, Olivier Henry-Biabaud megállapítja: "A szállás és az étkezés két olyan szempont, amelyek egyre inkább befolyásolják a látogatók élményét egy adott helyen. A több választási lehetőség miatt a vendégeknek magasabb elvárásai vannak a szállodákkal és éttermekkel szemben, amelyeknek törekedniük kell, hogy még inkább megkülönböztessék magukat versenytársaiktól, egyedibbé váljanak. A felmérésből kiderül, hogy az ágazatnak számos lehetősége van arra, hogy megfeleljen a „gondtalan utazás” iránti igénynek, a különleges vendégelvárásoknak, miközben sértetlenül megőrzi a klasszikus, valódi vendéglátás érzetét".

A jövő vendégigényeinek feltérképezése

Az utazók olyan „gondtalan” élménycsomagot keresnek, amely biztosítja zavartalan pihenésüket, tiszteletben tartja magánéletüket. A nemzetközi vendégigények négy kulcsfontosságú pillérre épülnek:

• szállodák, amelyek "wow" hatással vannak,
• biztonságos környezetet kínáló szállodák,
• szálloda, amely sokféle "helyszíni" szolgáltatást kínál,
• hotel, mely barátságos és családias társas helyet biztosít.

Különféle versenyképességi differenciálási stratégiák állnak rendelkezésre az európai szállodások számára, a különféle USP-kre épülve, beleértve az egyedi tervezést, szórakoztató szolgáltatásokat, a digitális újításokat, a „mindent egy helyben” kínált kényelmet és a megfelelően kialakított közösségi tereket is.

A szállodáknak továbbra is koncentrálniuk kell a generációs váltásra azt szem előtt tartva, hogy az Y generáció sokkal többet vár tőlük, mint az ún. veteránok (Baby Boom). A fogyasztók részéről jelentkező, nemtől és kultúrától is függő, sajátos speciális igények magasabb színvonalú, sokoldalú szolgáltatást igényelnek a szállodai személyzet részéről, mely az elkövetkező években várhatóan növekedni fog.

Különféle versenyképességi differenciálási stratégiák állnak rendelkezésre az európai szállodások számára, a különféle USP-kre épülve, beleértve az egyedi tervezést, szórakoztató szolgáltatásokat, a digitális újításokat, a „mindent egy helyben” kínált kényelmet és a megfelelően kialakított közösségi tereket is.

A szállodáknak továbbra is koncentrálniuk kell a generációs váltásra azt szem előtt tartva, hogy az Y generáció sokkal többet vár tőlük, mint az ún. veteránok (Baby Boom).

A fogyasztók részéről jelentkező, nemtől és kultúrától is függő, sajátos speciális igények magasabb színvonalú, sokoldalú szolgáltatást igényelnek a szállodai személyzet részéről, mely az elkövetkező években várhatóan növekedni fog. 

A felmérés számos olyan következtetést tartalmaz, melyek a hotelvendégek elvárásait tükrözik, és több olyan konkrét tendenciát is feltárnak, melyekre a vendéglátásnak a jövőben figyelnie kell:

• A helyi kulináris élményeknek egyre nagyobb hatása van a nemzetközi látogatók általános elégedettségére, így az éttermi vendéglátás a desztináció hírnevének kulcsfontosságú pillérévé válik.

• A „foodie” turisták – ez 120 millió nemzetközi látogatót jelent – a kulináris élményszerzést értékelik leginkább az európai utazásuk során.

• Az éttermek sok helyen tökéletes helyszínt és lehetőséget kínálnak arra, hogy vendégeik utazás közben a "helyi hétköznapok" részévé váljanak. A helyben előállított alapanyagok, az eredeti ízek bemutatása, történetük vendégekkel való megosztása révén az éttermek az adott úti cél fenntarthatóságának nagyköveteinek tekinthetők.

• A világ különböző tájairól érkező vendégek szomjaznak az idegen kultúra megismerésére. Az éttermek működtetői számos információt osztanak meg velük a termék eredetéről és az étel elkészítéséről. A vendégek látni akarják a konyhákat is és hallani a chefek történeteit.

• A kulturális sajátosságok továbbra is nagy mértékben fogják befolyásolni a vendégek elvárásait. A személyes ízlés, vagy speciális diéta figyelembe vétele, a hozzá való alkalmazkodás egyre fontosabbá válik, miközben meg kell őrizni a hely kultúrális hitelességét és az élelmiszerbiztonságot.

A teljes tanulmány itt olvasható.


Friss kutatás:  az utazók közel fele nem köt utasbiztosítást

Friss kutatás: az utazók közel fele nem köt utasbiztosítást 

Pedig a nyaralások során bekövetkező balesetek és betegségek akár milliós költségeket is okozhatnak.
Új trend az európai utazók körében

Új trend az európai utazók körében 

Nyaralás a Balti-tenger lengyel partján.
Elég volt! Mostantól korlátozzák a szelfik készítését az Uffiziben

Elég volt! Mostantól korlátozzák a szelfik készítését az Uffiziben 

Újabb eset borzolja a kedélyeket Olaszországban a múzeumokban viselkedni nem tudó turisták miatt.
Perzselő forróság idején indulás a hűvösebb nyárba

Perzselő forróság idején indulás a hűvösebb nyárba 

Egyre népszerűbb a coolcationing.
Csődöt jelentett a szlovák utazási iroda – ezer utas rekedt külföldön

Csődöt jelentett a szlovák utazási iroda – ezer utas rekedt külföldön  

A Happy Travel több mint 17 éve volt jelen a szlovák utaztató piacon.
Ötcsillagos hely, ahová elmenekülhet a kánikula elől

Ötcsillagos hely, ahová elmenekülhet a kánikula elől 

Ha eddig azt hittük, hogy a régió és az itteni élmények nem tudnak már semmi újat nyújtani, akkor ideje újratervezni.
A hőség miatt nem látogatható az Eiffel-torony

A hőség miatt nem látogatható az Eiffel-torony  

A perzselő hőség szinte egész Franciaországot sújtja, a Météo France mérései szerint hétfőn sok helyen mintegy 38 Celsius-fok feletti értékeket regisztráltak.
Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon?

Magyarok külföldön: mi a helyzet a biztosítási piacon? 

Az egyik biztosításközvetítő adatai szerint adatai a szerződések száma 9 százalékkal, az átlagdíj pedig 6 százalékkal emelkedett.
Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt

Van új a Nap alatt? – turisták az európai „hőkupola” alatt 

Európa perzselő nyara – hol érzik a hőséget a legnagyobb mértékben a turisták?
Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében

Tömeg, pénz és ellentmondások – Jeff Bezos-esküvő Velencében 

Az Amazon-alapító luxusesküvője nemcsak látványosság volt, hanem komoly bevételi forrás is, amelyet tüntetések és kritikus hangok kísértek.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.