Danubius Tanulóverseny nemzetközi szabványok szerint

Idén 43. alkalommal került megrendezésre a Best Western Hotel Hungariában a Danubius Tanulóverseny, ahol a legjobb szakács, cukrász és pincér tanulókat jutalmazták.

A Danubius Szervezetfejlesztési és Képzési Stratégiájának központi eleme a minőségorientáltság és a tudás alapú üzemeltetés. A cég potenciális piaci versenyelőnyként tekint munkatársai szakmai tudására, a folyamatos megújulásra és önképzésre. Ehhez szorosan kapcsolódik a szakmai utánpótlás-nevelés, amelyben szintén ezek az elvek a meghatározóak: magas szakmai minőség, szaktudás és folyamatos fejlesztés.

Február 23-tól 25-ig három szakma (szakács, felszolgáló, cukrász) háziversenyeken legjobban szerepelt végzős szakmunkástanulói a Danubius nagy hagyományokkal bíró tanulóversenyén mérték össze tudásukat.

 

A több évtizedes hagyományokkal rendelkező és magas presztízsű vállalati tanulóversenyt az elmúlt évek gyakorlatát követve a lebonyolítás vonatkozásában ebben az évben is újszerű elemmel színesítették. Ezúttal a nemzetközi gasztronómiai versenyek rendszereit követve nem egy előre meghatározott versenymenü elkészítése volt a feladat a szakács és cukrász tanulók számára, hanem egy előzetesen meghatározott úgynevezett árukosár alapján minden tanuló – tanulófelelőse és a helyi konyhafőnök szakmai támogatása mellett – a maga által összeállított ételsort készítette el. A fiatalok így a szakmai fogások mellett megmutathatták kreativitásukat is, a verseny presztízsét pedig a szervezők reményei szerint tovább növelte az egyes szállodai szakmai műhelyek nemes versengése is.

 A versenyzők az elméleti verseny keretében napjaink vendégigényeire és a Danubius gasztronómia üzemeltetési szempontjaira alapozott, a korszerű vendéglátás követelményeinek megfelelő feladatokat oldottak meg, emellett számot adtak a szakmunkás-vizsga elméleti anyagának ismeretéből is, ezzel segítve felkészülésüket a közelgő vizsgákra. Hogy még életszerűbbek legyenek a körülmények, a vállalat legkiválóbb szakemberei és a szaktanárok mellett „civil” vendégek – többek közt a szakmai sajtó jeles képviselői - is részt vettek a tanulók teljesítményének értékelésében.

A szakma iránti nyitottság és az objektív nézőpont megőrzését szolgálja a külső szakértők felkérése – idei évben Jakabbfy László séf (többek közt a Gundel és az Alabárdos Étterem egykori séfje) és Bergmann Ernő cukrász (a balatonfüredi Bergmann cukrászdák tulajdonosa) támogatták a szakmai zsűri tevékenységét.

Az ünnepélyes díjátadóra szintén a Best Western Hungaria szállodában került sor, melynek során Tóbiás János vezérigazgató-helyettes adta át a díjakat.

Szakácsok

 I. helyezett Soproni Zsuzsanna BW Hungaria

II. helyezett Lukács Fanni Gellért

III. helyezett Asztahov Márk Radisson Blu Béke Szálloda

Cukrászok

I. helyezett Maurnyi Andrea BW Hungaria

II. helyezett Körmöczy Tünde Radisson Blu Béke Szálloda

III. helyezett Keczán Rita Margitszigeti Szállodák

Pincérek

I. helyezett Kövesdi Diána BW Hungaria

II. helyezett Botka Vanessa Helia

III. helyezett Szőke Márk Hilton


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?