A futás hasznos és nem szégyen

Terep vagy beton? Véget nem érő viták tárgya, hogy ki melyiken szeret futni, de van beton, ami még a fanatikus terepfutót is képes elcsábítani az ösvények puha talajáról: működő reptér működő kifutópályáján ritkán nyílik lehetősége halandónak futni.

Olyan ritkán, hogy Európában a Ferihegy az egyetlen, ahol immár hagyományosan évről-évre megrendezik a Runway Run-t, vagyis fut a futópálya. Ilyenkor az 1-es terminál előtti pálya a forgalom előtt zárva, futók előtt nyitva. Néhány futó a rajt előtti bemelegítéskor úgy gondolta: mindez a gépek műszeres leszállását segítő ILS-antennákra is érvényes, amelyek a bevezető fénysorokkal együtt a pályavégen állnak. Őket Hardy Mihály dörgedelme térítette vissza a rajtzónába, ahol kollektív, aerobiknak látszó melegítéssel igyekeztek a magukról megfeledkezett futótársakat helyben tartani.

920 futó, köztük 170 külföldi résztvevő - légiközlekedéssel és idegenforgalommal foglalkozó vállalatok - lódult neki az 5 illetve 10 kilométeres távnak. Tapossuk a kilométereket az aszfalton. Ha valaki otthon hagyta volna a csukáját, megnyugodhatott: a gépek kerekeiről landoláskor odakozmált gumin legalább a táv felét végig lehetett futni. Mindeközben a szinte földig érő felhőkből folyamatosan bukkantak elő a párhuzamos „2-es” pályán landoló gépek. Mit gondolhattak a gyanútlan utasok, amikor a tejfelből kijövet egy összefüggő, világoskék emberfolyamot láttak a másik, pályafényekkel teljesen megvilágított kifutón? Az pedig kinek van meg, hogy számos futópálya nem sík? Annak, aki látott már futópályát testközelből. A sík hiánya igazán akkor tudatosul, ha az ember végigfut rajta. Az a kis hupli, ami felszállás előtt nagyjából félúton látszik, a gyorsuló gépnek meg sem kottyan, de lábon már érezhető emelkedő.

A futás nem öncélú: a cégek által befizetett nevezési díjakat két alapítvány, a magyarországi Suhanj! illetve a brit Anthony Nolan kapja. Utóbbi a külföldi indulók nevezési díjaiból (is) leukémiás gyerekek csontvelő átültetését finanszírozza. Előbbi mozgássérült vagy látáskárosodott futók sportolását. Támogatottjaik elsőként rajtolhattak.

Terep vagy beton? Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója e téren mindenevő. Egy sportsérülésnek köszönheti futóvá válását; a labdarúgó balesetből lábadozva tért át a futásra és vált a BUD maratonista arcává. Lábában 4 maraton - Köln, Berlin, Budapest és New York - és 10 félmaraton van. Kam Jandu jelentős szerepet játszott a Runway Run két évvel ezelőtti útnak indításában.


Kínai légi utasforgalmi adatok

Kínai légi utasforgalmi adatok 

Kínában a légi utasforgalom 12,3 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben.
Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját

Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját 

Nagy Márton, nemzetgazdasági miniszter is részt vett pénteken, az Aeroplex Berendezéskarbantartó Központ ünnepélyes átadásán, Maglódon.
Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.