Íme, a 9 legundokabb szokás vonatozás közben

Ahogy minden tömegközlekedési eszközön, úgy a vonaton is van néhány szabály, amit illik betartani.

De nem csak azokat, melyeket magában foglal az utazási szabályzat: a viselkedésre is oda kell - vagyis kellene - figyelni, hogy mindenki utazása nyugodt, zavartalan legyen, és elkerülhetőek legyenek a felesleges konfliktusok.

 

A következő szokások hatalmas udvariatlanságnak számítanak, ezért ajánlott elkerülni őket:

Nem várja meg, míg leszállnak mások: borzasztóan bosszantó, és felesleges lökdösődéshez, sőt akár balesetekhez is vezet, ha valaki úgy akar felszállni, hogy közben mások épp leszállnak a vonatról. El kell állni az ajtóból, megvárni a leszállást, és csak akkor illik fellépni a lépcsőn. 

Kiabál, hangosan beszél: az emberek nagy része szeret nyugodtan, csendben utazni, és alapvetően sem illik kiabálni, másokat zavaró hangerőn beszélni a tömegközlekedésen. Persze talán mondani sem kell, hogy hangosan zenét hallgatni sem éppen illendő dolog.

Végigtelefonálja hangosan az egész utat: a hangos telefonálásnál talán csak a kihangosított telefon a rosszabb. A közlekedés során illik gyorsan vagy halkan intézni a telefonbeszélgetéseket, és visszahívni inkább a másikat az utazás után.

Rossz helyre teszi a csomagokat: a táskákkal nem illik elfoglalni az ülést - főleg akkor, ha sokan vannak -, és az út közepére sem szabad tenni őket, megnehezítve a kocsiban való közlekedést. A csomagoknak vagy a lábnál, vagy az ölben, vagy a csomagtárolókon a helyük.

Ülésre tett lábak: hatalmas illetlenség feltenni a lábat az ülésre. Nem illik összepiszkolni az ülőhelyeket a cipővel és elzárni, elfoglalni azokat így mások elől. 

Tüsszög vagy köhög anélkül, hogy odatenné a kezét: ez mindig is alapvető dolognak számított, de talán a koronavírus-járvány óta még érzékenyebbek rá az emberek.

Beszélgetni úgy, hogy a másik érezhetően nem akar: vannak, akik szeretnek beszélgetni az utazás során idegenekkel, és vannak, akik nem. Ezért nem illik szóval tartani valakit, aki láthatóan nem szeretne ismerkedni. Ha fül- vagy fejhallgatót használ, egy-egy szóval vagy tőmondatokkal válaszol, esetleg csak hümmög, akkor érdemes hagyni, hogy nyugodtan, csendben utazzon.

Szemetelés: a legjobb lenne, ha ezt nem is kellene mondani. A vonaton tilos - és illetlenség - szemetelni. A legtöbb kocsiban minden ülésnél van szemetes, de ha ez megtelt volna, a táskában vagy egy zacskóban is gyűjtheted a szemetet az utazás végéig.

Ha valaki nem tartja tiszteletben a másik személyes terét: ha nincs tömeg a vonaton, és megvan rá a lehetőség, illik kellő távolságot tartani a többi utastól, és kerülni a fizikai érintkezést. Ez az ülésekre is vonatkozik. Nem szabad elfoglalni mindkét karfát, vagy könyökkel, illetve a táskával belógni a másik területére.

Forrás: Femina.hu


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.