hirdetés
hirdetés

Az ország, ahol egekben a szállodaipar teljesítménye

Visszapattant a szállodaupar a járvány után, Katarban külön irtózatos vágtatásba kezdett a szektor a futball-VB miatt. De mi a titka a sikeres vendéglátásnak? Az Exchange-ben többek között a világ egyik legnagyobb szállodaipari multija, az Accor vezetője válaszol a kérdésre - írja az euronews.

hirdetés

Katar több mint egymillió látogatót vár a futball világbajnokságra és azt tervezi, hogy 2030-ra már évi hatmillió vendéget fogad. A katari szállodaipar az elmúlt években óriási növekedésen van túl. A 2010-es VB-pályázat óta az infrastruktúrára költött 220 milliárd dollár hatalmas lendületet adott az iparágnak. A szállodaipart az ország kedvező földrajzi helyzete is segítette. A katariak szerint a világ lakosságának 80%-a legfeljebb hatórás repülőúttal Katarban lehet.

A Világbajnokságra több mint százötven új szálloda épült, amelyek a tervek szerint a következő években is megtelnek. Ezek egyike a Pullman Doha West Bay. A francia Accor csoport nyitotta meg augusztusban, négyszázhatvan szobája és lakosztálya készen áll a vendégek fogadására. A szállodaipar határozottan visszapattant a világjárvány okozta sokkból, és az Accor igyekszik kihasználni a piacban rejlő lehetőségeket. Az euronews a csoport vezérigazgatóját, Sebastien Bazzint kérdezte a vállalat terveiről.

- Az Accor naponta nyit egy új szállodát ezen a bolygón, és ez a továbbiakban is így lesz - mondta Bazzin.  Terjeszkedünk, figyelve az ellátássűrűségre és a piaci részesedésünkre. Az Accor a legnagyobb szállodalánc Amerikán és Kínán kívül, és azt akarom, hogy ez így is maradjon. Ehhez fegyelemre van szükség, gondoskodni kell a nekünk dolgozó emberekről, ügyelni hogy megfelelő brandjeink legyenek, és adott esetben fel kell készülni nehéz időszakokra is.

Fotó: Depositphotos
Fotó: Depositphotos


Egy másik katari szálloda, amely ebben a hónapban fontos vendégeket fogad, a Ritz Carlton Doha. A luxushotel 374 szobával és lakosztállyal már húsz éve működik. Különleges lehetőséget kaptunk, hogy bekukkantsunk a díjnyertes luxusszálloda kulisszái mögé, és megtudjuk, mi kell a VIP vendégek méltó fogadásához. A személyzetet Carlo Javakhia menedzser vezeti, aki szerint a díjnyertes vendéglátás titka egyszerű – de nehezen megvalósítható.

- Az emberi tényezőről szól minden - szögezte le Javakhia. - A személyiségekről, a megfelelő atmoszféráról, valódi szíveslátásról, aminek természetesnek kell lennie. A mi brandünk nem tranzakciókról szól, hanem valódi kapcsolatokról: a vendég azt érezheti, hogy a kulcsok átvételétől a kijelentkezésig mindig van valaki, akitől kérdezhet vagy segítséget kérhet, és kényelemben érezheti magát.

A világjárvány több mint 130 milliárd dollárnyi bevételtől fosztotta meg a globális vendéglátóipart. Azóta a kereslet nagyobb, mint valaha, és a VB után Carlo és csapata még zsúfoltabb napokra számít.

Katar kulturális központként és turisztikai célpontként akarja pozícionálni magát a jövőben. A Economic Intelligence Unit szerint az emírség gazdasága 2022-ben 5,5%-kal fog növekedni, miközben a világ más részein csökkenő számok vannak.

 

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

A legnagyobb versenytársak ma a turizmusban azok az ágazatok, amelyek elhalásszák az értékes munkaerőt. Ebben a versenyben a képzés a legnagyobb fegyver. Ez őszi lapszámunk egyik fókusztémája.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk