Leáldozóban az agyonhájpolt influenszerek csillaga

Új trend veszi kezdetét: most már nem rá-, hanem helyette inkább lebeszélnek a vásárlásról.

Az influenszerek, azaz elsősorban a közösségi médiában híres emberek, akik nagy befolyással rendelkeznek széles követői táborukkal, kiválóan alkalmasak különböző termékek reklámozására, olvasható az index.hu ezzel kapcsolatos összefoglaló anyagában.

Mint írják, az elmúlt évtizedre jellemző influenszerkedés a bloggerkedéssel és közösségi oldalak terjedésével szippantotta be és alakította önjáró megaszendvicsemberekké a különböző alkotókat és celebeket.

Nemrég azonban fordult a kocka, és új trend jelent meg a TikTok videóplatformokon: a lebeszélők, azaz a deinfluenszerek jelennek meg sorra.

 

Az influenszerek piaci elemzők szerint tavaly 3,6 milliárd dolláros forgalmat hajtottak a reklámozóknak, felpörgették a parfümök és szempillagöndörítők eladásait. A legnagyobb forgalmat generáló sikertörténet például a Dyson negyedmilliós hajformázó szárítója volt. A kutatások szerint az Instagramon tolt termékeket előbb-utóbb a felhasználók 54 százaléka megvásárolta, a Twitteren 40 százalék volt a vásárlási arány. A TikTokon 55 százalék a vásárlási hajlandóság, bár a kínai videóplatform, mint említettük, időközben más irányba mozog alkotóival együtt.

Az influenszerek gyakran valamivel hatásosabb reklámhordozók, mint a hagyományos reklámok, ezért ma már velük dolgozik mindenki, aki a marketing területén dolgozik.

Az utóbbi időkben, különösen az elmúlt hetekben a felszínre került azonban egy ezzel szögesen ellentétes trend a #deinfluencer és #antihaul címkék alatt, ahol a videók készítői egy vagy több, felhajtással övezett termékről megállapítják, hogy pocsék, vagy van annál jóval olcsóbb alternatívája.

A trendet, mint olvasható az ismertetett cikkben, egy influenszer egyik promója robbantotta ki. Aki azzal bukott le, hogy műszempillát viselve igyekezett népszerűsíteni a L’Oréal szempillafestékét.

A deinfluenszer címke azóta 185 millió megtekintést generált, míg a több terméket bemutató antihaul videókat további 58 milliószor játszották le a Z generáció költését leginkább befolyásoló TikTokon.

A trend a globális gazdasági lassulásra reagál, és az ellen lázad, hogy az influenszerek folyamatosan fogyasztásra ösztökélnek. Végső soron komoly kihívást és valószínűleg korszakhatárt jelent a menő cuccok megítélésében.

A közösségimédia-szakértők szerint ugyanakkor nem árt figyelembe venni, hogy a deinfluenszerkedés is befolyásolás, akárcsak az influenszerkedés. Hiszen az új trend nem oldja meg a túlfogyasztást, és nem jelenti az influenszermarketing végét. A TikTok-alkotók továbbra is komoly hatással lesznek a kereskedelem közösségi média felől érkező eladásaira, ami idén 29,8 százalékkal nő az Egyesült Államokban.

 

 

Forrás: index.hu / Turizmus Online


A világ legmagányosabb világítótornya egy szikla tetején áll

A világ legmagányosabb világítótornya egy szikla tetején áll 

Tökéletes példa, hogy az ember milyen hatalmas akadályokat képes leküzdeni.
Ma is teljesítik feladatukat a világ legősibb hírvivői

Ma is teljesítik feladatukat a világ legősibb hírvivői 

Bár a postagalambok használata hírküldésre jelentősen visszaszorult a modern kommunikációs technológiák elterjedésével, azonban ma is vannak országok és helyzetek, amikor alkalmazzák őket.
Kiürül Santorini szigete, a turisták után most már a helyi lakosok is menekülnek

Kiürül Santorini szigete, a turisták után most már a helyi lakosok is menekülnek 

Vasárnap óta már mintegy 9 ezer ember hagyta el a szigetet, keddre további rendkívüli repülőjáratokat ütemeztek be.
Jó évet zárt a török turisztikai ágazat

Jó évet zárt a török turisztikai ágazat 

Rekordévet zárt Törökország 2024-ben: 62,2 millió látogató, 61,1 milliárd dolláros bevétel.
Megnyílt Firenzében a Mediciek titkos átjárója – VIDEÓ

Megnyílt Firenzében a Mediciek titkos átjárója – VIDEÓ 

A titkos átjáró eredetileg az arisztokrácia tagjai számára készült, hogy a hétköznapi polgároktól külön, de legfőképpen észrevétlenül közlekedhessenek a városban.
Íme a japán kávézó, amely nem tűri a halogatást

Íme a japán kávézó, amely nem tűri a halogatást 

Van egy különleges kávézó Tokióban, amelyet azoknak dedikáltak, akik nem szeretik halogatni az elintéznivalókat és a feladatokat.
Stockholmban debütál a díjnyertes magyar szék

Stockholmban debütál a díjnyertes magyar szék 

A Forms Design Red Dot díjas Stretch széke helyet kapott a világ egyik legelismertebb designplatformja a feltörekvő tervezők és márkák számára.
 Ne februárban induljon olasz pályákra síelni!

Ne februárban induljon olasz pályákra síelni! 

Kezdetét vette a hagyományosan februárra és március első felére eső síszezon, amikor az olaszok többsége a hegyekbe megy.
Londonban életre keltik Tutanhamont

Londonban életre keltik Tutanhamont 

A kiállításon nemcsak a legendás uralkodó életét és halálát övező mítoszokat ismerhetjük meg, hanem lehetőség nyílik belépni egy újraalkotott sírkamrába is.
Megmozdult a föld Szantorini szigetén

Megmozdult a föld Szantorini szigetén 

A rengések erőssége hétvégén 3 és 4,5 között ingadozott, emelkedő tendenciával, ami további esetleges földrengésekre utalhat.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.