Leáldozóban az agyonhájpolt influenszerek csillaga

Új trend veszi kezdetét: most már nem rá-, hanem helyette inkább lebeszélnek a vásárlásról.

Az influenszerek, azaz elsősorban a közösségi médiában híres emberek, akik nagy befolyással rendelkeznek széles követői táborukkal, kiválóan alkalmasak különböző termékek reklámozására, olvasható az index.hu ezzel kapcsolatos összefoglaló anyagában.

Mint írják, az elmúlt évtizedre jellemző influenszerkedés a bloggerkedéssel és közösségi oldalak terjedésével szippantotta be és alakította önjáró megaszendvicsemberekké a különböző alkotókat és celebeket.

Nemrég azonban fordult a kocka, és új trend jelent meg a TikTok videóplatformokon: a lebeszélők, azaz a deinfluenszerek jelennek meg sorra.

 

Az influenszerek piaci elemzők szerint tavaly 3,6 milliárd dolláros forgalmat hajtottak a reklámozóknak, felpörgették a parfümök és szempillagöndörítők eladásait. A legnagyobb forgalmat generáló sikertörténet például a Dyson negyedmilliós hajformázó szárítója volt. A kutatások szerint az Instagramon tolt termékeket előbb-utóbb a felhasználók 54 százaléka megvásárolta, a Twitteren 40 százalék volt a vásárlási arány. A TikTokon 55 százalék a vásárlási hajlandóság, bár a kínai videóplatform, mint említettük, időközben más irányba mozog alkotóival együtt.

Az influenszerek gyakran valamivel hatásosabb reklámhordozók, mint a hagyományos reklámok, ezért ma már velük dolgozik mindenki, aki a marketing területén dolgozik.

Az utóbbi időkben, különösen az elmúlt hetekben a felszínre került azonban egy ezzel szögesen ellentétes trend a #deinfluencer és #antihaul címkék alatt, ahol a videók készítői egy vagy több, felhajtással övezett termékről megállapítják, hogy pocsék, vagy van annál jóval olcsóbb alternatívája.

A trendet, mint olvasható az ismertetett cikkben, egy influenszer egyik promója robbantotta ki. Aki azzal bukott le, hogy műszempillát viselve igyekezett népszerűsíteni a L’Oréal szempillafestékét.

A deinfluenszer címke azóta 185 millió megtekintést generált, míg a több terméket bemutató antihaul videókat további 58 milliószor játszották le a Z generáció költését leginkább befolyásoló TikTokon.

A trend a globális gazdasági lassulásra reagál, és az ellen lázad, hogy az influenszerek folyamatosan fogyasztásra ösztökélnek. Végső soron komoly kihívást és valószínűleg korszakhatárt jelent a menő cuccok megítélésében.

A közösségimédia-szakértők szerint ugyanakkor nem árt figyelembe venni, hogy a deinfluenszerkedés is befolyásolás, akárcsak az influenszerkedés. Hiszen az új trend nem oldja meg a túlfogyasztást, és nem jelenti az influenszermarketing végét. A TikTok-alkotók továbbra is komoly hatással lesznek a kereskedelem közösségi média felől érkező eladásaira, ami idén 29,8 százalékkal nő az Egyesült Államokban.

 

 

Forrás: index.hu / Turizmus Online


Magyarok utazási kedve 2025-ben: hol tartanak a foglalások?

Magyarok utazási kedve 2025-ben: hol tartanak a foglalások? 

Hazai utazási irodák képviselőit kérdeztük: milyen most a helyzet, hogyan alakulnak a foglalások, és mire számítanak a nyári főszezonban?
Amit eddig nem tudott a Notre-Dame harangjairól

Amit eddig nem tudott a Notre-Dame harangjairól 

A harangtudományban Bourdon néven ismert harangot csak kiemelkedő alkalmakkor szólaltatják meg.
Elsüllyedt halászhajó okoz gondot a Kanári-szigeteken

Elsüllyedt halászhajó okoz gondot a Kanári-szigeteken 

Egy elsüllyedt halászhajó miatt rendeltek el környezetvédelmi készültséget Gran Canaria több településén.
Fehér Lótusz-hatás: egyre többen Phuketen és Ko Samuin

Fehér Lótusz-hatás: egyre többen Phuketen és Ko Samuin 

A magyarok 42 százalékkal többször kerestek rá thaiföldi úti célokra idén februárban, mint tavaly ugyanekkor, sőt, bizonyos napokon kiugrások láthatóak a keresési görbén is.
Földrengés rázta meg Nápoly térségét

Földrengés rázta meg Nápoly térségét 

A dél-olaszországi Nápoly térséget csütörtök kora hajnalban 4,4-es erősségű földrengés rázta meg – közölte az olasz Országos Geofizikai és Vulkanológiai Intézet (INGV).
Országok listája, ahol keveset süt a nap

Országok listája, ahol keveset süt a nap 

Az Egyesült Királyság csak az ötödik legkevesebb napsütést kapó ország.
Spanyolország idén az úti cél? Erről jobb, ha tud – turistaként

Spanyolország idén az úti cél? Erről jobb, ha tud – turistaként 

Spanyolország továbbra is verhetetlen úti cél. Azonban a helyi hatóságok hoztak olyan új szabályokat, amelyekkel jobb, ha számol idén.
Az idei ITB Berlin eredményei, jövőre jön az ITB Americas

Az idei ITB Berlin eredményei, jövőre jön az ITB Americas 

Az idei szakmai rendezvény 100 ezer szakmai résztvevőt vonzott, akiknek 87 százaléka külföldről érkezett.
Egyre többen keresnek tűzálló házakat Los Angelesben

Egyre többen keresnek tűzálló házakat Los Angelesben 

Az egész ház mindössze néhány alapanyagból épült: földből, vízből, homokzsákokból, szögesdrótból, vakolatból és egy kevés cementből, de a legfontosabb különlegessége nem látható.
Egy ideig zárva a párizsi modern művészeti múzeum

Egy ideig zárva a párizsi modern művészeti múzeum 

Bezárt öt évre a világ egyik legjelentősebb kortárs képzőművészeti gyűjteményével rendelkező párizsi Pompidou Központ modern művészeti múzeuma.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.