Mexikó: te mennyire messze mennél?

A Mexikói Nagykövetség épületében, ünnepélyes keretek között mutatta be David Najera, Mexikó rendkívüli és meghatalmazott nagykövete és Patricia Eversbusch, a Mexikó közép-kelet európai régióért felelős turisztikai menedzsere a latin-amerikai ország legújabb ’A World of Its Own’ névre keresztelt turisztikai kampányát.

David Najera nagykövet köszöntötte az egybegyűlteket és elmondta, minden gyönyörű természeti adottság mellett, az emberek vendégszeretete és kedvessége az, amiért mindenképpen megéri Mexikóba látogatni.

Patricia Eversbusch, turisztikai menedzser prezentációjában kifejtette, hogy évről-évre folyamatosan nő a Mexikóba látogatók száma. 2016-ban 35 millió nemzetközi turistát fogadtak. Magyarországról 2015-ben közel 700.000 turista érkezett, 2016-ban ehhez képest 14 %-os növekedést tapasztaltak. A közép-kelet európai régióból 2016-ban 17 %-kal többen utaztak az országba, mint 2015-ben. A számok tehát azt mutatják egyre többen kíváncsiak a maja kultúra bölcsőjére.

A turisztikai szakember hangsúlyozta, hogy az új kampánnyal szeretnék közelebb hozni Mexikót az itteni tour-operatorok és az utazóközönség számára is. Kiemelte, hogy Mexikó gyermekektől egészen a nyugdíjas közönségig, mindenki számára kiváló desztináció. A fehérhomokos tengerpart mellett, itt található a Réz-kanyon is, mely négyszer nagyobb az arizoniai rokonánál, de ugyanúgy golflehetőség, búvárkodás, történelem, kultúra és hagyományok is várják a turistákat.

Hangsúlyozta, hogy Mexikóban nagyon népszerű a MICE – és a gyógyturizmus is, így ezen a területen is szeretnék növelni a látogatók számát. Mexikó nem fukarkodik nemzeti ünnepségekben sem, az egyik talán legérdekesebb fesztivál a „Dia de los Muertos” azaz a „Halál napja”. A mexikóiak szerint ezen az ünnepen, az élők és a szeretteik, akik már nem lehetnek itt, újra találkoznak. A „Halálfesztivál” egyben az élet ünneplése is. A tavalyi évben több mint 300.000 ember ünnepelt az utcákon különböző jelmezekbe öltözve.

Patricia megjegyezte, hogy idén is nagy hangsúlyt fektetnek a légitársaságokkal való megállapodásokra. Jelenleg több társasággal – többek között Condor, Finnair, Ana – is kapcsolatban állnak. A Condor légitársaság speciális jegyet is kínál a Mexikóba utazóknak, akik egy jeggyel öt városba is ellátogathatnak. A kampány központi eleme lesz a közösségi média, a Facebookon és Instagramon való megjelenés.

A mexikói turisztikai hivatal idén két tanulmányutat is szervez, amelynek a részleteiről és a kampányról további információkat a visitmexico.com oldalon olvashat.


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.